Psychedelica

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx »

forest schreef:hmm jah, zou het meisje koorts hebben...?

ze komt was ziekjes over
Ik ben ongesteld lul.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Kirsten schreef:Haha die is lekker makkelijk, als iemand kritiek uit op je levensstijl word dat meteen geinterpreteerd als 'het niet respecteren'! Guess what, andere mensen hebben een mening en guess what, die kan afwijken van de jouwe en guess what! daar kan je over discussieren! woooow.

Kort je tenen even in en get over it.
Ik hoop dat we het er allebei over eens kunnen zijn dat dit niets met respect te maken heeft: En dat dit ook in de verste verte niet op een discussie lijkt.
Kirsten schreef:je bent iig een belezen junk, die bestaan natuurlijk ook.
Fontanelle schreef:GEEF MAAR GEWOON TOE DAT JE EEN ORDINAIRE JUNK BENT DIE EEN EXCUUS ZOEKT OM ZIJN WEG TE VINDEN UIT DE REALITEIT !
etc.

Kirsty xvx

Nou en, als forest geen nee kan zeggen tegen coke is hij een junk, klaar, leest hij ook nog eens een boek, een belezen junk. Feiten.
En dat jij nu opeens supergenuanceerd doet als het op dat soort mens aankomt, ik zal mn schoenen nog niet eens aan hun kleren afvegen (en thats how much I care).
En ze moeten niet zo kleinzielig doen, ze kunnen dagelijks spuiten verdragen, dus mijn scherpe randjes dan toch ook wel lijkt me.
Laatst gewijzigd door Kirsty xvx op do dec 14, 2006 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Until I reach my home

Kirsty xvx

forest schreef:he blauw, ehbo broeder ^_^

wat betreft psychedelica, het topic, ik word volgende week 18, en ik ben van plan vanaf dat moment geen alcohol of tabak of paddo's of wat voor drugs (behalve koffie voorlopig) meer te doen. ivm meditatie en gezeik over zuiverheid enzo. nog wel doe k een laatste paddotrip op kerstavond, dan ga k naar de kerstmis in de kerk
haha de kerk zal blij zijn dat ze nog een hypocriet hebben kunnen vinden die zich bij hun clubje aansluit! :lol:
Until I reach my home

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Kirsten schreef:
Ja inderdaad, ik kan de inhoud in jou altijd maar moeilijk vinden.
Dat komt omdat jouw visus op tilt slaat zodra de naam "Apraxia" in beeld komt. Jij bent t in principe áltijd oneens met mij.

Ben je wel blij in je leven trouwens, en gelukkig? Je komt best wel gefrustreerd en geobsedeerd over namelijk en in mijn optiek is dat niet gezond.

Zou je jezelf trouwens geen "Kristen" noemen? :roll:
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Kirsty xvx

Apraxia schreef: Dat komt omdat jouw visus op tilt slaat zodra de naam "Apraxia" in beeld komt. Jij bent t in principe áltijd oneens met mij.
Nee, ik ben het uit principe altijd oneens met jou
Apraxia schreef: Ben je wel blij in je leven trouwens, en gelukkig? Je komt best wel gefrustreerd en geobsedeerd over namelijk en in mijn optiek is dat niet gezond.

Zou je jezelf trouwens geen "Kristen" noemen? :roll:
Ja hoor, ik ben gelukkig. En jij? Jij ook? Hartstikke tof! http://www.r-oude-wolbers.speedlinq.nl/thumb.gif

Nee, Kristen vind ik geen leuke naam, noem me dan maar Lotje als je Kirsten niet zo ziet zitten! :)
Until I reach my home

Eduard

Bericht door Eduard »

Kirsten schreef:Nou en, als forest geen nee kan zeggen tegen coke is hij een junk, klaar, leest hij ook nog eens een boek, een belezen junk. Feiten.
En dat jij nu opeens supergenuanceerd doet als het op dat soort mens aankomt, ik zal mn schoenen nog niet eens aan hun kleren afvegen (en thats how much I care).
En ze moeten niet zo kleinzielig doen, ze kunnen dagelijks spuiten verdragen, dus mijn scherpe randjes dan toch ook wel lijkt me.
Met die (randjes) van mij, die nog geeneens scherp bedoeld waren, had jij anders maar wat moeite mee. Maar jij mag wel kleinzielig doen, je bent immers geen junk. Hoewel ik daar andere ideeën over heb. Jinks heb je in vele maten en soorten. De meesten gebruiken geen drugs maar hebben heel andere afhankelijkheden waar ze zich niet overheen kunnen/willen zetten.

Eduard

Bericht door Eduard »

Kirsten schreef:
haha de kerk zal blij zijn dat ze nog een hypocriet hebben kunnen vinden die zich bij hun clubje aansluit! :lol:
Nogal hypocriet uit de mond van een hypocriet. ;)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Sja idd. Sommige mensen houden zich zó krampachtig vast aan hun overtuiging dat het niet gezond meer is. Dat ze dat niet meer van zichzelf zien en totaal niet meer open staan voor iemand met een ander leven/levensvisie is nog t enge. Ik kán dat niet serieus nemen.
Die krampachtigheid alsmede die blindheid is ook een sterke mate van afhankelijkheid. Wat blijft er over zonder dat? Kirsten? Ik riek zéér weinig eigenheid. Alleen maar bang en extremistisch geblaat.

Joop

Bericht door Joop »

Apraxia schreef:Sja idd. Sommige mensen houden zich zó krampachtig vast aan hun overtuiging dat het niet gezond meer is. Dat ze dat niet meer van zichzelf zien en totaal niet meer open staan voor iemand met een ander leven/levensvisie is nog t enge. Ik kán dat niet serieus nemen.
Die krampachtigheid alsmede die blindheid is ook een sterke mate van afhankelijkheid. Wat blijft er over zonder dat? Kirsten? Ik riek zéér weinig eigenheid. Alleen maar bang en extremistisch geblaat.
Onze eigen Dr. Phil heeft gesproken...

Ow, wist je dat heroine veel minder schadelijk is dan drank? Mits je goed eet natuurlijk!

Kirsty xvx

Joop schreef:
Onze eigen Dr. Phil heeft gesproken...
:hehe:
Until I reach my home

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Bedankt voor het compliment.
Dr. Phill is een man met veel wijsheden. Wel erg amerikaans maar goed ;)

Ik zat nog even verder te filosoferen.....over mensen met zeer extreme meningen...ik vraag me oprecht af wat er overblijft als dat weg is.

Kristen, wat kun jij over jouw persoonlijkheid zeggen als je alles wat met veganisme e.d. te maken heeft, ervan af haalt.
Als het goed is moet dat namelijk te schiften zijn.
(dit is een serieuze vraag, niet lullig bedoeld, ik zeg t er maar ff bij)

Kirsty xvx

Apraxia schreef:
Kristen, wat kun jij over jouw persoonlijkheid zeggen als je alles wat met veganisme e.d. te maken heeft, ervan af haalt.
Als het goed is moet dat namelijk te schiften zijn.
(dit is een serieuze vraag, niet lullig bedoeld, ik zeg t er maar ff bij)
Kristen?
Die ken ik niet.

Als je Kirsten bedoeld:
Je weet alleen wat ik typ op het forum.
Iedereen die je daarop beoordeeld, zul je beoordelen als iemand die enkel met veganisme bezig is. Dit is ook een niet realistische manier van beoordelen.
Vega forum = not my life. Dat zegt genoeg denk ik.
Until I reach my home

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Nee t forum niet, dat snap ik.
Maar t veg op zichzelf?

Eduard

Bericht door Eduard »

Kirsten schreef:Je weet alleen wat ik typ op het forum.
Iedereen die je daarop beoordeeld, zul je beoordelen als iemand die enkel met veganisme bezig is. Dit is ook een niet realistische manier van beoordelen.
Je gaat vooruit. Nou nog even beseffen waar jezelf mee bezig bent als je reageert ...

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Kirsten schreef:
:hehe:
Hou toch op mensen, ik word ziek van jullie vechtpartijtjes!
Als iemand zo nu en dan eens wat gebruikt maakt hem of haar dan niet gelijk een vieze gore junk hoor!
En wat betreft de aversie over drugs daar ben ik het wel mee eens, de dierproeven en dergelijke maar noem elkaar nou geen nazi's hier of vieze junks of iets dergelijks , dat maakt me misselijk, er is al genoeg leed op de wereld en dan zelfs op dit forum kom je het gesodemieter nog tegen, volgens mij begrijpen een aantal mensen elkaar niet geloof ik, en dat is niet gemeen bedoelt, maar qua bekvechterij gaat het hier heftig aan toe, en ik zit hier zolangzamerhand ook op hete kolen met een aantal veganisten hier, godverdomme, jullie maken er een prettige happening van hier zeg..................

Starsurprise

Eduard schreef:
Je gaat vooruit. Nou nog even beseffen waar jezelf mee bezig bent als je reageert ...
Denk jij soms de waarheid in pacht te hebben of zo!
IK hoop niet dat ik denk de waarheid in pacht te hebben want niets is zeker natuurlijk :wink:
Laatst gewijzigd door Starsurprise op zo dec 17, 2006 0:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Starsurprise

He bah waar bemoei ik me eigenlijk ook mee, ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat de sfeer er op het forum niet beter op word, en ja ik ben daar ook wel eens een medeschuldige van, ik ben ook niet altijd even aardig maar steeds maar weer om en om elkaar in een kwaad daglicht zetten alsof het een machtspelletje betreft is niet echt meer sociaal te noemen, ik vind het gewoon jammer....

En ik besef me ook wel dat meningen verschillen en mede daardoor wrijvingen kunnen ontstaan, endat dat niet leuk is voor beide partijen maar maak elkaar niet af!
Zo zonde.. :heart: where is the love........

forest

Bericht door forest »

polarisatie en wrijvingen is wel een mooi iets, het kan scheppend werken, maar idd is het wel goed als t respectvol blijft

ActivePaul
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Dan mag het ff lang geleden zijn geweest, maar via een ander topic kwam ik hier uit. Ikzelf ben een doorgewinterde blower. Daarnaast heb ik wel eens geexperimenteerd met o.a. Ketamine, XTC, LSD, Paddo's, Coke, MDMA (zit vaak ook in XTC) en ik zal er vast nog wel eentje vergeten zijn. Mijn ervaring hiermee, en dan met name de harddrugs is dat je hier geestelijk absoluut niets mee op schiet. Het is slechts een vlucht uit realiteit wat je moeilijk op je dagelijks leven zou kunnen relativeren. Verneuk jezelf niet met die troep.
Ook blowen, en ik ben een blower dus ik weet waar ik het over heb, is zeer verslavend. Lichamelijke verslaving van wiet (of hasj) valt opzich wel mee, en dat gooien de meeste blowers dan ook in de verdediging om hun blowgedrag goed te praten. Blowen is een pure geestelijke verslaving bij regelmatig gebruik, hieronder versta ik het roken van 1 joint per week, zoiets zal al voldoende zijn om een goeie basis te leggen voor een serieuze verslaving. De meeste blowers beginnen af en toe eens en zien niet in dat blowen je geestelijk helemaal verkloot, want dat doet blowen zeker met je op langer termijn. Gevolgen zijn hier van, afvlakken, laksheid, slecht kort termijn geheugen, verandering personaliteit en in mindere maten onbetrouwbaar (in relaties bijv.), waanbeelden, waanideeën. Vaak als al enige tijd de blower zeer regelmatig rookt (vaak al dagelijks) is het moeilijk om hier mee te stoppen. Het vervlakt je enorm en maakt je enorm passief. Niets kan nog daadwerkelijk iets van je aandacht genieten en het liefst denk je aan je eigen hachje. Alle vormen van drugs zijn naar mijn mening gevaarlijk en daar bestaat geen manier om daar 'gecontroleerd mee om te gaan'.
Ik wil iedereen op het harte drukken dan ook NOOOOIT met die shit te beginnen. Dat die gast hierboven vermeld dat je geen recht van spreken hebt omdat je het nog nooit geprobeerd hebt, met die zelfde smoes heb ik en vele andere blowers andere lui eraan gekregen, het is een inkoppertje gewoon. Het is een kwestie van het niet willen toegeven dat het wel degelijk slecht voor je is, en maar weg te rennen van de realiteit.

BE WISE! GO STRAIGHTEDGE! (Ondanks ik nu nog blow, is dat wel me advies voor iedereen!!! Ik kom er al met de grootste moeite van af, wees dus verstandig)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Plaats reactie