Muzikale voorkeur?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

Muzikale voorkeur?

Hardrock, metal, nu-metal
28
34%
Punkrock, Hardcore punk
20
24%
Pop muziek
12
15%
Rap, Hip Hop, R&B
3
4%
Klassiek
12
15%
Dance, techno, etc
7
9%

Totaal aantal stemmen: 82

Dennis

Bericht door Dennis »

Franca schreef:heb ik dan ook gekozen...maar is toch echt wel iets anders eigenlijk..Right Brigade enzo is toch niet echt punk
Hardcore punk, is de verzamelnaam voor alle soorten hardcore. Ik zal niet verzanden in de uitleg dat hardcore punk is, maar in ieder geval bedoelde ik alle soorten, dus ook metalcore, old school, screamo, de hele mik mak. Daaronder vallen dus ook Right Brigade en xMAroonx :).

Hardcore als term wordt door vele verkeerd geinterpreteerd. Ik krijg dan vaak termen als techno en hardhouse en dergelijke om mijn oren. De punk toevoeging was bedoeld om duidelijkheid te scheppen, maar dat is geloof ik niet gelukt :).

Dennis

Re: Most fav band ever...

Bericht door Dennis »

veglife schreef:Hoi Marla,

Ja dat zo, xdeadlockx vind ik ook geweldig, verder wordt het een beetje satanischer enzo, met pentagrammen en die onzin en dat wil ik absoluut niet.

Of jij moet nog bands weten die niet die richting opgaan.... :?:
De ultieme Duitse (vegan) metal(core)band is wel HEAVEN SHALL BURN! Als je deadlock en maroon kunt waarderen, dan zal Heaven Shall Burn je ook wel bevallen (HSB en Maroon zingen trouwens ook op elkanders album(s)). Verder heb je nog het duitse Caliban. Dat zul je dan denk ik ook wel waarderen. Caliban is wel sXe als het goed is, maar of ze vegan zijn weet ik eigenlijk niet!

Als je verder kijkt dan duitse bands, dan kan ik je Earth Crisis (de ultieme vegan/sXe band), Poison The Well en Shorebreak aanraden. Enorm goede metalcore, niet allemaal vegan trouwens.

Ik ben op zich niet zo thuis in de metalcore, maar dit zijn de grotere namen in ieder geval :). En die pentagrammen zul je hierbij denk ik niet tegenkomen :).

Gast

Bericht door Gast »

vegalan schreef:Om even terug te komen op (jouw?) definitie wat is dan jouw beweegreden om op deze site actief te zijn tegen de mening van anderen.
Mijn beweegredenen staan hier al uitgebreid beschreven.
Vegalan schreef:Iemand die volmaakt is heeft toch immers geen verlangens en behoeftes meer?
De volmaakte mens is net zoiets als een rechte lijn. Een theorama.
Vegalan schreef:Nee ed ik ben mij bewust dat ik niet volmaakt ben. Ik tracht volmaakt te worden maar dan het liefst niet over de ruggen van anderen. Vanuit het besef dat ik niet volmaakt ben maar wel wil streven naar een (morele) volmaaktheid etc. kan ik het streven van aderen die hier ook zo naar verlangen waarderen.
En ik besef hierdoor des temeer het verlangen van wezens die om hun onvolmaaktheid onderdrukt worden door anderen die zich zelf als volmaakt beschouwen. Hoe kan jij vanuit jouw onbewogen volmaaktheid respect hebben voor alle levende organismen waarmee jij op basis van gelijke waarden mee wenst samen te werken?
Volmaakt worden over de ruggen van anderen is een contradictio in adjecto. Er wordt geen mens onderdrukt door wezens die zich als volmaakt beschouwen. De mens onderdrukt en kleineert zichzelf. De mens is zijn eigen slaaf.
Vegalan schreef:Ed ben jij misschien een Platonist die Socrates is vergeten?
Wil je a.u.b. niet vloeken? Sokrates is mijn broeder, Plato een achterneef.

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Sorry was weer niet ingelogd. Vinkje nu maar aangezet.

veglife
Leefwijze: veganist

Most fav band ever...

Bericht door veglife »

Hoi Dennis, HSB en Earth Crisis(bestaat niet meer) heb ik wel eens live gezien, Caliban ook maar die hebben een text die mij totaal niet aanstaat.

Point of no Return waardeer ik ook, vsxe uit Brazilië. Dan nog Sunrise uit Polen, Purification uit Italië, Unborn uit Engeland, en the list goes on and on.....maar mijn fav. veganmetalcorestraightedge band is toch xmaroonx. (Zelf ben ik geen diehard straightedger, een maltje gaat er best in en 3 a 4x een sigaartje per jaar ook, dan wel zo`n mega dikke natuurlijk :wink: ).

Ik heb zo van die perioden dat ik daar enorm veel naar luister(vegansxe), de laatste tijd luister ik veel naar Underoath, ZaO, Extol en Slechtvalk. Toch blijf ik altijd wel in de metal hoek, iets waar ik al sinds 1980 in zit :P

Vr. grt. René

Jo:)

Bericht door Jo:) »

Hmmm ik heb duidelijk een andere smaak dan de andere mensen hier qua muziek!
New age, klassiek en natuurgeluiden!

groetjes Johanna :D

Dennis

Bericht door Dennis »

en zo kan ik metal zo nu en dan ook wel waarderen, al zit ik dan in de hardcore hoek, 'slechts' sinds 1992. ben dan ook pas 25 ;)!

Ed

Bericht door Ed »

Pure nieuwsgierigheid. Pure blabla.

vegalan

Bericht door vegalan »

:wink:

Beste Ed hier mijn reactie.

Ed schreef: mijn beweegredenen staan hier al uitgebreid beschreven.

Hiermee geef je aan dat je geen voldoening kan vinden in je zelf ondanks het feit dat je toch het idee hebt dat je jezelf niet onderdrukt of kleineert. Of geef je toe dat ook jij hieraan onderworpen bent. Dus niet volmaakt?

Ed schreef: de volmaakte mens is net zoiets als een rechte lijn. Een theorama.

Je verwerpt hiermee niet de door mij eerder geprononceerde stelling (Theorema) inzake volmaaktheid.
Je antwoord is niet veel zeggend. Je probeert mij iets te vertellen maar je maakt je antwoord niet af.
Je blijft hier na mijn gevoel steken in de aanvang van jouw eigen theorema.

Ed schreef: er wordt geen mens onderdrukt door wezens die zich als volmaakt beschouwen. De mens onderdrukt en kleineert zichzelf. De mens is zijn eigen slaaf.

Een mens kan zichzelf alleen onderdrukken, ontplooien en kleineren of verheffen door de invloeden uit zijn omgeving. Dwz door de invloed van anderen. Er is geen enkel ander (opzichzelfstaand) aanleiding gevend beginsel te vinden die dit kan verwerpen. De mens is voor en door zijn existentie onlosmakelijk verbonden met zijn omgeving. Hij of zij is zelfs het product van zijn omgeving en als zodanig geen opzichzelfstaande hoedanigheid. (wezen). De mens is en blijft de onderworpenen aan zichzelf door de invloeden die uit zijn omgeving komen. De mens maakt zichzelf zonder deze invloeden (uit zijn omgeving) niet tot slaaf. De mens is dus niet zijn eigen slaaf en maakt ook zichzelf ook niet tot slaaf. Des temeer wordt hij of zij door het bewuste inzicht omtrent zijn onlosmakelijke verbintenis met zijn omgeving genoodzaakt om in het belang van zijn eigen denkbeeldige (genoegzame) zelfstandigheid zich er van te bevrijding of zich er mee te verbinden.
Het is deze keuze die het in belang van zijn existentie moet maken. De enige vrijheid die hij of zij doormiddel van het inzicht kan verkrijgen is zijn of haar (niet volledige)de keuze vrijheid.

Ed schreef: wil je a.u.b. niet vloeken? Sokrates is mijn broeder, Plato een achterneef.

Blijf gerust je familie leden koesteren ik ga ze graag voorbij. Ook hun stellingen waren niet eeuwig durend.
Ik weet niet wat voor een relatie je met ze hebt misschien is het nog een restant sofisme?
Ook het ''idee'' van Plato bezit geen opzichzelfstaande geldigheid juist omdat wij het idee door onze waarnemingen hebben gekregen of verkregen. Dat wil zeggen het is dus een geassocieerd waarnemingsproduct.

Met vriendelijke groet
Vegalan.
Laatst gewijzigd door vegalan op ma feb 24, 2003 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

vegalan

Re: Muzikale voorkeur?

Bericht door vegalan »

Dennis schreef:Wat is de muzikale voorkeur van veganisten?

Pure nieuwsgierigheid :)
:cry:

Beste Dennis een van mijn muzikale voorkeuren staat er niet bij.
Namelijk: New Age.

Groetjes Vegalan.

Ed

Bericht door Ed »

vegalan schreef:Hiermee geef je aan dat je geen voldoening kan vinden in je zelf ondanks het feit dat je toch het idee hebt dat je jezelf niet onderdrukt of kleineert. Of geef je toe dat ook jij hieraan onderworpen bent. Dus niet volmaakt?
Ik ben een mens, ergo niet volmaakt.
Vegalan schreef:Je verwerpt hiermee niet de door mij eerder geprononceerde stelling (Theorema) inzake volmaaktheid.
Je antwoord is niet veel zeggend. Je probeert mij iets te vertellen maar je maakt je antwoord niet af.
Je blijft hier na mijn gevoel steken in de aanvang van jouw eigen theorema.

'Jouw' theorema is dat er een volmaakt mens zou kunnen bestaan. Ik zeg dat is een contradictio in adjecto. Zodra de mens het stadium van volmaaktheid bereikt, houd hij op mens te zijn.
Vegalan schreef:Een mens kan zichzelf alleen onderdrukken, ontplooien en kleineren of verheffen door de invloeden uit zijn omgeving. Dwz door de invloed van anderen. Er is geen enkel ander (opzichzelfstaand) aanleiding gevend beginsel te vinden die dit kan verwerpen. De mens is voor en door zijn existentie onlosmakelijk verbonden met zijn omgeving. Hij of zij is zelfs het product van zijn omgeving en als zodanig geen opzichzelfstaande hoedanigheid. (wezen). De mens is en blijft de onderworpenen aan zichzelf door de invloeden die uit zijn omgeving komen. De mens maakt zichzelf zonder deze invloeden (uit zijn omgeving) niet tot slaaf. De mens is dus niet zijn eigen slaaf en maakt ook zichzelf ook niet tot slaaf. Des temeer wordt hij of zij door het bewuste inzicht omtrent zijn onlosmakelijke verbintenis met zijn omgeving genoodzaakt om in het belang van zijn eigen denkbeeldige (genoegzame) zelfstandigheid zich er van te bevrijding of zich er mee te verbinden.
Het is deze keuze die het in belang van zijn existentie moet maken. De enige vrijheid die hij of zij doormiddel van het inzicht kan verkrijgen is zijn of haar (niet volledige)de keuze vrijheid.
Ben ik het bijna helemaal mee eens. Alleen als je zegt; "De mens is dus niet zijn eigen slaaf en maakt ook zichzelf ook niet tot slaaf.", geef je hiermee een bewustzijnstoestand van de mens aan die mogelijk is. De realiteit is dat de meeste mensen wel (op dit moment) slaaf zijn van zichzelf.
Vegalan schreef:Blijf gerust je familie leden koesteren ik ga ze graag voorbij. Ook hun stellingen waren niet eeuwig durend. Ik weet niet wat voor een relatie je met ze hebt misschien is het nog een restant sofisme?
Ook het ''idee'' van Plato bezit geen opzichzelfstaande geldigheid juist omdat wij het idee door onze waarnemingen hebben gekregen of verkregen. Dat wil zeggen het is dus een geassocieerd waarnemingsproduct.
Ok jij bent verder dan Zarathustra, Boeddha, Socrates en Jesus. Indien dit zo is; onderricht mij.

