Vegan tattoo

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
MoniqueS
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vegan tattoo

Bericht door MoniqueS » di mar 13, 2012 15:53

Als het met reguliere tattoo inkt gebeurt, dan kan het uiteraard ook veganistisch. Gewoon even navragen welke inkt er gebruikt wordt.
Voor 'permanente' make-up wordt andere inkt gebruikt dan voor de normale tatoeages, deze blijft namelijk niet eeuwig zitten. Ik zal het eens navragen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 29, 2012 8:34

Deze uitwisseling ontstond op het topic:
‘Reacties van niet-veganisten op veganisten’, maar omdat het over tattoeages gaat kopieer ik hem naar hier:

Quote Tony:

‘Ooooh!
Weet je wat voor reactie ik vannmorgen kreeg van Dick de Wit eigenaar van een tattooshop in Utrecht?

Hier mijn mail:

Hallo Dick,

Heel graag wil ik twee kleine tattoeages en ik ben veganist. Heb je ook veganistische inkt en verzorgingsmiddelen? Ik wil er evt extra voor betalen als je dat speciaal voor mij moet aanschaffen.

Dank je,
Marja

Zijn reactie:

Beste Marja,

Hou 's op zeg! Waar denk je nou dat tatoeage inkt van gemaakt word??? Van vlees? Van planten? Kom op zeg, wat denk je nou zelf?????

Vriendelijke groeten van
Dick de Wit.

Wil iemand mij helpen met het maken van een goede, vriendelijke tekst om hem te informeren?’

Quote Annikka-Ayla:
‘Ik zou een andere eigenaar van een tattooshop opzoeken en in een brief vragen welke ingrediënten er in de tattoo inkt zitten en welke verzorgingsproducten diegene gebruikt. Heb je dan nog vragen omdat dingen onduidelijk zijn dan kun je die alsnog stellen. En dan kun je evt nog uitleg geven over dat je veganist bent en dat je bij de juiste info dit doorverteld aan andere veganisten.
Ik heb ook geen idee waar tattoo inkt van gemaakt wordt. Heb ook geen tattoos trouwens.
Deze meneer zou ik mijn klandizie al niet meer geven.’

Quote Tony:
‘Ik heb al een idee.
Ik stuur hem in een e-mail de link naar Toryumon.
Met begeleidende tekst.’

Quote Mark:
‘Bij zo'n onbeschofte email zou het bij mij een done deal zijn. Realiseer je wel dat je een aantal pijnlijke uren voor je tattoo moet doorbrengen en het uiterst onplezierig is wanneer de omgeving of de personen om je heen niet relaxed zijn.
Wat betreft zijn reactie, die slaat redelijke de plank mis. De drager van het pigment kan glycerine van dierlijke oorsprong bevatten en zwart pigment kan gemaakt zijn van verbrande botten. De verzorgingsproducten kunnen bijenwas of wolvet bevatten.

Als ik jou was zou ik een shop zoeken waar ze wel normaal kunnen reageren en waar je meteen een goed gevoel bij hebt.’

Quote Tony:
‘Absoluut, Mark.
Ik ga daar écht niet naar toe. Hij zou me expres een lelijke tattoo aandoen.
Nee, maar het is wel weer een mogelijkheid om een onbewuste carnist wat informatie te geven.
Ik zal jouw informatie van hierboven gebruiken in mijn mail, dank je.

EDIT:
De volgende mail is al onderweg:

Hallo Dick,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb hier wat informatie voor je:
De drager van het pigment in inkt kan glycerine van dierlijke oorsprong bevatten en zwart pigment kan gemaakt zijn van verbrande botten. De verzorgingsproducten kunnen bijenwas of wolvet bevatten.

Misschien zou je willen kijken op onderstaande website van een collega van je:

Tattoo-artist Vanessa heeft haar eigen tattooshop. Zij runt Toryumon zo ecologisch mogelijk. Haar inkt en verzorgingsmiddelen zijn vegan.

http://www.toryumon.be/nl/aftercare.php

Alleen is het per trein vrij duur om helemaal naar Gent te gaan, dus zoek ik een shop in Nederland. Utrecht ligt centraal en is per trein goed te bereiken, vandaar dat ik contact met jou zocht. Maar dan zoek ik verder.
Dank je.

Marja’

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 29, 2012 9:46

Mark schreef:Als ik jou was zou ik een shop zoeken waar ze wel normaal kunnen reageren en waar je meteen een goed gevoel bij hebt.’
Ja, dat is dus waar ik al een tijdje mee bezig ben.

