Psychedelica

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Fontanelle schreef:
Jazeker !

Toen mijn moeder geen thee in huis had moest ik Cold Turkey afkicken, dat was heftig :wink: :)
sinasappelsap gedronken? gepaard gaande met hallucinaties en driftbuien?

Ik vind rooibosthee erg lekker vooral met vanille smaak 8)
Maar meestal drink ik zwarte koffie met twee fikse scheppen suiker, een zoetekauwtje

Starsurprise

Kirsten schreef::lol:

Ohoh Apraxietje vrouwtje toch, rustig maar hoor!!!
Mss moet je weer een shotje nemen, volgens mij heb je last van ontwenningsverschijnselen
:wink:
Mijn cliënten op mijn werk (psychiatrie) zijn nog flexibeler
Volgens mij ben je gewoon het hulpje van de psychiater :lol: maar vandaar dus dat je denkt dat je alles weet! :mrgreen: Je hoort het een en ander he in de wandelgangen! :wink:
\Kirsten ik kan me niet voorstellen dat die avatar van jou twee fotomodellen bevat, wat trekken zij uberlelijke gezichten zeg! het lijken wel demonen :shock:
Verder vond ik die avatar wel leuk met bill cosby in die auto met die drie(of vier weet het niet meer zeker_ zwingende hoofden!! 8)

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx »

Starsurprise schreef:
\Kirsten ik kan me niet voorstellen dat die avatar van jou twee fotomodellen bevat, wat trekken zij uberlelijke gezichten zeg! het lijken wel demonen :shock:
Verder vond ik die avatar wel leuk met bill cosby in die auto met die drie(of vier weet het niet meer zeker_ zwingende hoofden!! 8)
haha ja da's Tyra he!

http://www.r-oude-wolbers.speedlinq.nl/5505068.gif
http://www.r-oude-wolbers.speedlinq.nl/ ... noogly.gif
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Starsurprise schreef:sinasappelsap gedronken? gepaard gaande met hallucinaties en driftbuien?

Ik vind rooibosthee erg lekker vooral met vanille smaak 8)
Maar meestal drink ik zwarte koffie met twee fikse scheppen suiker, een zoetekauwtje
ghehe :wink:

Ik ben dol op Groene Thee, Sterrenmix, Earl Grey, Witte Thee, Jasmijn Thee, Pepermuntthee, Mexican Yogi Thee, Ceylon, Goede Nachtrust thee, Rooibos thee en bijna alle Celestial Seasons theeen. Ik doe geen suiker in mijn thee.

Koffie drink ik niet (meer).

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Joop schreef:
Ik ken geen succesverhalen op drugsgebied. Of ze er thuishoren weet ik niet, maar velen belanden er wel.
Dankzij een blowtje (enige pijnstiller die wel helpt!) heb ik vorig jaar Wiskunde&Analyse gehaald. Astublieft. En nee, ik zie niet in hoe ik daarmee mijn huisdieren in gevaar zou hebben gebracht.

Vorig jaar was er een scheikundig symposium in Basel vanwege de verjaardag van de man die XTC had gesynthetiseerd en uitgetest (let wel; op zichzelf, niet op dieren!!!). Een deel van de lezingen ging dan ook over de chemische eigenschappen van psycho-actieve stoffen. Op een gegeven moment werd aan het publiek, grotendeels academici, gevraagd wie er nog nooit een psychoactieve stof (buiten caffeine om) tot zich had genomen. Van de 300 mensen staken er maar 4 hun hand op.

Maar dit had ik volgens mij al eens verteld, dus sorry als ik in herhaling treed.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Shantisabine schreef: Van de 300 mensen staken er maar 4 hun hand op.

.
Dus? Wat je is je punt? Omdat het algemeen geaccepteerd is dat het dus goed is? Merendeel van de mensen eet ook vlees, maakt het nog niet ethisch verantwoord.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Kirsten schreef:Dus? Wat je is je punt? Omdat het algemeen geaccepteerd is dat het dus goed is?
Haar punt is dat dat vast niet allemaal junks waren die in de goot thuishoren.

Joop

Bericht door Joop »

Shantisabine schreef: Op een gegeven moment werd aan het publiek, grotendeels academici, gevraagd wie er nog nooit een psychoactieve stof (buiten caffeine om) tot zich had genomen. Van de 300 mensen staken er maar 4 hun hand op.
Wetenschappelijk natuurlijk een heel pover "onderzoekje", want als je vraagt hoeveel mensen de afgelopen 3 maanden niet geneukt hebben, krijg je waarschinnlijk ook maar 1 of 2 vingers omhoog.

Shantisabine

Jeetje, je snapt heus wel wat ik wilde zeggen.

ingenting

Bericht door ingenting »

Fontanelle schreef:
ghehe :wink:

Ik ben dol op Groene Thee, Sterrenmix, Earl Grey, Witte Thee, Jasmijn Thee, Pepermuntthee, Mexican Yogi Thee, Ceylon, Goede Nachtrust thee, Rooibos thee en bijna alle Celestial Seasons theeen. Ik doe geen suiker in mijn thee.

