Isa Does It - nieuw kookboek Moskowitz

Moderator: Martine

Plaats reactie
Martine
Moderator

Isa Does It - nieuw kookboek Moskowitz

Bericht door Martine » za aug 31, 2013 8:07

Eind oktober verschijnt het nieuwe kookboek van Isa Chandra Moskowitz: Isa Does It. Je kunt het alvast reserveren bij Bol.com (guess what I'm gonna do :D )

Het is een kookboek voor doordeweekse dagen, en als het goed is gebruikt ze veel typische voorraadkast-ingrediënten. Ik kook best vaak uit Appetite for Reduction, daar staan ook veel fijne makkelijke recepten in, dus als dit meer van hetzelfde is (zonder de dieet-inalshoek), dan kan ik bijna niet wachten!

http://www.bol.com/nl/p/isa-does-it/9200000011698592/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Marla
Leefwijze: veganist

Re: Isa Does It - nieuw kookboek Moskowitz

Bericht door Marla » za aug 31, 2013 9:11

Jaaaa, ik ben zo benieuwd, ik ben echt fan van haar koekboeken.

Bij de Amerikaanse Bookdepository is hij trouwens iets goedkoper en daar kun je ook pre-orderen :)
http://www.bookdepository.com/Isa-Does- ... 0316221900

Framboos

Bericht door Framboos » za aug 31, 2013 12:14

Ik hoor graag tzt wat je bevindingen zijn! Ik vind haar recepten vaak een beetje bewerkelijk. Voor pies en cupcakes is dat helemaal niet erg, maar voor gewoon doordeweeks heb ik minder tijd (voornamelijk omdat ik niet zo lang op mijn eten wil wachten haha, want dan snaai ik te veel terwijl ik wacht/kook).

Marla

Bericht door Marla » wo okt 30, 2013 15:37

Ik heb deze nu een paar dagen binnen. Mijn eerste indruk is echt heel goed, het ziet er heel mooi en leuk uit, met mooie foto's waar je meteen honger van krijgt. Een aantal recepten ken ik al van haar blog, dus sommige heb ik ook al gemaakt (zonder dat ik wist dat ze in dit kookboek zouden komen). Ik heb het boek nog niet heel uitgebreid bestudeerd maar als ik de foto's zie dan vraag ik me af of het wel echt dingen zijn die ik na mijn werk nog wil maken, maar goed, misschien valt het mee en is alles ontzettend makkelijk. Vanavond ga ik de Tempeh Meatballs & Spaghetti maken, ik ben benieuwd.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo okt 30, 2013 16:06

Leuk Marla! Ik vind die spaghetti er heel lekker uit zien op de foto in het boek.

Het eerste recept wat ik wil maken is de Pad Thai die ook op het PPK blog staat.

Ik vind het ook lastig in te schatten hoe 'makkelijk' sommige recepten zijn, maar volgens mij staan er op zich genoeg goede doordeweekse recepten in. Als ik echt afgepeigerd uit mijn werk kom is elk recept te veel moeite, dan wordt het gewoon eenpans noodlesoep of pasta met tomatensaus uit een potje etc.

Brchj

Bericht door Brchj » do okt 31, 2013 10:06

Maar koken jullie veel uit kookboeken? En ga je dan boodschappen doen afhankelijk van welk recept je wilt maken? Want dan ben je qua boodschappen wel duur uit denk ik.. of niet?
Ik ben niet zo van de kookboeken, doe ik heel weinig mee.. ik zoek veel heel recepten online, dus het komt nog steeds op hetzelfde neer naar mijn idee ;)
Lieve Nugget! <3
Clover

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do okt 31, 2013 10:46

Ik kook niet altijd uit kookboeken, maar toch wel regelmatig. Veel favoriete recepten die ik regelmatig maak zijn ooit uit een kookboek gekomen (met eventuele aanpassingen). Koken met een kookboek kan inderdaad duur zijn, maar ik heb een aardige basisvoorraad ingrediënten, en ik heb ook geen scrupules om een recept een beetje aan te passen zodat ik niks nieuws in huis hoef te halen. Ik koop meestal groentes die in het seizoen/in de aanbieding zijn en dan zoek ik er later recepten bij.

Recepten van internet gebruiken is natuurlijk min of meer hetzelfde. Het fijne van kookboeken vind ik dat het vertrouwder is. Je kent de stijl van de auteur een beetje en bij een goed kookboek zijn de recepten ook getest door een panel van thuiskoks. Ik heb al veel recepten van Moskowitz gemaakt, en als je de instructies goed volgt is het eindresultaat eigenlijk altijd lekker. Zo ben ik meer geneigd iets nieuws te proberen wat ik anders niet gauw zou maken.

Koken zonder kookboek/recept kan trouwens ook duur zijn, omdat je dan meer geneigd bent om kant-en-klare producten te gebruiken zoals vleesvervangers, sauzen etc. Die dingen zelf maken met een goed recept is vaak goedkoper en ook nog lekkerder.

Marla

Bericht door Marla » do okt 31, 2013 11:02

Martine schreef:Ik kook niet altijd uit kookboeken, maar toch wel regelmatig. Veel favoriete recepten die ik regelmatig maak zijn ooit uit een kookboek gekomen (met eventuele aanpassingen). Koken met een kookboek kan inderdaad duur zijn, maar ik heb een aardige basisvoorraad ingrediënten, en ik heb ook geen scrupules om een recept een beetje aan te passen zodat ik niks nieuws in huis hoef te halen. Ik koop meestal groentes die in het seizoen/in de aanbieding zijn en dan zoek ik er later recepten bij.

