Mens geen aardbewoner

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
taeka
Leefwijze: vegetarier

Mens geen aardbewoner

Bericht door taeka » di aug 31, 2010 15:32

Volgens mij zijn mensen van origine geen aardbewoners.
Zie nu weer de Faroer-eilanden op de website van Sea Shepherd.
Deze mensen leven in een prachtige omgeving, natuurgebied en inplaats van heerlijk in harmonie te leven met hun omgeving, gaan deze mensen voor de lol grienden vermoorden met messen, knuppels en speren en de kinderen mogen meedoen.
Dit gebeurd overal, maar het wreedste in prachtige natuur gebieden, waarom?
Dat de mens niet in harmonie kan leven met deze aardbol is voor mij bewijs genoeg dat wij hier niet vandaan komen, want wij weten echt niet hoe wij ons moeten gedragen op deze planeet.
Als ik de beelden zie op de website van Sea Shepherd, dan walg ik dat ik tot het menselijke ras behoor.

rik23
Leefwijze: veganist

Re: Mens geen aardbewoner

Bericht door rik23 » di aug 31, 2010 22:11

ik heb me ook afgevraagd wat er nou toch aan de hand is en heb antwoorden gevonden na veel lezen en verschillende bronnen vergelijken en denkwerk.
voor waar ik achter kwam geld : de waarheid is nog vreemder dan fictie; als ik het hier neer zou zetten kan ik het sommigen niet kwalijk nemen dat ze dan zouden denken dat ik een plakje ei-vrije spacecake te veel op heb.

wel kan ik hints geven om zelf mee op onderzoek uit te gaan.
The gods of eden van William Bramley en ook een aantal boeken van Alan Alford, Von Daniken en Zecharia Sichin (let wel: die goden waarover geschreven word kunnen heel goed liegen)
http://www.sitchin.com/index.htm" target="_blank" target="_blank
http://www.goldenageproject.org.uk/homo.php" target="_blank
kon ook wel eens ontnuchterend zijn:http://s8int.com/dinolit1.html, http://www.ldi5.com/paleo/prints.php" target="_blank
taeka schreef: Als ik de beelden zie op de website van Sea Shepherd, dan walg ik dat ik tot het menselijke ras behoor.
dat heb ik ken ik ook :? :cry: :oops:

@rno

Bericht door @rno » di aug 31, 2010 22:33

Ik hoor wel eens de opmerking: "Je bent wat je eet."
Maar dat klopt meestal niet, want ik zie weinig varkens of koeien in een auto rijden. (Ik wil niet de beledigende kenmerken van dieren gebruiken).

Mogelijk kan de opmerking beter gewijzigd worden in: "Je bent HOE je eet." En dan wordt het beeld al een stuk duidelijker.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Emiel

Bericht door Emiel » do jun 16, 2011 9:53

Ik zou ook graag een verklaring willen hebben voor het gedrag van de mens op deze aarde. Bovenstaande berichten vind ik interessant, maar ik denk tevens dat het niet zoveel uitmaakt, want nu we er toch zijn moeten we dus kijken naar dit moment en wat we per individu kunnen doen om het tij te keren. De mensen op dit forum doen al heel veel, namelijk sterven naar veganistisch te leven. De rest van de mensheid leeft nog in meer of mindere mate in onwetendheid. Sommigen proberen wel wat (biologisch vlees, etc.) maar gaan niet naar de kern van dingen, zien 'het' nog niet, vegans doen dat m.i. wel. Dus ik vind dat vegans echt heel veel doen voor de aarde en haar bewoners. De mens is wel een aardbewoner, maar we zijn behoorlijk doorgeschoten in onze evolutie. Onze 'intelligentie' heeft zich tegen ons gekeerd. We leven in de veronderstelling dat we alleen gelukkig worden als we dingen bezitten en als we maar genoeg voor onszelf en onze geliefden hebben. We proberen lijden te ontwijken, maar veroorzaken daarmee alleen maar nog meer lijden voor onszelf een anderen.

Het wordt tijd dat de mens in gaat zien dat hij wel gelukkig kan zijn en in harmonie met zichzelf, anderen en natuur kan leven. Het enige dat daarvoor nodig is is wakker worden, maar dat willen de meesten niet. Ik moet ineens aan The Matrix denken; neem je de rode of de blauwe pil? :P
Laatst gewijzigd door Emiel op do jun 16, 2011 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

@rno

Bericht door @rno » do jun 16, 2011 10:25

In de rode pil zitten vast geplette luizen. Dat maakt de keuze makkelijk, maar is niet per definitie de juiste keuze.

Gaan we "sterven" of "streven naar een veganistisch leefwijze"?
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Emiel

Bericht door Emiel » do jun 16, 2011 10:30

Volgens sommigen is het aannemen van een veganistische leefwijze vast gelijk aan sterven :wink:

Maar je hebt gelijk, sterven moet inderdaad streven zijn. Stomme computers zeggen ook nooit wat ik denk..

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mar 04, 2012 13:30

Het zou heel goed kunnen dat de mens van origine geen aardbewoner is.

