Relatie tussen Veganist en niet Veganist.

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Annika
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Relatie tussen Veganist en niet Veganist.

Bericht door Annika »

Hoi jongens,

heeft er iemand ervaring (goed of slecht) met een liefdesrelatie tussen een vegan en een niet-vegan.

Ik heb namelijk sinds kort (voor het eerst) een vriendje waar ik ontzettend dol op ben, het is echt een schat van een jongen. Hij is niet vegan, zelf zit ik er niet mee maar hij is bang voor problemen ivm de verschillen in eten.

Nu kan ik het me een beetje voorstellen, hij heeft er natuurlijk ook 'last' van dat ik niet makkelijk ben met (uit)-eten en dat soort dingen.

We hebben er al een paar keer over gepraat maar we weten nog niet helemaal hoe we eruit komen. Het is niet mijn bedoeling om hem te bekeren en ik vind het ook lastig om m'n eigen principes op te geven......

Iemand ervaringen/ideeën/tips.......

Bedankt alvast,
liefs,
Ann

een of andere pipo

Bericht door een of andere pipo »

Als jij er niet mee zit dat hij niet vegan is blijft er weinig probleem over lijkt me. Voor hem is het kennelijk alleen in praktische zin een probleem. Is het niet puur gebaseerd op onwetendheid, zoals de meeste reacties van mensen die zich er weinig bij voor kunnen stellen "Waaat! wat kun je dan nog eten!" Hoe lang heb je al iets met die tjap, misschien is het gewoon wennen? Of misschien voelt ie zich soort van aangevallen of zo?

Succes (y)

-gebruikergewist-

Re: Relatie tussen Veganist en niet Veganist.

Bericht door -gebruikergewist- »

Annika schreef:Het is niet mijn bedoeling om hem te bekeren en ik vind het ook lastig om m'n eigen principes op te geven......
Waarom zou je je eigen principes op moeten geven? Zolang hij niet van je verlangt dat je dingen doet of eet waar je niet achter staat kun je toch gewoon veganist zijn/blijven? Ik kan me voorstellen dat er praktische problemen kunnen ontstaan met (inderdaad) uit eten gaan, maar zolang hij jouw principes en keuzes respecteert hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te vormen volgens mij.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik weet niet of je zelf kookte toen je veganist werd, maar in het begin vond ik het ook behoorlijk lastig. Je bent zo gewend om bepaalde ingrediënten te gebruiken, dat je heel vaak denkt 'o, dat kan ik niet eten, dat kan ik niet eten, etc'. Je vriendje ziet nu alleen nog maar de dingen die jij niet kunt eten.

Misschien moet hij er dus gewoon even aan wennen. En met uit eten gaan: zoek gewoon een aantal restaurantjes waar ze of standaard iets op de kaart hebben staan, of waar ze niet moeilijk doen en altijd wel iets voor je in elkaar willen flansen. Als hij dan voorstelt om uit eten te gaan, roep jij enthousiast 'ja, laten we naar ... gaan.' :D

Als het probleem er in ligt om samen te eten (en nu komt er een ongelooflijke generalisatie): de meeste jongens vinden het wel prima als er voor ze gekookt wordt en ze gewoon voer krijgen zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. Dat het dan veganistisch is... tja. Misschien vindt hij dat na een tijdje helemaal niet meer zo erg.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Zoiets heet wederzijds respect als je daarvoor kiest althans. Hij moet gewoon ff lekker chillen.

En ik ga ook nooit met mn vriendje uit eten, noch kook ik ooit voor hem en onze relatie leeft nog steeds.
Laatst gewijzigd door Kirsty xvx op ma okt 16, 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

(Sorry Annika, als ik nu je topic verpest)

Ikzelf vind op zich ook dat ik mijn mening niet op mag dringen, maar als ik hem dan een bitterbal zie eten, dan vind ik dat zooooo ontzettend dom, vies (diertjes eten, het idee al, yuk!), afschuwelijk etc. Annika (en andere gemengde relaties), hoe gaan jullie met die gevoelens om?

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Shantisabine schreef:(Sorry Annika, als ik nu je topic verpest)

Ikzelf vind op zich ook dat ik mijn mening niet op mag dringen, maar als ik hem dan een bitterbal zie eten, dan vind ik dat zooooo ontzettend dom, vies (diertjes eten, het idee al, yuk!), afschuwelijk etc. Annika (en andere gemengde relaties), hoe gaan jullie met die gevoelens om?
eugh, ik zou het ook niet kunnen...
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Bedankt voor jullie reacties....

Wss is het idd zo dat hij nu alleen nog maar de problemen ziet. Terwijl die er niet zoveel hoeven te zijn. Hij wil wel uit eten enzo, en miss dat ik bereid ben om af en toe wat soepeler te zijn als het echt niet anders kan, maar dat is nog lastig voor me......

