Hoe ? Wat ? Bereiken .

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vrouwtje Piggelmee
Leefwijze: flexanist

Re: Hoe ? Wat ? Bereiken .

Bericht door Vrouwtje Piggelmee » ma mar 22, 2010 16:53

Waarom vond je dan dat je een nieuwe die vertelde dat ze huisdieren had daar op moest aan spreken.
Dat kwam bij als morele superioriteit over .
Ben je strikt dan ben je extremist ,Laks dan ben je hypocriet,
Dus kun je het nooit goed doen .

zoei
Leefwijze: veganist

Bericht door zoei » ma mar 22, 2010 16:54

In het verleden heb ik ook veel verwijten naar anderen over hun vleesetende gedrag gehad. Vooral naar mijn familie toe. Tegenwoordig blijf ik vooral dicht bij mezelf en probeer het zelf zo goed mogelijk te doen. Hiermee probeer ik als voorbeeld te functioneren. Het gaat uiteindelijk ook om je eigen gedrag en de manier hoe je zaken naar andere communiceert. Met aanvallend gedrag bereik je meestal het tegenovergestelde. Dus daar ben ik mee gestopt. Ik voel mij ook niet meer boven anderen staan. Superieur denken te zijn vind ik inderdaad geen fijne instelling van jezelf waar je geen ruimte voor andere open laat :hippy:
Laatst gewijzigd door zoei op ma mar 22, 2010 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren hebben recht op een waardig bestaan!

Framboos

Bericht door Framboos » ma mar 22, 2010 16:54

Vrouwtje Piggelmee schreef: Vreemd dat iemand die wel dat openlijk doet dat met kinderachtige insinuaties over lagere school dan verweten wordt .Daar ondermijn je je eigen verhaal.
Eh... nou doe je dus weer precies wat je een ander verwijt. (Edited to add: en ik heb dus geen moeite met je opmerking an sich, want die opmerking van mij was ook kinderachtig natuurlijk, ik heb er moeite mee dat je anderen verwijten maakt over dingen die je zelf net zo hard doet. Als jij het al niet goed kunt doen, waarom een ander dan wel? En je mag dat best aan de kaak stellen ('zullen we met zijn allen proberen...', maar dat vind ik wat anders dan je aanmelden op een site en gelijk in de voorsteldraad, die daar toch echt niet voor bedoeld is, een beschuldiging naar 'jullie hier' - waarvan ik ondertussen al zo vaak heb gezegd, jij bent nu ook jullie - uiten)

Ik vind trouwens dat er best iets mis is met morele superioriteit en vooral oordelen over en handelen naar andere mensen als je zelf ook van alles en nog wat doet. Zie het voorbeeld wat Rick gaf over roken. Wat ik uit je teksten opmaak is dat jij het ook niet fijn vindt zo behandeld te worden, dus waarom is het dan wel gerechtvaardigd bij anderen? Jij hebt de waarheid in pacht?
Laatst gewijzigd door Framboos op ma mar 22, 2010 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos » ma mar 22, 2010 16:56

Vegantastic schreef:
Framboos schreef:Tjongejonge, wat is dit voor site, waar de mods je aanzetten tot het roken van joints?! Misschien moeten we dit forum pg-raten?
ik ben geen mod :)
Site admin dan. :wink:
zoei schreef:
Framboos schreef:Tjongejonge, wat is dit voor site, waar de mods je aanzetten tot het roken van joints?! Misschien moeten we dit forum pg-raten?
Er bestaan toch ook hippies die niet roken? Uit dat hippie plaatje kan ik niet halen dat deze hippie rookt :)
Hoi zoei (leuke nick trouwens), ik was niet serieus hoor! :)
Laatst gewijzigd door Framboos op ma mar 22, 2010 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

zoei

Bericht door zoei » ma mar 22, 2010 16:58

Framboos schreef: Hoi zoei (leuke nick trouwens),
Bedankt Framboos! :D
Framboos schreef:ik was niet serieus hoor! :)
Ik ook niet :wink:
Laatst gewijzigd door zoei op ma mar 22, 2010 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Vrouwtje Piggelmee

