Show je kookboeken verslaving

Moderator: Martine

Plaats reactie
sasvegan
Leefwijze: veganist

Re: Show je kookboeken verslaving

Bericht door sasvegan » vr okt 17, 2014 10:27

Bonnie schreef: Ik heb ook goede dingen gezien over het bakboek van Ms Cupcake maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee (alleen een keer een cakeje van haar geproefd en die was wel erg lekker).
Ms. Cupcake is een erg leuk boek en de recepten komen goed uit. Enige nadeel vind ik dat alles heel erg mierzoet is. Ik ben een ontzettende zoetekauw, maar soms is het echt teveel suiker, zelfs voor mij. Dit vind ik ook in de winkel waar ik soms kom (het voordeel aan in Londen wonen). Dus als je haar recepten gebruikt, gewoon een beetje minder suiker en dan is het perfect!

Luna

Bericht door Luna » zo okt 19, 2014 9:54

Ik heb nu Lisette in Luilekkerland en Oh She Glows op mijn lijstje staan. Denk dat ik Ms Cupcake er ook maar op zet, ziet er een leuk boekje uit. Dank voor de tip Sasvegan! Oh en Vegan Eenvoudig Genieten zal er ook nog wel op komen (zie ander draadje). Ik mag van mezelf pas in december weer wat "luxe" centjes uitgeven, mijn budget is er voor enkele maanden aan met de aanschaf van de Vitamix. :P

Waar blijft je fotootje, Raynak? Ik ben nou nieuwsgierig! :clapping: ;)

Framboos

Bericht door Framboos » zo okt 19, 2014 15:49

sasvegan schreef:
Bonnie schreef: Ik heb ook goede dingen gezien over het bakboek van Ms Cupcake maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee (alleen een keer een cakeje van haar geproefd en die was wel erg lekker).
Ms. Cupcake is een erg leuk boek en de recepten komen goed uit. Enige nadeel vind ik dat alles heel erg mierzoet is. Ik ben een ontzettende zoetekauw, maar soms is het echt teveel suiker, zelfs voor mij. Dit vind ik ook in de winkel waar ik soms kom (het voordeel aan in Londen wonen). Dus als je haar recepten gebruikt, gewoon een beetje minder suiker en dan is het perfect!
Ik heb bij haar winkel (of eigenlijk, kraampje geloof ik) wel eens een cupcake gehaald. Men, wat ongelooflijk zoet. Vond het niet echt een fantastisch cupcakeje*, geef mij die van Vegan cupcakes take over the world maar!

* Maar het kan ook zijn dat ik gewoon net niet een verse had?

Raynak

Bericht door Raynak » zo okt 19, 2014 20:14

Luna schreef:Waar blijft je fotootje, Raynak? Ik ben nou nieuwsgierig! :clapping: ;)
Hahaha, ik ben echt té lui :oops: De foto's staan gewoon al op m'n camera, maar ik moet ze er nog afhalen/hier uploaden en dat is nu blijkbaar al teveel :schater:
Soon! :mrgreen:

Raynak

Bericht door Raynak » ma okt 20, 2014 12:21

Raynak schreef:Zal morgen dan toch maar eens een fotootje maken van mijn ieniemienie-collectietje :D
Ennnnnnn we zijn een week verder.... :mrgreen:

Ik heb 2 plekjes in m’n keuken waar ik een klein stapeltje vegan/vega kookboeken heb liggen:

http://i61.tinypic.com/15uiwh.jpg

http://i61.tinypic.com/2exbgu9.jpg

500 Vega Recepten
Rauwe Smaak Sensaties
Appetite For Reduction
Great Vegan Bean Book
Veganomicon
Veganistisch Koken
Sapjes en Smoothies
Vegan BB & Fitness
Thais Koken
Vegetarisch Koken Voor Twee
Vegetarisch koken
Het Grote Vegetarische Kookboek
Broodrecepten

En nog 2 leuke mini vega kookboekjes (met ook flink wat vegan recepten) in m'n grote boekenkast, maar ach ik was toch bezig met foto’s maken :chef:
http://i62.tinypic.com/1zlyrl2.jpg

Verder heb ik nog wat meer niet-eens-vega kookboeken, maar die zijn al helemaal niet boeiend natuurlijk ;)

Luna

Bericht door Luna » di okt 21, 2014 18:38

Leeeeuuuuk Raynak! Wat een mooie collectie "bokalen" ook. :good:

Ik zie dat je The Great Vegan Bean Book hebt, is dat een fijn boekje? Ik zoek eigenlijk ook nog een fijn naslagwerkje over bonen...

