Verkiezingen...

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Verkiezingen...

Bericht door jet » za jun 12, 2010 9:07

ik heb ook een keer VVD gestemd (bij de gemeenteraadsverkiezingen, die hadden toen een programma waarbij ze de fietspaden gingen verbeteren, het OV opkalefateren, meer groen in de omgeving, meer subsidie voor kunst en muziek etc)

Bij een verkiezing probeer ik eigenlijk altijd te kijken naar wat er in het programma staat.
Sommige partijen kijk ik nooit naar (SGP, CU etc), maar bij de meeste partijen streep ik gewoon af als er iets is waar ik het niet mee eens kan zijn. Meestal hou ik dan niks over, en dan ga ik kijken naar de minst 'kwade'....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Zen

Bericht door Zen » za jun 12, 2010 11:08

Nog meer negatiefs over de PVV, voor wat betreft de belangen van dieren en milieu.

"Het verbaast me dat er nu geen enkele Nederlander in de parlementscommissie voor Visserij zit. Dat kan toch niet voor zo'n visserijland als Nederland'', zegt Hartong, die zichzelf omschrijft als pro-visserij.
Cut cold stone with a warm heart

Marla

Bericht door Marla » za jun 12, 2010 11:18

http://www.youtube.com/watch?v=R5vdKCADcHo" target="_blank

Dion Graus in actie :roll:

vegalan

Bericht door vegalan » za jun 12, 2010 12:22

Zen schreef:
vegalan schreef:wilders van de PVV komt uit de VVD en ze hebben vergelijkbare standpunten. De VVD is ook niet zo'n dier en mens vriendelijke partij. Daar baal ik ook van.
Om het plaatje dan compleet te maken; ik baal ook nog steeds van het CDA. Nog altijd 21 zetels te veel.
VVD, PVV en CDA is een horror scenario en voor de rechten van mens en dier een ongewenste coalitie.

VVD, CDA + PVV 76 zetels / niet voor Jan Peter Balkenende en het CDA, maar wel voor 27% van de CDA stemmers en 57% van de VVD stemmers, Hans wiegel en wilders.
Jan Peter Balkenende acht de kans dat het CDA met de PVV van Geert Wilders gaat regeren ''buitengewoon klein en een coalitie met de PVV is dus voor hem nauwelijks denkbaar.

VVD, D66, PvdA en Groen links (paars) 81 zetels / niet voor Mark Rutte, maar wel voor 21% van de VVD stemmers, 18% van de CDA stemmers en Pechtold (D66)
Volgen Mark Rutte is Paars onwaarschijnlijk, maar sluit het niet geheel uit en de VVD-voorman noemde als mogelijke coalities: VVD, CDA en PVV of VVD, PvdA en CDA of het zogenoemde paars-plus (VVD, PvdA, D66 en GroenLinks). Rutte wil liefst geen vierpartijenkabinet. Volgens politicoloog Andre Krouwel is VVD, D66, PvdA en groen links (paars) de beste optie.

VVD, CDA en PvdA. 82 zetels / niet voor Jan Peter Balkenende, maar wel voor 42% van de CDA stemmers en 18% van de VVD stemmers.

VVD, CDA, D66 en GroenLinks 72 zetels ( te weinig) Wel voor Jan Peter Balkenende en het CDA vanwege hervormingsgezindheid. Hier zal dan nog een ander partij moeten aansluiten.

Een belangrijk twistpunt is in welke mate het CDA bereid is om met de PVV of PvdA samen te werken. Het CDA verkiest mogelijk de PvdA boven de PVV, maar wil ook wel met Groen links. Dus wat hier betreft heeft dan een coalitie van VVD, CDA en PvdA de voorkeur.

.
Laatst gewijzigd door vegalan op za jun 12, 2010 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 12, 2010 12:24

Marla schreef:http://www.youtube.com/watch?v=R5vdKCADcHo" target="_blank

Dion Graus in actie :roll:
En nog een keer:
http://www.youtube.com/watch?v=f1pRXBOuRk0" target="_blank

8)

Zen

Bericht door Zen » za jun 12, 2010 14:17

Deze is nog het mooiste uit die reeks vind ik zelf.

Martin Bosma (PVV): Eh, ik mag al heel wat jaartjes vergaderen in de aanwezigheid van de mevrouw van de-eh VVD (hij weet haar naam niet!) en uh het is natuurlijk onzin om te stellen dat ik overal tegen ben.
Ik kom met allerlei mooie voorstellen, allerlei mooie moties. Dus uh, u doet mij echt onrecht aan. Dat stelt me echt teleur.

Tofik Dibi (GL): Noemt u mij eens een aantal van die voorstellen die u de afgelopen tijd heeft gedaan

Martin Bosma (PVV): Sorry? Nou ja eh, ik-uh, uh, ben met tal van moties gekomen... eh, ja, eh, weet ik veel. Ik heb er niet eentje paraat, ik bedoel... Morgen kom ik met een stapeltje kom ik aan.

WTF?

