Salad Samurai

Moderator: Martine

Plaats reactie
Framboos

Re: Salad Samurai

Bericht door Framboos » zo nov 16, 2014 8:39

De Caesar salad - lekker! Ik had basilicum en dille door de dressing. (Ik snap alleen niet dat er stond dat je een heel recept dressing nodig hebt voor de salade. Ik weet dat Amerikanen hun salade echt kunnen verdrinken in dressing, maar ik hád er al enorm veel dressing op en dat was nog niet eens de helft van het recept.). De croutons - oh wat zijn die heerlijk!

De coconut carrot cake salad: erg lekker! (Al maak ik 'm de volgende keer met witte quinoa, want de rode die ik heb behoudt altijd iets... crunchisch en ik denk dat zacht hier veel lekkerder in is.)

Framboos

Bericht door Framboos » za nov 22, 2014 18:57

BBQ tempeh 'n' dilly slaw bowl*. Lekker hoor! Had geen chipjes en in plaats van tempeh gebruikte ik tofu. Heerlijk!

* Dat is wel het recept voor de salade maar het recept van de back at the ranch dressing staat er dan weer niet bij...

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » za dec 06, 2014 17:25

Hee wat leuk dat je hem ook hebt gekocht Framboos :-)

De indicatie voor hoeveelheden is inderdaad niet zo betrouwbaar. Ik schat het nu vaak in aan de hand van de ingrediënten.

That 70s Tofu maak ik nog regelmatig! Zo lekker en makkelijk. Voor morgen staat misschien de tempeh pizza salad op mn lijstje, ligt een beetje aan mn keel(ontsteking).

Ik wil ook wel meer met de herfstrecepten experimenteren. Die hazelnoot-pompoen combi klinkt goed!

Ananas

Bericht door Ananas » za dec 13, 2014 15:26

Gisteren maakte ik de grilled kale en spicy lentils salade. Ik vond het maar gek om die boerenkool met zoveel kokosmelk te grillen, bakte ook best wel aan in de grilpan. Maar het is wel lekker geworden.

Ook alles in huis gehaald om die salade met pompoen te maken (behalve dan hazelnoten want die zijn zo duuhuur :| ik dacht, walnoten kan ook wel) en om de miso-spruitjes-appelsalade te maken. Alleen vind ik het dan weer jammer dat in beide geen peulvrucht/tofu/tempeh zit... misschien maak ik er nog iets bij, maar zie zo gauw geen gouden combi. Ik denk dat appel-miso-tofu (uit Appetite for Reduction) wel goed bij die spruitjessalade past.

Framboos

Bericht door Framboos » za dec 13, 2014 16:27

Ik vond die grilled kale salad maar... beetje vreemd. Zat er bij die pompoen geen tofu?

Framboos

Bericht door Framboos » wo feb 11, 2015 11:25

*kick*

Ik maakte de hazelnut shiitake butternut salad nogmaals, maar nu met pompoen en oesterzwam want de shiitakes waren op bij de AH. Heerlijk.

Ook maakte ik de apples 'n' quinoa bowl a la mode. Smaakt naar appeltaartvulling. Echt heerlijk! Ga ik zeker vaker maken. Veel lekkerder dan de coconut carrot cake salad, die ik eerst lekker vond maar bij de tweede portie al minder..

Marieke76

Bericht door Marieke76 » wo feb 11, 2015 18:48

Dit boek staat op mijn verlanglijstje maar ik twijfel nog.
Momenteel staat hij in aanbieding, het zou dus het moment zijn om hem aan te schaffen.
'k Ga toch even eerst dit topic doorlezen en dan beslissen :wink:

Framboos

Bericht door Framboos » wo feb 11, 2015 21:48

Dan lees je dat ik ook heel erg twijfelde over aanschaffen maar het is nu echt een van mijn meest favoriete kookboeken! Vind het echt een enorme aanrader; maak er ook zo veel uit en het is heerlijk. (Vind niet alleen ik, maar ook iedereen aan wie ik de salades voorschotel.)

Marieke76

Bericht door Marieke76 » do feb 12, 2015 8:05

Ik heb hem zonet besteld!
Alleen jammer dat ik nog lang moet wachten (5-10 werkdagen :( )
'k Ben superbenieuwd!

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 15, 2015 10:48

Hee wat leuk Framboos, toevallig heb ik gisteren dit boek weer eens afgestoft. Sinds kort heb ik namelijk weer een groentepakket en daar zat deze week rode kool in. Wou er liever een salade mee maken dan zo'n typisch Hollands stoofpotje, en dat is de Vanessa Kabocha Squash Salad geworden. NOMNOM

Volgende week maak ik één van de winterse bietensalades met de bieten uit het pakket :-) Fijn dat er ook zulke lekkere recepten voor in de winter in staan!

