Hoe ziet jou fantasie wereld eruit?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Granny
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Hoe ziet jou fantasie wereld eruit?

Bericht door Granny » vr aug 06, 2010 20:11

Soms droom ik van een andere wereld. Een wereld waar alleen vrede heerst, harmonie, balans...
Utopie, fantasie? Wat maakt het uit, in mijn visualisaties mag ik denken wat ik wil.
Zo zou mijn (droom)wereld eruit zien als ik het voor het zeggen had na dit huidige leven:

Ik zou existeren in een lijf dat onzijdig is (niet mannelijk of vrouwelijk), een beetje zoals het menselijk lichaam maar dan anders gebouwd, lichter qua structuur, zonder haren met alleen een dun geweven kleed aan van katoen. Als voeding at ik fruit en misschien wat gras ofzo en ik dronk water uit de rivier, maar ik heb maar heel weinig eten nodig, juist genoeg om te 'leven' zeg maar en dus heeft mijn 'lichaam' ook geen openingen nodig om me te ontlasten en/of voor te planten.
Verder lopen in mijn fantasiewereld ook dieren rond die uiteraard alle vrijheid hebben en in harmonie met mij en de andere wezens leven.
Als levensinvulling zou ik bezig zijn met mediteren, visualiseren, creëren en werken met energie en natuurlijk genieten van de schitterende natuur waarin ik mij bevind, gemiddeld is het zo'n 27 graden enz enz.

Heerlijk toch... :D
Yogashirt Online - Onlineshop met t-shirts voor Yoga, New age enz.: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl

Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Hoe ziet jou fantasie wereld eruit?

Bericht door Jasmijn » vr aug 06, 2010 20:56

Hartstikke mooi. Blijf dromen!!!

Ik heb ook veel dromen over een ideale wereld; Sofar.
Ben er in mijn hoofd eigenlijk continue mee bezig en wil het ook verwezenlijken, dat is mijn levensdoel.
Het stichten van een vegan dorpje naar de waarden beschreven in mijn boek zal een stap zijn in deze richting.

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny » za aug 07, 2010 15:17

Welk boek Jasmijn? :)

Was nog iets vergeten bij mijn ideale fantasie hahaha...ik kan ook eventueel vliegen door gedachtenkracht. Lijkt me ook super trouwens :D . Oh en verder heb ik geen huis nodig ofzo, ik slaap eventueel een uurtje in de vrije natuur.

Nog meer forumleden met een fantasiewereld?
Yogashirt Online - Onlineshop met t-shirts voor Yoga, New age enz.: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl

rik23

Bericht door rik23 » za aug 07, 2010 18:42

ja. ik kan maar niet stoppen met dromen over een leukere en mooie wereld...

ik heb mijn fantasieën de laatste jaren op word ingetypt en dit is er een van:

Door mijn luie oog bekeken.

Luiheid is en kan niet goed zijn zegt iedereen.

Maar ik merk dat niet, mij geeft luiheid juist genot en prettigheid.
Soms heb ik zelfs bijna medelijden met anderen omdat ze niet bij het genot dat luiheid geeft kunnen.
Ze zeggen mij dan gekwetst: ja, als we allemaal zulke luie flikkers als jij waren die tot na 11 uur in hun nest blijven dan zou er nooit een reet gebeuren en zouden we onze maatschappij nu niet hebben! Dus: kon op! je tengels uit je mouwen en dan doen we allemaal wat.

Ik zie dan de aarde voor me met allemaal luie flikkers zoals ik die de zonsopgang alleen zien als ze s,morgens moeten pissen.

Een wereld zonder enige beschaving en met het aantal waarbij iedereen vrij door bos en duin kan struinen, zich vol kan vreten en meer plezier kan hebben zonder de planneet daarmee te mollen.
dan hoeven we ook niet in de toekomst op te staan en iets te doen om de wereld te redden.

en het voedsel word in de talrijke bossen verzameld of verbouwd als dat nodig is
en zou voor ons van ongekende kwaliteit zijn.
Er zouden om reden van arbeidsintensiviteit vooral peulvruchten,fruit en notenbomen,pompoenen en onze kasgroenten geteeld.

Jagen, vissen en veeteelt zou er niet zijn want het is niet leuk om te doden en het ziet er onaangenaam uit en het geeft meer vuil werk.

Woningen zullen klein zijn vooral wilgentakken met klei en riet of grote bladeren bestaan met een dik blader,katoen of zandbed erin. Tafel en stoelen +kookplaats en extra extra grote bedden van gedroogde bladeren erbij in koudere gebieden.

