Is nog in de aanbieding ook.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Hé! Dit boek komt me bekend voor... Volgens mij heb ik hem onlangs in de uitverkoop van de bibliotheek gezien... Morgen ff langs fietsen dan.Zen schreef:[s nog in de aanbieding ook.Het is weliswaar geschreven als een kinderboek, maar misschien is het helpful. (:
In het eerste seizoen van True Blood zit ook een veganist. Maar die is nou niet bepaald goede reclame voor veganisme, wat een ***********mens! Ik zat me echt zo te ergeren aan haar en haar belachelijke ideeen en zelfbeeld, blergh!! Daar wil ik dus niet mee geassocieerd worden!Annikka-Ayla schreef:Een jaar of wat geleden was er op SBS6 een serie Amish in the City. Daarin was een meisje (Ariël) veganist. Ze kwam niet altijd even subtiel over.
Wat ik wel heel leuk vond was dat de groep een keer vega ging eten in het restaurant waar haar moeder werkte. En daar vonden de meesten het eten verrassend lekker. Wat dus alweer een vooroordeel wegnam.
Ik vind dat het woord consequent hier beter op zijn plaats is.Dennis schreef:Mijn beeld van veganisten is trouwens dat ze over het algemeen nogal star zijn. Rigoreus in het maken van keuzes, dus ook naast de keuze van veganisme. Niet zo flexibel.
Ik denk dat je dat niet perse hoeft te doen. Vegetariers zijn soms erger dan bewuste vleeseters in het vastzitten in bepaalde patronen. Zie een bepaalde site die we hier maar niet noemen maarDennis schreef:De stap van alleseter naar veganisme is erg groot. Ik denk eigenlijk dat je, zoals in Singer's Dierenbevrijding wordt beschreven en nog altijd actueel is, je mensen beter kan aanzetten tot een vegetarisch eetpatroon. Dat is uiteindelijk efficienter. En kom je dan een vegetarier tegen, dan zou je die persoon eens kunnen voorstellen om geen eieren meer te eten of geen melk meer te drinken.
+1je kan omnivoren om dezelfde reden star noemen ze blijven maar vasthouden aan dierenleed en de overtuiging dat het niet zo erg is.![]()
Niet in mijn ogen in elk geval. Maar je kan niet ontkennen dat vegan zijn je voor keuzes stelt die veel anderen niet hoeven te maken. Of en in hoeverre dat je 'levensvreugde' aan tast, dat is voor iedereen weer anders.rik23 schreef:tja, iemand die bijvoorbeeld bijvoorbeeld telkens chocolaatjes omdat daar weipoeder of honing inzit die rond gaan afwijst is voor vegetarische begrippen nou eenmaal erg streng.
Er zijn twee redenen waarom ik mijn kinderen vegetarisch opvoed. Eén ervan is dus zeker het sociale aspect. Gewoon letterlijk dat ik niet wil dat ze te veel verschillen van wat gangbaar is. Ik ben 2 jaar vegan geweest en ik weet hoe veel mensen daar tegen aan kijken. Op het moment dat ze zelf kunnen kiezen, kunnen ze hopelijk overzien wat dat precies inhoudt en dan is de keuze aan hen zelf. De tweede reden was gezondheid. Ik ben er niet van overtuigd dat veganistisch opvoeden gezond is voor kinderen en ik wil daar simpelweg zo min mogelijk risico in lopen. Om die reden dus meer vegetarisch dan veganistisch.Jasmijn schreef:Is dat sociale aspect iets wat bij jou aan de orde is Dennis? Jij hebt het steeds over 'dat het niet alleen in veganisme zit' en ik zat te bedenken wat je daar precies mee bedoelde. Natuurlijk zijn er meer waardes dan veganisme alleen (zo vind ik de waardes 'biologisch' en 'fair trade' ook heel belangrijk, en speelt voor vrijwel iedereen 'smaak' mee). Wat bedoel je eigenlijk precies?
Ik heb ook van dat onderzoek gehoord.Dennis schreef: ik heb wel eens een onderzoek gezien, waarbij de cnclusie was dat part-time vegtarier de meest gezonde levensstijl was, daarna vegetarier, daarna veganist en daarna consequent vlees eter.
berteit.