Zwolle en Deventer is nogal ver van zuid Zuid-Limburg en ik vond de websites vrij vaag.
Hier in de omgeving zitten heel veel shops, maar ze ogen zo verschrikkelijk 'testosteron' dat ik het al niet waag om te vragen naar vegan inkt. Kijk maar eens naar: 'The Hand Of God' Brunssum:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... S8dz1c_oGg

Een week of wat geleden heb ik ook een mail gestuurd naar 'South-Side' hier in Valkenburg, maar daar heb ik zelfs geen reactie van ontvangen. Van Dick de Wit vond ik het nog enigszins positief dat hij reageerde.
'South Side' Valkenburg aan de Geul:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4b7WyS_Dlg

'Dick de Wit' Utrecht:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... B9rw4ZAW3g
Bij Dick zag het er verzorgd uit en je kan bij hem op zaterdag zonder afspraak binnen lopen voor kleine tattoos.

Simon is wel bereid om met zijn auto met mij naar Gent te rijden, maar het lukt me maar niet om een afspraak met Vanessa te maken. Al drie keer heeft ze me data gemaild waar ik er een uit gekozen had, maar voordat ze haar mail had gelezen was die datum al bezet doordat iemand de shop was binnen gelopen en diezelfde datum had gekozen. Uiteindelijk heb ik haar in een mail gevraagd mij te bellen, maar dat is al wéken geleden en ze heeft nog niet gebeld. Mijn ontwerp hangt inmiddels al bij haar op het prikbord.

En zo ga ik vrolijk door totdat het me gelukt is... :grin:

Mark

Bericht door Mark » do mar 29, 2012 10:15

Als ik jou was zou ik gewoon vragen met welke inkt er getatoeëerd wordt, meestal hebben de shops zelf geen flauw idee wat er precies in zit en al helemaal niet of het vegan is. Als je het eenmaal weet, kan je zelf uitzoeken of het vegan is. Voor de verzorgingsproducten kan je gewoon bij de drogist terecht, unicura balance zeep en een potje vaseline en je kan weer even vooruit.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 29, 2012 10:18

Oh, ja! Goed idee!
:thanks:

Stel je voor dat ze bij 'The Hand Of God' zonder dat ze het weten vegan inkt hebben!
Ik lach me rot! (Al kan ik het me bijna niet voorstellen. Vegan inkt zal vast duurder zijn.)
:lol:
Er worden daar mooie dingen gemaakt. Een collega van het werk had me hun aangeraden.

Anyway, ik zal eens mailen...

Mark

Bericht door Mark » do mar 29, 2012 10:25

Vegan inkt is niet duurder hoor :) Je hebt een aantal grote merken en aantal daarvan zijn vegan (die heb ik eerder in dit topic ergens genoemd). Het is meer een kwestie van geluk hebben dus.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 29, 2012 10:32

Oké, goed nieuws. :)

Ananas

Bericht door Ananas » do mar 29, 2012 21:04

TonyJello schreef: Zijn reactie:

Beste Marja,

Hou 's op zeg! Waar denk je nou dat tatoeage inkt van gemaakt word??? Van vlees? Van planten? Kom op zeg, wat denk je nou zelf?????

Vriendelijke groeten van
Dick de Wit.

:lol: :lol: :lol: :lol:

okeee... daar ging mijn laatste beetje hoop in de dieretende medemens

Ananas

Bericht door Ananas » do mar 29, 2012 21:05

TonyJello schreef: Waar denk je nou dat tatoeage inkt van gemaakt word??? Van vlees? Van planten? Kom op zeg, wat denk je nou zelf?????
Ik ben overigens ook wel erg benieuwd wat hij dan zelf denkt, als het volgens hem niet van vlees noch van planten gemaakt wordt.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do mar 29, 2012 21:29

Hahahahaha. Inderdaad. Nouja, wel goed dat je nog even verduidelijkt hebt Marja. Als-ie het eerst misschien niet begreep of serieus nam dan heb je in ieder geval nog wat info gegeven :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mar 30, 2012 9:07

Vanmorgen deze reactie van Dick de Wit:

Dick de Wit
01:22 (8 uren geleden)

Beste Marja,

Ik begrijp je standpunt hoor, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd! Maar sommige mensen/shops weten zich door dit soort praatjes steeds weer (zogenaamd) te onderscheiden van alle andere studio's. Ik heb natuurlijk even een kijkje genomen op de website van mevrouw Toryumon en haar werk en werkwijze bekeken. Nou Marja, ik kan je verzekeren dat ze dezelfde pigmenten gebruiken als wij en 99,5% van alle andere studio's! We kunnen het dus allemaal wel in een prachtig jasje stoppen maar eigenlijk doen ze gewoon hetzelfde als iedereen!

Wat betreft je extra informatie:

Het inderdaad mogelijk om van verbrande botten een soort pasta-goedje te maken waar je mee zou kunnen tatoeeren. Dat deden ze vroeger bijvoorbeeld ook in gevangenissen, (omdat er niks anders voorradig was), dat leverde een grijs grauwe tint op onder de huid. Zo zijn er tevens nog wel andere methodes om primitief en voor heel weinig geld een goedje te fabriceren wat je onder de huid kunt stoppen en wat blijft zitten. Tegenwoordig zijn al deze methodes gewoon niet meer nodig omdat er tientallen goede soorten tattoo-inkten op de markt zijn die goed werken, goed van kleur zijn en blijven, 100% veilig zijn en absoluut aan alle eisen voldoen. Vergeet alsjeblieft niet beste Marja, dat er sinds een aantal jaren, na het stijgende aantal nieuwe shops, strenge regels zijn van de GG/GD en het ministerie van volksgezondheid. Alles wat er op de markt verkocht word word eerst meerdere malen getest en gekeurd voordat het uiteindelijk verkocht mag worden aan shop-houders!