Leven in Grote gemeenschappelijke huizen of rondtrekken en combinatie,s hiertussen behoren ook tot de keuze.

Wat De kleding betreft weet ben ik niet zeker. Maar ik denk dat veel mensen katoen spinnen of vlas bewerken een pokkewerk vinden en in elkaar gevlochten bladeren zal ook niet lekker zitten.
Maar aangezien de meeste in tropisch gebied willen leven zal schaargekleed en nudisme een forse groei doormaken. In koudere gebieden zullen ze tijdens de winter allemaal rond het vuur gaan zitten en dekens en kleding maken onder het genot van elkaar wat lekkers.

De maatschappij zal gebouwd worden om een maximum plezier en gemakzucht in harmonie met de niet en wel fysieke wereld.
De kennis van paranormale dingen zal hopelijk weer terugkomen zoals dat ook gebeurd zoals gewoonlijk na verloop van tijd gebeurt na de val van een beschaving.

Mensen zullen overal het mooie, de kunst in gaan zoeken en kunst tot uitdrukking brengen in mooie dingen en versieringen maken,in vuurwerk, in eten bereiden, in muziek en dans, in de seks en vooral met humor.

Aangezien en gelukkig dat niet iedereen het zelfde is,is de eenvoudigste oplossing te wonen in vele op loop of vaar afstand van elkaar liggende dorpjes(dorpelijke gebieden)
Elk met hun eigen specialiteit,gewoonte, regels, soort humor en kunst.

Tevens zal er maar weinig ziekte zijn wanneer we de wetenschap gedag hebben gezegd en deze ons niet meer voor laten schrijven wat waar we in moeten geloven en wat belachelijk gemaakt moet worden en wanneer paranormale zaken normaal worden zullen we (met Misschien met hulp van huisdieren) herontdekken dat alle ziektes met onze geesteskracht kunnen genezen.

Religie word meteen afgeschaft. We geloven liever in ons zelf.
En als god iets wilt, doet ie dat maar zelf. Hij had toch van die superkrachten!?

De sfeer(trillingsniveau) zal dan geweldig omhoog gaan en mensen komen dan makkelijker bij telepathie komen (ik verwacht dat het begin ervan vooral vanuit de huisdieren gaat omdat die weten hoe waardevol het is)
Ik kan zien dat het huidige sfeer veel lager is dan zou moeten en dat hierdoor dieren en
planten in driften en sterke instincten wegzakken en paranormale gaven verstoord raken waardoor er een koude eet of word gegeten mentaliteit in de natuur en op de beurs komt.
De reden dat de sfeer is nu heel erg laag is, is te wijten aan menselijk gekloot.
En ik zie dat intelligentie hersens wel voor slimmigheid kunnen zorgen maar koud zijn en geen volledigheid geven. Met de intelligentie die je hebt als je in de astrale of andere niet fysieke wereld bent (zielehersens zou je dat kunnen noemen) hebben die nadelen niet.

Dus planten en dieren zullen dan door die driften heen breken en hun zelf worden zoals jij ook jezelf kunt zijn(het verschil met mensen en dieren is dat deze een andere lichaamsvorm hebben om de wereld te beleven)en weer bij die intelligentie kunnen.
Een paar resultaten hiervan zijn: planten zullen stoppen dan met woekeren en ieder gunt elkaar levensruimte(geen kinderen als daar niet genoeg meer van is)
Simpelweg collectief van elk soort kijken hoeveel er van prettig kunnen leven in harmonie met de aarde.

Akkerbouw zal in overleg gaan met insecten en planten, Veredeling gaat in overleg met planten(degene die in het vernieuwde lichaam komt te zitten) mens dier en plant zullen samen bepalen op welke plaats, hoeveel vruchten en wanneer aan de boom en van de huidige gewassen zullen alle soorten verdwijnen die onprettig zitten als lichaam.

Die paranormale zaken behelzen dus o.a. een innerlijke dokter(zelfs chirurg), computer, telefoon,energieveld en de mogelijkheid om uit te treden naar andere plaatsen en werelden fysiek of plastisch, daar met de aanwezige te communiceren, naar vorige levens te kijken en dus ook je overleden oma op te zoeken in haar astrale sfeer.

Kortom, er zal zoveel meer mogelijk zijn dat je bijna geen tovenarij nodig meer zou hebben.