Raynak

Bericht door Raynak » wo okt 22, 2014 11:33

Luna schreef:Leeeeuuuuk Raynak! Wat een mooie collectie "bokalen" ook. :good:

Ik zie dat je The Great Vegan Bean Book hebt, is dat een fijn boekje? Ik zoek eigenlijk ook nog een fijn naslagwerkje over bonen...
Thanks!
Haha, ja ik heb nog veel van die potten op een andere plek staan, ik vind het gewoon zó ontzettend handig om alle zaden, pitten, noten, quinoa, amaranth, dadels, vijgen, muesli, en nog veel meer goed te kunnen bewaren in die potten.
En door mijn ervaringen in m'n vorige huis met van die kleine larven van (als ik het goed onthouden heb...) motten, vind ik het echt een veel fijner gevoel om dat soort voedingsmiddelen wat 'veiliger' op te bergen :)

The Great Vegan Bean Book vind ik echt wel een mooi leuk boekje. Ik heb er zelf nog niet echt letterlijk iets uit gemaakt, maar ik heb het wel al gebruikt als inspiratie om zelf wat dingen te verzinnen om bonen in te stoppen waar ik daarvoor niet aan gedacht zou hebben of nog niet uitgeprobeerd had. Ik zou hem zeker wel aanraden. Mooie foto's ook, maar niet bij elk recept.

Ananas had er ook een mooie review over geschreven hier:
http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 00#p179098

Luna

Bericht door Luna » vr okt 24, 2014 9:31

Thanks! Die zet ik dus ook op mijn lijstje. Wordt een lang lijstje wel zo. :oops: Gelukkig komen de feestdagen eraan, weet ik wat ik moet zeggen als mensen vragen: waar doe ik je een plezier mee? :P

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » ma feb 23, 2015 17:51

Oo, ik zie dit topic nu pas voor het eerst, wat leuk om te zien wat anderen hebben :mrgreen:

Grappig om de boeken op kleur te sorteren! Ik begon in 2014 met kookboeken sorteren op hoe vaak ik ze gebruik: elke keer dat ik iets gemaakt had uit een boek, zette ik dat aan de rechterkant van de plank terug. Aan het eind van het jaar heb ik de linkerhelft van de plank weggegeven/doorverkocht. Er kan nog wel meer weg denk ik. Ik was echt veel te fanatiek in kookboeken kopen nadat ik The Book Depository had ontdekt.

Favorieten zijn Vegan on the Cheap, Appetite for Reduction, Salad Samurai, Vegan Eats World, en sindskort ook vaak Isa Does It. Ik wil wel meer koken uit the Great Vegan Bean Book, want die is echt tof. Even wat prominenter in de kast zetten haha.

O en Vegan Planet was mijn eerste vegan kookboek en blijft alleen daarom al voor mij speciaal. Al dat gekluns toen ik de helft van de Engelse kooktermen nog niet snapte :mrgreen: ik zou hem verder niet aanbevelen want inmiddels zijn er wel betere boeken op de markt.

Framboos

Bericht door Framboos » ma feb 23, 2015 21:27

Ananas schreef: Grappig om de boeken op kleur te sorteren! Ik begon in 2014 met kookboeken sorteren op hoe vaak ik ze gebruik: elke keer dat ik iets gemaakt had uit een boek, zette ik dat aan de rechterkant van de plank terug. Aan het eind van het jaar heb ik de linkerhelft van de plank weggegeven/doorverkocht. Er kan nog wel meer weg denk ik. Ik was echt veel te fanatiek in kookboeken kopen nadat ik The Book Depository had ontdekt.
Ik weet precies uit welke boeken ik nauwelijks kook, maar toch... kan ik ze niet wegdoen.

WANT WAT ALS IK EEN KEER EEN INGREDIENT HEB EN ALLLL MIJN KOOKBOEKEN WIL DOORZOEKEN EN NU NET IN DIE ENE DIE IK WEGDEED ER EEN RECEPT MEE STAAT...?

:roll: :mrgreen:

Plaats reactie