Van dit soort gasten zitten er straks 24 in de kamer...
Cut cold stone with a warm heart

Marla

Bericht door Marla » za jun 12, 2010 14:26

Zen schreef:

Deze is nog het mooiste uit die reeks vind ik zelf.

Martin Bosma (PVV): Eh, ik mag al heel wat jaartjes vergaderen in de aanwezigheid van de mevrouw van de-eh VVD (hij weet haar naam niet!) en uh het is natuurlijk onzin om te stellen dat ik overal tegen ben.
Ik kom met allerlei mooie voorstellen, allerlei mooie moties. Dus uh, u doet mij echt onrecht aan. Dat stelt me echt teleur.

Tofik Dibi (GL): Noemt u mij eens een aantal van die voorstellen die u de afgelopen tijd heeft gedaan

Martin Bosma (PVV): Sorry? Nou ja eh, ik-uh, uh, ben met tal van moties gekomen... eh, ja, eh, weet ik veel. Ik heb er niet eentje paraat, ik bedoel... Morgen kom ik met een stapeltje kom ik aan.

WTF?

Van dit soort gasten zitten er straks 24 in de kamer...
Ja inderdaad, die had ik gisteren ook gezien. Wat een mongool is dat zeg. Ik snap niet dat de VVD ook echt serieus met ze wil samenwerken, zij merken toch ook wel hoe ze in de kamer zijn.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 12, 2010 15:36

Frits Wester heeft in Den Haag gehoord dat de VVD en CDA medewerkers niet graag met PVV samen willen werken. Wester heeft vaak gelijk met nieuws uit Den Haag, dus ik zie de PVV ook niet met VVD/CDA gaan.

Op naar Paars+.

vegalan

Bericht door vegalan » za jun 12, 2010 17:29

Frits Wester is een CDA'er en vanuit die hoek zou het wel kunnen kloppen, maar in de Volkskrant stond dat een meerderheid in de VVD-achterban een coalitie met de PVV wil. Er komen nu dus wat tegenstrijdige berichten in het nieuws.

Er ligt bij Cohen een voorkeur samenwerking met D66 en GroenLinks. Een nationaal kabinet van VVD, PvdA en CDA acht hij onwenselijk. ''Dat zou een coalitie betekenen waarin drie van de vier winnende partijen niet vertegenwoordigd zijn. Mocht er met de PvdA worden onderhandeld dan gaat de voorkeur uit naar die coalitie. VVD, PvdA, D66 en Groen Links. (paars +)

.

Dave

Bericht door Dave » di jun 15, 2010 16:27

Uitslag verkiezing leden Tweede Kamer van 9 juni 2010

Totaal aantal stemmen en kiesdeler
Het totaal aantal geldige, niet zijnde blanco, stemmen bedraagt 9.416.001 stemmen. Er zijn 150 zetels te verdelen. De kiesdeler bedraagt dus 62.773 51/150 aan stemmen.
Om met voorkeurstemmen te worden gekozen heeft een kandidaat meer dan 25% van de kiesdeler nodig, dus minimaal 15.694 stemmen.

Lijstnr. Aanduiding Aantal stemmen Percentage 2010 Percentage 2006
9. Partij voor de Dieren 122.317 1,30 1,83

Lijstnr. Aanduiding 2010 2006
9. Partij voor de Dieren 2 2

Oorspr. Gekozen kandidaten Woonplaats Aantal stemmen
lijstpositie

1 Thieme, M.L. (v) * Maarssen 98.591
2 Ouwehand, E. (v) Leiden 12.713

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 15, 2010 16:32

10,4% is naar esther gegaan. Wel mooi :)

In verhouding is dat best veel ten opzichte van personen op de lijst bij andere partijen.

lena

Bericht door lena » di jun 15, 2010 16:58

Ze hebben echt NET twee zetels gehaald he? Zo zie je wel dat iedere stem echt telt. Hoe werkt dat eigenlijk? Want als de kiesdeler 62773 is dan zou je zo'n 125000 stemmen moeten hebben voor twee zetels en ze hadden er "maar" 122000. Inderdaad wel een signaal dat zoveel mensen op Ouwehand stemden. En toch ook nog zo'n 10000 stemmen op andere mensen op de lijst, blijkbaar.

Dave

Bericht door Dave » di jun 15, 2010 18:13

Dan heeft de Partij voor de Dieren een restzetel binnengehaald omdat ze gemiddeld de meeste stemmen per zetel had. Dus het was met de hakken over de sloot voor de 2e zetel. :D
Laatst gewijzigd door Dave op wo jun 16, 2010 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Stein

Bericht door Stein » wo jun 16, 2010 1:00

Ben echt blij dat ze die hebben binnengesleept :) heel erg blij.

En de aankomende coalitie.... kan nooit echt stabiel zijn.

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

P+

Bericht door Marcello » wo jun 23, 2010 11:42

PVDD in nieuw kabinet! (y)

:arrow: http://www.foksuk.nl/
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

@rno

Bericht door @rno » wo jun 23, 2010 12:08

:D
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie