Verkiezingen...

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
@rno
Leefwijze: veganist

Re: Verkiezingen...

Bericht door @rno »

De PvdD moet ook maar een MediaCircus (zonder dieren) opzetten.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

@rno schreef:Het zal mij benieuwen welke minister van Landbouw de PvdD nu mag gaan plagen.
Alles beter dan Gerda?
Als VVD alles op economische zaken e.d. zet, en dan van GL (ineke van gent!) of D66 (boris) op LNV, dan zou dat beter zijn. Er van uitgaande dat het dan VVD+PvdA+D66+GL (paars+) wordt.

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka »

De media was ook alleen maar bezig met de geld crisis en dus de meeste mensen ook, wat ik dan heel raar vind dat een derde van de nederlanders stemt op de veroorzakers van de crisis, namelijk de rechtse VVD en PVV.
De rijke graaiers hebben de ellende veroorzaakt en worden beloont met nog meer stemmen.

Er zijn in Nederland zoveel mensen die lid zijn van de dierenbescherming of WWF of andere natuurorganisaties en dat er dan zo weinig stemmen op de partij voor de dieren.

Brent

Bericht door Brent »

Ik vermoed dat veel stemmer op de PvdD die partij vrij trouw zijn, net als veel stemmers op Groen-Links.
Mogelijk zijn er kiezers naar de PvdA gegaan om Rutte niet als premier te krijgen.
Dat lijkt nu iig mislukt, Cohen heeft het net niet gehaald.

Zen

Bericht door Zen »

Vegantastic schreef:
@rno schreef:Het zal mij benieuwen welke minister van Landbouw de PvdD nu mag gaan plagen.
Alles beter dan Gerda?
Als VVD alles op economische zaken e.d. zet, en dan van GL (ineke van gent!) of D66 (boris) op LNV, dan zou dat beter zijn. Er van uitgaande dat het dan VVD+PvdA+D66+GL (paars+) wordt.
Hier hoop ik ook op en ik acht het gelukkig ook wel waarschijnlijk. VVD wil graag regeren en zal haar handen niet willen branden aan de PVV als coalitiepartner (wegens incompetent, zeer controversieel maar ook vanwege een aantal inhoudelijke zaken) denk ik. Ook een coalitie met het CDA (de grote verliezer) ligt niet echt voor de hand.

Wel mooi dat de dierenuitbuiters van het CDA gehalveerd zijn qua zetels maar wat je ervoor terugkrijgt (meer PVV en VVD) daar wordt je ook niet vrolijk van. In Limburg was het helemaal erg qua Wilders-fans.
Cut cold stone with a warm heart

Dennis

Bericht door Dennis »

Ik denk dat het juist niet voor de hand ligt dat VVD met 'linkse' partijen wil gaan regeren. Mij lijkt, gezien de zetelverdeling van dit moment, dat VVD / CDA / PVV de meest voor de hand liggende regering is, met 76 zetels. (In dat geval zal er goed ziek van zijn...)

VVD heeft al die tijd de PVV niet willen uitsluiten, wat goed heeft gewerkt om zetels binnen te halen. Ze zullen hun achterban zeer ontevreden maken als ze de PVV nu alsnog aan de kant zetten.

Hoe we het ook gaan wenden of keren, we zullen het allemaal sterk gaan voelen in de portemonnee (met uitzondering dan van de 10% rijkste mensen van dit land, maar die zitten denk ik niet op dit msgboard).

Ik hoor van veel studenten dat ze op de VVD hebben gestemd. Blijkbaar was VVD stemmen in de mode? Onbegrijpelijke keuze voor mij trouwens, los van het feit dat ik veel VVD standpunten sowieso niet begrijp.

@rno

Bericht door @rno »

Het is vooral tactisch geweest om de mensen te adviseren om vooral strategisch te stemmen. Dan stemmen ze in ieder geval niet op de partij waar ze achter staan.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Dave

Bericht door Dave »

Gelukkig heeft de harde kern van de Partij voor de Dieren zich niet gek laten maken door de media hype van nek-aan-nek race en dergelijke .:thanks:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Dennis schreef:Ik denk dat het juist niet voor de hand ligt dat VVD met 'linkse' partijen wil gaan regeren. Mij lijkt, gezien de zetelverdeling van dit moment, dat VVD / CDA / PVV de meest voor de hand liggende regering is, met 76 zetels. (In dat geval zal er goed ziek van zijn...)

