Abortus

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

Abortus

Peiling eindigde op ma jun 09, 2003 21:32

a) Keuze is aan de vrouw.
5
36%
b) Keuze is aan vrouw en man.
2
14%
c) Abortus alleen okay in speciale gevallen (verkrachting etc.)
1
7%
d) Abortus alleen als baby met zware handicap geboren gaat worden.
0
Geen stemmen
e) c) en d) okay
0
Geen stemmen
f) Ik keur abortus altijd af.
1
7%
g) Andere mening.
5
36%

Totaal aantal stemmen: 14

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Kirsten schreef:
precies mijn icon is heel gelukkig, zie je dr lachen?
:schater:

Marla

Bericht door Marla »

glenn d. schreef:hoe je het ook wend of keert het blijft het onnatuurlijk stoppen van leven. zonder noodzaak (geen kwestie van leven of dood, maar potentieel leven) en daarom niet veganistisch

waarom heeft een zwaar gehandicapt kind geen recht op leven? bepalen wij dat? of bepaald de moeder dat?

bepalen wij (de ouders etc.) ook wat een slecht leven is ja of nee? misschien denkt een potentieel geboren kind daar wel heel anders over. Je zou heel de derde wereld dan vol kunnen zetten met abortusklinieken toch? de mensen hebben het daar toch zo slecht. Abortus past mijnsinziens gewoon niet bij veganisme.
Een potentieel geboren kind kan ergens niet heel anders over denken aangezien het nog geen gedachten heeft.

Heb je ooit wel eens lijmsnuivende zwerfende kids gezien? Ik wel, en ik weet vrij zeker dat 9 van de 10 van die kinderen niet geboren had willen worden. Er is namelijk NIEMAND die ze maar enige vorm van liefde geeft, ze worden uitgespuugd door de maatschappij, en plegen langzaam zelfmoord door het snuiven van die lijm. Dus het lijkt me helemaal niet zo'n gek idee om de derde wereld vol abortusklinieken te zetten, hoewel het in de eerste plaats belangrijker is om te beginnen bij het begin, namelijk preventie van ongewenste zwangerschappen.

Als je zo denkt over het leven als jij dan neem ik aan dat je ook tegen anticonceptie bent? Aangezien je dat ook wel kunt zien als een manier van onnatuurlijk stoppen van leven...

glenn d.

Bericht door glenn d. »

Als een kind in de buik van de moeder dus nog geen gedachten heeft is het geoorloofd om abortus te plegen? (al) wel kunnen denken geeft dus meer recht op leven?
Denkende wezens zijn dus meer waard dan niet denkende? Sorry, maar als je niet eens de kans krijgt om te gaan denken...

9 van de 10 lijmsnuivende kids had nooit geboren willen worden? Ik zie ze ook wel eens op de tv ja. Maar je zegt dus dat je ze beter dood kan maken voor ze beginnen met denken. Ik denk niet dat je van tevoren kan zien of een kind lijm gaat snuiven.

Dat voorkomen beter is dan genezen ben ik met je eens.

Ik denk zo over het leven en ik vind dat iedereen de kans gegund moet worden om iig te gaan denken, wat ze verder met dat leven doen is aan hun, lijkt me.

Ik ben niet tegen anticonceptie vooraf om dat dit gebeurt voor de bevruchting, daar ligt mijn grens/edge.

Sorry dat ik een gevoelige discussie nog een keer oprakel, maar ik heb de laatste tijd nogal wat discussies over dit onderwerp gehad.

Marla

Bericht door Marla »

glenn d. schreef: Ik denk zo over het leven en ik vind dat iedereen de kans gegund moet worden om iig te gaan denken, wat ze verder met dat leven doen is aan hun, lijkt me.
Dus je hebt liever dat iemand uiteindelijk zelfmoord pleegt, direct dan wel langzaam via drugsgebruik (iets dat in mijn ogen een veel ingrijpendere gebeurtenis is dan een abortus)?

