Ik ga naar Jordanie

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Ik ga naar Jordanie

Bericht door Kirsty xvx » ma mei 29, 2006 18:32

Ik wil naar Jordanie toe, naar Petra etc. Is dat als veganist mogelijk?
Zijn er wel eens mensen in het Midden-Oosten geweest?
Hoe zit t dan qua voer?
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

judaluce

Bericht door judaluce » ma mei 29, 2006 18:58

Leuk! Jordanie is een geweldig land. Zo mooi en je wordt binnen de kortste keren gek van al dat "Welcome to Jordan" maw. de mensen zijn erg vriendelijk.
Heel veel falafel (dat heet daar ta'amia en is vaak opgerold in een soort dunne pitta), auberginepurree en foul (bonenpurree). En hummus natuurlijk!
Goed te doen als veganist, alhoewel wij alleen in Amman en Aqaba geweest zijn, niet in Petra :cry:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 30, 2006 8:23

cool, ik ga denk ik wel ff wachten tot die regio een beetje gekalmeert is... denk ik...

ben je georganiseerd gegaan of gewoon vlucht geboekt, hotel geboekt en op je zelf gegaan?
Until I reach my home

judaluce

Bericht door judaluce » di mei 30, 2006 18:30

Het is alweer een paar jaar geleden dat we daar waren. We waren op bezoek bij vrienden in Israel en hebben toen de grens over gelift en in Jordanie een bus gepakt naar Amman, van daaruit weer een bus naar Aqaba. Na Aqaba via Eilat weer Israel in.
Jordanie is overigens naar mijn idee nog steeds een veilig land in die regio. Zou er zo weer heen gaan, als de vlucht er heen niet zo duur was...
Wanneer was je van plan te gaan? Zomers zijn er snikheet!

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 30, 2006 18:39

Ja niet zomers dus ;)

Ik denk zo in het voorjaar, februari/maart. Ben behoorlijk siked. Wil heel graag een keer naar het Midden-Oosten. ECHT heel graag. Fantastische rijke cultuur.
Until I reach my home

Wennepen

Bericht door Wennepen » do jun 22, 2006 0:10

Ben het afgelopen jaar 3 keer in Jordanie geweest (vriendje opgeduikeld) en het is een fantastisch land! Ik ben vegetarisch en da's heel goed te doen daar, maar ook als vegan is het wel te doen denk ik. In Petra heb je een aantal restaurants waar je een groot buffet hebt, daar zit allicht iets van je gading bij.

Mocht je nog vragen hebben over Jordanie (goedkope vluchten, goed tour operators), ik weet met name veel over Wadi Rum, dan mag je me mailen: wennepen@orange.nl

Groeten, Wendy

Dennis

Bericht door Dennis » wo jul 26, 2006 19:19

Als je gaat voor de vriendelijkheid van de mensen, ga dan naar Syrie. Jordanie is qua landschaap erg mooi. Petra is zeker een hoogtepunt van je reis. De schatkamer is mooi, maar ga zeker ook naar het Klooster. De tocht is er een tee vergelijken met de tocht naar de hel (zeker in de volle zon), maar zeker de moeite waard! Wist je dat je eigenlijk Petra alleen in mag als je vervoerd wordt? Door paarden wel te verstaan... Ik ben gaan lopen, niemand die me tegen hield ;).

Brookeshospital is daar wel actief, dus de paarden hebben het trwouens redelijk.

Ik heb daar vegetarisch gegeten. Geen problemen ondervonden. Volgens mij is het als vegan ook goed te doen, mits je niet al te veel eisen stelt.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » wo jul 26, 2006 22:23

Ik denk dat ik op dit moment de regio maar ff mijdt :(
Until I reach my home

Dennis

Bericht door Dennis » ma aug 14, 2006 20:36

Ik weet nog dat 1,5 week voor wij zouden gaan, een transport in Amman was onderschept die giftige stoffen bij zich had, bedoeld om een aanslag te plegen in Amman. Een paar dagen later was er een schietpartij bij het VN-gebouw in Damascus (bleek achteraf trouwens met een sisser te zijn afgelopen, omdat het gebouw al leeg bleek te staan, was toen een vaag verhaal).

Bovendien was mijn vrouw toen zwanger van onze dochtertje. Ik voelde me even niet helemaal prettig... Maar uiteindelijk een geweldige reis gehad! Als je trouwens toch niet nu gaat, zou ik er voor kiezen om ook Syrie aan te doen. Zodra de boel gekalmeerd is, uiteraard.