Vriendelijke groeten,
Ed.

vegalan

Bericht door vegalan »

Ed schreef: ik ben een mens, ergo niet volmaakt.

Bedoel je hier ergo= dus of ego = ik?

Ed schreef:'Jouw' theorema is dat er een volmaakt mens zou kunnen bestaan. Ik zeg dat is een contradictio in adjecto. Zodra de mens het stadium van volmaaktheid bereikt, houd hij op mens te zijn.

Ik ben het met je eens: ook ik besef de beperking van het mens zijn. Alhoewel ik vanuit (deze) beperking van mijn persoonlijke beleving van het mens zijn niet kan bepalen of er wel of niet een ander volmaakter wezen zou kunnen bestaan die zich zelf ook mens zou kunnen en willen noemen. Daarom hou ik deze mogelijkheid open. Want hoe zou een volmaakt wezen er dan uit moeten zien of willen zien. Ik weet het niet!

Ed Schreef: ben ik het bijna helemaal mee eens. Alleen als je zegt; "De mens is dus niet zijn eigen slaaf en maakt ook zichzelf ook niet tot slaaf.", geef je hiermee een bewustzijnstoestand van de mens aan die mogelijk is. De realiteit is dat de meeste mensen wel (op dit moment) slaaf zijn van zichzelf.

De mens is de slaaf van zijn omgeving. De omgevingsinvloeden maken de mens tot slaaf van zichzelf.
De mens is geen op zichzelf staand en bestaand wezen. Hij maakt deel uit van de wereld die hem omringt
En het maakt ook niet uit of hij er zich wel of niet van bewust is. De mens is de slaaf van zijn eigen voorstelling van de wereld waarin hij zich bevindt. En waarvan hij zich nooit volledig kan los maken. Hij kan wel naar andere meer bevredigende relaties of verstandhoudingen gaan zoeken binnen zijn leefomgeving maar de verbintenis met zijn omgeving waarin zich ook die anderen zich bevinden is onontkoombaar.
De mens kan zichzelf in relatie tot zijn omgeving waarnemen en voorstellen dwz er gedeeltelijk bewust van zijn.
Dit inzicht geeft hem alleen de mogelijkheid om keuzes te maken binnen de kaders van zijn eigen zijns hoedanigheid en leefomgeving waar hij onlosmakelijk mee verbonden blijft.
(Ik kom soms woorden te kort om mijn voorstelling van de dingen onder woorden brengen. Het is mijn beperking!)

Ed schreef: Ok jij bent verder dan Zarathustra, Boeddha, Socrates en Jesus. Indien dit zo is; onderricht mij.

Beste Ed
Ik ben geen Goeroe die de hele dag zichzelf staat te bewonderen is een spiegel!
Ook ben ik niet van mening dat men klakkeloos de ideeën van anderen moet aannemen. Ik ben meer een voorstander van het eigen onderzoek. Ik wil niemand overtuigen. Men moet zich zelf overtuigen.
Maar ik sta wel open voor de mening van anderen die graag wens te onderzoeken misschien kan ik er wat van leren.

Met vriendelijke groet
Vegalan.
Laatst gewijzigd door vegalan op ma feb 24, 2003 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Miriam
Contacteer:

Re: Muzikale voorkeur?

Bericht door Miriam »

Dennis schreef:Wat is de muzikale voorkeur van veganisten?
Mijn muzikale voorkeur is niet onder te brengen in 1 bepaalde stroming, deze loopt van The Smiths (toepasselijker kan bijna niet? Ik kreeg voor mijn verjaardag een t-shirt met de tekst van het meesterlijke nummer "Meat is Murder") naar klassiek/new age/rock en soms zelfs Nederlandstalig ;-)

Het hangt eeen beetje van mijn stemming en het gezelschap af, één ding is in ieder geval zeker: geen Sky Radio! Voor mijn gevoel is dat de 'kant-en-klaar-maaltijd" onder de muziekzenders; uitgaand van de grootste gemene deler en zo gemaakt dat er kraak noch smaak aanzit, en er vooral niemand aanstoot aan kan nemen....

Maar smaken verschillen... gelukkig :lol:

Ed

Bericht door Ed »

vegalan schreef:Bedoel je hier ergo= dus of ego = ik?
Ik bedoel wat er staat. Ergo ik bedoel ergo.
Vegalan schreef:Ik ben het met je eens: ook ik besef de beperking van het mens zijn. Alhoewel ik vanuit (deze) beperking van mijn persoonlijke beleving van het mens zijn niet kan bepalen of er wel of niet een ander volmaakter wezen zou kunnen bestaan die zich zelf ook mens zou kunnen en willen noemen. Daarom hou ik deze mogelijkheid open. Want hoe zou een volmaakt wezen er dan uit moeten zien of willen zien. Ik weet het niet!
Nou misschien wel zoals mij. :twisted:
Vegalan schreef:De mens is de slaaf van zijn omgeving. De omgevingsinvloeden maken de mens tot slaaf van zichzelf.
De mens is geen op zichzelf staand en bestaand wezen. Hij maakt deel uit van de wereld die hem omringt
En het maakt ook niet uit of hij er zich wel of niet van bewust is. De mens is de slaaf van zijn eigen voorstelling van de wereld waarin hij zich bevindt. En waarvan hij zich nooit volledig kan los maken. Hij kan wel naar andere meer bevredigende relaties of verstandhoudingen gaan zoeken binnen zijn leefomgeving maar de verbintenis met zijn omgeving waarin zich ook die anderen zich bevinden is onontkoombaar.
De mens kan zichzelf in relatie tot zijn omgeving waarnemen en voorstellen dwz er gedeeltelijk bewust van zijn.
Dit inzicht geeft hem alleen de mogelijkheid om keuzes te maken binnen de kaders van zijn eigen zijns hoedanigheid en leefomgeving waar hij onlosmakelijk mee verbonden blijft.
(Ik kom soms woorden te kort om mijn voorstelling van de dingen onder woorden brengen. Het is mijn beperking!)
Ik kom in ieder geval begripsvermogen te kort om hier nog wat van te bakken. :P
Vegalan schreef:Beste Ed
Ik ben geen Goeroe die de hele dag zichzelf staat te bewonderen is een spiegel!
Duh! :P
Vegalan schreef:Ook ben ik niet van mening dat men klakkeloos de ideeën van anderen moet aannemen. Ik ben meer een voorstander van het eigen onderzoek. Ik wil niemand overtuigen. Men moet zich zelf overtuigen.

Maar ik sta wel open voor de mening van anderen die graag wens te onderzoeken misschien kan ik er wat van leren.
Daar ben ik het helemaal mee eens. :P

Groetjes,
Ed.

vegalan

Bericht door vegalan »

Vegalan schreef:Ik ben het met je eens: ook ik besef de beperking van het mens zijn. Alhoewel ik vanuit (deze) beperking van mijn persoonlijke beleving van het mens zijn niet kan bepalen of er wel of niet een ander volmaakter wezen zou kunnen bestaan die zich zelf ook mens zou kunnen en willen noemen. Daarom hou ik deze mogelijkheid open. Want hoe zou een volmaakt wezen er dan uit moeten zien of willen zien. Ik weet het niet!
Ed schreef;Nou misschien wel zoals mij. :twisted:

Eet je veel eigenheimers? :lol:

groetjes Vegalan

Ed

Bericht door Ed »

vegalan schreef:Eet je veel eigenheimers? :lol:
Nee hoofdzakelijk Santana, Miverva en Mentor. :P

Groetjes,
Ed.

ps. wel biologisch natuurlijk :lol:

Ed

Bericht door Ed »

Om toch nog een posting te plaatsen die geheel in de geest van de draad is. Ik heb werkelijk geen enkele muzikale voorkeur. Muziek is een spiegel van de ziel. Indrukwekkend in zijn schoonheid en ontzagwekkend in zijn duistere kracht. Ik zie overal waarde in en onderga zelfs harmonie in de zotste dissonant. Dus een voorkeur kan ik niet geven. Ik kan mijn nummer van vandaag geven, tis van Kristientje:

Don't look at me

Every day is so wonderful
And suddenly, it's hard to breathe
Now and then, I get insecure
From all the fame, I'm so ashamed

I am beautiful no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down
So don't you bring me down today

To all your friends, you're delirious
So consumed in all your doom
Trying hard to fill the emptiness
The piece is gone and the puzzle undone
That's the way it is

You are beautiful no matter what they say
Words won't bring you down
You are beautiful in every single way
Yes, words won't bring you down
Don't you bring me down today...

No matter what we do
(no matter what we do)
No matter what they say
(no matter what they say)
When the sun is shining through
Then the clouds won't stay

And everywhere we go
(everywhere we go)
The sun won't always shine
(sun won't always shine)
But tomorrow will find a way
All the other times

We are beautiful no matter what they say
Yes, words won't bring us down
Yes, words can't bring us down
Don't you bring me down today

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca »

...duw RB en Xmaroonx aub niet onder 1 hokje :?

deadlock al live gezien?

Stan

Bericht door Stan »

Luister weinig naar muziek. Gebruik 't wel veel als achtergrondgeluid, maar laatste tijd mindert dat ook. Muziek die ik op heb staan komt denk ik het dichtst bij popmuziek, maar ben erg slecht in benamen van muzieksoorten. Op dit moment staat bij mij het meest aan: Neil Young, Bob Dylan, Aphex Twin en poppy klassiek.

vegalan

Bericht door vegalan »

Ed schreef:Om toch nog een posting te plaatsen die geheel in de geest van de draad is. Ik heb werkelijk geen enkele muzikale voorkeur. Muziek is een spiegel van de ziel. Indrukwekkend in zijn schoonheid en ontzagwekkend in zijn duistere kracht. Ik zie overal waarde in en onderga zelfs harmonie in de zotste dissonant. Dus een voorkeur kan ik niet geven. Ik kan mijn nummer van vandaag geven, tis van Kristientje:

Don't look at me

Every day is so wonderful
And suddenly, it's hard to breathe
Now and then, I get insecure
From all the fame, I'm so ashamed

I am beautiful no matter what they say

Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down
So don't you bring me down today

To all your friends, you're delirious
So consumed in all your doom
Trying hard to fill the emptiness
The piece is gone and the puzzle undone
That's the way it is

You are beautiful no matter what they say
Words won't bring you down
You are beautiful in every single way
Yes, words won't bring you down
Don't you bring me down today...

No matter what we do
(no matter what we do)
No matter what they say
(no matter what they say)
When the sun is shining through
Then the clouds won't stay

And everywhere we go
(everywhere we go)
The sun won't always shine
(sun won't always shine)
But tomorrow will find a way
All the other times

Yes, words won't bring us down
Yes, words can't bring us down

Je hebt waarschijnlijk je volume knop niet open gedraaid want ik kon je niet horen zingen!
:lol:

groetjes Vegalan.

Plaats reactie