VVD heeft al die tijd de PVV niet willen uitsluiten, wat goed heeft gewerkt om zetels binnen te halen. Ze zullen hun achterban zeer ontevreden maken als ze de PVV nu alsnog aan de kant zetten.
Ik denk dat het niet zo onrealistisch is hoor. Een paars+ lijkt meer draagvlak te hebben in samenleving.
GL is naar rechts opgeschoven, dus die zal veel water bij de wijn willen doen want ze willen maar al te graag regeren. Zolang er maar sociale garantie gegeven worden, wat VVD op zich denk zou willen geven. PvdA draait met alles mee, dus dat is geen probleem. En D66 staat zowel dicht bij rechts als links.
De vraag is vooral nog hoe hard GL gaat pleiten voor groen/milieu.

VVD zal denk niet risico willen lopen met CDA die gehalveerd is.. met zo een grote verliezer regeren is dom.

VVD en PVV... lastig... want prominenten bij VVD willen niet zo graag met PVV. En PVV loopt al weg voor verantwoordelijkheden (zie almere).

Fruitig

Bericht door Fruitig »

en van beloften aow leeftijd :lol:
vegan with an edge!

@rno

Bericht door @rno »

Als hij nu ook zijn vooroordelen laat vallen, maakt hij nog een kans.

Ananas

Bericht door Ananas »

Maar dan bestaat de PVV niet meer :P

Claudia

Bericht door Claudia »

Och, wie zal daar nu rouwig om zijn? :wink: :twisted:

Marten

Bericht door Marten »

Mooi dat de PvdD de 2 zetels heeft behouden, maar walgelijk, die winst van de PVV. Ik woon weliswaar niet meer in Nederland, maar ik baal hier stevig van.

vegalan

Bericht door vegalan »

wilders van de PVV komt uit de VVD en ze hebben vergelijkbare standpunten. De VVD is ook niet zo'n dier en mens vriendelijke partij. Daar baal ik ook van.

.

@rno

Bericht door @rno »

We hoeven dus niet lui achterover te gaan zitten. Werk aan de winkel !

Zen

Bericht door Zen »

vegalan schreef:wilders van de PVV komt uit de VVD en ze hebben vergelijkbare standpunten. De VVD is ook niet zo'n dier en mens vriendelijke partij. Daar baal ik ook van.
Om het plaatje dan compleet te maken; ik baal ook nog steeds van het CDA. Nog altijd 21 zetels te veel.
@rno schreef:We hoeven dus niet lui achterover te gaan zitten. Werk aan de winkel !
Ja, over vier jaar mag je weer stemmen... :D

Maar als het VVD/PVV/CDA wordt dan hoop en verwacht ik dat het eerder wordt.
Cut cold stone with a warm heart

rik23

Bericht door rik23 »

ik had ook al een hele tijd schoon genoeg van het cda met balkenelende maar nu de vvd en pvv groter zijn heb ik hel erg het gevoel dat we van de regen in de drup belanden.(ik weiger bovenstaande namen met en hoofdletter te spellen)

wat voor iemand die Job Cohen is weet ik niet :|
Dennis schreef:Ik hoor van veel studenten dat ze op de VVD hebben gestemd. Blijkbaar was VVD stemmen in de mode?
ongelofelijk :shock: :(

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

rik23 schreef:
Dennis schreef:Ik hoor van veel studenten dat ze op de VVD hebben gestemd. Blijkbaar was VVD stemmen in de mode?
ongelofelijk :shock: :(
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger ook VVD stemde.
Mijn leraar economie was ontzettend voor de VVD en leerde ons ook precies waarom de VVD het beste voor de economie is. Klonk allemaal heel geloofwaardig.
Nu ik erop terugkijk is het natuurlijk belachelijk dat een leraar economie zo lesgeeft in plaats van kinderen te leren voor zichzelf te denken (wat ik natuurlijk ook deed, maar .... hij klonk heel geloofwaardig...).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Dank aan alle NL'ers in het buitenland. Daar hadden we ook veel steun onder! :)
1.6% in ieder geval. Zal ook wel iets achteruit gegaan zijn, maar in ieder geval verstevigd dat de 2e zetel iig. :)

Nu wachten op 100% zekerheid, dus dinsdag als de kiesraad definitief alles bekend maakt.

Plaats reactie