Bericht door Vrouwtje Piggelmee » ma mar 22, 2010 17:00

Accepteren dat je in het leven soms aan gepakt wordt op je gedrag .
Er voor kiezen om er wat mee te doen .
Het lijkt er op dat wat hier gebeurt is dat er een boekhouding bij gehouden gaat worden
En gedrag tegen elkaar weg gestreept wordt .
Als legitimatie om niet aan gesproken te hoeven worden.

zoei

Bericht door zoei » ma mar 22, 2010 17:09

Hallo Vrouwtje Piggelmee,
Vrouwtje Piggelmee schreef:Accepteren dat je in het leven soms aan gepakt wordt op je gedrag .
Er voor kiezen om er wat mee te doen .
Ik zie het zelf eerder als dat je op je gedrag door anderen aangesproken kan worden. Dit kan soms terecht of onterecht zijn. Dan kun je inderdaad bekijken wat je met die kritiek gaat doen. Voor mij werkt dit prima :)

Ik vind jou nicknaam overigens ook leuk gevonden :)

Erik van Zomeren
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Bericht door Erik van Zomeren » ma mar 22, 2010 17:10

Vrouwtje Piggelmee schreef:Waarom vond je dan dat je een nieuwe die vertelde dat ze huisdieren had daar op moest aan spreken.
Dat kwam bij als morele superioriteit over .
Mijn bedoeling was slechts om te weten te komen vanuit welk motief zij zo dol op haar katjes was. Om die reden plaatste ik een prikkelende opmerking die helaas anders aankwam dan ik bedoeld had. Achteraf gezien kan ik dan ook zeggen dat het een ongelukkige actie van mij geweest is, hetgeen ik verderop in de draad volgens mij ook direct duidelijk heb gemaakt. Hier zit dus niets in van superioriteitsgevoel. Zelfs verre van dat.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !

rik23

Bericht door rik23 » ma mar 22, 2010 17:14

Ik bedoelde inderdaad niet dat iedereen die zichzelf te fijngevoelig vind naar België moet vertrekken.
Reacties als die van Rick en Framboos zijn dus goed geïnterpreteerd. En mooi verwoord trouwens (y)

Ik bedoelde het ook als vergelijk met dit forum.

Als iemand een reactie van mij beneden pijl, raar, onbegrijpelijk of grof vindt, zeg dat dan. Ik heb liever dat je met naamkaartjes gooit en zegt: rik23, ik vind je te... je moet ... zodat ik weet waar en wanneer ik te ver ga en en mijn reacties kan aanpassen zodat je je niet meer elke keer aan mij ergert.

Een topic waarop ieder zet wat hem of haar stoort aan een ander lijkt mij dus heel prima want daar kan een beter begrip en communicatie voor elkaar uit vloeien.
Vegantastic schreef:Re: Hoe ? Wat ? Bereiken .

Bericht door Vegantastic op ma maart 22, 2010 15:42
:hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy:
:hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy:
Ik heb hem niet.... enige uitleg?

Vrouwtje Piggelmee

Bericht door Vrouwtje Piggelmee » ma mar 22, 2010 18:24

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn registratie ongedaan kan maken en mijn berichten wissen ?
Een plek waar mensen het moeten accepteren dat ze op hun gedag worden aangesproken en dat positieve wat ze wel doen of gedaan hebben niet gewaardeerd wordt .
Maar waar sommige mensen niet op hun gedrag aan gesproken mogen en willen worden is niet de plek waar
ik me thuis zal voelen .Heb m,n best gedaan om te weten met wie ik te maken heb .En ben er al veel te lang mee door gegaan .Het is mij nu duidelijk .
Dogmatisch

ennea
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door ennea » ma mar 22, 2010 18:54

Als mede 'nieuw' forumlid:

In het voorstelrondje heb ik mij op pag. 118 aangemeld, je kunt daar duidelijk lezen dat ik niet de meest 'diervriendelijke' veganist ben die er rondloopt. Desondanks ben ik heel vriendelijk verwelkomd, onder andere door mensen waarvan gezegd wordt dat ze onbeschoft communiceren.
Dat mensen zich hier aanmelden en gelijk klagen over omgangsvormen komt op mij daarentegen minder netjes over.

Er wordt gezegd dat mensen niet meer op het forum komen vanwege de onbeschofte communicatie, ik zie niet waaruit dat blijkt. Het zou natuurlijk heel goed kunnen, maar er kunnen talloze andere redenen zijn (geen tijd, geen zin om te posten, het veganisme bij nader inzien toch niet zo geweldig vinden).

Reacties van mensen zeggen in mijn ogen vaak meer over henzelf dan over degene waarop zij reageren.
Dat het er soms wat hard aan toe kan gaan vind ik over het algemeen niet zo'n groot probleem, al begrijp ik dat iedereen anders is en een ander dat niet altijd leuk vind.
Bij een ongemakkelijk gevoel lijkt het mij juist om je eerst tot een persoon te richten via pm of tot de moderator alvorens te roepen dat de communicatie onaardig is.

Als iemand ageert tegen, bijvoorbeeld, mijn hobby paardrijden, of ik (even een dwarsstraat) tegen iemand die nertsen vrij wil laten, dan is er tenminste een dialoog die ons beiden raakt ook al gaat het er misschien hard aan toe. Wie weet overtuigd diegene mij, of ik de ander. Als een ander dit leest en het grof of onbeschoft vind, is dat jammer, als de personen die de discussie gevoerd hebben zich er wel in kunnen vinden.

Als er mensen zijn die zeggen dat ze het eng vinden om te posten, omdat ze bang zijn zoor de reactie dan vind ik dat heel eerlijk en zo iemand acht ik hoog.

ennea

Bericht door ennea » ma mar 22, 2010 18:56

Vrouwtje Piggelmee schreef: Een plek waar mensen het moeten accepteren dat ze op hun gedag worden aangesproken en dat positieve wat ze wel doen of gedaan hebben niet gewaardeerd wordt .
Maar waar sommige mensen niet op hun gedrag aan gesproken mogen en willen worden is niet de plek waar
ik me thuis zal voelen .
Jammer vrouwtje Piggelmee, misschien doet mijn post hierboven je nog van mening veranderen?

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » ma mar 22, 2010 19:17

Vrouwtje Piggelmee schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn registratie ongedaan kan maken en mijn berichten wissen ?
Een plek waar mensen het moeten accepteren dat ze op hun gedag worden aangesproken en dat positieve wat ze wel doen of gedaan hebben niet gewaardeerd wordt .
ik me thuis zal voelen .Heb m,n best gedaan om te weten met wie ik te maken heb .En ben er al veel te lang mee door gegaan .Het is mij nu duidelijk .
Dogmatisch
In principe is het mogelijk een naam te vervangen door een anonieme naam (bijv. 'gebruiker gewist'), maar liever doen we dat niet. Het verwijderen van al je berichten zullen we niet doen.

Als er verder vragen zijn, dan graag via PM.

Verder vind ik het jammer dat je om deze reden het forum wilt verlaten.

Groeten,
Rick

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mar 22, 2010 19:41

Ik heb dit forum zelf nooit als ongastvrij of ongezellig ervaren en ik vind het heel jammer dat het voor anderen blijkbaar wel het geval is. Wel vind ik dat Framboos een goed punt heeft als ze zegt dat ieder lid van het forum meebepaalt aan de sfeer, dus ik hoop niet dat leden ervoor kiezen om te weg te gaan alleen omdat ze het gevoel hebben dat hun houding te verschillend is van die van de andere leden...

Communicatie via internet is inderdaad vaak lastiger omdat je beperkt bent tot tekst en smileys, maar ik denk dat je bij twijfel wel aan kunt nemen dat mensen opmerkingen niet slecht/kwaad bedoelen. Natuurlijk is het goed om er iets van te zeggen als je een post niet vindt kunnen, maar het gaat hier toch vrijwel altijd goed? Dat blijkt ook weer uit deze draad, waarin veel mensen de discussie aangaan en hun best doen om te laten zien dat het wél goed mogelijk is om hier gewoon met elkaar om te gaan. Ik vind dat o.a. Framboos, Lena en Fynnya echt heel redelijke dingen hebben gezegd.

