World Vegan Feast -Bryanna Clark Grogan

Moderator: Martine

Plaats reactie
Marianne
Leefwijze: veganist

World Vegan Feast -Bryanna Clark Grogan

Bericht door Marianne » ma jun 15, 2015 22:08

Ik heb naar aanleiding van haar website twee boeken besteld van Bryanna Clark Grogan.
Naast world vegan feast ook Authentic Chinese Cuisine.
World Vegan Feast is een ontzettend leuk kookboek, met recepten uit alle hoeken van de wereld. Ze zijn allemaal geveganiseerd, en daar lijkt de schrijfster erg goed in. Ik heb van haar website al eens vegan boursin gemaakt en dat is een goed recept: de aangegeven hoeveelheden kloppen precies. Ze heeft ook vegan versies gemaakt van Haggis, Bisteeya, Coulibiac (inclusief een recept voor "vegan Salmon"), maar ook wat minder gecompliceerde recepten, bijvoorbeeld van stoofpotten, vegan kaassoorten (Gruyere, Boursin, mascarpone, verschillende zure roomrecepten, ricotta, walnoot "parm", etc). Het zijn twee oudere boeken, uit respectievelijk 2011 en 2000. Er staan tips in die ik nog niet kende: niet alleen hoe je amandelen van hun vlies ontdoet, maar ook hazelnoten. Welke meelsoorten je waarvoor precies gebruiken moet. Ik heb lang gezocht naar een recept van sponge cake. Het staat al sinds 2011 in haar boek. In het Chinese boek staat een recept voor gestoomde sponge cake (Chinezen werken blijkbaar niet met ovens). Het Chinese boek bevat ook allerlei recepten van mock meat. En net als in de toko is dat niet alleen van seitan, maar ook van tofu en tvp.
Ze was al onze favoriete chefs ver vooruit. Je gaat bijna denken dat sommige websites nog steeds de ideeën uit haar boeken halen.
Zo op het eerste oog varieren de recepten van simpel tot behoorlijk bewerkelijk, maar niet te moeilijk.

Enig nadeel: geen plaatjes.

Ze heeft nog meer boeken geschreven, maar komt op dit forum vreemd genoeg vrijwel niet voor.
Ik ga meer van haar recepten uitproberen, en kom er nog op terug.

Martine
Moderator

Re: World Vegan Feast -Bryanna Clark Grogan

Bericht door Martine » di jun 16, 2015 6:41

Leuk! Ik heb World Vegan Feast al een hele poos in de kast staan, maar ik heb er nog vrijwel niks uit gemaakt. Toch maar eens doen :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie