Zelfmoord

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Miranda die niet inlogt schreef:
Frans schreef:Mijn katten houden mij niet op de been. Ze maken het alleen maar erger want dan denk ik aan al die andere dieren die het niet zo goed hebben.
En hoe moet het dan met jouw katten als jij er niet meer bent?? Moeten die dan maar gewoon in een hokje in het asiel gaan zitten verkommeren tot iemand ze wil hebben (hopelijk een echte dierenvriend, want het zijn niet alleen echte dierenvrienden die een hond of kat uit het asiel halen ... ) ? Tsja, sorry jongens, het baasje kon al dat dierenleed in de wereld niet meer aan en heeft daarom een einde aan zijn leven gemaakt :roll: .
Als je echt wat om dieren geeft, dan geef je jezelf een schop onder je kont als je dit soort gedachten krijgt. Kinderen en huisdieren scheppen een verantwoordelijkheid, als je er zonodig tussenuit wilt knijpen dan doe je dat maar nadat je twee katten van ouderdom zijn overleden en niet eerder.
Mijn katten wonen bij mijn vader en zijn vriendin. Als ze bij mijn woonden zou ik zeker niet zomaar een einde aan mijn leven maken. Ik zit ook niet de hele tijd te twijfelen of ik er een einde aan maak, maar ik heb soms van die momenten.

En wat betreft het leven na de dood. Ik ben katholiek, dus dat is zeker een van de punten wat mij ervan weerhoud. Verder vindt ik familie/mensen minder interessant als dieren.

Als ik het gevoel heb dat ik niks of weinig voor de dieren kan betekenen heeft het voor mij soms gewoon geen zin meer.

Eduard

Bericht door Eduard »

Gewoon doen of niet doen. :roll:

(zeikerd :P )

Thomas

Bericht door Thomas »

Eduard schreef:Gewoon doen of niet doen. :roll:

(zeikerd :P )
<3 :P

VegaNRaT
Contacteer:

Bericht door VegaNRaT »

En wat betreft het leven na de dood. Ik ben katholiek, dus dat is zeker een van de punten wat mij ervan weerhoud. Verder vindt ik familie/mensen minder interessant als dieren.

Als ik het gevoel heb dat ik niks of weinig voor de dieren kan betekenen heeft het voor mij soms gewoon geen zin meer
Waarom vind je mensen minder interessant dan dieren? Je kan deze mensen laten zien waarom je veganist ben(ben je dit trouwens?). Je betekent trouwens genoeg voor de dieren, je eet geen vlees! Geef je jouw poezen vlees? Laat zien dat het veganistisch kan(het lukt, zie gezond idee nr?).

Verder snap ik niet waarom je zo nadenkt over je leven. Als je het beu bent kan je beter keiharde actie gaan voeren :wink:

Thomas

Bericht door Thomas »

VegaNRaT schreef:

Als ik het gevoel heb dat ik niks of weinig voor de dieren kan betekenen heeft het voor mij soms gewoon geen zin meer
Waarom vind je mensen minder interessant dan dieren? Je kan deze mensen laten zien waarom je veganist ben(ben je dit trouwens?). Je betekent trouwens genoeg voor de dieren, je eet geen vlees! Geef je jouw poezen vlees? Laat zien dat het veganistisch kan(het lukt, zie gezond idee nr?).

Verder snap ik niet waarom je zo nadenkt over je leven. Als je het beu bent kan je beter keiharde actie gaan voeren :wink:
Echt keiharde actie! Zet de semtex maar paraat. ;)

pietje

Door glijer.

Bericht door pietje »

Thomas schreef:
Echt keiharde actie! Zet de semtex maar paraat. ;)
Ik denk meer aan kat-hodische-nitro-glibberine! :lol:

Beer

Bericht door Beer »

Ja laten we ons van kant maken dan kunnen de gieren ons opeten!!!

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife »

Die hebben we niet in Nederland, wel aasgieren........ :lol:

Jolly

Bericht door Jolly »

Zelfmoord? In 1 keer of langzamerhand?
Mijn dochter van 15 is veganistisch en wij hebben haar daarin altijd gesteund. Zij is nu echter zo streng bezig dat ze al niet meer kan lopen op grond waarop mensen met leren schoenen hebben gelopen etc. Zij ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis en wij hebben het besluit moeten nemen om sondevoeding toe te staan omdat haar hart het aan het begeven was. Ik wil daar toch voor waarschuwen: voer de dingen niet te ver door want dan blijft er niets meer over van jezelf....

