Salad Samurai

Moderator: Martine

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Salad Samurai

Bericht door Dani » do jun 26, 2014 19:49

Ja!! Dinsdag viel het boek op de deurmat :P En vandaag al de Pepperoni Tempeh Pizza Salad gemaakt. Die was echt zalig! Ook Rick bleef zeggen dat het echt lekker was. Ik heb de hemp parmesan er ook bij gemaakt.

http://i269.photobucket.com/albums/jj56 ... alad01.jpg
Dani schreef:
Framboos schreef: Waar koop jij chipotles in adobo? Of is dat nu net een van de dingen die niet onder 'het meeste' valt haha.
In Amsterdam bij Tjin's toko! Ze hebben daar veel producten (met name sauzen) waar ook chipotle in is verwerkt, zoals salsa's, en bbq sauzen).
Ze hebben nu ook een webshop: tjinstoko.eu
En ik zag ze van de week ook bij Amazing Oriental in Groningen. Dus wie weet hebben andere amazing oriental winkels het ook wel?!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo jul 09, 2014 19:30

Niemand meer uit dit boek iets gemaakt?
Ik heb vanavond een vierde gerecht hieruit gemaakt. Alle vier zijn ze tot nu toe echt super goed bevallen.
Geweldig boek!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo jul 09, 2014 20:40

Ik heb de za'atar kruidenmix gemaakt en die over verschillende dingen gestrooid. Lekker! Verder heb ik nu even geen gelegenheid om iets met mijn nieuwe kookboeken te doen. :?

Je foto ziet er heerlijk uit Dani. Wat heb je verder gemaakt?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » do jul 10, 2014 15:42

Mijn moeder heeft vanuit de states dit boek voor me meegenomen :mrgreen: hij is zo gaaf! Het klinkt allemaal supergoed, ik ben dol op vullende (maaltijd)salades.

Jammergenoeg kan ik zelf nog niet koken of boodschappen doen, maar morgen komt een vriendinnetje koken die graag gezond eet. Ben een beetje aan het bladeren, alles klinkt zo lekker! Misschien wordt het de salad rolls, daarvoor heb ik nog eea in huis, hoewel salade met tempeh ook altijd een goede combi is.

Oh en ik wil de carrot cake salad maken :D heb ook met stevia gezoete kaneelamandelen gekregen, past daar perfect in denk ik. En de salade past goed in het rijtje carrot cake havermout, carrot cake pancakes... carrot cake takes over my world ;-)

Argh, nu heb ik heel veel zin om te koken! ;-)

Framboos

Bericht door Framboos » do jul 10, 2014 19:03

Dani schreef:En ik zag ze van de week ook bij Amazing Oriental in Groningen.
Ach, die heb ik pas nog helemaal afgespeurd naar bijzondere dingen. Dank, Dani!

Framboos

Bericht door Framboos » do jul 10, 2014 19:04

Ananas schreef:Oh en ik wil de carrot cake salad maken :D heb ook met stevia gezoete kaneelamandelen gekregen, past daar perfect in denk ik. En de salade past goed in het rijtje carrot cake havermout, carrot cake pancakes... carrot cake takes over my world ;-)
Heb je de carrot cake baked oatmeal van Oh She Glows al eens gemaakt?

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do jul 10, 2014 19:09

Martine schreef:Wat heb je verder gemaakt?
-Pesto Cauliflower & Potato Salad

-Blueberry Tamari Greens Bowl + 5-Spice Tamari Almonds

-En nog een, maar daar weet ik de precieze naam niet van (mijn kat ligt nu naast mij OP het kookboek lekker te spinnen en tevreden te zijn dus wil ik even niet storen :D ) maar het is een salade met Palmkool/Cavolo Nero, linzen en een kokosmelk dressing. Echt verrukkelijk ook. Ik ben zo ontzettend blij dat de biologische kweker waar ik wekelijks kom Palmkool heeft opgenomen in het assortiment en deze dan samen met de boerenkool op mijn verzoek ook nog lekker vroeg opkweekt en niet wacht tot de winter).

Ananas

Bericht door Ananas » vr jul 11, 2014 15:55

Vanavond maakt een vriendin de Fiery Fruit & Quinoa salade. En zondagavond gaat mijn vriend zich wagen de pepperoni tempeh pizza salad :-) ben zo benieuwd!

Oh en Framboos, dank voor de tip! Moet ik zeker eens uitproberen. Misschien ga ik me ook nog eens wagen aan een carrot cake smoothie.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr jul 11, 2014 17:18

Ik heb zojuist over het boek geblogd, voor de geïnteresseerde: *klik*
En dan nog de drie foto's van de andere gerechten eruit:

Pesto Cauliflower & Potato Salad
http://i269.photobucket.com/albums/jj56 ... esto01.jpg

Blueberry Tamari Greens Bowl + 5-Spice Tamari Almonds
http://i269.photobucket.com/albums/jj56 ... ntofu2.jpg

Grilled Kale Salad with Spicey lentils (geroosterde amandelen moet je er bij fantaseren, die horen er wel op, maar was ik vergeten erop te strooien toen ik foto's ging maken).
http://i269.photobucket.com/albums/jj56 ... tils02.jpg

Raynak

Bericht door Raynak » za jul 12, 2014 11:10

Wat kan jij mooie foto's maken zeg, Dani!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za jul 12, 2014 11:34

Dankjewel! Ik vind het ook heel leuk om er mee bezig te zijn, dat helpt :)

Ananas

Bericht door Ananas » za jul 12, 2014 13:09

Na Dani durf ik geen foto's meer te plaatsen ;-) maar we hebben gisteren echt zitten smullen van de Fiery Fruit & Quinoa Salad! Mannnn wat een goed recept :mrgreen: volgende week komt die vriendin weer koken, we hebben de Pad Thai salad uitgekozen om dan te maken. Ik ben echt zo blij met dit kookboek!

Het recept voor deze quinoasalade staat trouwens ook online: http://www.everydayhealth.com/news/fier ... ad-recipe/

Ik vind het overigens wel opvallend dat er zoveel quinoasalades instaan. Het lijkt alsof de absurde prijsstijging in de US niet heeft plaatsgevonden... ach ja, gelukkig kun je het prima door gierst vervangen.

Oh en Dani, waar koop jij eetbare bloemen? :) die blueberry tamari greens bowl ziet er superyummy uit!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za jul 12, 2014 13:32

Ananas schreef:Na Dani durf ik geen foto's meer te plaatsen ;-) maar we hebben gisteren echt zitten smullen van de Fiery Fruit & Quinoa Salad! Mannnn wat een goed recept :mrgreen: volgende week komt die vriendin weer koken, we hebben de Pad Thai salad uitgekozen om dan te maken. Ik ben echt zo blij met dit kookboek!
Nah! Plaatsen die foto's! Echt nieuwsgierig ernaar dus gewoon doen :wink:
Ja lekkere recepten allemaal he! Ik ben er ook echt blij mee. Een van de eerste boeken waaraan ik mij ook niet irriteer dat ze in de ingredienten lijst verwijzen naar een ander recept binnen het boek (voor de topping of zo). Bij sommige andere boeken vind ik dat echt een dooddoener.
Ananas schreef: Het recept voor deze quinoasalade staat trouwens ook online: http://www.everydayhealth.com/news/fier ... ad-recipe/
Opvallend hoe de recepten online overal te vinden zijn, had ik ook al met de andere recepten die ik had gemaakt, ik heb er maar lekker naar gelinkt op mijn blog.
Ananas schreef: Oh en Dani, waar koop jij eetbare bloemen? :) die blueberry tamari greens bowl ziet er superyummy uit!
Uit mijn tuin :D Dit zijn Oost-Indische Kers bloemen, (groeit enorm snel, makkelijke plant).
Dit jaar heb ik echt kruiden en planten gekweekt waar ik de bloemen van kan eten. Vorig jaar was ik zo frustie dat ik die niet had, maar ze ook niet kon vinden om te kopen.
Wel zou ik graag eetbare gedroogde bloemen nog willen kopen, maar kan dat alleen online vinden en ben ben benieuwd of het ook in winkels of zo te koop is.

Mystique

Bericht door Mystique » za jul 12, 2014 16:46

Dani! Damn wat ziet het er heerlijk uit en inderdaad wat een prachtige foto's! Echt mijn complimenten mevrouw!

Ik denk dat ik het boek maar voor m'n verhaardag ga vragen, want als ik jouw gerechten zie dan lijkt het me echt heel lekker allemaal.

Framboos

Bericht door Framboos » zo jul 13, 2014 9:08

Mystique schreef:verhaardag
Jij doet dat ook, jij doet dat ook, jij doet dat ook!!

(Ik typ altijd verhaardag ipv verjaardag.)

Framboos

Bericht door Framboos » zo jul 13, 2014 9:10

Dani, wat fijn je blog met al die linkjes! Ik heb ze opgeslagen in Evernote - zal eens kijken of ik ze ook daadwerkelijk ga maken (= een van de belangrijkste criteria wil ik een kookboek aan mijn te uitgebreide collectie toevoegen) en of ik ze lekker vind. En tja, als dat dan beide zo is mag ik van mezelf best een nieuw kookboek. (Als ik dan een ander wegdoe maar dat zou denk ik wel moeten lukken. Denk ik.)

Mystique

Bericht door Mystique » zo jul 13, 2014 10:11

Framboos schreef:
Mystique schreef:verhaardag
Jij doet dat ook, jij doet dat ook, jij doet dat ook!!

(Ik typ altijd verhaardag ipv verjaardag.)
En jij doet dat ook, jij doet dat ook, jij doet dat ook!! :mrgreen:

Ananas

Bericht door Ananas » ma jul 14, 2014 14:41

Gisteren heeft m'n vriend de pepperoni tempeh pizza salad gemaakt. Ik was alleen vergeten pita broodjes op de boodschappenlijst te zetten, dus we hadden geen croutons, enne.. het was zijn eerste keer tempeh bereiden. Misschien toch ook beter kunnen stomen van te voren, het smaakte helaas nog erg naar tempeh, wat ik op zich wel kan hebben maar het had lekkerder gekund. Verder hadden we er nog gebakken paprika aan toegevoegd, dat was errug lekker. Die hennep parmesan was zooo goed! Mijn huisgenoten vroegen me al wat er in de oven zat, omdat het zo goed rook... en besloten daarna om pizza te eten.

Vanavond komt een vriendin en eten we de summer rolls met linzenpaté. Het is wel bijzonder, 4x in 1 week iets uit een nieuw kookboek 'maken', dat zou me nooit lukken als ik niet met die knie had gezeten.. the irony :p

oh,en hier dan mijn foto-vanaf-de-bank van de Fiery Fruit & Quinoa salad:

https://dl-web.dropbox.com/get/Eten/Fie ... QcFxt5zGxg

Pepperoni tempeh pizza salad:
https://dl-web.dropbox.com/get/Eten/Tem ... VTrma7NWLQ

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma jul 14, 2014 19:30

Ja zeker als het een eerste keer tempeh is zou ik het stomen. Die pita stukjes de volgende keer proberen, die waren echt lekker!
Ananas schreef: oh,en hier dan mijn foto-vanaf-de-bank van de Fiery Fruit & Quinoa salad:

Ik zie geen foto's :cry: :cry:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma jul 14, 2014 19:30

Ja zeker als het een eerste keer tempeh is zou ik het stomen. Die pita stukjes de volgende keer proberen, die waren echt lekker!
Ananas schreef: oh,en hier dan mijn foto-vanaf-de-bank van de Fiery Fruit & Quinoa salad:

Ik zie geen foto's :cry: :cry:

Plaats reactie