Ik denk wel dat je van tevoren wel enigzins kan bepalen of een kind een goed leven zal krijgen of niet. Als de moeder het kind niet wil hebben bijvoorbeeld. In Nederland zal een kind in dat geval nog best een goed leven kunnen krijgen (hoewel het nog steeds moeilijk zal zijn om te accepteren dat je moeder je niet wilde hebben lijkt mij) maar in sommige landen is er gewoon geen goed opvangnet voor dat soort kinderen en uiteindelijk belanden ze dus op straat, met alle gevolgen van dien. Ik heb in midden amerika dat soort kinderen gezien, kinderen van een jaar of 10, hun gezicht al helemaal misvormt door de giftige stoffen die ze binnenkrijgen, hun hersenen worden gewoon langzaam weggevroten door de lijm. Ik snap gewoon niet waarom je als je op een heel eenvoudige manier hun lijden kunt voorkomen je dit niet zou doen.

Dennis

Bericht door Dennis »

Ik heb er al eerder discussies gevoerd hierover, maar kan het topic niet meer vinden. In het kort: Persoonlijk ben ik tegen abortus en ik zou er zelf nooit achter staan. Echter, ik vind wel dat iedereen vrij moet zijn in zijn keuze en zou ik nooit iemand actief tegenhouden om een abortus te laten doen. Ik ben voorstander van duidelijke protocollen hoe te handelen in bepaalde situaties. Er mag best een hogere drempel worden gehanteerd dan nu het geval is.

glenn d.

Bericht door glenn d. »

Marla schreef:
Dus je hebt liever dat iemand uiteindelijk zelfmoord pleegt, direct dan wel langzaam via drugsgebruik (iets dat in mijn ogen een veel ingrijpendere gebeurtenis is dan een abortus)?

Ik denk wel dat je van tevoren wel enigzins kan bepalen of een kind een goed leven zal krijgen of niet. Als de moeder het kind niet wil hebben bijvoorbeeld. In Nederland zal een kind in dat geval nog best een goed leven kunnen krijgen (hoewel het nog steeds moeilijk zal zijn om te accepteren dat je moeder je niet wilde hebben lijkt mij) maar in sommige landen is er gewoon geen goed opvangnet voor dat soort kinderen en uiteindelijk belanden ze dus op straat, met alle gevolgen van dien. Ik heb in midden amerika dat soort kinderen gezien, kinderen van een jaar of 10, hun gezicht al helemaal misvormt door de giftige stoffen die ze binnenkrijgen, hun hersenen worden gewoon langzaam weggevroten door de lijm. Ik snap gewoon niet waarom je als je op een heel eenvoudige manier hun lijden kunt voorkomen je dit niet zou doen.
Ja maar niet ieder straatkind snuift lijm en als je aan straatkinderen zou vragen of ze liever geaborteerd hadden geweest (desnoods als ze volwassen zijn), zou de meerderheid toch verkiezen om te leven lijkt me. Of op zn minst dat het ze niets uitmaakt. Hoe verrot en vergiftigd ook. Ik blijf erbij dat een mens zelf bepaald of zijn leven de moeite waard is, en om dit te kunnen bepalen moet je ze een kans geven. Dit kan gewoon niet vantevoren ingeschat worden. Het percentage 'slechte levens' in arme landen zal wel een stuk hoger liggen maar dan nog. Er kan nog steeds niemand in de toekomst kijken, alleen een ruwe schatting maken.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Dennis schreef:Ik heb er al eerder discussies gevoerd hierover, maar kan het topic niet meer vinden.
Het ging toen volgens mij over voorbehoedmiddelen in het algemeen, in het topic over veganisten en de pil.

Anna

Bericht door Anna »

volgens mij zijn er bij de abortus-kwestie twee partijen van belang: het ongeboren kind en de toekomstige moeder. ik denk dat het belangrijk is om over het welzijn van beide partijen na te denken.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

Ik denk wel dat je van tevoren wel enigzins kan bepalen of een kind een goed leven zal krijgen of niet. Als de moeder het kind niet wil hebben bijvoorbeeld.
ik betwijfel of je dat kunt bepalen. En dan nog, ook een klote leven kan de moeite waard zijn om geleefd te worden. Wie zijn wij om dat bij voorbaat al in de prullenbak te gooien?
Ook ik heb een voorbeeld waar ik veel van geleerd heb. Eens was een vriendin van mij (geen relatie of zo, hoor, gewoon vriendschap) in verwachting, ze was jong, woonde thuis, en er was geen contact meer met de natuurlijke verwekker van het kind. Zelf dacht ze aan abortus, ze had gewoon nog niet echt veel gevoel voor haar ongeboren kind, maar wel veel zorgen over de toekomst. "zo jong en dan een baby...", de gebruikelijke argumenten. Haar familie wilde beslist geen abortus, heeft ze uiteindelijk dus niet gedaan. Nu is ze zeer blij met haar kind en de beslissing die ze heeft genomen. Had ze wel abortus gehad, dan had ze nu waarschijnlijk rondgelopen met een enorm schuld gevoel, een leegte, en onverwerkte problemen.
Vroeger was ik gemakkelijk over abortus, maar dit heeft me echt veranderd. Persoonlijk ben ik nu tegen abortus, en zou het nooit aanraden.
Maar uiteindelijk moet de vrouw zelf daar gewoon over beslissen, want het is haar lichaam en haar kind.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ik ben voor abortus, en het is heel makkelijk voor mannen om te zeggen dat ze tegen abortus zijn, want zij kunnen van het kind weglopen, en de moeder zal dr altijd voor moeten zorgen.

De keuze is aan de vrouw, al lijkt het me fijn als ze zou overleggen als ze in een relatie met een man zou zijn, maar alsnog beslist zij.

En gelukkig KAN ik abortus plegen, en hopelijk komen Glenn. D en Dennis e.d. die pleiten voor verscherping van de regels nooit aan de macht, want terug gaan in de tijd zodat vrouwen weer met breinaalden in de weer moeten lijkt me ook niet verstandig. Want als vrouwen willen aborteren, dan doen ze dat.

Ik hoop dat al die mannen die zo fel tegen abortus zijn hun gulpjes dichthouden want er is ALTIJD een risico. Ook al gebruik je de pil, ook al doe je double dutch, ook al heb je dat condoompje op zak. Denk je wel elke keer als je m erin steekt dat dit het moment is dat je evt. vader kan worden?

MIJN lichaam, MIJN regels.

En ja, mocht ik nu zwanger worden laat ik abortus plegen, en ook als ik kind ZOU willen (wat absoluut niet zo is), kom ik er achter dat het debiel is dan laat ik het ook weghalen. Het is de recht van een vrouw. Punt uit. En we hoeven aan niemand verantwoording op te leggen.
En het aanpraten van schuldgevoelens is ook altijd wel grappig, het zijn maar een paar cellen. No big deal.

Verdomme, we hebben die feministische revolutie niets voor niets gehad.

Gelukkig ken ik alleen paar pro-choice mannen :? Je zou er bijna depressief van worden...
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

pebbles

Bericht door pebbles »

de keuze is aan de vrouw... toch zeker als de vrouw het wil houden en de man niet! als de man het wil houden en de vrouw niet, is het wel moeilijker om te beslissen...

veganisme is toch niet alleen respecteren van het leven maar ook iedereen een leven wensen ZONDER lijden... als je zwanger bent en je kunt het kind geen goed leven garanderen, bijvoorbeeld omdat je zwaar ziek bent of in een hele slechte financi?le situatie zit

glenn d.

Bericht door glenn d. »

Dat het voor mannen makkelijker is tegen abortus te zijn, ben ik met je eens Kirsten. Voor vrouwen blijft het een veel zwaardere kwestie. Maar door abortus te plegen loop je als vrouw toch ook voor het kind weg, om het zo maar uit te drukken.

En ik wil helemaal niet aan de macht komen, ik geef alleen mn mening.

Er is inderdaad altijd een risico, dat weet ik, en ik zal ook mijn verantwoordelijkheid dragen als ik ongewenst vader word, voor zowel de moeder als het kind.

Ik ken het verhaaltje van de bloemetjes en de bijtjes wel hoor Kirsten, ik heb ook biologie gehad.

Jou lichaam jou regels, tuurlijk maar aan het lichaam van het kind word niet gedacht, hoe pril ook. We zijn allemaal een hoopje cellen, de een wat groter dan de andere.

Maar waar ligt jou grens als veganist dan? Ongeboren leven of geboren leven? 10 cellen of 10 miljoen cellen?

Zelf ben ik ook voor vrouwenrechten hoor ik zal het maar even zeggen, voordat ik tussen de christenfundi's word gegeneraliseerd. Maar ik vind dat ook aan de rechten van het ongeboren kind gedacht moeten worden, want het is niet alleen jou lichaam en dus jou regels. Of het nou debiel, mongolide of op welke manier dan ook gehandicapt is. Hoe kan je nou zeggen dat de dood beter is?

