Partnerkeuze

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

Wat vind je belangrijk in een partner:

Partner moet veganist zijn.
14
11%
Partner moet minstens vegetarier zijn.
37
28%
Het zou fijn zijn als de partner veganist is.
25
19%
Het zou fijn zijn als de partner minstens vegetarier is.
41
31%
Het is totaal niet belangrijk of de partner vegetarier/veganist is.
15
11%

Totaal aantal stemmen: 132

Wen

Re: Partnerkeuze

Bericht door Wen »

:mrgreen:

@rno
Leefwijze: veganist

Bericht door @rno »

TonyJello schreef:Hihi, daten, veganist laten worden en dan een nieuwe zoeken... :mrgreen:
En dan de volgende, en dan weer de volgende. VeganWorld is near.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

TonyJello

Partnerkeuze

Bericht door TonyJello »

Deze draad is er ook.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

@rno schreef:
TonyJello schreef:Hihi, daten, veganist laten worden en dan een nieuwe zoeken... :mrgreen:
En dan de volgende, en dan weer de volgende. VeganWorld is near.
Als het voor het goede doel is... :)

Ben

Bericht door Ben »

Wanda schreef: ...Als het voor het goede doel is... :)
Voor het goede doel gaat het met twee dates tegelijk wel dubbel zo snel, of niet?

TonyJello

Partnerkeuze

Bericht door TonyJello »

En allen die dan veganist geworden zijn moeten dan ook weer gaan dubbeldaten! :lollol:

anoniem07

Bericht door anoniem07 »

Mijn ex was (en is) wel een vleeseter, maar op dat punt werkte het toch. Het scheelde dat hij wel open-minded was. Normaal gesproken als je tegen een man zegt dat je veganist bent, roepen ze al snel dat het overdreven/onnatuurlijk is of dat zíj wel heel erg van hun biefstukje houden. Dit exemplaar stelde wat geïnteresseerde vragen en de keer dat ik hem daarna zag bleek hij zelfs thuis al wat ingrediëntenlijstjes bekeken te hebben uit nieuwsgierigheid of ik het ook zou kunnen eten. Dus dat ging prima. En als je van je partner verwacht dat hij open-minded is en je niet probeert te veranderen, moet je dat andersom ook zijn, vind ik. Dus ik zeurde er nooit over als hij wel vlees at. Ik had alleen als regel dat ik nooit vlees zou kopen of bereiden, dus als hij met mij mee wilde eten, zou dat altijd veganistisch zijn. Gelukkig had hij een hekel aan koken en at hij zo dus alle dagen dat ik er was ook veganistisch, want dat vond hij zo lekker makkelijk. Hij viel de eerste weken meteen een paar kilo af (daarvoor leefde hij op fastfood en afhaalmaaltijden), dus voor zijn omgeving was het ook een mooi bewijs hoe gezond het is om een veganist te daten. ;)
Zelfs mijn schoonfamilie stond ervoor open. Met kerst hadden ze een volledig veganistisch familiemaal gemaakt, wat voor de rest was uit te breiden met zuivel- en vleesproducten. Het vinden van zo’n schoonfamilie zou nog wel eens lastig kunnen worden… (Mijn vegetarisch etende zus heeft zeven jaar kersgourmetten bij haar ex-schoonfamilie doorgebracht op stokbrood en sla, omdat ze elk jaar weer ‘vergaten’ dat ze geen vlees at…) Maar op zich heb ik er best vertrouwen in dat ik nog eens een vleeseter tegenkom die om kan gaan met mijn eetgewoontes. Hoewel een vegetariër of veganist me wel een hele luxe lijkt, hoor. :)

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora »

Mijn man eet wat de pot schaft :P hij vindt alles best!! handig hoor zo'n kerel ;)
Ik vind dat hij het recht heeft om zelf te kiezen wat hij wilt eten al ben ik wel blij dat het gewoon eet wat ik klaar maak en er niet moeilijk over doet. en hij staat volledig achter mij en denkt ook met me mee, dus dat is wel erg fijn...
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

http://www.eleoflora.nl
https://etenvanmoederaarde.wordpress.com/

lani

Bericht door lani »

ik en David (Harakiri) zijn lovers :mrgreen: :mrgreen: en allebei vegan =D alleen hij was eerder dan mij.. hijs ook ouder dan mij.. ik at nog best vaak kip/kalkoen en vis enzo.. soms ook runder burgers.. at alleen bijna nooit varken, soms bacon in de ochtend dat vond ik echt heeeerlijk.. ben ook niet vegan geworden omdat ik vlees vies vond xD .. maar hij heeft me echt heel goed geholpen om de stap te nemen :) .. was eerst vegetarier and toen vegan en beetje on and off zegmaar en nu alweer meer dan een half jaar vegan ^___^ :mrgreen: dus voor ons is het nu wel makkelijk natuurlijk.. eerst zal t af en toe wel moeilijk geweest zijn voor Harakiri vanwege mijn dieet misschien.. maar ik denk dat het moeilijker voor hem zou zijn als ik in deze tijd nog steeds vlees zou eten =3 .. maar daar mag hij zelff op antwoorden =P