Trouwens, dat mensen zich aanmelden, voorstellen in het voorsteltopic, misschien een paar posts maken en daarna nooit meer reageren komt volgens mij wel vaker voor (kijk maar naar de ledenlijst). Dat hoeft dus niet per se iets te maken te hebben met de reacties na hun eerste post.

Ik wil persoonlijk iedereen met een interesse in veganisme hier verwelkomen, en eventuele meningsverschillen hoeven daar echt geen probleem bij te zijn!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mar 22, 2010 21:34

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet wat nou precies het probleem is.

Als je sommige zaken op dit forum negatief vind, dan raad ik vooral aan om die topics te mijden en richten op topics wat je positief vind. Je kan natuurlijk niet iedereen pleasen, dus soms worden berichten verkeerd geïnterpreteerd of wordt er iets gezegd waar je het niet mee eens bent etc.

Een forum is net als de wereld buiten het internet, alleen soms wat lastig weleens om een 'grappige' opmerking te onderscheiden van serieuze opmerkingen.

Jammer als je weggaat, blijf vooral wat langer, want dan is het toch leuker dan je denkt! :)

Happyanita

Bericht door Happyanita » ma mar 22, 2010 21:47

Waarom er soms hard gereageerd wordt op elkaar. Mmh, misschien is het iets van de 'buitenwereld begrijpt me al niet wat als m'n eigen cluppie de veganisten me nu ook al niet begrijpt'??
Ik merk soms aan mezelf dat ik er graag bij wil horen en dat andere meningen me daarom ook veel doen. En dat terwijl ik nooit in een groepje paste en mij dus m'n hele leven als onafhankelijk typje opstel. Is het voor anderen misschien nog moelijker.

En ik snapte niet wat je zei over kleurtjes mevrouw piggelmee. Maar ik zie hier ook heel veel kleurtjes (http://www.spiraldynamics.info/de_sd_theorie.php Zoals in heel onze maatschappij overigens. Al verwachte ik hier enkel bepaalde kleuren/soorten mensen te zien en ook dat klopt (gelukkig bij nader inzien) niet.
Maar goed voordat ik volledig offtopic ga, brei ik er maar es een end aan.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » ma mar 22, 2010 22:19

Volgens mij bedoelde Vrouwtje Piggelmee, met haar opmerking over kleurtjes, dat veel opmerkingen op het forum alleen maar bedoeld waren om te "profileren".

Happyanita

Bericht door Happyanita » ma mar 22, 2010 22:22

Oww zoo, thanks martijn.
Dan is spiral toch weer iets heel anders. Maar zo profileer ik mezelf dan weer he :P.

Hanneke

Bericht door Hanneke » vr mar 26, 2010 7:00

Goedemorgen,

De laatste berichten hier zijn al van een paar dagen geleden. Maar ik wil toch nog even reageren.

Het spijt me dat ook ik me te negatief heb uitgelaten over dit Forum. Ik heb niet de reacties gelezen, maar dat doet er verder ook niet toe. Ik heb altijd een beetje de neiging mee te gaan met kritische geluiden. Zo ook met Vrouwtje Piggelmee.. Ik had niet door dat ze nog maar net op dit Forum ingeschreven was en gelijk al bij de voorstelling met kritiek kwam. En dat kan natuurlijk niet.

Natuurlijk kun je altijd wel kritiek leveren. Mensen zijn natuurlijk niet perfect. En mensen die enthousiast zijn voor het veganisme kunnen vooral in het begin nog wel eens te fel zijn. En dat werkt denk ik averechts. Maar het gaat natuurlijk niet aan precies het "negatieve"er uit te pikken. Dat zegt meer over jezelf dan over anderen.

Vega groetjes van Hanneke

Plaats reactie