Kirsty xvx

Als ik een kind zou moeten houden, dan is niet alleen mijn leven verpest maar ook het leven van mijn kind. 2 levens dus ipv van 1. En natuurlijk loop ik voor het kind weg, ik wil het niet hebben.
Ik word ook geen vrienden met mensen die ik niet mag.

En waar trek ik de grens? Persoonlijk bij parasieten als het om veganisme gaat. Ik doe anderen geen leed aan, maar ik moet ook geen leed aan gedaan worden door een ander. Ik zie een kind ook als parasitair.
Daarom kan ik die paar cellen ook goedkeuren. Al heb ik meer moeite met abortus in een later stadium. Dus zo snel mogelijk afbreken. Maar alsnog, dat moet de moeder zelf weten.

En ik vraag me af of het nou echt zo'n geweldig geschenk is om een ongewenst kind te zijn. Jij zegt dat ze dan toch nog liever leven dan dood zijn.
Zijn er daarom zoveel zelfmoorden? Hebben daarom kinderen in cruciale leeftijden wanneer ze de wereld realiseren (15-25) vaak zulk destructief gedrag? De dood is idd beter als elke dag gepaart gaat met pijn. Psychisch of lichamelijk, daar maak ik geen onderscheid tussen.

Maar feit is gewoon dat je meer waarde hecht aan kinderen dan ik. Jij ziet er iets heiligs in wat ik er niet in zie. Ik ben ook niet perse tegen de dood.
Euthenasie moet kunnen, net zoals ik dus over abortus denk. Als iemand dood wil, moet hij niet een vrezelijke dood hoeven hebben, maar pijnloos kunnen sterven.
Euthenasie verbieden is ook belachelijk, als mensen dood willen gaan ze toch wel dood! Net zoals als vrouwen abortus willen dat ze die echt wel gaan forceren. Daar kan je gewoon niet over heen stappen.
Until I reach my home

franske

Bericht door franske »

[quote="pebbles"]de keuze is aan de vrouw... toch zeker als de vrouw het wil houden en de man niet! als de man het wil houden en de vrouw niet, is het wel moeilijker om te beslissen...

[/quote]

Draai het nu eens om. Als de man het wil houden en de vrouw niet.
Ik denk, en ik hoop dat binnen een relatie beide mensen evenveel inspraak hebben in gevolgen voor die relatie.
Ik ben getrouwd en wij hebben samen een kind. Als mijn vrouw toen had beslist het kind niet te nemen, we waren immers beide verantwoordelijk voor het zwanger raken, dan denk ik dat er weinig basis overgebleven was voor een relatie waarin beide partijen een evengroot aandeel hebben.
Ik ben blij dat ik een gelijkwaardige en volwaardige realtie heb met mijn vrouw en met mijn dochter.
Ik vind het jammer dat mannen vaak weg gezet worden als autoritaire mensen. Mogelijk dat die er zijn, maar er zijn ook uitzonderingen.

glenn d.

Bericht door glenn d. »

Ik denk dat jou kind op een gegeven moment zelf gaat bepalen of je zijn of haar leven hebt verpest. Je kan gewoon niet in de toekomst kijken, en al helemaal niet in de toekomst van andere mensen zoals je eventuele nakomeling(en).

Dat je een kind als parasitair ziet. Tja...daar heb ik niks op t zeggen. :cry:
Maar als ik t goed begrijp zou een moeder ook zelf moeten weten in welk stadium het kind geaborteerd moet worden. Ook na de geboorte?? Sorry ik heb hier echt geen woorden voor.

Ik heb niet gezegd dat het een geweldig geschenk is om ongewenst kind te zijn, maar ken ook ongewenste kinderen (ze zijn nu ondertussen al wat ouder), kinderen dus waar de ouders niet voor kozen. En die zijn daar echt niet depressief om hoor. En ze willen al helemaal geen zelfmoord plegen. Trouwens zelfmoord plegen is een keuze van de persoon zelf, abortus niet. Ik weet niet waarom kinderen tussen 15 en 25 vaak destructief gedrag vertonen, ik ben geen pedagoog. Ik weet wel dat er in die zelfde leeftijd ook veel (zo niet meer) kinderen zijn die dat niet hebben. Weet jij van tevoren wie wel en wie niet??

