Joran vd Sloot

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dennis

Joran vd Sloot

Bericht door Dennis »

Het is natuurlijk het gesprek van de afgelopen week. De uitzending van Peter (R.) de Vries trok 7 miljoen kijkers.

De uitzending, ook ik heb em gezien, was echt waardeloos. Sensatiegericht, zoals je van SBS kunt verwachten. De uitzending duurde 2 uur, terwijl je het verhaal ook in een half uur kunt vertellen. Het absolute dieptepunt: de moeder van Natalee die naar Nederland komt om de beelden te bekijken, terwijl Peter (R.) haar er herhaaldelijk van overtuigd (ook al is het terecht) hoe koel Joran er over praat. Het is natuurlijk wachten op de tranen en de verwensingen.

En dan natuurlijk de inhoud. Het wordt gebracht als dé bekentenis. Terwijl je nu nog niet veel meer weet. Je weet niet wat wel of niet waar is. Misschien zit er een kern van waarheid in, misschien niet. Maar ik had het idee dat Joran op een gegeven moment aanvoelde dat er iets niet klopte en om die reden maar een aantal leugens aan het verhaal ging toevoegen. Je zag ergens de ommeslag. Bovendien vertel je een vriend naar wie je opkijkt de dingen anders, ovendrevener misschien? Hij zal er heus wel eens van wakker hebben gelegen.

Verder de manier waarop: Een antiliaan met een strafblad, die hoog van de toren blaast over rechtvaardigheid. En is het inderdaad allemaal toeval? De ontmoeting? En dan dus het 'vertrouwen' winnen, waarna de camera-actie begint. Ik word persoonlijk aardig recalcitrant van een dergelijke werkwijze en ik zou er door bijna pro-Joran worden. Bah!

Kortom: men weet nog altijd niets. Maar het domineert wel het nieuws. Terwijl er hoeveel verdwijningen wel niet zijn?

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle »

het boeit me allemaal zo weinig eerlijk gezegd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik vond de uitzending inderdaad tegenvallen. Daarnaast ook zeer commercieel uitgebuit.

Maar ik weet zo goed als zeker dat Joran meer weet. Ik zie het in zijn ogen en lichaamstaal. Ik denk persoonlijk dat Joran ook nog wel wat dingen loog in de beelden. Ik denk persoonlijk dat zijn vader er bij betrokken is en die gezorgd heeft dat het lichaam verdwenen is.
Een antiliaan met een strafblad, die hoog van de toren blaast over rechtvaardigheid.
Dat is allemaal gecheckt en hij is in zijn jeugd idd in aanraking geweest met politie, maar dat is tien jaar ofzo geleden. Peter R. de Vries zal dat ook hebben uitgezocht eerst allemaal.
En is het inderdaad allemaal toeval? De ontmoeting? En dan dus het 'vertrouwen' winnen, waarna de camera-actie begint.
Ik begreep dat voordat ze er over begonnen ze elkaar al wat langer kenden en hij daar nooit eerder over heeft zitten praten. Dus het is wel denk ok gegaan.

Dennis

Bericht door Dennis »

Vegantastic schreef:
Een antiliaan met een strafblad, die hoog van de toren blaast over rechtvaardigheid.
Dat is allemaal gecheckt en hij is in zijn jeugd idd in aanraking geweest met politie, maar dat is tien jaar ofzo geleden. Peter R. de Vries zal dat ook hebben uitgezocht eerst allemaal.
Dit is inderdaad niet erg eerlijk van mij om te zeggen.
Vegantastic schreef:[
En is het inderdaad allemaal toeval? De ontmoeting? En dan dus het 'vertrouwen' winnen, waarna de camera-actie begint.
Ik begreep dat voordat ze er over begonnen ze elkaar al wat langer kenden en hij daar nooit eerder over heeft zitten praten. Dus het is wel denk ok gegaan.
Wat is oke? Volgens Joran heeft hij al vaker toespelingen in die richting gemaakt. En is het ook oke om een vriendschap te beginnen met het idee iemand gaandeweg te verraden?