Ik hoop dat ik je hiermee heb laten zien dat ik je serieus neem maar dat ik je ook gewoon wil vertellen dat je NIET alles zo letterlijk moet nemen en iedereen maar moet geloven en vertrouwen op zijn of haar blauwe ogen!

Vriendelijke groeten van

Dick de Wit.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » vr mar 30, 2012 9:29

Netjes antwoord. Maar wat zit er nu in die inkt?

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mar 30, 2012 9:44

Tja...

Mijn reactie vanmorgen op Dick:

Hallo Dick,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het me helder uit te leggen. Dat stel ik zeer op prijs. Het klinkt allemaal heel aannemelijk wat je zegt. Het is duidelijke informatie.

Dank je!
Met vriendelijke groet,
Marja

EDIT:

Misschien wordt het tóch nog wat met Dick. Hij zal mij als veganist dan niet meer vergeten...

Dus mijn mail van nu net:

Hallo Dick,

Na wat onderzoek heb ik het volgende gevonden:

Intenze kleuren zijn vegan, maar de zwart niet.
Pelikan zwart is vegan.
Starbrite kleuren zijn vegan, zwarte niet.
Stable zijn allemaal vegan.
Eternal zijn allemaal vegan.
Waverly kleuren zijn vegan.
Unique (Permapro) kleuren zijn vegan.
Classic zijn allemaal vegan.

Gebruik jij hiervan?
Zo ja, wil je mij tattoeeren?

Groet, Marja

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 01, 2012 7:37

Mail van Dick: 00:01 (8 uren geleden)

Beste Marja,

Ik ben blij dat je nu in ziet dat ik alleen maar probeer uit te leggen dat niet alles zo is als dat het lijkt. Mensen verkopen zichzelf soms met de meest vreemde praatjes om andere doelgroepen te bereiken. Wij hebben dit soort onzin-praatjes niet nodig! Wij zijn een zeer professionele studio met alleen de beste van de beste tatoeeerders met ieder zijn of haar specialiteiten. Desalniettemin hebben ze zich altijd aan mijn regels te houden en durf ik garant te staan voor alles wat ze doen. Natuurlijk wil ik je tatoeeren, alleen zijn we nogal strikt in het geheim houden van wat we doen hoe we het doen en wat we gebruiken. Dat is namelijk het geheime recept van ons succes! Voor jou wil ik bij deze een uitzondering maken en je verklappen dat we in onze studio het beste van Starbrite, het beste van Intenze, het beste van Eternal en het beste van Mom's gebruiken. Dus nogmaals beste Marja.....

Je bent bij ons in goede handen.

Vriendelijke groeten van

Dick de Wit.

Van Vanessa kreeg ik gisteren 'toevallig' ook weer een mail, nadat ik haar nog eens gemaild had, en ze heeft pas plaats in juli!
Tsjonge en ik wacht al zo lang... :|

Ik ga maar eens naar Utrecht!

Hopelijk geef ik Dick hierdoor een positief beeld van een veganist. :grin:

Nou snap ik ook wel dat Vanessa haar shop runt vanuit haar vegan leefstijl en niet vanuit commercieele doeleinden. Dat haar tattooshop loopt als een tirelier is mooi meegenomen en een goede ontwikkeling.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 03, 2012 12:24

Yeah!
:grin:
Ik heb een afspraak met Dick!
In de eeste week van mei! :good:

Grappig, de tattooshop zit in de Voorstraat op nr. 72 en raad eens wat er naast zit op nr. 71... :chef:
Waar ik dus na afloop Vegan ga eten!

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 11, 2012 13:23

Dit overzicht werd laatst gepost in de vegan group op facebook:

http://pastebin.com/FHA9m7M1

Mark

Bericht door Mark » wo apr 11, 2012 13:32

Ananas schreef:Dit overzicht werd laatst gepost in de vegan group op facebook:

http://pastebin.com/FHA9m7M1
Nice! (y)
Die is een stuk completer dan de mijne, thanks!

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 11, 2012 13:34

You're welcome!

& I like your avatar! :mrgreen:

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo apr 11, 2012 13:39

Super informatie!

Spannend! Nog drie weken en dan word ik ontmaagd door Dick de Wit! :shock: :lol:

(Hoe vind je zijn naam trouwens?)

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 11, 2012 14:12

TonyJello schreef: (Hoe vind je zijn naam trouwens?)
ontmaagd door Dick
lovely! :mrgreen:

Plaats reactie