Is de dood beter dan iedere dag pijn? Laat de mensen dat zelf maar beslissen vind je niet, of ben je voor gedwongen euthenasie?

Ik zie het trouwens niet als iets heiligs, ik zie het niet als een religieuze overtuiging. Het past mijnsinziens beter bij mijn veganistische gedachtegoed.

Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als jij aan de macht zou komen: Chinese taferelen? max. 1 kind per gezin? Geen onderscheid maken tussen psychisch en lichamelijk? ziekenhuizen en psychiatrische instellingen fuseren? Hoe oud ben je al ik vragen mag? ergens tussen 15 en ....

Corrupted

Bericht door Corrupted »

Heftig hoor...

Maar goed, ik vind het een nogal simpele vraag: de keuze moet altijd aan de vrouw zijn. Je kunt gewoon niet iemand dwingen een kind te krijgen. Nooit.

En wanneer is een ongeboren kind leven? Ja, moeilijke vraag natuurlijk, is eigenlijk niet te beantwoorden. Voor een religieus iemand direct na de conceptie, voor mij gevoelsmatig wanneer een kind buiten de baarmoeder kan overleven, zonder extreme medische zorg en latere handicaps.

De vergelijking met Euthnasie gaat natuurlijk niet helemaal op 100%, dat is een bewuste keus uit vrije wil. Die heeft een kind niet, maar de moeder wel. En de moeder moet altijd het recht hebben die keus te maken. (Tenzij het kind al op zichzelf kan overleven, dan is abortus gelukkig ook verboden, en kan het kind afgestaan worden ter adoptie).

Anna

Bericht door Anna »

glenn d. schreef:Ik denk dat jou kind op een gegeven moment zelf gaat bepalen of je zijn of haar leven hebt verpest. Je kan gewoon niet in de toekomst kijken, en al helemaal niet in de toekomst van andere mensen zoals je eventuele nakomeling(en).

Maar als ik t goed begrijp zou een moeder ook zelf moeten weten in welk stadium het kind geaborteerd moet worden. Ook na de geboorte?? Sorry ik heb hier echt geen woorden voor.

Ik heb niet gezegd dat het een geweldig geschenk is om ongewenst kind te zijn, maar ken ook ongewenste kinderen (ze zijn nu ondertussen al wat ouder), kinderen dus waar de ouders niet voor kozen. En die zijn daar echt niet depressief om hoor. En ze willen al helemaal geen zelfmoord plegen. Trouwens zelfmoord plegen is een keuze van de persoon zelf, abortus niet. Ik weet niet waarom kinderen tussen 15 en 25 vaak destructief gedrag vertonen, ik ben geen pedagoog. Ik weet wel dat er in die zelfde leeftijd ook veel (zo niet meer) kinderen zijn die dat niet hebben. Weet jij van tevoren wie wel en wie niet??

Is de dood beter dan iedere dag pijn? Laat de mensen dat zelf maar beslissen vind je niet, of ben je voor gedwongen euthenasie?

Ik zie het trouwens niet als iets heiligs, ik zie het niet als een religieuze overtuiging. Het past mijnsinziens beter bij mijn veganistische gedachtegoed.

Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als jij aan de macht zou komen: Chinese taferelen? max. 1 kind per gezin? Geen onderscheid maken tussen psychisch en lichamelijk? ziekenhuizen en psychiatrische instellingen fuseren? Hoe oud ben je al ik vragen mag? ergens tussen 15 en ....
het lijkt mij vrij persoonlijk wanneer je dat klompje cellen als een mens gaat beschouwen. de huidige grens is wetenschappelijk gelegd op 3-4 maanden geloof ik.
het is ook een boel emotionele associatie denk ik. een hoopje kankercellen gaat er zo uit, immers daar word je ziek van. dat andere hoopje cellen k?n een mens worden.
aangezien het ongeboren kind in dat stadium geen verlies-ervaring kan hebben, lijkt het mij dat de overweging tot wel of geen abortus zich voornamelijk laat afhangen van het welzijn van de vrouw.

trouwens, ik heb op mijn 19e besloten om mijn kind te houden. ik had vanaf het begin een goed gevoel bij dat 'klompje cellen', mijn persoonlijke afweging was snel gemaakt...

