Veganistisch groentetuintje?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Joop

Bericht door Joop »

Eduard schreef:
De schoen past nogal ...

Daar heeft het alles mee te maken; een gescheiden zijn van de bron. Een kat eet zelfs poep. compostering is geen rare tussenzitting, het is een onmisbare schakel in de ecologie. Dom meisje ...
Gelul, katten eten geen stront, onze 6 iig niet.

Maar eet jij poep om dicht bij de bron te blijven?

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx »

Eduard schreef:
De schoen past nogal ...

Daar heeft het alles mee te maken; een gescheiden zijn van de bron. Een kat eet zelfs poep. compostering is geen rare tussenzitting, het is een onmisbare schakel in de ecologie. Dom meisje ...
Ik moest kunnen weten dat uberhaupt reageren op jouw betekent dat je dwangmatig gaat beledigen, je bent zo voorspelbaar. :lol:
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Eduard

Bericht door Eduard »

Kirsten schreef:
Ik moest kunnen weten dat uberhaupt reageren op jouw betekent dat je dwangmatig gaat beledigen, je bent zo voorspelbaar. :lol:
Je hebt niet door dat je het over jezelf hebt. :idea:

Eduard

Bericht door Eduard »

Joop schreef:Gelul, katten eten geen stront, onze 6 iig niet.

Maar eet jij poep om dicht bij de bron te blijven?
Een kat eet een muis of een vogel met huid en haar. En raad eens wat er in dat beestje zit ... Domme jongen ...

:lol:

Joop

Bericht door Joop »

Eduard schreef:
Een kat eet een muis of een vogel met huid en haar. En raad eens wat er in dat beestje zit ... Domme jongen ...

Mijn katten niet...

ff de losse endjes aan elkaar knopen:
Omdat je geen vlees meer eet, moet je om dicht bij de bron te blijven poep eten??

Eduard

Bericht door Eduard »

Joop schreef:Mijn katten niet...

ff de losse endjes aan elkaar knopen:
Omdat je geen vlees meer eet, moet je om dicht bij de bron te blijven poep eten??
Je account is gehacked door Johan Cruijff? :shock:

* HiPpY * die niet inlogt

Bericht door * HiPpY * die niet inlogt »

Hoi Vemp,

Op college is mij laatst verteld dat je met klaver (of andere leguminosen = vlinderbloemigen) ook heel veel stikstof kan binden uit de lucht :) ik dacht dat het tot ongeveer 200 kg / Hectare kon, dat is best veel. voorwaarde is dan natuurlijk wel dat er steeds een stukje 'braak' ligt en dat je dat steeds roteert. of dat je klaver onder bijvoorbeeld de prei zaait (schrikt ook de preivliegjes af). daarna kan je de klaver onderwerken met een schoffel, waarna het meteen als 'n soort compost werkt :) goed voor de bodemstructuur!

groetjes,
Zo

Veg_eric

Bericht door Veg_eric »

VEMP schreef:Dank je voor de tips. Inderdaad ECOstyle heeft producten, maar die zijn allemaal voor bloemen en niet voor groenteplanten.
Ik meende dat ecostyle ook wel producten had die je voor de moestuin kunt gebruiken ?

Ik heb de ecostyle site bezocht, maar kon geen product details vinden, toch meen in me te herinneren dat ecostyle "natuurlijke" dingen gebruikt, en dat leidt dan tot dierlijke bronnen, zo als vismeel, bloedmeel enz in de meststoffen?

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ecostyle heeft producten waarmee ze slakken vermoorden :/
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Kirsten schreef:Ecostyle heeft producten waarmee ze slakken vermoorden :/
Je moet natuurlijk niet op iedere slak zout leggen :shock: :( :wink:

Dennis

Bericht door Dennis »

Eduard schreef:Domme jongen ...
Je hebt niet door dat je het over jezelf hebt

Maar goed, vroeger was je niet zo aan het schelden, waarom ben je negatief veranderd?

Eduard

Bericht door Eduard »

Dennis schreef:
Je hebt niet door dat je het over jezelf hebt

Maar goed, vroeger was je niet zo aan het schelden, waarom ben je negatief veranderd?
Onbeschoftelingen als Joop heb ik altijd lik op stuk gegeven. Bovendien, opmerken dat iemand een domme opmerking maakt is in mijn ogen geen schelden, hooguit een (niet-)feitelijke constatering.

Maar goed, waarom pik je dit er tussenuit en gebruik je dat om op de man en off topic te gaan?

Magda
Leefwijze: flexanist

veganistisch groentetuintje

Bericht door Magda »

Ik dacht hier iets te gaan lezen over een vega groentetuintje, maar zo te zien zijn we nog lang niet in de hof van eden..............

veglife

Re: veganistisch groentetuintje

Bericht door veglife »

Magda schreef:Ik dacht hier iets te gaan lezen over een vega groentetuintje
Heb jij wel een vega groente tuintje Magda? Ik kan me herinneren dat je iig je groente uit een veganistische tuin bij jou in de buurt kon halen. Ook ik doe dit nog steeds.

Magda
Leefwijze: flexanist

veganistisch groentetuintje

Bericht door Magda »

Mijn tuin staat vrnl. vol met bloemen. Groenten haal ik bij Jan. Zie http://www.bioakker.nl. Zonder dierlijke mest!!

Eduard

Bericht door Eduard »

Dierlijk mest gebruiken zonder dierenleed is prima mogelijk: compost van planten en mensenpoep.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Eduard schreef:Dierlijk mest gebruiken zonder dierenleed is prima mogelijk: compost van planten en mensenpoep.
Ja.. nee, maar dat is bah :P ;)

Dennis

Bericht door Dennis »

Eduard schreef:Onbeschoftelingen als Joop heb ik altijd lik op stuk gegeven. Bovendien, opmerken dat iemand een domme opmerking maakt is in mijn ogen geen schelden, hooguit een (niet-)feitelijke constatering.

Maar goed, waarom pik je dit er tussenuit en gebruik je dat om op de man en off topic te gaan?
Omdat dit me opviel. Verder heb ik mijn mening over jou nooit onder stoelen en/of banken gestoken. Ik neem je posts meestal voor lief, maar soms valt iets me op en wil ik reageren. Dus, ik vond je post 'dom' en ik vroeg me af waarom je je 'feitelijke constatering' zo op dit forum plaatste. Ik kan me niet herinneren dat je eerder op deze manier postte en ik vroeg me af of er een speciale reden voor was (zie mijn vraag). Maar goed, mijn geheugen kan dus ook nog de oorzaak zijn.

Dat is alles. Maar ik denk dat ik weer in de [ignore]Eduard[/ignore] mode ga.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dennis schreef: Dat is alles. Maar ik denk dat ik weer in de [ignore]Eduard[/ignore] mode ga.
dan zou ik [/ignore] weglaten :mrgreen:

Dennis

Bericht door Dennis »

Arjen schreef:
dan zou ik [/ignore] weglaten :mrgreen:

Plaats reactie