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Jolly schreef:Zelfmoord? In 1 keer of langzamerhand?
Mijn dochter van 15 is veganistisch en wij hebben haar daarin altijd gesteund. Zij is nu echter zo streng bezig dat ze al niet meer kan lopen op grond waarop mensen met leren schoenen hebben gelopen etc. Zij ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis en wij hebben het besluit moeten nemen om sondevoeding toe te staan omdat haar hart het aan het begeven was. Ik wil daar toch voor waarschuwen: voer de dingen niet te ver door want dan blijft er niets meer over van jezelf....
Beste Jolly,

Ik ben erg benieuwd hoe het zover heeft kunnen komen. Je dochter is 15 zeg je. hoe lang eet ze al veganistisch? En wat heeft ze in al die tijd gegeten waardoor ze nu in het ziekenhuis ligt? Ik kan moeilijk geloven dat de ziekenhuisopname van je dochter het gevolg is van het veganistisch dieet. Wanneer iemand alleen nog maar bijv. aardappelen eet gedurende een lange periode, dan wil ik wel geloven dat er tekorten ontstaan. En hoewel aardappelen veganistisch zijn, wil ik zo'n eetpatroon nou niet typisch veganistisch noemen. In dat geval spreek je van een eetstoornis.
Ik ben ook precies benieuwd wat ze nu mankeert.

Groeten,
Rick

ps. ik ga je andere berichtjes verwijderen. Het is de bedoeling dat je een bericht maar 1x ergens neerzet.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

beste rick, herken je een onzin bericht niet als je het leest? :D

vegalan

Bericht door vegalan »

Beste Jolly

Wat verschrikkelijk om te horen dat je dochter nu door een te kort aan voedingstoffen in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, maar ik vraag me wel af of dit geheel te wijten is aan het veganistische karakter van de voeding. Als je er behoefte aan hebt wil ik daar wel met je over praten en lijkt het mij juist omdat niet via het forum te doen.

.

Rigdzin
Contacteer:

Bericht door Rigdzin »

herwin schreef:beste rick, herken je een onzin bericht niet als je het leest? :D
En als het nu eens geen onzin is Herwin?
Kan jij door berichten heen lezen, of ben je telepatisch?

Sterkte Jolly

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

als je er een lekker deuntje tegenaangooit heb je een tranentrekker a la Zangeres zonder Naam

"denk toch heel goed na...voor je veganist wordt"

vegalan

Bericht door vegalan »

Kunnen dolfijnen ook huilen op muziek of zwem je dan snel weg?

.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

lol
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

blauw

Bericht door blauw »

Ik ken de precieze situatie niet dus misschien komt dit wat cynisch over, maar het lijkt me toch wel erg vreemd dat je het als ouder zover laat komen, dat je niet ingrijpt voordat je dochter in het ziekenhuis belandt. Veganisme op zich is prima en hartstikke gezond, maar als je in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt heb je toch echt iets verkeerd gedaan (duh :roll: ).

De meeste veganisten hier blaken van gezondheid en zijn juist heel erg bewust bezig met gezond leven. Dus leuk dat je ons vertelt dat we de dingen niet te ver door moeten voeren, maar wel wat overbodig dunkt me.

Wat je dochter betreft, ik hoop dat ze weer herstelt en het lijkt me geen slecht idee om wat therapie voor haar (of samen met haar) te regelen. Het lijkt me dat dit geen veganistisch probleem is, maar een psychisch probleem.

vegalan

Bericht door vegalan »

Jolly vertel wat meer over je probleem!

:hello:

.
Laatst gewijzigd door vegalan op za sep 02, 2006 16:00, 5 keer totaal gewijzigd.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

wel ff serieus blijven he, het is toch wat he, begint met geen leren schoenen dragen, en einigt als een kasplantje. tsk tsk. daar kan je geen geintjes over maken :wink:

Rigdzin
Contacteer:

Bericht door Rigdzin »

herwin schreef:wel ff serieus blijven he, het is toch wat he, begint met geen leren schoenen dragen, en einigt als een kasplantje. tsk tsk. daar kan je geen geintjes over maken :wink:
:nono:

Plaats reactie