De volgende video (deel 1 van een serie van 32 !) geeft een zeer interessante mogelijkheid.
Zet wel je mind even open… :grin:

The History of Mankind, door The Interdimensional Portal, Sunette Spies van Desteni.
http://www.youtube.com/watch?v=IkntlPZjCeY :shock:

Veel plezier,
Tony :govegan:

Meer interesse? http://www.youtube.com/playlist?list=PL2BF725CDE37DF5A1

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo mar 04, 2012 16:44

Dan zijn de rest van de dieren hier ook geen oorspronkelijke aardbewoners. Leeuwen die gazellen tackelen? En de planten, die ook niet, die parasiteren ook constant op elkaar. Sommigen zelfs op dieren (zoals de venus fly trap). Nee, niet alleen de mens maar de hele natuur is vreselijk wreed. De enige oplossing is dat alle diersoorten en alle plantensoorten elk van een afzonderlijke planeet stammen... toch?

Of dat, of wreedheid en predatie zijn gewoonweg een intern onderdeel van het leven. Wat is nu de meest voor de hand liggende verklaring?

Ik snap wel dat sommigen heel graag willen dat vlees eten, wreedheid et cetera heel onnatuurlijk blijken te zijn zodat je dat als 'bewijs' kunt aanvoeren dat de mens geen vlees mag eten en niet wreed mag zijn. Maar het lijkt me een beetje omslachtig om daar vergezochte theorieën voor te gaan verzinnen, als je ook simpelweg kunt inzien dat vlees eten en wreedheid helemaal niet onnatuurlijk hoeven te zijn om het te kunnen afkeuren. We hebben 'natuurlijkheid' of 'onnatuurlijkheid' helemaal niet nodig als argumenten. Dit soort constructies maken je argumentatie alleen maar kwetsbaar, niet sterker. Ik zie het punt niet.

Ik ben juist zo blij dat mijn ethiek niet op religie is gestoeld, maar op iets waar je rationeel over kunt redeneren - dat wordt tegenwoordig over het algemeen steeds meer als een pré gezien in een serieuze discussie.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

@rno

Bericht door @rno » zo mar 04, 2012 18:25

Nijlpaarden, koeien en schapen zijn ook vreselijk wreed.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mar 04, 2012 18:32

Dieren hebben geen keus, de mens wel. Dieren gebruiken alleen wat zij nodig hebben om te overleven, de mens verspilt.

vegalan

Bericht door vegalan » zo mar 04, 2012 18:42

TonyJello schreef:Het zou heel goed kunnen dat de mens van origine geen aardbewoner is.

De volgende video (deel 1 van een serie van 32 !) geeft een zeer interessante mogelijkheid.
Zet wel je mind even open… :grin:

The History of Mankind, door The Interdimensional Portal, Sunette Spies van Desteni.
http://www.youtube.com/watch?v=IkntlPZjCeY :shock:

Veel plezier,

Meer interesse? http://www.youtube.com/playlist?list=PL2BF725CDE37DF5A1
Wat heb jij met DesteniNL?

.

vegalan

Bericht door vegalan » zo mar 04, 2012 19:02

Renee1137 schreef:Ik ben juist zo blij dat mijn ethiek niet op religie is gestoeld, maar op iets waar je rationeel over kunt redeneren - dat wordt tegenwoordig over het algemeen steeds meer als een pré gezien in een serieuze discussie.
Waarom heeft Religie (dan heb ik het ook over alle religies) totaal geen rationeel fundament en kan je alle empirische kennis wel rationaliseren of rationeel gezien overbrengen?

De mens is (als een dissonant) ook het product van de natuur en alszodanig in het gedrag deels een representant hiervan. Ook al verlangen veel er naar, maar In een paradijs horen alleen paradijs bewoners die dit met zich mee dragen.
.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mar 04, 2012 21:04

Waarom zet jij overal een punt . onder, Vegalan?

vegalan

Bericht door vegalan » zo mar 04, 2012 21:14

TonyJello schreef:Waarom zet jij overal een punt . onder, Vegalan?
Ha ha, ik maak graag een punt! :D ;) Dat is om wat ruimte te scheppen, want ik hou van ruimte.

.(zeer bevrijdend) :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mar 04, 2012 21:31

:D Oke, Vegalan, grappig en lekker luchtig.
Je vraag wat ik met Desteni heb is denk ik :offtopic: , vandaar mijn :offtopic: reactie.

Toch zal ik je een kort antwoord geven: Desteni heb ik begin december vorig jaar ontdekt op internet en ik vind het interessant. Ik heb er veel van geleerd en vind het, net als andere 'dingen' die me boeien, leuk om met anderen te delen.

Heb jij wat met Desteni?

vegalan

Bericht door vegalan » zo mar 04, 2012 21:54

TonyJello schreef::D Oke, Vegalan, grappig en lekker luchtig.
Je vraag wat ik met Desteni heb is denk ik :offtopic: , vandaar mijn :offtopic: reactie.
Het is niet geheel :offtopic: want past dit gedrag wel bij een aardbewoner? :wink:
TonyJello schreef: Tony :govegan:
Neen, niets denk ik.

.

Plaats reactie