Kirsty xvx

glenn d. schreef:Ik denk dat jou kind op een gegeven moment zelf gaat bepalen of je zijn of haar leven hebt verpest. Je kan gewoon niet in de toekomst kijken, en al helemaal niet in de toekomst van andere mensen zoals je eventuele nakomeling(en).
Ik krijg geen nakomelingen omdat ik weet dat ze mijn leven verpesten. En ik ken mezelf vrij goed, en ik + kind = geen goede combinatie. En daar kan geen zgn. moedergevoel iets aan veranderen.
Ik beslis niet voor andere vrouwen, als hun moeder willen worden, ik hou ze niet tegen hoor.
Ook na de geboorte? Hoe bedoel je dat? Dat ze het kind kan laten vermoorden als het al ademt en huilt? Natuurlijk niet. Persoonlijk trek ik de grens bij als je het geslacht kan bepalen. Dan is het voor mij 'te veel mens', maar dat is persoonlijk, ik zou dan alsnog abortus laten plegen maar ik zou er wel wat meer moeite mee hebben denk ik. Maar je bent wel btje debiel als je het zover laat komen.

Dood na de geboorte kan alleen als het kind ernstig ziek is dat het meer baat heeft bij de dood, maar dat is in overleg met de artsen.

Of bedoel je opgeven voor adoptie? Natuurlijk kan een moeder dat doen.

Ik ben ook niet voor gedwongen abortus dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Al vind ik wel dat gedwongen anticonceptie mag.
En natuurlijk ben ik niet voor gedwongen euthenasie. Maar ALS iemand dood wil, moet daar gehoor aan gegeven worden (natuurlijk wel na goede therapie en begeleiding e.d.)

Ik zou het niet erg vinden als mensen minder kinderen zouden nemen nee. Als ik aan de 'macht' zou komen zou ik iig kinderen nemen ontmoedigen. BV kinderbijslag afschaffen. Kinderen neem je maar als je ze kan betalen. Ik snap niet waarom de kinderlozen moeten betalen voor de voorplantingsdrift van anderen.

Deze organisatie: http://www.vhemt.org/ geeft al een beetje aan hoe ik erover denk. Maar iedereen is er vrij in. Daarom is pro-choice zo geweldig. Je kan tegen abortus zijn als je pro-choice bent. Pro-life betekend gewoon dat je anderen het liefst de keuze ontneemt.

En idd geen onderscheid tussen psychisch en lichamelijk. Is dat zo raar? Ik vind het namelijk zeer eigenaardig dat als je lichamelijke handicap hebt (iets wat mensen kunnen zien) dat je dan wel 'zielig' kan zijn, maar zodra mensen het niet kunnen zien (bv depressies) dat je dan 'je aanstelt'.

En ik ben 23, en bewust kindervrij voor het leven.
Until I reach my home

Kirsty xvx

glenn d. schreef:
Btw. Hoe sta jij dan tegenover het inslapen van dieren om ze uit hun lijden te verlossen?
Until I reach my home

blauw

Bericht door blauw »

De dag dat het menselijk ras met uitsterven bedreigd wordt ben ik tegen abortus, maar zolang het hier nog krioelt van de mensen kan ik er niet om treuren als er een leven afgebroken wordt voordat het begonnen is. Zelf ben ik rationeel tegen het krijgen van kinderen in een wereld die al overbevolkt is en bovendien zo fucked up is dat het moeilijk is om als mens gelukkig te zijn.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik een aantal jaren terug toen ik bang was dat ik zwanger was (ik was jong en stom) diep over abortus heb nagedacht en grote twijfels had over of ik het wel zou kunnen, het is toch anders als je op zo'n moment voor de keuze komt te staan. Gelukkig bleek ik enkel wat over tijd te zijn. Ik zou niet weten hoe mijn leven er nu uit had gezien als ik wel een kind had gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter zou zijn. Ik ben dol op kinderen, heb met veel plezier als au-pair gewerkt, maar ik denk niet dat ik ooit zelf kinderen zal krijgen en geloof me, tegenwoordig zorg ik ervoor dat dat ook zeker niet per ongeluk zal gebeuren.

Plaats reactie