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Die jongen is gewoon een gigantische fantast en moet - een beetje - tegen zichzelf in bescherming worden genomen, maar nee wat doen we, lekker hysterisch 2 uur een special over hem op tv.
Peter R. De Vries is zooooo onuitstaanbaar dat ik bijna sympathie krijg voor dat joch. Ook vanwege het missing-white-girl syndroom trouwens...
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Niels

Bericht door Niels »

Hoewel er natuurlijk erg veel valt af te dingen op de 'bekentenis' en het allemaal uitermate smakeloos was, was het natuurlijk wel nu-al-legendarische tv. Niet alleen de uitzending zelf, maar ook de hele SBS hype eromheen, inclusief de lynch mob in Drachten: smullen geblazen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Dennis schreef:Wat is oke? Volgens Joran heeft hij al vaker toespelingen in die richting gemaakt. En is het ook oke om een vriendschap te beginnen met het idee iemand gaandeweg te verraden?
Dat is makkelijk te zeggen van Joran natuurlijk. Hij zei ook bij P&W dat hij maar 1 keer het verhaal verteld had. Maar ze hebben beelden van allerlei verschillende data.

Daniel
Contacteer:

Re: Joran vd Sloot

Bericht door Daniel »

Dennis schreef:Het is natuurlijk het gesprek van de afgelopen week. De uitzending van Peter (R.) de Vries trok 7 miljoen kijkers.
wow! dat zoveel mensen naar zo'n (walgelijk) programma gaan kijken :| :| :|

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Re:

Bericht door Starsurprise »

Fontanelle schreef:het boeit me allemaal zo weinig eerlijk gezegd.
Het is allemaal media-aandacht.
De familie van N hebben daar alleen nog maar meer onder te lijden als het zo moet.
Ik begrijp de intentie wel, ik zou ook graag de moordenaar op een presenteerblaadje willen zien als dat mijn dochter zou zijn, wie weet wat ze haar hebben aangedaan, tijdens de grote misdaad.
Wie wil dat nou weten? en wat is de meerwaarde daar van?

Ik hoop, en of het Joran is of niet, dat ze de dader te pakken krijgen, moord is onacceptabel ondanks het gevoel wat de drijfveer is tot moord.
Ik kijk geen tv maar ik lees zo nu en dan wel eens tijdschriften dus vandaar dat ik weet over Joran.
Het is mijn dochter niet, maar het zou je dochter maar eens wezen, en het misterie wordt niet opgelost, dan heb je nog een lange weg te gaan hoor.

Dan is je leven een hel!

Oppakken dat beest, en nooit meer naar buiten laten treden.

Fontanelle

Re: Re:

Bericht door Fontanelle »

Starsurprise schreef:Het is allemaal media-aandacht.
..die beter kon gaan naar andere zaken. je moest eens weten hoeveel vrouwen verkracht worden. dat ze eens programmas maken om die daders op te sporen.
maar er zijn uiteindelijk nog veel meer zaken die net zo goed (of nog meer) media-aandacht verdienen.

Starsurprise

Re: Re:

Fontanelle schreef:
Starsurprise schreef:Het is allemaal media-aandacht.
..die beter kon gaan naar andere zaken. je moest eens weten hoeveel vrouwen verkracht worden. dat ze eens programmas maken om die daders op te sporen.
maar er zijn uiteindelijk nog veel meer zaken die net zo goed (of nog meer) media-aandacht verdienen.
Ik denk dat niemand de media aandacht verdient.
Gevoel kan ook bestaan zonder media-aandacht en dat maakt het nou juist zozeer speciaal

Starsurprise

Re: Joran vd Sloot

Daniel schreef:
Dennis schreef:Het is natuurlijk het gesprek van de afgelopen week. De uitzending van Peter (R.) de Vries trok 7 miljoen kijkers.
wow! dat zoveel mensen naar zo'n (walgelijk) programma gaan kijken :| :| :|
Iik verbaas me daar ook wel eens over maar menig mens wil graag een oplossing en als Peter r dat kan bieden wie zijn zij dan om dat te negeren?

Plaats reactie