Ik ga naar Jordanie

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Annika
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Annika »

Klinkt goed allemaal Kim,
hoop echt dat je het leuk hebt daar een een beetje kunt uitrusten.

blauw

Bericht door blauw »

Goede reis gewenst Kim, ik hoop dat je rust kunt vinden.

Joop

Bericht door Joop »

Fijne reis Kim! Ga je ook nog naar Petra enzo??

Victor H.

Eten in Syri

Bericht door Victor H. »

Als je niet te lang gaat is het wel te doen denk ik. Ik ben nooit in Jordani? geweest maar recent wel in Syri?. Daar kon je heerlijk veganistisch eten al zat je wel vaak vast aan de heerlijke voorgerechten. Maar twee voorgerechten was geen straf daar, integendeel.

Later ben ik naar Oost-Turkije en Iran gegaan, om vandaar naar Turkmenistan, Oezbekistan en Kirgiz? te gaan. Heel moeilijk ! Blij als je wat had. En je paspoort (vegapaspoort voor op reis) doet goede diensten. Maar vaak hadden ze weinig. Let op: als je vraagt om geen vlees; Hersenen zien ze niet als vlees ! Andere organen ook niet. Dus je moet vragen of het dierlijk is, en niet of het vlees is.

Maar ik denk dat Jordani? meer op Syri? lijkt. Later naar China geweest, ook moeilijk. Pas in Thailand werd het makkelijker, en ook in Cambodje was het heel lekker en makkelijk.

Fijne reis.

Victor

victor

Bericht door victor »

Ik ben de gast.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Joop schreef:Fijne reis Kim! Ga je ook nog naar Petra enzo??
Jazeker! Ik ga o.a. naar Amman, Jerash, Madaba, Mount Nebo, de Dode Zee, Dana, Petra, Wadi Rum en Aquaba. :D

Framboos

Bericht door Framboos »

Wow, cool. Hoe lang ga je?

-gebruikergewist-

Tien dagen maar, het is vooral om er even uit te zijn omdat ik hier thuis tegen de muren opvlieg van ellende. Hopelijk leiden de bezienswaardigheden mijn gedachten even af.

Annika
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Annika »

Wanneer vertrek je? Het klinkt allemaal echt super daar joh, hoop dat je het heel erg naar je zin hebt.

-gebruikergewist-

A.s. zaterdag. Nog 5 nachtjes...

Dennis

Bericht door Dennis »

Veel plezier!

sXeDick

Bericht door sXeDick »

De dode zee is wel een hele bijzondere ervaring. Lekker dobberen.
(de tijd gaat snel, is voor mij alweer 25 jaar geleden geweest, maar zoiets blijft altijd wel in herinnering)
Veel plezier!!

-gebruikergewist-

Dank jullie wel allemaal! :)

Joop

Bericht door Joop »

sXeDick schreef:De dode zee is wel een hele bijzondere ervaring. Lekker dobberen.
(de tijd gaat snel, is voor mij alweer 25 jaar geleden geweest, maar zoiets blijft altijd wel in herinnering)
Veel plezier!!
Volgens mij is er niet meer zo veel over van de dode zee...

Dennis

Bericht door Dennis »

Genoeg om te kunnen dobberen. Of het moet de afgelopen 3 jaar erger zijn geworden.

Trouwens, doordat de dode zee dus onder de zeespiegel ligt, kun je er niet verbranden is mij verteld. Leuk dus voor mensen met lichte huid :).

De meest bijzondere ervaring vond ik niet zo zeer het dobberen, maar meer de islamitische vrouwen die traditioneel gekleed het water ingaan. Dat zie je hier niet zo snel! Verder is ook de gastvrijheid van de mensen uit Jordanie rond de Dode Zee hartverwarmend. En oh ja, het dobberen is natuurlijk best leuk! Zo ook jezelf insmeren met de modder. Lekkere zachte huid levert dat op.

-gebruikergewist-

Dennis schreef:Trouwens, doordat de dode zee dus onder de zeespiegel ligt, kun je er niet verbranden is mij verteld. Leuk dus voor mensen met lichte huid :).
Huh? Ik woon hier ook onder NAP, maar kan wel degelijk verbranden hoor!

ingenting

Bericht door ingenting »

Dennis schreef:Genoeg om te kunnen dobberen. Of het moet de afgelopen 3 jaar erger zijn geworden.

Trouwens, doordat de dode zee dus onder de zeespiegel ligt, kun je er niet verbranden is mij verteld. Leuk dus voor mensen met lichte huid :).

De meest bijzondere ervaring vond ik niet zo zeer het dobberen, maar meer de islamitische vrouwen die traditioneel gekleed het water ingaan. Dat zie je hier niet zo snel! Verder is ook de gastvrijheid van de mensen uit Jordanie rond de Dode Zee hartverwarmend. En oh ja, het dobberen is natuurlijk best leuk! Zo ook jezelf insmeren met de modder. Lekkere zachte huid levert dat op.
volgens mij werden wij zelfs uitgenodigd voor thee ergens in de woestijn^_^ (is alweer 13 jaar geleden..+ we zijn toen heel wat landen in korte tijd afgerezen dus weet niet zeker of't jordani? was).
La maquereau des petits g?teaux (h)

-gebruikergewist-

In alle boeken die ik lees wordt inderdaad de gastvrijheid van juist de mensen in de woestijn (en dan vooral van de Bedoe?nen) geroemd. Het is eigenlijk ook wel logisch, want vroeger waren mensen die in die woestijn moesten zien te overleven vaak afhankelijk van de gastvrijheid van mensen die ze misschien helemaal niet kenden. Hier loop je makkelijk even naar de supermarkt als je honger of dorst hebt, in de woestijn is dat toch iets minder eenvoudig.

Dennis

Bericht door Dennis »

hij doet vaag met posten en dan staat het er ineens twee keer, sorry!
Laatst gewijzigd door Dennis op do apr 19, 2007 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis

Bericht door Dennis »

De roots van de meeste landen in het Midden Oosten liggen bij de bedoe?nen. Vandaar waarschijnlijk dat de meeste nog altijd zeer gastvrij zijn.

Ik weet nog dat we een keer pech hadden met de bus. We stopten in the middle of no where (maar dan ook echt :)!), in Syrie zo'n 30 kilometer van de grens met Irak. Maar er was een garage, en we werden uitgenodigd in het huis ernaast. Dat was een interessante ervaring. Alle vrouwen zaten op de grond, de mannen op stoelen. We mochten alleen via de mannen met de vrouwen praten. Maar goed, ze ontvingen ons en deden vanalles om het ons naar de zin te maken. Zelfs de vloer werd gesproeid om hem af te koelen voor ons (het was die dag daar boven de 40 graden, zucht!). Dit is slechts een voorbeeld en zo heb ik er veel meer. Ik vond het geweldig om daar contact te maken met mensen, als was de taalbarriere daar hoger dan gemiddeld :).

Plaats reactie