Wat doe jij voor een betere wereld?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Wat doe jij voor een betere wereld?

Bericht door TonyJello » za mar 10, 2012 19:43

Kijk, zo vakkundig quoten zal ik, als ik daar op dat moment reden toe zie, ook zien toe te passen. :grin:
Mooi voorbeeld, Ananas! ;)
Trouwens, ik zie nu dat Jasmijn er ook wat van kan...

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mar 19, 2012 17:25

Een paar weken geleden heb ik een e-mail gestuurd naar de KRO met een opmerking over de grote bontkraag van Arie Boomsma in het programma 'Uit de Kast'. Ik gaf aan dat hij daarmee het dragen van bontkragen promootte en dat hij beter het goede voorbeeld kon geven door het dragen van kleding waar geen dierenleed voor 'nodig' was.
:shock:
En zo heb ik vorige week de eigenaresse van een natuurshop bij mij in de buurt aangesproken waar een baby-bodywarmer van bont te koop hing. Dezelfde avond heb ik haar een e-mail gestuurd met daarin de video van Fur Free Friday the Dutch Way waarin een hele goede speech zit.
:govegan:

Ananas

Bericht door Ananas » di mar 20, 2012 7:24

Over die bontkraag van Arie zijn hele discussies op twitter geweest. Ik weet de strekking ervan niet meer, maar meen mij te herinneren dat hij er wel achter stond.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mar 20, 2012 8:21

Ja. Ik kreeg antwoord via de KRO waarin Arie zei dat zijn bontkraag van wilde Coyote honden is die afgeschoten moesten worden en verder een goed leven hadden gehad en niet hebben geleden. Hij wilde hiermee 'nuances' aangeven, dat bont ook op een goede manier gedragen kon worden.
Dan mag hij er wel een bord aanhangen van mij, want niemand weet dat en alle jongelui kopen hun jas met bontkraag gewoon in de dichtsbijzijnde winkel.

Deze foto heb ik afgelopen zaterdag in Amsterdam gemaakt.
(bestand toevoegen is nog niet helemaal onder controle... :grin: )
maak het niet te bont.jpg
Laatst gewijzigd door TonyJello op di mar 20, 2012 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di mar 20, 2012 9:08

Bah, wat een rare foto.
Arie is op gesprek geweest bij Bont voor Dieren en dat heeft dacht ik zijn mening over z'n bontje toch wel veranderd.
http://www.bontkragen.nl/arie-boomsma-i ... or-dieren/

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mar 20, 2012 9:13

Ik wist dat hij zou gaan, ja. En ik verwachtte ook wel dat hij zijn mening enigszins zou bijstellen. Dat kan haast niet anders. Mooi zo.

Emiel

Bericht door Emiel » do mar 22, 2012 17:37

Arie is intelligent genoeg om in te zien dat het dragen van bont gewoon niet kan. Ook al is het bont afkomstig (stel) van een dier wat dood wordt gevonden, dan nog geef je door het dragen ervan een verkeerd signaal af.. Hopelijk zet het hem (nog) verder aan het denken. :govegan:

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 22, 2012 17:49

Emiel schreef:Arie is intelligent genoeg om in te zien dat het dragen van bont gewoon niet kan. Ook al is het bont afkomstig (stel) van een dier wat dood wordt gevonden, dan nog geef je door het dragen ervan een verkeerd signaal af.. Hopelijk zet het hem (nog) verder aan het denken. :govegan:
Dat denk ik ook en hopelijk draagt Arie dan ook weer bij aan een betere wereld, omdat hij wat hij over bont en dierenleed weet dan weer aan anderen vertelt. :good:

We zullen zien wat voor jas hij volgend jaar draagt...

Emiel

Bericht door Emiel » za sep 01, 2012 17:43

Ik ben onlangs in een vogelasiel gaan werken. Ik wilde al langer iets dergelijks doen en dat werd dus dit.

Het liefst zou ik overigens bij zoiets als Melief werken, maar zoiets is voor zover ik weet niet bij mij in de buurt.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za sep 01, 2012 18:39

Ik zet sinds kort 5% van mijn inkomen weg voor het goede doel. Ik weet wel dat geld geven niet echt een superheroïsche manier is van de wereld verbeteren. Maar aan de andere kant, zijn er zoveel mensen die zichzelf 100% willen inzetten voor iets goeds en dat 100% betekent dan wel dat ze dat misschien niet zelf kunnen financiëren. Dus dat wil ik wel doen, aangezien ik (iig momenteel) toch te lame ben om mijn huidige levensplannen opzij te zetten voor het Grote Goed.

Het is eerlijk gezegd alleen maar positief voor mezelf ook. Het leert me minder egoïstisch en materialistisch te zijn (ik wist wel dat ik het geld niet nodig had, maar het weggeven is toch anders dan dat het op je spaarrekening niks staat te doen) en het voelt als een kadootje uitzoeken als ik weer eens 50 euro bij elkaar gespaard heb om 'uit te geven' :P

Maar praktisch gezien, em. Ik werk als vrijwilliger op een kleine biologische tuinderij. Ik consumeer weinig, koop veel tweedehands en koop het andere iig biologisch en/of fairtrade (als dat mogelijk is).