Nog een voordeel als je stopt met altijd bezig proberen te zijn, dan is het alsof het gordijn valt, dan komen de grote galbakken die vanuit de schaduw regeren bloot te liggen en zullen verdwijnen omdat zij bij de gratie van onwetendheid de boel kunnen manipuleren.

p.s. sorry dat het zo moeilijk te geloven en begrijpen is maar ik wil laten weten hoe het mogelijk gemaakt kan worden

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » za aug 07, 2010 18:44

Vliegen. Oh wauw, dat wil ik ook wel kunnen!
Ken je de boeken over Anastasiadorp, Granny? Lijkt me net wat voor jou! Zelf vond ik het wat te zweverig, maar er zijn echt mensen die er helemaal kapot van zijn.

Ik heb in het kader van een schoolproject een boekje geschreven over mijn ideale wereld. Het heet 'Sofar'. Mocht je interesse hebben, wil ik het wel in pdf opsturen (maar voel je vooral niet verplicht ja te zeggen, want het is wel ca. 100 blz).

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny » ma aug 09, 2010 18:18

Jasmijn schreef:Vliegen. Oh wauw, dat wil ik ook wel kunnen!
Ken je de boeken over Anastasiadorp, Granny? Lijkt me net wat voor jou! Zelf vond ik het wat te zweverig, maar er zijn echt mensen die er helemaal kapot van zijn.

Ik heb in het kader van een schoolproject een boekje geschreven over mijn ideale wereld. Het heet 'Sofar'. Mocht je interesse hebben, wil ik het wel in pdf opsturen (maar voel je vooral niet verplicht ja te zeggen, want het is wel ca. 100 blz).

Hoi Jasmijn, nee, die boeken van Anastasiadorp ken ik niet? Ga er heen op zoek, bedankt voor de tip! :D
Enne, graag wil ik je boekje lezen.
Ik stuur je nu mijn emailadres per pb. :wink:

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny » wo aug 11, 2010 22:04

rik23 schreef:ja. ik kan maar niet stoppen met dromen over een leukere en mooie wereld...

ik heb mijn fantasieën de laatste jaren op word ingetypt en dit is er een van:

Door mijn luie oog bekeken.

Luiheid is en kan niet goed zijn zegt iedereen.

Maar ik merk dat niet, mij geeft luiheid juist genot en prettigheid.
Soms heb ik zelfs bijna medelijden met anderen omdat ze niet bij het genot dat luiheid geeft kunnen.
Ze zeggen mij dan gekwetst: ja, als we allemaal zulke luie flikkers als jij waren die tot na 11 uur in hun nest blijven dan zou er nooit een reet gebeuren en zouden we onze maatschappij nu niet hebben! Dus: kon op! je tengels uit je mouwen en dan doen we allemaal wat.

Lui zijn op zijn tijd is prima, je lichaam en geest kunnen herstellen. Maar eh...elke dag tot 11 uur in bed liggen...?

Religie word meteen afgeschaft. We geloven liever in ons zelf.

Helemaal mee eens, maar dat kunnen we uiteraard ook nu al doen.
:wink:

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma aug 16, 2010 13:54

Ik heb geen fantasiewereld, ik geniet al genoeg van deze echte wereld.
Wat ik wel een heel mooie fantasiewereld vind, is de wereld uit de boeken van Jirelle, van de Nederlandse schrijfster Cass van Dijk.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma aug 16, 2010 14:19

Fynnya schreef:Ik heb geen fantasiewereld, ik geniet al genoeg van deze echte wereld.
Zijn er niet dingen die je liever anders zou zien?

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma aug 16, 2010 14:48

Jasmijn schreef:
Fynnya schreef:Ik heb geen fantasiewereld, ik geniet al genoeg van deze echte wereld.
Oh jawel, een heleboel natuurlijk.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma aug 16, 2010 15:06

Oh gelukkig :wink:
Maar dan heb je toch een 'fantasie'wereld, of?

Granny
Contacteer:

Bericht door Granny » ma aug 16, 2010 18:04

Fynnya schreef:
Jasmijn schreef:
Oh jawel, een heleboel natuurlijk.
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar :D .

rik23

Bericht door rik23 » ma aug 16, 2010 19:20

leest eens ¨ de meesterdromer of de aartzee van Ursula le Guin.

ik zie het ook wel eens in een fantasietje voor me dat veel mensen die in zo een lekkere fantasie te veel gaan eten en heel dik worden en dat ze dan een soort liposuctie apparaat ter hand nemen en hun overschot aan vet dat ze er mee uit zuigen gebruiken om er zeep, kaarsen van te maken en voor bakken &braden. en dat ze dan zeggen: het mag dan wel niet helemaal vegetarisch zijn, op deze manier word er niemand leed aangedaan en help ik alleen mijzelf.
Laatst gewijzigd door rik23 op ma aug 16, 2010 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma aug 16, 2010 19:31

Mijn fantasiewereld zou een beetje de wereld van Star Trek zijn. Een wereld waarbij er geen landen zijn op aarde, het klimaat overal goed is en natuurlijk waar er geen dierenleed is omdat we eten op molecuulniveau kunnen namaken en het dan ook nog helemaal gezond is. Dus kan je onbeperkt het lekkerste roomijs eten zonder dat er een dier bij betrokken is en zonder dat je er dik of ongezond van wordt :D
En doordat er voldoende eten op de wereld is, is er geen armoede, geen oorlog, geen uitbuiting. Iedereen kan leven zoals die het wilt.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka » ma aug 23, 2010 10:45

Denk vaak hoe zou Nederland eruit zien zonder vlees en zuivel-industrie en een grote beperking van de export van plantaardige producten.
De enorme hoeveelheid grond wat we daar voor terug krijgen om over te laten aan de natuur.
Geen mono-cultuur meer, maar boerderijen waar van alles word verbouwd, fruit, groentes, noten en peulvruchten.
Geen prikkeldraad meer, helemaal geen omheiningen meer, de enkele boerderij dieren die er zijn, gewoon los laten lopen, overal toegang, geen verboden toegang wegen of landerijen.
Boerderijen voor educatie en om er te logeren en tot rust te komen.
Denk dat de mens dan ook een stuk socialer word, weer meer betrokken bij natuur en dat we vanzelf de populatie een stuk omlaag laten gaan door bv, maar 1 kind te nemen inplaats van 4.
Wel allerlei rassen, maar dat we vanzelf een beetje blijven hangen op ongeveer 3 miljoen inwoners.
Helaas een fantasie of er moet een heel andere menselijke bewustzijn komen, anders zal de mens uitsterven aan zijn hebzucht, materialisme en egoisme.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma aug 23, 2010 11:34

Mooi gezegd Taeka.

rik23

Bericht door rik23 » ma aug 23, 2010 19:35

of slechts 3 honderdduizend mensen en dan de dijken doorsteken zodat west nederland in een groot getijden moeras met wandelende eilanden veranderd. wat een machtig natuurgebied zou dat dan worden en starten we grootschalige zeewierplantages voor de kust en eventueel een mangrove soort van nieuw zeeland naar oud zeeland halen:grin:

en dan in oost nederland grote bossen die deels uit fruit en notenbomen bestaan waar bonen en druiven tegenaan groeien. :hippy:

Brent
Leefwijze: flexanist

Re: Hoe ziet jouw fantasiewereld eruit?

Bericht door Brent » ma aug 23, 2010 22:18

Mijn ideale wereld is een wereld waarin iedereen perfect weet te spellen. :P :wink:

Serieuzer:
Een wereld met wereldwijde afgedwongen mensenrechten en dierenrechten en veel meer respect voor de ecologie van de planeet.
Een wereld waarin de economische ontwikkeling zo evenwichtig verdeeld is dat grootscheepse migratiestromen en grenscontroles verleden tijd zijn.

Lestat

Re: Hoe ziet jouw fantasiewereld eruit?

Bericht door Lestat » ma aug 23, 2010 23:57

Brent schreef:Serieuzer:
Een wereld met wereldwijde afgedwongen mensenrechten en dierenrechten en veel meer respect voor de ecologie van de planeet.
Of een wereld waarin geen rechten afgedwongen hoeven te worden, omdat deze als vanzelfsprekend ervaren worden. :D
Mooie dingen komen hier voorbij. Mijn fantasiewereld zou ook een wereld zijn waarbij mens, dier en natuur in harmonie met elkaar samenleven en respect voor elkaar hebben. Een wereld waarin niet de economie of de vrije markt alles bepaald, maar waar het respect en liefde voor alle levensvormen op deze wereld centraal staat.
"All beings tremble before violence. All fear death, all love life. See yourself in others. Then whom can you hurt? What harm can you do?"
- Buddha

taeka

Bericht door taeka » di aug 24, 2010 12:14

Zijn de Faroer-eilanden niets voor ons.
Als al die walvis afslachters nu eens vertrekken van deze eilanden en dat eralleen vegetariers en veganisten mogen wonen, dat zou toch prachtig zijn.
Geen economie opbouwen, alleen ruilhandel.
Zelf voor je voedsel en woning zorgen en verder niets, heerlijk je eigen tijd indelen.

Plaats reactie