Ik ga er nog wel ffies met 'm over praten, en hopelijk vind hij dan alles wat minder 'eng' :)

-gebruikergewist-

Stuur hem gewoon naar Utrecht aanstaande zaterdag, dan zullen we hem wel even uitleggen dat veganisme helemaal niet eng is! :twisted: :D

vegalan

Bericht door vegalan »

Shantisabine schreef: Maar als ik hem dan een bitterbal zie eten, dan vind ik dat zooooo ontzettend dom, vies (diertjes eten, het idee al, yuk!), afschuwelijk etc. Annika
Ja dan moet je hem ook nog eens zoenen brrrrr, Dirty! :lol:
Jullie nemen na die bal voor de kiss gewoon eerst een jacuzzi! :idea:

Ach alles went, ook een niet vegan vent, liefde is ook een stukje wederzijds begrip! succes Annika! :wink:

Er stond toch duidelijke hoi jongens

.

Niels

Bericht door Niels »

Ik had een tijdje geleden wel iets (geen relatie, maar geef het een naam) met een vleesetend meisje. Bij een echte relatie zou ik wel gewetensbezwaren oid krijgen, maar in dit geval was het geen probleem hoor. Ze kwam meestal bij mij langs, en dan kookte ik, dus dat was verder geen probleem. En als zij kookte, was het wel vegan. Karig, maar vegan :)
Kortom, ik zag 'r verder geen vlees eten, en ze snapte het allemaal wel en maakte er geen domme opmerkingen over. Dan is het wel te doen.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Het zoenen daar heb ik dan geen moeite mee,
dacht dat ik nooit een vleeseter zou kunnen zoenen, maar dat valt dus hartstikke mee :P

blauw

Bericht door blauw »

de tijd zal het leren...

met mijn ex ging het in het begin allemaal goed
als je helemaal verliefd bent ben je niet zo kritisch
maar hij heeft het denk ik nooit echt begrepen
want hij begon steeds meer opmerkingen te maken over wat ik allemaal wel niet miste
en hoe lekker zijn kip wel niet was
en ging expres tegenover me zitten smullen
haha :(
dus toen was het dagdag

wel ironisch was dat toen ik hem begin dit jaar nog een keer zag hij me meenam naar een veganistisch macrobiotisch restaurant, waarschijnlijk het enige veganistische restaurant in madrid
blijkbaar had ie toch iets geleerd uiteindelijk
maar toen was het al te laat...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik zou het niet kunnen met een vleesvreter. Misschien dat een strenge vegetarier nog lukt, maar iemand die vlees eet... nee dat zou ik echt niet kunnen. Ik kan me niet indenken dat ik met iemand zou gaan terwijl ik die persoon verafschuw... iemand die verantwoordelijk is voor zoveel leed enzo... en dan er niets om geeft wat er met de dieren gebeurd...

-gebruikergewist-

Wacht maar tot je een keer echt verliefd wordt. :P

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Kiwi schreef:Wacht maar tot je een keer echt verliefd wordt. :P
haha... ik wist dat je dat ging zeggen ;)

Ik wil ook niet zeggen dat ik niet verliefd kan worden op iemand die vlees eet. Maar een relatie of ingaan op die verliefdheidgevoelens dat doe ik niet. De walging van het idee dat ik met iemand zou gaan die het dierenleed niets vind...en het totaal niet uitmaakt... nee.. op die verliefdheidsgevoelens ga ik niet op in.

Daarnaast voel ik me toch eerder aangetrokken tot personen die ongeveer in dezelfde lijn denken.

-gebruikergewist-

Alex schreef:haha... ik wist dat je dat ging zeggen ;)
:mrgreen: Ben ik zo voorspelbaar? ;)

Maar je kunt nu wel zeggen dat je je tegen je gevoelens zult gaan verzetten, als je echt verliefd bent word je daar ook niet gelukkiger van hoor! Dan kun je wel niet op die verliefdheidsgevoelens willen ingaan, maar als het een echte zware verliefdheid is doe je daar niks tegen.
Wel kan ik me voorstellen dat je eerder verliefd wordt op iemand met dezelfde denkbeelden en idealen, maar dat is nog geen garantie dat je nooit iets zult voelen voor iemand die totaal niet met dierenrechten bezig is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Kiwi schreef: Wel kan ik me voorstellen dat je eerder verliefd wordt op iemand met dezelfde denkbeelden en idealen, maar dat is nog geen garantie dat je nooit iets zult voelen voor iemand die totaal niet met dierenrechten bezig is.
Dat zeg ik ook. Ik sluit dat niet uit, maar ik zal daarin nooit toegeven, want zoals ik zei zal ik nooit gelukkig kunnen zijn met zo een persoon. Hoe kan ik een vriendin hebben die ik schuldig aan moord vind? Lijkt me erg lastig. Onmogelijk meer.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Kiwi schreef:Wacht maar tot je een keer echt verliefd wordt. :P
Of totdat iemand op hem verliefd wordt :P
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

-gebruikergewist-

Alex schreef:Ik sluit dat niet uit, maar ik zal daarin nooit toegeven, want zoals ik zei zal ik nooit gelukkig kunnen zijn met zo een persoon.
Zeg nooit nooit!
Ik heb de eerste 36 jaar van mijn leven ook gedacht dat ik NOOIT verliefd zou kunnen worden op een vrouw bijvoorbeeld...

Plaats reactie