Koffie drink ik niet (meer).
celestial seasons <3

Ik heb net Chai ontdekt...zo lekker met rice dream ^_^
La maquereau des petits g?teaux (h)

Starsurprise

Brrrr... wat een kop :? :shock: :wink:

Eduard

Bericht door Eduard »

Apraxia schreef:Dit is het laatste wat ik ga zeggen in deze draad:
Ik vind sommigen van jullie met de dag kortzichtiger worden. Walgelijk gewoon! Júllie zijn de uitzondering op de maatschappij! Met je veilige wereldje. Volgens mij wonen jullie op een eilandje met vette oogkleppen op.
En Kirsten is gewoon echt een soort kristen. Jij gaat nog veel problemen tegen komen met jezelf/omgeving. Mijn cliënten op mijn werk (psychiatrie) zijn nog flexibeler, meer open minded en vooral, realistischer dan jij. Dagelijks sta ik weer met mijn oren te klapperen bij wat jij soms uitkraamt.
Een jehova getuige verdient meer eer, veel meer!
Ach, dat gevoel heb ik bij jou ook gehad. Misschien dat ze, net als jij, geestelijk nog zullen groeien. Misschien ook niet. Misschien ben jij er ook nog (lang) niet. Wie zal het zeggen.

Eduard

Bericht door Eduard »

Kiwi schreef:Dat zeg ik; de uitwassen vallen op. De keren dat het wel goed gaat zie je niet en dus lijken die er niet te zijn.
Kirsten en andere eenzelfde anti-drugs fundamentalisten, maken dezelfde denkfout als anti-islam fundamentalisten.

Eduard

Bericht door Eduard »

Kirsten schreef:Dus? Wat je is je punt? Omdat het algemeen geaccepteerd is dat het dus goed is? Merendeel van de mensen eet ook vlees, maakt het nog niet ethisch verantwoord.
Omdat jij denkt dat vleeseten niet ethisch verantwoord is, maakt het nog niet ethisch onverantwoord. Het hangt er maar vanaf welke waan je jezelf aanpraat. Jij de waan dat het ethisch onverantwoord is, anderen de waan dat het ethisch verantwoord is. Ethiek is menselijke waan, niet meer niet minder.

Catkins

Bericht door Catkins »

Mijn ervaringen:

Xtc: goddelijk, maar het tast je lichaam behoorlijk aan, en waarschijnlijk je geest ook op den duur. Niettemin leuk voor één keertje per jaar met Oud en Nieuw of zo.

Paddo's: zeer heftig, alle zintuiglijke indrukken worden gigantisch versterkt, dingen vervormen, allerlei gedachtes en herinneringen dringen zich in een gigantische stroom, én continu aan je op. Daarnaast heb ik niet echt bepaalde verhelderende inzichten door paddo's gekregen. Bestaande inzichten werden wel weer eventjes naar boven gehaald en aangestipt. Bij één specifiek inzicht was dat niettemin toch wel erg nuttig moet ik zeggen.
Toen ik paddo's gebruikte leek het vaak alsof mijn geest vanaf een soort superniveau (super in de zin van 'boven') de aardse processen waarnam. Menselijke uitwassen als 'oorlog', 'martelen' etc. worden op zo'n moment hilarisch omdat ze zo ontzettend zinloos (lijken te) zijn. Ook eigen problemen/vragen/worstelingen kunnen op een dergelijk moment tot hilariteit leiden vanwege hun (vanuit het betreffende perspectief beziene) simpelheid.

Paddo's gebruiken om depressieven te genezen lijkt me vanuit mijn eigen ervaringen bezien waanzin. Om een dergelijke trip goed door te komen moet je psychisch redelijk sterk zijn. Paddo's voor depressieven is als shocktherapie voor hartpatienten. ;)

forest

Bericht door forest »

mooie beschrijvingen

Pieter Post

Bericht door Pieter Post »

Een veganist is iemand die niks gebruikt wat van dieren afkomt en wat op dieren getest is, tabak alleen al word getest op dieren en dan heb ik het niet eens over al die andere legale en illegale drugs soorten, de mensen die hier drugs gebruiken zijn geen veganisten maar hypocrieten die geen reet geven om dieren.

ga je schamen nepveganisten

Robb

Bericht door Robb »

Pieter Post schreef:Een veganist is iemand die niks gebruikt wat van dieren afkomt en wat op dieren getest is, tabak alleen al word getest op dieren en dan heb ik het niet eens over al die andere legale en illegale drugs soorten, de mensen die hier drugs gebruiken zijn geen veganisten maar hypocrieten die geen reet geven om dieren.

En als je nou biologische wiet in je achtertuin verbouwd???

Shantisabine

Pieter Post schreef:Een veganist is iemand die niks gebruikt wat van dieren afkomt en wat op dieren getest is, tabak alleen al word getest op dieren en dan heb ik het niet eens over al die andere legale en illegale drugs soorten, de mensen die hier drugs gebruiken zijn geen veganisten maar hypocrieten die geen reet geven om dieren.

Heerlijk, ik houd van goed-onderbouwde stellingen.

Robb

Bericht door Robb »

Shantisabine schreef:
Heerlijk, ik houd van goed-onderbouwde stellingen.
Ja idd, gelukkig is de discussie nu weer op niveau :wink:

Plaats reactie