Marieke76

Bericht door Marieke76 » di feb 17, 2015 13:13

...en hij is toegekomen! :yahoo:
'k Moet zeggen, het ziet er allemaal super uit!
Heb al meteen zin om aan de slag te gaan!
Nu heb ik wel een vraagje.
In het begin van het boek is er een hoofdstuk "ingrediënt talk"
Bij tahini staat er:

'creamy, pure sesame tahini is essential for many great salad dressings' ...
en verder
'don't confuse tahini with premade tahini sauce!'

Nu raak ik dus wel ff confused :?
Wat is nu het verschil tussen beiden?
Ik ken maar 1 tahini en dat is de pot die ik bij de turk ga halen...

Framboos

Bericht door Framboos » di feb 17, 2015 14:16

Tahinisaus is opgeklopte tahini, met water en kruiden. Het wordt dan witter, ziet er meer uit als hummus of knoflooksaus. Dat wat je bij de Turk haalt is wat je nodig hebt voor dit boek.

Marieke76

Bericht door Marieke76 » di feb 17, 2015 17:31

:thanks:

Marieke76

Bericht door Marieke76 » vr feb 20, 2015 11:33

Ik heb zonet de hempseed parmesan gemaakt.
Wel heb ik bruine ipv witte miso gebruikt, omdat ik die in huis had.
Dat is alvast een blijver!
De chimichurri chickpeas ga ik deze avond maken.

Framboos

Bericht door Framboos » vr feb 20, 2015 13:00

O, die parmesan was nu juist een van de dingen waar ik niet echt enthousiast over was. :mrgreen:

Ben benieuwd naar die chickpeas; laat je even weten of je het lekker vond?

Marieke76

Bericht door Marieke76 » vr feb 20, 2015 19:11

Ok, de chickpeas dus...
Om te beginnen moet ik zeggen dat ik de hoeveelheid van het recept heb gehalveerd.
Daardoor was de hoeveelheid saus die ik moest maken te klein om goed te kunnen fijnmaken in mijn vitamix.
(mijn staafmixer is jammer genoeg stuk)
Ik heb alles in de vijzel gedaan en op die manier het zo fijn mogelijk proberen krijgen.
Dat is redelijk gelukt, al was het met de staafmixer beter geweest natuurlijk.
De saus was dus niet zo glad maar de smaak was wel top!
Qua salade heb ik mijn eigen ding wat gedaan: spinazie, radicchio, komkommer.
De toppings heb ik niet gemaakt.

Ik vond het dus lekker en zou de chimichurry nog met andere dingen combineren.
Het leek een soort gepimpte pesto.

Wel heb ik een niet zo leuke ontdekking gedaan.
Er was een vlek op mijn boek gekomen en toen ik die wou wegvegen (met een probere vod, enkel wat vochtig gemaakt), zag ik dat de tekst er mee af kwam! :shock:
Dus, al wie dit boek heeft, opletten!

Ananas

Bericht door Ananas » ma feb 23, 2015 15:31

Oei, dat probleem met de tekst heb ik ook gehad... mijn halve pad thai recept is verdwenen :\ het is idd niet zo'n goede kwaliteit papier.

Ik vond de hennep parmesan juist onwijs lekker! Grappig hoe dat verschilt.

Vanochtend de gingery beets & lentils gemaakt. Superlekkere budgetfriendly salade, een blijvertje deze winter!

Framboos

Bericht door Framboos » ma feb 23, 2015 21:25

Ananas schreef:Ik vond de hennep parmesan juist onwijs lekker! Grappig hoe dat verschilt.
Hm. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan?

Ananas

Bericht door Ananas » zo mar 01, 2015 18:11

Ja wellicht nog een kans geven... mijn huisgenoten dachten dat er pizza in de oven zat, zo lekker rook het huis ernaar.

Vanavond heb ik de beet balls salad gegeten. Een aanrader! De dressing is ook heel bijzonder, hoewel het wel recipeinception was - in het recept staat: neem de galapagos dressing, waarin staat: neem de back at the ranch dressing.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 06, 2016 18:36

Ik ging zaterdag naar Ekoplaza en naar Albert Heijn om boodschappen te doen en had Salad Samurai mee (voor als ze ingredienten niet hadden/ ik van gedachten zou veranderen in de winkel).
En nu ben ik hem kwijt :( af en toe echt vermoeiend hoeveel ik kwijtraak.

Ik twijfel of ik nu een nieuwe mag kopen; hij was best lelijk en vies van het vele gebruik en sommige pagina's waren onleesbaar (iets met sojasaus). Het is één van mijn favoriete kookboeken.

Plaats reactie