Wat moet je als veganist met je oude spullen

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 31, 2006 19:54

Ik heb nog een pak met wol erin :) Erg fout he :)
Die draag ik sinds ik veganist ben geworden ook niet meer :) Maar die moet ik ook nog eens weg doen ofzo. Nu draagt mijn broer nog wel eens heel af en toe het jasje.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » ma jul 31, 2006 20:58

Ik vind t ook gewoon te leuk om ze weg te doen. Ik moet gewoon ff beseffen dat niet elke voorbijganger weet dat ik veganist ben (t staat immers niet op mn voorhoofd), en dat veganisten het wel snappen... de meeste dan.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » ma jul 31, 2006 21:17

Ik heb een aantal paar leren schoenen. 1 paar ''ballerina's'' waar ik eerlijk gezegd vrijwel altijd op loop, omdat ze heerlijk zitten. Heb ze gekocht voordat ik ''officieel veganist'' was.
Ook heb ik nog een leren riem en een paar schoenen waar leer in verwerkt zit volgens mij, in de binnenkant ofzo.
En verder mijn kisten, die ik allang niet meer draag beh. als ik in het bos loop.

Ik gooi dit allemaal niet weg, vind ik zonde etc (staat hier inmiddels al tig keer dus ik sluit me daar simpelweg bij aan =)) en ik heb ook gewoon geen geld om t allemaal te gaan vervangen..

En als mensen dan vraagtekens zetten bij 'mijn veganisme', ook na mijn uitleg van verspilling en zo is dat hun probleem.

Wanda
Contacteer:

Re: XXX

Bericht door Wanda » di aug 01, 2006 4:16

JP B schreef:Ja, heb er achteraf wel spijt van, ik heb er toch een hoop uurtjes ingestopt. En het waren allemaal aangereden dieren, ik heb dus niet speciaal eentje voor dood gemaakt.
Dat is een interessante hobby!
Als het aangereden dieren waren, hoefde je het toch niet weg te doen?
Gewoon bewaren en sturen naar mensen die niet zo vriendelijk tegen je zijn. :wink:

JP

Bericht door JP » di aug 01, 2006 7:37

Wanda schreef: Dat is een interessante hobby!
Als het aangereden dieren waren, hoefde je het toch niet weg te doen?
Gewoon bewaren en sturen naar mensen die niet zo vriendelijk tegen je zijn. :wink:
Maar dan zou je ook aangereden dieren mogen eten? Veel van wat als wild verkocht wordt is toch ook aangereden (en dan bedoel ik natuurlijk niet de egeltjes maar herten enzo? Of ben ik voor het lapje gehouden?

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 01, 2006 7:55

Ik denk dat je in je ootje genomen bent.
Until I reach my home

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 01, 2006 7:57

Mave schreef:Ik heb een aantal paar leren schoenen. 1 paar ''ballerina's'' waar ik eerlijk gezegd vrijwel altijd op loop, omdat ze heerlijk zitten. Heb ze gekocht voordat ik ''officieel veganist'' was.
.
Oh ja ballerina's heb ik ook nog, in zwart en in goud...
Until I reach my home

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » di aug 01, 2006 14:39

Huhm... reclame maken voor leer omdat je het draagt? Hihi --> niet als ze mijn vertrapte doccies zien.
Mensen die bij het schoenen kopen na gaan denken over de ethische juistheid van leer omdat ze weten dat veganisten dat niet dragen? Zou wel mooi zijn, maar is denk ik niet realistisch.

Oehhh Veganpix, kunnen we de volgende keer afkeurend naar elkaar kijken :P

Sabine

Veganpix

Bericht door Veganpix » di aug 01, 2006 15:35

Shantisabine schreef:Oehhh Veganpix, kunnen we de volgende keer afkeurend naar elkaar kijken :P
Jaaaa, gezellig! :P

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » di aug 01, 2006 19:22

JP schreef:Maar dan zou je ook aangereden dieren mogen eten? Veel van wat als wild verkocht wordt is toch ook aangereden (en dan bedoel ik natuurlijk niet de egeltjes maar herten enzo? Of ben ik voor het lapje gehouden?
Ik heb daar geen probleem mee als andere mensen dat willen.
Zelf vind ik het net zo smerig als een aangereden kind opeten.