En... ik probeer altijd superaardig te zijn tegen vreemden maar net niet zo aardig dat ze denken dat ik gestoord en een bedreiging ben :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » za sep 01, 2012 18:43

Renee1137 schreef:Ik werk als vrijwilliger op een kleine biologische tuinderij.
Leuk :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » za sep 01, 2012 19:06

Renee1137 schreef:Ik zet sinds kort 5% van mijn inkomen weg voor het goede doel.
Super! Ik weet het niet in %, maar ik doneer zo ruim als ik kan.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » za sep 01, 2012 20:08

Ik doe mijn best om aardig en behulpzaam te zijn. Ik brei truien, babymutsjes, sjaals, dekentjes voor mensen in Oost-Europa.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo sep 02, 2012 17:38

Annikka-Ayla schreef:Ik doe mijn best om aardig en behulpzaam te zijn. Ik brei truien, babymutsjes, sjaals, dekentjes voor mensen in Oost-Europa.
Breien, leuk! (ik heb het net geleerd :P)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 02, 2012 17:47

Renee1137 schreef:
Annikka-Ayla schreef:Ik doe mijn best om aardig en behulpzaam te zijn. Ik brei truien, babymutsjes, sjaals, dekentjes voor mensen in Oost-Europa.
Breien, leuk! (ik heb het net geleerd :P)
Ik brei ook wel eens, meestal bruine truien..

Overstand

Bericht door Overstand » ma apr 22, 2013 16:22

:) ik brei nog niet,

maar ik:

-ben lid van de PVDD (ik vond boomplantdag erg leuk! ik zou graag vaker meedoen aan acties)

-ben lid van de NVV

-heb me als vrijwilliger opgegeven voor NVV hier in Twente

-eet uitsluitend biologisch

-drink water voornamelijk uit de kraan

-pak mijn groenten en fruit niet in plastic of zakjes etc, maar leg ze zo los op de band :)

-gebruik palmolie alleen uit beschermde reservaten

-gebruik zover mijn financiele toestand het toelaat, fair trade

-boycot alle merken dat slecht is, denk maar aan waterdiefstal, natuurvernietiging, slecht voor de mens (gezondheid) zoals coca cola, nestle, macdonalds, eigenlijk alle merken waar Monsanto mee te maken heeft, Alpro etc.
(mijn kleren zijn niet kinderarbeid vrij :( maar ze zijn wel vega)

-vul zoveel mogelijk petities in

-heb idealen, dat zodra mijn toestand het toelaat, en ik meer kennis/vaardigheden heb, etc. (denk maar aan solar panelen, puur vegamest; compost. meer dan nu mijn eigen groenten verbouwen, meer onafhankelijkheid, giften aan NVV/PVDD/andere goede doelen etc.

-denk dat er meer dingen zijn waar ik nu zo niet op kom.

-probeer mijzelf heel goed te verzorgen, zodat ik sterk genoeg ben voor een betere wereld

Groet

Wen

Bericht door Wen » ma apr 22, 2013 16:31

wow (y)

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » di apr 23, 2013 16:04

Ik probeer te genieten van mijn leven, muziek en fijne dingen, dat maakt de wereld al een klein beetje leed-armer. :)

(ook wel meer... maar dat boeit niet zo. Sowieso, wat is dat met mensen die aan stichtingen geven maar de maatschappelijke problemen die ze tegenkomen aan zich voorbij laten gaan, zoals een zieke duif op het station laatst)

Ja, overweeg vrijwilligerswerk. Maar ja. Ik wil geen wantoestanden in stand houden of als een gratis kracht gaan werken in een bejaardentehuis zodat de opperbaas z'n boevige zakken kan vullen.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Iejoor

Bericht door Iejoor » vr apr 26, 2013 13:46

Ik
- ben lid van de PVDD
- ben lid van de NVV
- ben lid van de Dierenbescherming
- ben donateur: WSPA, Dierenbescherming, Proefdiervrij, WNF, NSHD en nog meer waar ik nu niet opkom.
(De blaadjes die ik daarvan krijg, leg ik op mijn werk (zkh) in de wachtkamer, wie weet inspireer ik mensen.)
- ben vrijwilligster op de dierenambulance
- zet me in voor een asiel in Griekenland
- ga dit jaar ook weer naar het asiel in Griekenland
- ben plasmadonor
- vul zoveel mogelijk petities in
- probeer op mijn facebook pagina mensen wakker te maken, maar ook te laten zien dat er ook zoveel moois is!
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Overstand

Bericht door Overstand » vr apr 26, 2013 14:25

awesome much Love, voor alle Warriors (L)

------

wat is je fb-pagina lejoor? dan like ik die

of bedoel je jou persoonlijke fb

groet

Plaats reactie