Bezoek neemt kaas voor zichzelf mee

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Groeiendverzet
Leefwijze: veganist

Bezoek neemt kaas voor zichzelf mee

Bericht door Groeiendverzet » di jun 11, 2019 9:01

Wat te doen bij logees die kaas voor zichzelf meenemen? Omdat ze weten dat je vegan eet en dat dus niet serveert bij het eten.( Ik kook altijd uitgebreid en gevarieerd dus aan voedingstoffen zullen de gasten hier niets te kort komen). Hoe zouden jullie hierop reageren?

Rorrim
Moderator

Re: Bezoek neemt kaas voor zichzelf mee

Bericht door Rorrim » di jun 11, 2019 18:17

Ligt aan mijn humeur. Soms zeg ik iets als: "dat spul komt hier niet in huis". Andere keren doe ik net alsof ik het niet gezien heb. Hoe dan ook vind ik het wel een beledigend gebaar als mensen dierlijk voedsel op mijn tafel zetten. Meestal houd ik mezelf maar voor dat ze niet beter weten. Sommige mensen zeggen letterlijk bij elke maaltijd die ze met je delen: "oja, jij bent vegetariër/veganist, hè?".
:govegan:

@rno

Bericht door @rno » wo sep 18, 2019 14:05

Mijn zoon en vriendin namen laatst kaasstengels mee. Mogelijk hadden ze die onderweg als versnapering gekocht en verder niet nagedacht.

Je kan natuurlijk veel door de vingers zien. Maar wat als bezoekers vlees of vis meenemen?
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Truus

Bericht door Truus » do sep 19, 2019 19:12

Het hangt er nogal vanaf wat voor relatie je met ze hebt. Wanneer wij bezoek met kinderen uitnodigen, en we weten dat die kinderen slechte eters zijn, maken we van te voren daar afspraken met de ouders over. Wanneer gasten voor zichzelf iets meebrengen zonder overleg met ons vinden wij dat onbeleefd.

Wanneer wij mensen die onze eetgewoontes niet kennen op de maaltijd uitnodigen, vertellen we niet dat we veganisten zijn. Soms gaan ze naar huis zonder het te merken. We vragen dan wel of ze ajb geen lekkers voor ons willen meebrengen vanwege ons "dieet" anders komen ze misschien met een doos bonbons aan.

Laatst hadden we logees, en die kinderen hebben het hele weekeinde niets anders gegeten dan snoep en koek uit mama's tas. Echt waar, ze kwamen nooit aan tafel zitten, aten niets hartig, geen groenten en niet eens een stuk fruit of feestelijke fruitsla. Ze liepen de hele dag door het huis snoep en koek te eten. Dat het niet vegan was is tot daar aan toe. Die kinderen zagen er ook niet gezond uit, bleek en mager. Ik had zoiets van "moet ik nou de Raad voor de Kinderbescherming" bellen?

Plaats reactie