Veganpix

Bericht door Veganpix » wo aug 02, 2006 9:21

JP schreef:Veel van wat als wild verkocht wordt is toch ook aangereden (en dan bedoel ik natuurlijk niet de egeltjes maar herten enzo? Of ben ik voor het lapje gehouden?
Veel, en zeer waarschijnlijk het meeste, van wat als wild verkocht wordt komt gewoon uit de bio-industrie! Zoals konijnenfokkerijen waar de diertjes in draadgazen kooitjes leven en niet eens rechtop kunnen staan. En eenden in eendenfokkerijen die nog nooit water hebben gezien. Herten komen gewoon van hertenfokkerijen, misschien af en toe een aangereden hert of ree.

Zen

Bericht door Zen » wo aug 02, 2006 10:15

Wanda schreef: Ik heb daar geen probleem mee als andere mensen dat willen.
Zelf vind ik het net zo smerig als een aangereden kind opeten.
Maar heb je er dan ook geen probleem mee als anderen een aangereden kind willen opeten? ;)

Marla

Bericht door Marla » wo aug 02, 2006 10:19

Veganpix schreef:
Herten komen gewoon van hertenfokkerijen, misschien af en toe een aangereden hert of ree.
Volgens mij komen heel veel herten van de Veluwe af, die dieren die afgeschoten worden (zogenaamd om de populatie binnen de perken te houden) komen ook gewoon op iemands bordje terecht.

Joop

Bericht door Joop » wo aug 02, 2006 10:37

Marla schreef:
Volgens mij komen heel veel herten van de Veluwe af, die dieren die afgeschoten worden (zogenaamd om de populatie binnen de perken te houden) komen ook gewoon op iemands bordje terecht.
Prachtig die jagers die 's winters de beesten bij lopen te voeren, anders hebben ze in het voorjaar niets meer te schieten.

Veganpix

Bericht door Veganpix » wo aug 02, 2006 10:40

Marla schreef:Volgens mij komen heel veel herten van de Veluwe af, die dieren die afgeschoten worden (zogenaamd om de populatie binnen de perken te houden) komen ook gewoon op iemands bordje terecht.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Aan afschieten had ik nog niet gedacht.

Corrupted

Bericht door Corrupted » wo aug 02, 2006 11:13

Zen schreef:
Maar heb je er dan ook geen probleem mee als anderen een aangereden kind willen opeten? ;)
Ik niet, als het maar niet mijn kind is. :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 02, 2006 12:55

Marla schreef:
Nee hoor. Meeste is allemaal gefokt dacht ik. Je hebt sowieso de hertenkampen, hobbyfokkers en nog eens die puur voor vlees die dieren fokken die allemaal van die dieren leveren.

In verhouding is dat toch wel meer denk ik.

Veganpix

Bericht door Veganpix » wo aug 02, 2006 13:12

Ik heb geen idee in welke percentages we moeten denken voor Aangereden, Bio-industrie of Afgeschoten. Maar dat er heel veel worden afgeschoten dat geloof ik wel. Maar heel veel betekent niet automatisch dat dat ook de meeste dieren zijn.

Marla

Bericht door Marla » wo aug 02, 2006 13:39

Alex schreef:
Nee hoor. Meeste is allemaal gefokt dacht ik. Je hebt sowieso de hertenkampen, hobbyfokkers en nog eens die puur voor vlees die dieren fokken die allemaal van die dieren leveren.

In verhouding is dat toch wel meer denk ik.
Ik heb ze zelf gezien, toen ik een onderzoek deed op de Veluwe. Ze leggen de afgeschoten beesten in een huisje en daar komt vervolgens de poelier ze ophalen. Dit gebeurde vrijwel dagelijks dus zal toch wel een redelijk aandeel zijn.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 02, 2006 14:59

ze halen ze daar ook wel vandaan hoor. Maar wat in de winkels ligt als wild is vaak/meerendeel niet echt wild. Daarnaast kan het ook zijn dat ze die dieren vrij laten op de veluwe en dan snel weer afschieten. Soort canned hunting ofzo.

Plaats reactie