Zelfmoord

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Veg_eric

Re: Zelfmoord

Bericht door Veg_eric »

Frans schreef:Heeft iemand hier weleens gedacht aan zelfmoord? Ik denk er regelmatig aan als ik weer eens ben geconfronteerd met dierenleed.
Ik denk dat veel mensen hier wel eens aan gedacht hebben, en kan me goed voorstellen dat je om die reden het soms zo voelt.

Als veganist kun je je behoorlijk onbegrepen en uitgestoten voelen, en dat je in het dagelijks leven niet veel terug ziet van je inspanningen om de wereld beter te maken, Ja, dan kan ik me echt indenken dat je een soort breekpunt naderd.

Dat is niet zo erg, zo lang je daar maar weer vandaan kun komen.
Het zou mooi zijn als je als veganist een groep mensen om je heen hebt die je een beetje begrijpen in plaats van aanvallen.

Een forum als dit kan daar een alternatief voor zijn :)

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Veg_eric schreef:Het zou mooi zijn als je als veganist een groep mensen om je heen hebt die je een beetje begrijpen in plaats van aanvallen.

Een forum als dit kan daar een alternatief voor zijn :)
Dat zou kunnen ja. Maar niet op de manier waarop het nu gaat. :(

I.d.W

Bericht door I.d.W »

Frans zei:
Heeft iemand hier weleens gedacht aan zelfmoord? Ik denk er regelmatig aan als ik weer eens ben geconfronteerd met dierenleed.
Als je veganistisch leeft maak je je niet schuldig aan dierenleed, en heb je in dat opzicht het recht om te leven, jij hoeft niet dood voor de schuld van anderen, en bovendien kun je er dan iets aan doen, als je dood bent zijn er bovendien misschien mensen die je zouden missen,
Heb je misschien andere problemen, in de liefde, met je ouders, voel je je als veganist eenzaam of zo?

Zelfmoordgedachten komen zowiezo veel voor rond de pubertijd en bij ouderen,
Wat je denkt hoef je nog niet altijd te doen.

tofu henk

Bericht door tofu henk »

Ik las de eerste posting van dit topic en het raakte me meteen. Ik heb ook wel eens van die gedachten omdat ik me helemaal niet begrepen voel, zelfs niet door mijn vriend waarmee ik 11 jaar een relatie heb. Mijn ouders hebben mij verstoten omdat ik op een gegeven moment weigerde om in een huis te zitten waarin zoveel troep lag van dierlijke komaf dat ik me gejaagd voelde bij elke stap die ik in dat mortuarium zette. De druppel was dat mijn vader zei: je houd toch niet van vlees, maar waarom kom je dan met een vriend thuis, dat is pas ongezond. Je begrijpt dat ik door de grond ging door die uitspraak, het was wel de man waar ik al die tijd zo tegen op heb gezien. En die zegt zoiets, dat zegt een vader toch niet tegen zijn zoon ?
Als ik nu tegen mijn partner zeg waarom ik me zo rot voel gaat hij gewoon weg en ik blijf met de poezen alleen achter. Kjik nu eens om je heen naar al die ellende, dan is het toch niet vreemd dat je suicidaal wordt.
Henk

Wesley

Bericht door Wesley »

tofu henk schreef:Ik las de eerste posting van dit topic en het raakte me meteen. Ik heb ook wel eens van die gedachten omdat ik me helemaal niet begrepen voel, zelfs niet door mijn vriend waarmee ik 11 jaar een relatie heb. Mijn ouders hebben mij verstoten omdat ik op een gegeven moment weigerde om in een huis te zitten waarin zoveel troep lag van dierlijke komaf dat ik me gejaagd voelde bij elke stap die ik in dat mortuarium zette. De druppel was dat mijn vader zei: je houd toch niet van vlees, maar waarom kom je dan met een vriend thuis, dat is pas ongezond. Je begrijpt dat ik door de grond ging door die uitspraak, het was wel de man waar ik al die tijd zo tegen op heb gezien. En die zegt zoiets, dat zegt een vader toch niet tegen zijn zoon ?
Als ik nu tegen mijn partner zeg waarom ik me zo rot voel gaat hij gewoon weg en ik blijf met de poezen alleen achter. Kjik nu eens om je heen naar al die ellende, dan is het toch niet vreemd dat je suicidaal wordt.
Henk
:pet:

Ik herken die situatie. veganist ?n homo zijn in zo'n gezin is niet leuk inderdaad...

Gerard A

Bericht door Gerard A »

Lieve Henk,

heb na jou stukje gelezen te hebben tranen im m'n ogen.
Heb je al zo lang niet meer gezien.

Heb als je ex medelijden met je en weet nog wel hoe de gezinssituatie toen was.

Heb je altijd gewaarschuwd tegen je vader.
Die man waar jij zo tegen op keek.

Weet zeker dat hij absoluut niet die man was wat jij wilde en verwachtte dat hij was.
Hij hadof heeft zelf ook homosexuele neigingen en wist daar niet mee om te gaan.
Zodoende ook niet met jou/onze situatie.
Daarom deed hij zo grof en mishandelde hij oa de hond zo erg.
Heb toen nog eens die erge ruzie gehad weet je nog?
Toen hij die rode kat zo'n trap gaf en na dierenarts bezoek was ik echt kwaad en wilde hem vermoorden.
Voor jou!! de hele nacht in de cel gelegen.
De smeerlap.
Hij deed het met opzet omdat wij toen al zo erg tegen dierenleed waren.

Het is moeilijk natuurlijk maar toch is het beter dat je daar niet meer komt en met je vader geen contact meer hebt.
Waarom loopt je partner dan trouwens weg en steunt hij je niet?

En je moeder dan?
Zij was een aardig mens maar durfde nooit iets te zeggen.
Met haar ook geen contact?

Ik heb het er ook moeilijk mee.
Jongen ga naar een psychiater voor hulp want zo gaat dat niet goedkomen.
En houd eens een gesprek met je partner of een andere goede vriend.

Ik heb ook een tijd heel erg in de put gezeten nadat mijn vriend aan aids overleden is.
Ben er een heel eind bovenop gekomen.

Ben nu weer wat vrolijker en heb zelfs een paar hobby's.

Probeer hulp te zoeken en weer wat van het leven te maken jongen?

Ik wil niet verder met jou ,dat niet maar wil je wel het beste toewensen en op deze manier word dat niets.

Sterkte Henk.

Groeten, mia,mia Gerard.

Tankie

Bericht door Tankie »

Mensen wat een elende allemaal en ik dacht dat ik het zwaar had. Een goed veganisme zijn is al erg moeilijk maar als je dan ook nog homo bent, man kom op en maak jezelf weer gelukkig :) Wat al eerder geschreven werd, praat er over, er is vast wel iemand bij je in de buurt waar je je verhaal kwijt kan?

Wesley

Bericht door Wesley »

Tankie schreef:Mensen wat een elende allemaal en ik dacht dat ik het zwaar had. Een goed veganisme zijn is al erg moeilijk maar als je dan ook nog homo bent, man kom op en maak jezelf weer gelukkig :) Wat al eerder geschreven werd, praat er over, er is vast wel iemand bij je in de buurt waar je je verhaal kwijt kan?
Denk dat dit al moeilijk is. Vaak is iemand vinden om erover te praten al moeilijk. Dan nog daargelaten dat er uberhaupt over praten al moeilijk is.

tofu henk

Bericht door tofu henk »

Wesley, volgens mij ben jij ook van de club en heb je ook wel het een en ander meegemaakt. Als je wilt mag je je ei wel kwijt via een PB

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle »

heftige verhalen :(

tofu henk

Bericht door tofu henk »

Je moets eens weten, zolang je er over kunt praten raak je die narigheid wel kwijt. Zodra je uit de kast komt en dan ook nog eens vreemd ben in de ogen van de massa, moet je er maar op rekenen dat je kop een meter boven het maaiveld uitsteekt.

Ook dit went, net als een vent

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

tofu henk schreef:Je moets eens weten, zolang je er over kunt praten raak je die narigheid wel kwijt. Zodra je uit de kast komt en dan ook nog eens vreemd ben in de ogen van de massa, moet je er maar op rekenen dat je kop een meter boven het maaiveld uitsteekt.
Gezellig h
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Wesley

Bericht door Wesley »

Fantastisch vind'k het

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Wesley schreef:Fantastisch vind'k het
+1

Zaterdagavond maar een bushalte langer blijven zitten dan gepland.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Manfred

Bericht door Manfred »

Toen ik deze topic las moest ik ook gelijk aan mezelf denken.
Ik liep ook rond met de gedachten zelfmoord te plegen.
Het ging uit met mijn vriend en dan val je heel erg diep.
En als je dan het journaal ziet met al die oorlogen waarbij je weet dat er ook veel dieren bij omkomen en alle andere dierenleed raak je alleen maar verder in een dip.En dan ook nog dat je natuurlijk vreemd bent voor de maatschappij.
Maar gelukkig kwam ik iemand tegen waar ik goed mee kan praten en die wilde luisteren.
En precies zoals Gerard A zegt het is een goede vriendin geworden want mannen willen niets van me weten.
En gelukkig ik kan het hier volgens mij ook mijn prblemen kwijt.
En zo te lezen in deze topic word het hier wel begrepen.

mister x

Bericht door mister x »

Je kan niet alle leed v d wereld op je nemen. Denk aan de goede dingen die plaats vinden en kijk of je daar je steen aan kan bijdragen :wink:

Manfred

Bericht door Manfred »

Weet ik mister x
Ik denk nu aan de goede dingen maar als je in zo'n dip zit zie je alleen maar de negatieve dingen.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

[...]

VegaD

Bericht door VegaD »

Vanaf het begin heb ik dit topic gevolgd. Ik heb vroeger wel eens suicidale gevoelens gehad maar meer als puber en niet echt serieus. Inmiddels ben ik getrouwd en is er een kind op komst maar begin ik toch steeds meer gevoelens voor mannen te krijgen. Ik kan dit nog wel onderdrukken maar ik weet niet of ik dit lang vol hou. Het speelt al ongeveer een jaar ik ik begin het steeds moeilijker te vinden.
Ook is mijn vrouw is een echte vleeseter maar ik hou er eigenlijk niet van. Ik loop s'morgens altijd langs een aantal paarden die ik altijd even aai. Afgelopen week waren de paarden weg en was ik benieuwd waar ze waren. Van een buurtbewoner hoorde ik dat de paarden op transport zijn gezet om geslscht te worden.
Jullie begrijpen dat ik met veel problemen zit en dat ik soms het idee heb dat er maar 1 uitweg is.....

VegaD

veglife

Bericht door veglife »

VegaD schreef:Vanaf het begin heb ik dit topic gevolgd. Ik heb vroeger wel eens suicidale gevoelens gehad maar meer als puber en niet echt serieus. Inmiddels ben ik getrouwd en is er een kind op komst maar begin ik toch steeds meer gevoelens voor mannen te krijgen. Ik kan dit nog wel onderdrukken maar ik weet niet of ik dit lang vol hou. Het speelt al ongeveer een jaar ik ik begin het steeds moeilijker te vinden.
Ook is mijn vrouw is een echte vleeseter maar ik hou er eigenlijk niet van. Ik loop s'morgens altijd langs een aantal paarden die ik altijd even aai. Afgelopen week waren de paarden weg en was ik benieuwd waar ze waren. Van een buurtbewoner hoorde ik dat de paarden op transport zijn gezet om geslscht te worden.
Jullie begrijpen dat ik met veel problemen zit en dat ik soms het idee heb dat er maar 1 uitweg is.....

VegaD
Er is altijd een andere uitweg dan zelfmoord. Praten met deskundige mensen op dit gebied helpt!

Plaats reactie