Welk muziekinstrument bespeel je?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jolijn
Leefwijze: veganist

Welk muziekinstrument bespeel je?

Bericht door Jolijn »

Hehe, ik hou enorm van piano, en ook om zelf piano te spelen maar ik heb nu geen piano :( Heb vroeger wel gespeeld. Niet veel soeps, gewoon voor de lol :mrgreen:
Ik woon 2 hoog dus het is nogal een gedoe om een piano hier binnen te krijgen, heb nu maar een gitaar gekocht.

Jij dan Jet? Speel jij piano?

jet
Moderator

Re: Muzikale voorkeur?

Bericht door jet »

bijna hetzelfde :)
vroeger bij mijn ouder gespeeld, maar sinds ik studeer niet meer, want studentenkamertje piano niet handig.
Heb wel een banjoline, maar geen idee hoe ik daar op moet spelen (dus als iemand ideeen heeft :) )
Mijn 'doel' was ooit een 2 pianostuk van Milhaud (Scaramouche) te kunnen spelen, maar dat heb ik maar opgegeven (a. geen piano, b. geen kennissen die dat leuk vinden, c. geen kennissen die het leuk vinden en ook piano spelen :) etc)

Maar ik moet zeggen, ik ben niet alleen pianofan hoor (vind dat wel heel mooi), maar ik kan ook blij worden van nummers (niet persé klassiek) op saxofoon, gitaar, trompet etc. En ik vind ook niet alle pianostukken mooi haha

Bovendien is mijn smaak redelijk breed, dus ik hou ook van blues, jazz, metal, rock, mainstream, punk, folk, musical, etc etc (eigenlijk hou ik gewoon van muziek in het algemeen, en alleen sommige dingen vind ik niet mooi)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Anna

Bericht door Anna »

een banjoline???
soort banjo met dubbele snaren?

jet
Moderator

Bericht door jet »

uhuh, een banjo vorm (dus rond), maar dan als mandoline gesnaard....
zoiets: http://fr.academic.ru/pictures/frwiki/5 ... nBanjo.jpg" target="_blank
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Jolijn

Bericht door Jolijn »

haha Jet cool! Ik vind echt dat je moet leren er op te spelen! :mrgreen:
Hoe kom je er aan?

jet
Moderator

Bericht door jet »

geërfd van mn vader.....

Jolijn

Bericht door Jolijn »

Wil je het niet leren? Volgens mij klinken die dingen echt heel erg cool!

( Ok. Achterliggende rede van dit gepush: Ik hoop dat we een duo kunnen vormen De-vegans-die-piano-willen-spelen-maar-geen-piano-hebben-en-dus-wanhopig-over-gaan-op-andere-instrumenten genaamd. )

Anna

Bericht door Anna »

jet schreef:uhuh, een banjo vorm (dus rond), maar dan als mandoline gesnaard....
zoiets: http://fr.academic.ru/pictures/frwiki/5 ... nBanjo.jpg" target="_blank" target="_blank
ha, leuk zeg! met een beetje pingelen krijg je daar al heel snel een mooi geluid uit lijkt me.
ik wil zelf graag banjo leren spelen (maarja, de tijd :roll: )

jet
Moderator

Bericht door jet »

ik wil het graag leren spelen!
maar.....tijd.... :?
Een vriend van me heeft een accordeon van iemand gekregen, en ook al is ie niet vegan, hij is wel een piano-spelert die overging op een ander instrument (hij moet de accordeon ook nog leren spelen geloof ik)

Jolijn

Bericht door Jolijn »

hahaha, nou vooruit dan maar weer. Mag hij ook in onze band :grin:

Accordeon is ook cool! Mijn opa speelt dat ook. Ik heb er een poosje terug geprobeerd er op te spelen, het leek toch best nog wel op vader Jacob moet ik zeggen :D

jet
Moderator

Bericht door jet »

ghehe, met de toetsen van een accordeon kan ik nog wel overweg, maar die basknopjes enzo....
pfff, moeilijk hoor
en ik ben ook geen snaarinstrumenten gewend, dus banjoline wordt vast ook moeilijk :mrgreen:

Jolijn

Bericht door Jolijn »

Ik weet niet of ik dit mag zeggen maar ik vind de meeste instrumenten in het begin echt heel erg stom!
Het wordt pas leuk als je er een beetje een fatsoenlijk geluid uit krijgt..

