Psychedelica

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
forest

Psychedelica

Bericht door forest »

ok, zijn hier geen psychonauten? 8)

van de natuur en haar wonderen houden, ??nheid, liefde en planten associeer ik toch wel met dingen zoals paddestoelen, en vele andere psychotropische planten.

voor mensen die ge?nteresseerd zijn, hier een artikel over een onderzoek met paddo's waarin ze overwegen het als antidepressiva te gaan gebruiken, en bemerken een positieve verandering in levenshouding en bewustzijn de maanden erna.

http://online.wsj.com/public/article/SB ... in_tff_top

Corrupted

Bericht door Corrupted »

Ik heb welleens een paar keer paddo's gebruikt, ik vond het erg leuk en leerzaam (bij gebrek aan een beter woord) maar ook enorm heftig. Je hoort wel vaak van het is natuurlijk dus goed en kan weinig kwaad, maar ik zou juist mensen aanraden er goed mee op te passen. De verschillende soorten Chemische drugs die ik heb genomen waren toch een heel stuk minder heftig, van een paar lijntjes coke blijf ik veel rustiger en normaler.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Juist omdat het een natuurlijk product is kan er heel veel verschil zitten in de hoeveelheid werkzame stof per dosering en is het effect ervan nooit nauwkeurig te voorspellen.

forest

Bericht door forest »

chemische zijn gemakkelijker en soms leuker, en dingen zoals mdma, 2c-b, lsd en synthetische vormen van DMT en mescaline bevatten net zo goed levenslessen en zijn psychedelisch.

maar van een bad trip leer je vaak veel meer dan van een goede, omdat je met dingen word geconfronteerd. het zet je aan het denken, en dwingt je je eigen fouten in te zien.

kennen jullie salvia?

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife »

Ja, maar nooit gebruikt. Ervaring?

Anna

Bericht door Anna »

ik houd wel van psychedelische muziek :wink:

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

een vriend van mij gebruikt 'regelmatig' salvia, hij is helemaal 'verkocht' zeg maar, hij heeft 'n keer 'n elfje gezien en van dat soort dingen... ik hou zelf niet zo van trippen dus heb zelf geen ervaring... maar ik kan wel 'ns wat meer aan 'm vragen (er schijnen ook hele mooie verhalen over op internet te staan... hij heeft me ooit 'n link gestuurd)
* PeAcE *

Shantisabine

Re: Psychedelica

Bericht door Shantisabine »

forest schreef:ok, zijn hier geen psychonauten? 8)
Zit wel op DHP-forum. Jij toevallig ook?

Sabine

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

forest schreef:chemische zijn gemakkelijker en soms leuker, en dingen zoals mdma, 2c-b, lsd en synthetische vormen van DMT en mescaline bevatten net zo goed levenslessen en zijn psychedelisch.

maar van een bad trip leer je vaak veel meer dan van een goede, omdat je met dingen word geconfronteerd. het zet je aan het denken, en dwingt je je eigen fouten in te zien.
Levenslessen zijn enkel te vinden in het "echte" leven. Hopelijk kom je daar ook achter..mocht je dan natuurlijk nog niet gestorven zijn aan de nare gevolgen die psychedelische drugs met zich meebrengen (heart-failure, ongelukken die plaatsvinden tijdens een trip)

veglife

Bericht door veglife »

Straightedge revenge :wink:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ja ik vind t behoorlijk sneu dat mensen zo zitten op te scheppen over zoiets zieligs als drugs.

"oh ja te gek, ik ben fucked up en ik heb waanbeelden, en coke... ach daar blijf ik heel rustig onder, NO BIG DEAL."

Wat ik nog enger vind dan mensen die drugs gebruiken an sich (ik bedoel: je moet het zelf weten) is de aanmoediging onderling om nieuwe dingen te proberen. Aansporing om elkaar mee naar beneden te trekken.
En voornamelijk, in het onderschatten van de risico's.

