niet-vegan hobbies

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Tinus

Bericht door Tinus »

Probeer dan eens vooral op de dingen te letten die je wel kan laten en bedenk hoeveel leed je daar al mee voorkomt
Vegetarian - that's an old Indian word meaning "lousy hunter." ~Andy Rooney

Annika
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Annika »

Vorige week ben ik erachter gekomen dat motorrijden ook niet de meest Vegan hobby is.....
Ik had nieuwe handschoenen nodig, en er waren gewoon geen dingen van nepleer, omdat dat ging scheuren

Nu maar handschoenen gekocht met het minste leer erop... :(

fiepje

Bericht door fiepje »

Mja dat heb ik ook, zit op ballet... ben dus bij 'Le papillon' gaan vragen naar balletschoentjes zonder leer, hun reactie 'wat wil je daar mee doen dan?' ja ramen zemen.... maarja, balletschoentjes van nepleer \ zonder leer kan k niet vinden, gelukkig heb ik nog oude leren schoentjes want wil geen nieuwe kopen...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Annika schreef:Vorige week ben ik erachter gekomen dat motorrijden ook niet de meest Vegan hobby is.....
Ik had nieuwe handschoenen nodig, en er waren gewoon geen dingen van nepleer, omdat dat ging scheuren

Nu maar handschoenen gekocht met het minste leer erop... :(
http://www.waterjets.org/vegan_motorcyclist.html

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

fiepje schreef:Mja dat heb ik ook, zit op ballet... ben dus bij 'Le papillon' gaan vragen naar balletschoentjes zonder leer, hun reactie 'wat wil je daar mee doen dan?' ja ramen zemen.... maarja, balletschoentjes van nepleer \ zonder leer kan k niet vinden, gelukkig heb ik nog oude leren schoentjes want wil geen nieuwe kopen...
http://www.veganwares.com/balletslippers.htm
http://my.execpc.com/~apied/footwear.html#Leather-free

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ik vraag me toch af of nepleer wel even goed beschermd. Hetzelfde met kickboxen, als je geen leren boxhandschoenen neemt sla je ze supersnel kapot. Dus kwalitatief is het gewoon minder.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Kirsten schreef:Ik vraag me toch af of nepleer wel even goed beschermd. Hetzelfde met kickboxen, als je geen leren boxhandschoenen neemt sla je ze supersnel kapot. Dus kwalitatief is het gewoon minder.
Zou kunnen.. maar ik denk niet dat leer heilig is betreffende kwaliteit. Ik heb heeeeel lang geleden ook wel leren schoenen gehad.. en die liep ik net zo snel kapot als andere soorten schoenen. Terwijl men ook toendertijd zei dat leren schoenen beter zijn qua kwaliteit dan goedkopere plastic dingen.
Nu geen leren schoenen en die loop ik gewoon amper kapot (slijten dus niet zo snel..)... dus ik denk dat er ook wel kwaliteit te vinden is van niet leer. Maar wellicht dat het soms wel zoeken is..

fiepje

Bericht door fiepje »

DeNatuur.NL schreef:
fiepje schreef:Mja dat heb ik ook, zit op ballet... ben dus bij 'Le papillon' gaan vragen naar balletschoentjes zonder leer, hun reactie 'wat wil je daar mee doen dan?' ja ramen zemen.... maarja, balletschoentjes van nepleer \ zonder leer kan k niet vinden, gelukkig heb ik nog oude leren schoentjes want wil geen nieuwe kopen...
http://www.veganwares.com/balletslippers.htm
http://my.execpc.com/~apied/footwear.html#Leather-free
Oja natuurlijk internet bestellen haha helemaal niet aan gedacht...
Merci!!
Ik zal eens kijken als ik nieuwe nodig heb (ben beetje huiverig voor internet bestellen nl want dan kan je niet passen enzo)
Maar in ieder geval bedankt!!

Freedom

Bericht door Freedom »

Wat een agressieve lui hier zeg, al die kickboxers!

Ik heb met een vriend van me in zijn tuin een gigantische paal in de grond gezet. Een oud matras eromheen binden op traphoogte en daaroverheen een plastic zeil. Et voila, onze trappen worden opgevangen! (of in ieder geval de ronde trappen)

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Dankje voor de links Alex :D

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Wat geef je toch weer slechte links Alex! :wink:

De eerste link zijn ze dus gestopt met balletschoenen en hebben ze echt niets meer. De tweede link is van een bedrijf die hier in Milwaukee zat, maar er dus niet meer is.

Als iemand er echt interesse in heeft, kan ik wel wat links opzoeken.
Voor onze dochter heb ik dit jaar ook veganistische balletschoenen moeten kopen.

In plaats van bokshandschoenen gebruik ik zelf trouwens wraps.
Handschoenen vond ik veel te zweterig.
En ik heb ook een niet-leren heavy bag gevonden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Wanda schreef:
Wat geef je toch weer slechte links Alex! :wink:

De eerste link zijn ze dus gestopt met balletschoenen en hebben ze echt niets meer. De tweede link is van een bedrijf die hier in Milwaukee zat, maar er dus niet meer is.
oh.. ja de eerste snapte ik maar die zitten in de laatste verkoop.. of heb ik niet goed gekeken.. En de 2e wist ik helemaal niet :( Jammer.. maar er zijn er vast nog meer :)
Als iemand er echt interesse in heeft, kan ik wel wat links opzoeken. Voor onze dochter heb ik dit jaar ook veganistische balletschoenen moeten kopen.
Ik heb ook nog balletschoenen nodig :P Nee hoor geintje :D

veglife

Bericht door veglife »

En een ballerina tutu? :lol:

fiepje

Bericht door fiepje »

Wanda schreef: Als iemand er echt interesse in heeft, kan ik wel wat links opzoeken.
Voor onze dochter heb ik dit jaar ook veganistische balletschoenen moeten kopen.
Ik heb op zich wel interesse in die dingen! Alleen bestel ik ze liever niet over internet uit een ander land omdat je dan sowieso niet kan passen (heb nogal gare voeten) Dus als er iets in Nederland is ofzo heb ik wel interesse.....

Thomas

Bericht door Thomas »

fiepje schreef:
Wanda schreef: Als iemand er echt interesse in heeft, kan ik wel wat links opzoeken.
Ik heb op zich wel interesse in die dingen! Alleen bestel ik ze liever niet over internet uit een ander land omdat je dan sowieso niet kan passen (heb nogal gare voeten) Dus als er iets in Nederland is ofzo heb ik wel interesse.....
*Zucht* dit soort dingen moet je om die reden gewoon lekker in de winkel kopen. Tsja het is klote, maar 't is niet anders..
Vanavond 'muis uit het vuistje'

fiepje

Bericht door fiepje »

Uhm, hoe bedoel je?

Thomas

Bericht door Thomas »

fiepje schreef:Uhm, hoe bedoel je?
Dat je gewoon lekker niet-vegan schoentjes moet kopen.
Vanavond 'muis uit het vuistje'

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

fiepje schreef:
Sorry, dichtsbijzijnde dat ik heb voor jou is in Engeland (Gandolfi).
Maar ze zijn echt super vriendelijk en als de maat niet goed is mag je het terug sturen.

fiepje

Bericht door fiepje »

Hm ik zal erover nadenken! Bedankt!!!
In ieder geval passen mn ouwe schoentjes nu nog dus kan nog even kijken hoe en wat..!
Maar in ieder geval bedankt!

Evito

Bericht door Evito »

Op zich is er denk ik niets mis met eieren of melk, maar het probleem dat ik - en ik denk met mij veel andere veganisten - ermee heb is de industrie, die het tot een dieronvriendelijke en onwaardige bezigheid maakt.

Het is voor mij het belangrijkst de industrie niet te steunen met mijn geld. Daarnaast wil ik de smeerlapperij die erin wordt gestopt niet binnenkrijgen.

Dus zoiets als een strijkstok zou voor mij niet een heel groot probleem zijn. Zeker niet als het bijvoorbeeld een tweedehands viool zou zijn.

Zolang ik verder geen rotzooi binnenkrijg, en zolang de bio-industrie, en de hele dierenindustrie op zich niet gesteund wordt, vind ik het allang best.

Plaats reactie