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Jolijn schreef:Ik weet niet of ik dit mag zeggen maar ik vind de meeste instrumenten in het begin echt heel erg stom!
Het wordt pas leuk als je er een beetje een fatsoenlijk geluid uit krijgt..
Nou dat is waar. Het is nogal frustrerend als het ondanks je inspanningen niet echt klinkt!
De eerste 2 jaren vioolles waren niet gemakkelijk, maar k ben blij dat ik het heb doorgezet! Je moet er soms gewoon even doorheen, de moed niet opgeven, want hoe langer je speelt, hoe leuker het wordt :)

Jolijn

Bericht door Jolijn »

En viool is zo prachtig als je het kan! Hoe lang speel je al Jasmijn?

Jasmijn

Re: Welk muziekinstrument bespeel je?

Bericht door Jasmijn »

Zo'n 10 jaar alweer. De eerste 4 jaar viool, daarna altviool.
Ik houd niet zo van het scherpe hoge geluid, doe mij maar een ronkende C

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Ik heb vroeger lang pianoles gehad maar was niet echt talentvol. Nu speel ik tenor saxofoon. Ik kon het best heel behoorlijk maar oefen gewoon veel te weinig.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

jojo

Bericht door jojo »

Ik heb vroeger jarenlang op accordeonles gezeten, ook in essembles gespeeld.
Op een gegeven moment (lekker in de pubertijd) vond ik het zo'n oudbollig 'hoempapa' instrument, dat ik ben gestopt. Ik wilde gitaarspelen....heb ik ook een paar jaar les in gehad, maar ik was hier bij lange na niet zo goed in, als met de accordeon. Nu staat er een piano in de kamer en af en toe speel ik daar wat uit de losse pols op. Maar meestal laat manlief er leuke riedels uit komen :D Een tijd geleden heb ik een accordeon van vrienden gekregen, omdat ik heel graag weer ermee verder wilde, maar helaas: accordeon is beetje stuk :cry: Misschien, als ik ooit nog es heel rijk wordt, koop ik gewoon een spiksplinternieuwe en ga dan weer lekker oefenen! 't Is toch wel een heel erg mooi instrument en als ik Astor Piazolla hoor..........
......Wauw!!! Geweldig!! Wat die man uit zijn instrument kan halen!!
Weet trouwens ook helemaal niet of ik nog wel kán spelen met m'n reuma lijf, want zo'n ding op je schoot is best wel zwaar en je handen moeten de hele tijd in een bepaalde positie staan, piano spelen kan ik ook altijd maar heel even..... Maar goed..luisteren naar mooie muziek is ook mooi!!!

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ik speel djembé.

Dat is een Afrikaanse trommel waar je met je handen op slaat.

Toen ik nog geen veganist was baalde ik ervan dat mijn bespanning van kunststof was. Ik dacht dat mijn djembé minder mooi klonk, maar nadat mijn leraar, Saliou Kandé, hem gestemd had en een ijzeren ring had verwijderd klonk hij prachtig. En nu ik veganist ben ben ik superblij dat mijn djembé geen huid van een geit heeft als bespanning!

Saliou Kandé:
http://www.lamin.nl/NotesImages/Topic103NotesImage7.jpg

RenateM

Bericht door RenateM »

Ik speel hobo, wat meer dan 3 jaar dus nog een beginneling. geldt voor mij ook dat pas na een lange tijd een mooi geluid kan blazen. Paar dagen niet gespeeld en merk het weer in de lipspanning. Soms het instrument helemaal zat als het een tijdje tegen zit, maar vind het zo'n mooi instrument dat doorzetten de moeite waard is en lol heb in samenspelen in het opleidingsorkest.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ja, ik vind samenspelen ook het mooiste wat er is. Bij een djembé groep heb je ook andere percussie-instrumenten, zoals de doundoun. Dat maakt het een prachtig geheel.

Toen ik nog bij Saliou speelde in Zaandam en Beverwijk, speelde ik zes uur per week in vier verschillende groepen. Eerst anderhalf uur bij de beginners en dan meteen door nog anderhalf uur bij de gevorderden en dat twee keer in de week. Geweldig! Ik wilde nog doorgaan na drie uur spelen.
:good:
Nu speel ik in Maastricht en dat is maar een keer per week vijftig minuten... :cray:

Plaats reactie