I'm as straight as the line that you sniff up your nose
I'm as hard as the booze that you swill down your throat
I'm as bad as the shit you breath into your lungs
And I'll fuck you up as fast as the pill on your tongue

De reden om SXE te zijn is met dit topic weer bevestigd.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Last of the Sane

Bericht door Last of the Sane »

Ik sluit me in deze bij Fontanelle en Kirsten aan. Van psychedelica komt op lange termijn niks goeds. Ik heb zo rond mn 17e regelmatig paddo's gegeten en ook wel salvia gebruikt, het was op zich allemaal hartstikke leuk maar achteraf gezien had het weinig echte waarde. Ik heb me nooit echt bezig gehouden met hoe schadelijk psychedelica zijn en bij mij is het maar ??n keer fout gegaan en daar heb ik niks aan over gehouden, dus dat is voor mij niet echt een argument. Maar waar doe je het voor? Tja, het is wel leuk, maar veel dingen zijn leuker. Ik associeer het houden van de natuur ook helemaal niet met het gebruik van psychedelica, juist niet. De natuur is juist mooi als je er helder en aandachtig van kan genieten. Je ziet wel nieuwe facetten van de natuur in een trip, maar die zie je ook als je er echt aandachtig voor gaat zitten. En qua persoonlijke ontwikkeling heb ik er ook niet veel aan gehad. There's no shortcut to development! :wink:

Overigens is het wel iedereens eigen keuze natuurlijk, misschien heb ik wel niet echt recht van spreken omdat ik het ook wel heb gedaan. Als je toch echt wilt trippen zorg dan in ieder geval dat er iemand bij is (die helder blijft) die al een keer een bad trip heeft gehad en voor voldoende suiker en vitaminen voor als het misgaat.
I'm making perfect sense but I'm not getting through

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Ik vind die verhalen van sjamanen wel erg interessant moet ik zeggen. Ben nu een boek aan het lezen, 'De kunst van het dromen', gaat over een sjamaan in opleiding (boek ligt echter nog in Wageningen, kan dus geen schrijver geven). Maar die gast zegt wel degelijk tot nieuwe inzichten te komen. Het is het ene woord tegen het ander denk ik.

Ikzelf heb nooit getript, dus ik vind niet dat ik in staat ben een gefundeerde mening hierover te hebben (waarmee ik niet wil suggereren dat je iets geprobeerd moet hebben wil je er een mening over (mogen) hebben, ik heb alleen erg het idee dat het aan je eigen houding ligt wat je in een trip bereikt, dat idee krijg ik althans na het lezen van een aantal tripreports).

Sabine

forest

Bericht door forest »

DHP forum? nee, kzit wel op t psychonautenforum.

dit meen je toch niet?? (@ kirsten en fontanelle)

de mensen die het meeste critiek op psychedelica hebben zijn de mensen die er niks vanaf weten. het heeft btw 0,0 met stoer zijn te maken. het heeft gedeeltelijk met spiritualiteit te maken, gedeeltelijk voor de lol en gedeeltelijk met je levensqualiteit.

kijk, met die middelen ben je in staat problemen van verschillende kanten te bekijken, terwijl je normaal in ??n gedachtepatroon zit en vanuit 1 a 2 perspectieven de dingen ziet. dit wordt verbroken (wat GEESTVERRUIMING betekent) waardoor je in staat bent de dingen niet door je normaal gekleurde zonnebril te bekijken.

toen ik een paar x salvia deed zat ik in een fase in mn leven dat ik me niet aan wilde passen aan de maatschappij. in ??n salviatrip was ik opeens een onderdeel van een productieproces in een fabriekshal. maar ik wou er niet onderdeel van zijn. een ander onderdeel (een rode met vrouwelijke stem) zei me dat ik mn plek moest accepteren en mn werk moest doen. een 2e x met salvia was ik in het bos, en een paar bomen begonnen te ''leven'', weer die vrouw, welke nu een negerin-boom was met een familie en ik was onderdeel van die familie, zei dat ik lui was en dat ik aan t werk moest, dat ik nou eenmaal onderdeel van de familie was en mn steentje moest bijdragen.

woensdag deed ik paddo's in het bos, ik had twee porties en ging onwijs bad, maar in dat bad gaan werd alles wat ik verwaarloos in het leven me in het gezicht gedrukt, en werd ik met veel dingen geconfronteerd, waarna ik me als herboren voel en nu veel beter mijn zaakjes regel.

psychedelica zijn geen must om wijs te worden, diezelfde dingen kan je idd ook in het dagelijks leven leren. maar fontanelle, je moet niet zo bekrompen praten, wat weet jij over psychedelica?

psychedelica, mits op een juiste manier gebruikt, kunnen een werktuig zijn om de geest en meer, beter te begrijpen. om door te dringen tot de kern van dingen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik ga wel mee met de kritiek op dit soort dingen. Ik vind het onjuist en slecht voor je lichaam.