Harakiri

Bericht door Harakiri »

lani schreef:ik en David (Harakiri) zijn lovers :mrgreen: :mrgreen: en allebei vegan =D alleen hij was eerder dan mij.. hijs ook ouder dan mij.. ik at nog best vaak kip/kalkoen en vis enzo.. soms ook runder burgers.. at alleen bijna nooit varken, soms bacon in de ochtend dat vond ik echt heeeerlijk.. ben ook niet vegan geworden omdat ik vlees vies vond xD .. maar hij heeft me echt heel goed geholpen om de stap te nemen :) .. was eerst vegetarier and toen vegan en beetje on and off zegmaar en nu alweer meer dan een half jaar vegan ^___^ :mrgreen: dus voor ons is het nu wel makkelijk natuurlijk.. eerst zal t af en toe wel moeilijk geweest zijn voor Harakiri vanwege mijn dieet misschien.. maar ik denk dat het moeilijker voor hem zou zijn als ik in deze tijd nog steeds vlees zou eten =3 .. maar daar mag hij zelff op antwoorden =P
Nu we allebei vegan zijn merk ik toch echt dat het voor mij wel erg belangrijk is in een relatie dat je een bepaalde levensstijl en ethiek deelt :) In het begin was het ook niet fijn natuurlijk, maar ik accepteerde het wel en het zou voor mij nooit een reden zijn geweest om de relatie niet meer te zien zitten ofzo. Maar ik denk dat als Lani nu nog steeds vlees at het wel steeds lastiger zou worden. Gelukkig heb ik hem nooit iets hoeven op te leggen, dat kwam vrij natuurlijk :mrgreen:

Veganisme is gewoon en groot deel van je leven, en dat is veel meer dan alleen maar wat je eet, en als je dat kan delen versterkt dat je relatie denk ik wel een hoop. Niet dat een relatie anders niet kan werken, maar voor mij persoonlijk is het toch wel (steeds) belangrijker :3
"What is this reality we have created?"

-Compassion is the wellspring of life-

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Manlief eet wat we koken. Toen ik net met vlees gestopt was, kookten we apart vlees en vega burger. Dat is later veranderd en toen at hij ook vegetarisch. Voor wat betreft avondeten dan. Hij deed nog wel vleeswaar op brood.
Nu sinds het vega eten doet ie vrolijk mee, het maakt hem niet zoveel uit. Smoothies wil ie niet.
Maar vega avondeten vind ie prima. Vleeswaar koopt ie ook niet meer de laatste tijd, hij eet wel kaas. Maar eigenlijk eet hij dus weinig vlees. Alleen bij uit eten of als ik er eens niet ben.. Of als we patat eten.
Ik vind het niet erg. Hij respecteert mij en ik hem, en hij eet al veeeel minder vlees dan vroeger. Hij zegt overigens ook dat hij het niet eens mist.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Mental
Leefwijze: vleeseter

Bericht door Mental »

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je elkaar in elkaars waarde laat. Als mijn vrouw Vegan zou worden dan zou ik dat zeker meer dan respecteren en geen vlees eten waar zij bij was. Dus ook in de avond niet apart koken etc.

Wanneer ik bij een goede vriendin op bezoek ben dan vind ik het niet meer normaal dat ik mij aanpas en respect heb voor haar leef en eet gewoontes. Het kost mij dan ook helemaal geen moeite om geheel Vegan te eten, wat mij de laatste keer weer meer dan prima bevallen is.
Wel hebben we wel eens er stevige discussies over dus denk ik dat als we als stel zouden leven je dat ook gaat krijgen. Dan blijft het wel de vraag hoe en hoe lang ga je dat vol houden maar ben er van overtuigd dat je met respect erg ver kan komen.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Discussies zijn ook niet erg, ik ben er dol op. :D
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Mental
Leefwijze: vleeseter

Bericht door Mental »

Appelmoes schreef:Discussies zijn ook niet erg, ik ben er dol op. :D
Ik dus ook en met respect naar de ander toe is het ook prettig en leuk!

Wen

Bericht door Wen »

Mijn man is vleeseter en ik vegan en dat geeft geen problemen. Met respect en liefde los je de meeste verschillen wel op denk ik!

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Mijn man wás vleeseter, maar sinds kort zo goed als helemaal vegan, uit eigen beweging.
Ik hoef niet te vermelden dat ik hier erg blij mee ben? :D

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Waaaaaaaaauw! :good:

Wen

Bericht door Wen »

De mijne eet trouwens thuis ook bijna vegan. Hij vindt mijn kookkunst gewoon lekkerrr :D

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine »

Wen schreef:De mijne eet trouwens thuis ook bijna vegan. Hij vindt mijn kookkunst gewoon lekkerrr :D
Die van mij ook. Hij is geen vegan uit principe maar hij geniet graag van mijn vegan-kookkunsten!

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Sybine schreef:
Wen schreef:De mijne eet trouwens thuis ook bijna vegan. Hij vindt mijn kookkunst gewoon lekkerrr :D
Die van mij ook. Hij is geen vegan uit principe maar hij geniet graag van mijn vegan-kookkunsten!
Hoe is dat, als je geen vegan uit principe bent :D ? Om de veeboeren te steunen, of..?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie