Ik heb een dilemma. Ik ben mijn broertje nog een verjaardagscadeau verschuldigd en hij heeft niet echt wensen. Hij zei 'doe maar een leuke film ofzo'. Omdat hij sinds zijn eerste vriendinnetje geen vegetariër meer is (zij is het ook niet, hij at al een paar jaar geen dieren meer) zit ik te denken om hem de film 'Meat the Truth' te geven. Hij is trouwens 17.
Binnenkort is ook mijn zusje jarig. (Zij wordt ook 17. Gescheiden ouders

) Zij is veel meer van de make up en mode ed dan ik, is erg begaan met dieren. Door haar allergiën mocht ze van mijn moeder geen vegetariër worden (ze kan geen noten, tomaat of aardbei verdragen, en vroeger ook geen chocolade en koemelk), maar nu zou dat denk ik wel mogen. Ze is al heel selectief in wat ze eet, geen paard, geen jonge dieren, geen wild... Dus ik wil haar graag Veggie in Pumps geven, in de hoop dat dat het laatste zetje is.
Mijn dilemma is, dat ik graag mensen wil informeren en bewust maken, maar niet pushen. Ik denk dat het het beste is als iedereen vanuit zichzelf de keuze maakt om minder of geen dierlijke producten te eten. Geef jij dit soort cadeaus aan vrienden/familie? Hoe doe jij het als iemand alleen maar ondiervriendelijke wensen heeft?