Kookboeken tips?

Moderator: Martine

Plaats reactie
Banaan
Leefwijze: veganist

Kookboeken tips?

Bericht door Banaan » zo apr 06, 2014 14:44

Ben op zoek naar een kookboek met niet te ingewikkelde gerechten want ben nogal een keukenkluns. Verder zijn niet al te scherpe gerechten ook een must want bij heel veel recepten online dan denk ik 'yay lekker' en dan begin ik te balen als k de ingrediëntenlijst zie met bijvb pepers/sambal/gember en andere scherpe dingen.
Toetjes, gebak en al hoeven er niet per se in te staan want die zijn vaak met (veel) suiker. Het gaat me meer om de hoofdgerechten hier die wel lekker zijn maar niet al te moeilijk om te maken ook als er bijvoorbeeld mensen langs komen. Verder zijn linkjes naar recepten of websites die hieronder vallen natuurlijk ook meer dan welkom!

Martine
Moderator

Re: Kookboeken tips?

Bericht door Martine » zo apr 06, 2014 16:23

Moeten het Nederlandse boeken zijn, of mag Engels ook?

Ik ben zelf helemaal fan van Isa Does It (zie het draadje over dit kookboek). Hier staan zowel pittige als niet-pittige recepten in, maar de pittige kun je zelf aanpassen door peper etc. te verminderen of gewoon weg te laten.

Qua Nederlandse kookboeken zou je eens kunnen kijken naar Puur Plantaardig, 500 vega gerechten, 100 recepten Veganistisch Koken, en het nieuwe De Vegarevolutie.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo apr 06, 2014 16:44

Martine schreef: Ik ben zelf helemaal fan van Isa Does It (zie het draadje over dit kookboek). Hier staan zowel pittige als niet-pittige recepten in, maar de pittige kun je zelf aanpassen door peper etc. te verminderen of gewoon weg te laten.
Absoluut een goed boek, lekker veel plaatjes en duidelijke instructies en geen rare ingrediënten (die ik tot nu toe heb gezien). Wel in het Engels inderdaad.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Banaan

Bericht door Banaan » ma apr 07, 2014 13:37

Bedankt voor de tips! Ik had uit het Isa does it draadje ook al theppk site opgevist maar gebaseerd op de entrees daar zou ik denk ik het boek niet kopen. Er staan wel een paar dingen tussen die me we wat lijken maar veel meer ook niet :$. Zie op jullie blogs ook best vaak gerechten staan die er echt supermooi en lekker uitzien maar ik dan niet durf te maken omdat ik bang ben dat ik het verpest zonder de pittige dingen er in of niet lus met. En ik denk dat als je vaak nieuwe dingen probeert je ook minder snel rare ingrediënten tegenkomt als ik :P.
Zal in ieder geval de Nederlandse boeken is googlen! Zijn het allemaal boeken met puur vegan recepten of ook vegetarische?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma apr 07, 2014 14:12

De boeken in mijn lijstje zijn helemaal vegan. (een enkel foutje daargelaten, Puur Plantaardig heeft bijvoorbeeld een recept met Quorn dacht ik)

Misschien kun je in de tussentijd nog wat inspiratie halen uit mijn overzicht van vegan Albert Heijn recepten? Daar zitten veel redelijk milde gerechten tussen en alle ingrediënten zijn als het goed is te koop bij AH. http://vegetus.nl/overige-schrijfsels/v ... ert-heijn/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Banaan

Bericht door Banaan » ma apr 07, 2014 17:47

Al was quorn veganistisch dan had ik het alsnog niet genomen. Twee keer door twee verschillende producten ziek geworden samen met m'n vriend jaren terug dus geen quorn voor ons meer. Dat linkje van jou is echt superhandig! Heb nog niet alles uitgebreid gescand maar ben al wel wat recepten tegengekomen die ik wil proberen! Misschien omdat het meer 'veilige' recepten zijn ofzo :P.

Plaats reactie