Daarnaast is er toch wel ernstig wat mis met je (niets persoonlijks hoor) als je dingen niet zonder die troep kan inzien en bereiken. Die middelen lijken me alleen maar jezelf opzettelijk in onbalans brengen.

Het is makkelijk te zeggen natuurlijk dat als je het niet geprobeerd hebt je niets erover mag zeggen.. zo kunnen we nog wel doorgaan erover.

En lees ook wat Last of the Sane al aangeeft. Iemand die wel zulke dingen heeft geprobeerd.

forest

Bericht door forest »

er zit een immense wereld achter psychedelica. sommige psychedelica worden gebruikt om mensen van verslavingen af te helpen. elke heeft een specifieke werking en leer je ander soort dingen.

je moet er gewoon een beetje voor openstaan. wat betreft fysiek. van paddo's en vele andere planten zijn geen negatieve bijeffecten bekend, ook is door vele (bijna alle) beschavingen in de geschiedenis bewezen dat het kan, mits het verantwoord word gebruikt. de maya's deden ook paddo's. sommige psychedelica zoals ayahuasca en nog een paar andere hebben fysiek (en geestelijk) positieve en genezende werkingen. ook van paddo's wordt onderzocht of het tegen altzheimer werkt omdat het de hersenactiviteit stimuleert.

het gros maakt ook geen onderscheid tussen chemische (synthetische) en natuurlijke producten. waar een immens verschil in zit. ook bij natuurlijke middelen zit een groep met ''verantwoordde'', en ''onverantwoordde'' middelen.

mits juist gebruikt niks mis mee.

forest

Bericht door forest »

het is niet zo dat ''omdat je het gebruikt, je het nodig hebt'', het kan als toevoeging dienen, als instrument.

sommige mensen zingen, andere spelen blokfluit.

en iedereen die het niet gedaan heeft, of er wijnig vanaf weet denkt altijd dat het onbalans teweeg brengt en je verder van de realiteit haalt. terwijl dat juist het omgekeerde is. het maakt je meer gegrond, en brengt je dichter tot sommige dingen.

je kan het ook zo zien:

om uit de sleur van het dagelijks leven te komen, gaan mesnen op vakantie. als vervoersmiddel gebruiken ze: auto/vliegtuig/fiets. dan gaan ze naar een ander land/andere streek. dan zien ze de dingen vol verbazing en leren allemaal nieuwe dingen, schoonheid die niet in hun dagelijks leven is. als ze dan terug komen voelen ze zich verfrist en kunnen het dagelijks leven weer een tijdje aan. gewoon een dagje/tijdje er uit.

met psychedelica kan dit hetzelfde zijn, alleen is hier het vervoersmiddel een plant. je komt in een nieuwe wereld, kijkt je ogen uit, leert, en komt verfrist terug.

Kirsty xvx

forest schreef:
dit meen je toch niet?? (@ kirsten en fontanelle)
waarom zouden we dit niet menen?
Until I reach my home

forest

Bericht door forest »

ok. ik had het niet echt tegen jou. jij uitte geen negativiteit tegen psychedelica, alleen tegen een bepaald slag mensen die opscheppen en andere naar beneden trekken. sorry

Kirsty xvx

forest schreef:
om uit de sleur van het dagelijks leven te komen, gaan mesnen op vakantie. als vervoersmiddel gebruiken ze: auto/vliegtuig/fiets. dan gaan ze naar een ander land/andere streek. dan zien ze de dingen vol verbazing en leren allemaal nieuwe dingen, schoonheid die niet in hun dagelijks leven is. als ze dan terug komen voelen ze zich verfrist en kunnen het dagelijks leven weer een tijdje aan. gewoon een dagje/tijdje er uit.

met psychedelica kan dit hetzelfde zijn, alleen is hier het vervoersmiddel een plant. je komt in een nieuwe wereld, kijkt je ogen uit, leert, en komt verfrist terug.
HAHAHA

ja je hebt helemaal gelijk, een dagje naar munster ga om te shoppen en starbucks te drinken dat staat helemaal gelijk aan jij die een paar paddo's opvreet.

haha junk
Until I reach my home

Plaats reactie