Wel vreemd om te lezen dat er in Baalbek (Libanon) wordt gebombadeerd. Om de een of andere reden is het altijd vreemd om te horen als je er zelf geweest bent.

Joop

Bericht door Joop » di aug 15, 2006 7:50

Dennis schreef:Ik weet nog dat 1,5 week voor wij zouden gaan, een transport in Amman was onderschept die giftige stoffen bij zich had, bedoeld om een aanslag te plegen in Amman. Een paar dagen later was er een schietpartij bij het VN-gebouw in Damascus (bleek achteraf trouwens met een sisser te zijn afgelopen, omdat het gebouw al leeg bleek te staan, was toen een vaag verhaal).

Bovendien was mijn vrouw toen zwanger van onze dochtertje. Ik voelde me even niet helemaal prettig... Maar uiteindelijk een geweldige reis gehad! Als je trouwens toch niet nu gaat, zou ik er voor kiezen om ook Syrie aan te doen. Zodra de boel gekalmeerd is, uiteraard.

Wel vreemd om te lezen dat er in Baalbek (Libanon) wordt gebombadeerd. Om de een of andere reden is het altijd vreemd om te horen als je er zelf geweest bent.
Psies, in London de metro is ook niet meer zoals vroeger... je kijkt toch altijd ff of er niet een islamist bij je in de metro zit.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di aug 15, 2006 8:32

Joop schreef:Psies, in London de metro is ook niet meer zoals vroeger... je kijkt toch altijd ff of er niet een islamist bij je in de metro zit.
Zo, wat een lekkere uitspraak zeg :roll:

Framboos

Bericht door Framboos » di aug 15, 2006 8:53

+1

Viking

Bericht door Viking » wo aug 16, 2006 20:44

Joop schreef:
Psies, in London de metro is ook niet meer zoals vroeger... je kijkt toch altijd ff of er niet een islamist bij je in de metro zit.
Nog even en je hoef niet meer om te kijken, dan zijn ze overal.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo aug 16, 2006 20:46

Pfff, inderdaad, nu weet ik het zeker. Het woord moslim of islam hoeft maar te vallen en Mo komt weer onder z'n steen vandaan gekropen. :?

Styx

Bericht door Styx » wo aug 16, 2006 20:48

Mo-mo-slim??
of juist zo'n anti?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo aug 16, 2006 20:50

Met Mo bedoel ik Morghodius, maar nu dus onder de naam Viking, erg anti.

Styx

Bericht door Styx » wo aug 16, 2006 21:26

Mo snapte ik nog wel, maar ik konnem nergens vinden, Viking nu dus.

Kim

Israel

Bericht door Kim » ma okt 16, 2006 1:51

als je in het Midden-Oosten vegan wilt eten dan moet je naar Israel toe gaan, Israel is de meest diervriendelijkste en vegan land van het Midden Oosten, en ook in vergelijking met de hele wereld blinkt Israel uit in dit

Veel vegetarisch en veganistische spullen die in het Westen verkocht worden komen uit Israel, daar zie je het overal.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » vr apr 13, 2007 21:07

Zoals ik elders al schreef: om even wat afleiding te hebben heb ga ik zeer binnenkort op reis. En ik ga naar... Jordani?! :D
Ik ben nu mijn reis aan het voorbereiden, en ik heb al gezien dat er best wel veganistische dingen te eten zijn (brood met falafel, foel (bruine bonen met olie en citroen), hoemoes (gepureerde kikkererwten met sesampasta), tabuleh (tarwekiemsalade met stukjes ui, tomaat en peterselie), karnabit maqli (geroosterde bloemkoolroosjes met sesamsaus), badhinjan mahshi (gevulde aubergine in tomatensaus) en mnazalet banadora (gevulde tomaten)), dus ik ga zeker niet verhongeren daar! :)

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » vr apr 13, 2007 22:12

Dat komt wel goed dus:D

Kim, ik hoop dat je 'n heel fijne tijd daar hebt en dat je, zover van Nederland, in staat bent alles een beetje op een rijtje te zetten.
Geniet van je reis:) En hopelijk is het uitzicht, bij terugkomst in Nederland wat positiever voor je:)

:pet:

Plaats reactie