Recepten van internet gebruiken is natuurlijk min of meer hetzelfde. Het fijne van kookboeken vind ik dat het vertrouwder is. Je kent de stijl van de auteur een beetje en bij een goed kookboek zijn de recepten ook getest door een panel van thuiskoks. Ik heb al veel recepten van Moskowitz gemaakt, en als je de instructies goed volgt is het eindresultaat eigenlijk altijd lekker. Zo ben ik meer geneigd iets nieuws te proberen wat ik anders niet gauw zou maken.

Koken zonder kookboek/recept kan trouwens ook duur zijn, omdat je dan meer geneigd bent om kant-en-klare producten te gebruiken zoals vleesvervangers, sauzen etc. Die dingen zelf maken met een goed recept is vaak goedkoper en ook nog lekkerder.
Ja precies dit eigenlijk. Ik pas recepten ook vaak aan als ik bepaalde dingen niet in huis heb of als er nog groenten liggen die op moeten.

Marla

Bericht door Marla » do okt 31, 2013 11:02

Martine schreef:Ik kook niet altijd uit kookboeken, maar toch wel regelmatig. Veel favoriete recepten die ik regelmatig maak zijn ooit uit een kookboek gekomen (met eventuele aanpassingen). Koken met een kookboek kan inderdaad duur zijn, maar ik heb een aardige basisvoorraad ingrediënten, en ik heb ook geen scrupules om een recept een beetje aan te passen zodat ik niks nieuws in huis hoef te halen. Ik koop meestal groentes die in het seizoen/in de aanbieding zijn en dan zoek ik er later recepten bij.

Ja precies dit eigenlijk. Ik pas recepten ook vaak aan als ik bepaalde dingen niet in huis heb of als er nog groenten liggen die op moeten.

Brchj

Bericht door Brchj » do okt 31, 2013 11:37

Martine schreef: Ik koop meestal groentes die in het seizoen/in de aanbieding zijn en dan zoek ik er later recepten bij.
Ja, dat vind ik ook een prima manier, doe ik ook. Ik kijk wat ik in huis heb en daar zoek ik recepten mee. Het leuke van nieuwe recepten vinden is wel dat je dingen tegenkomt die je zelf nooit gemaakt of bedacht zou hebben.
En wat je zegt, als een schrijver je bevalt probeer je daar sneller nieuwe dingen van, dat kan ik me wel voorstellen!
Lieve Nugget! <3
Clover

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 31, 2013 20:36

Ik kook best vaak uit een kookboek, of vanaf een recept online. Maar wat Martine zegt, gewoon aanpassen aan wat je wel hebt en kunt kopen.
Vaak koop ik inderdaad groentes en dan zoek ik er recepten bij. Zo daag ik mijzelf ook uit om nieuwe dingen te proberen.Als je eenmaal de juiste basis dingen hebt dan vallen de kosten volgens mij ook best mee.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Marianne

Bericht door Marianne » do okt 31, 2013 21:06

Ik had al de Red Lentil Thai Chili gemaakt van haar website. Daar staat ook een foto bij (in het boek staat geen foto). Héérlijk!

Ananas

Bericht door Ananas » vr nov 01, 2013 14:13

Brchj schreef:Maar koken jullie veel uit kookboeken? En ga je dan boodschappen doen afhankelijk van welk recept je wilt maken? Want dan ben je qua boodschappen wel duur uit denk ik.. of niet?
Ik ben niet zo van de kookboeken, doe ik heel weinig mee.. ik zoek veel heel recepten online, dus het komt nog steeds op hetzelfde neer naar mijn idee ;)
Ik kook heel graag uit kookboeken :mrgreen: maar soms in een luie periode schiet het erbij in en dan eet ik veel makkelijke dingen. Eigenlijk precies wat Martine zegt, door uit kookboeken te koken ontdek ik zoveel nieuwe technieken, combinaties, gerechten... vind het geweldig! Zoveel lekkerder dan de gemiddelde Nederlandse gerechten.

Ik vind het niet per se duurder, omdat je dan vaak met basis ingrediënten kookt. Het is eigenlijk duurder als ik zonder een idee naar de supermarkt ga... dan worden het vaak kant-en-klare mixen/vega producten etc. Het allerfijnst vind ik eigenlijk om per week te bedenken welke recepten ik ga maken, 1x alles inslaan en dan verder nergens meer zorgen om te maken.

Oh en ik vind het heerlijk om thuis (of in de trein) kookboeken door te bladeren. Maak dan boodschappenlijstje op m'n iphone met wat ik wil kopen en kan precies checken wat ik nog in huis heb..

En on topic: Isa Does It kan vandaag of morgen bezorgd worden :D ik ben zo benieuwd...

Ananas

Bericht door Ananas » za nov 02, 2013 10:38

Mehh... het boek is gisteren bij mijn overburen bezorgd, toen ik thuis kwam om 22:00 zag ik er geen licht meer branden. Zojuist aangebeld, niemand thuis... frustrerend! het was nog wel zo'n mooi excuus geweest om niet voor m'n tentamen te leren, zo'n nieuw kookboek :mrgreen:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za nov 02, 2013 10:44

Waar heb jij hem besteld? Volgens mij hebben wij dit boek op dezelfde dag besteld toch?
Hier nog niets, maar ik bestel bij bookdepository.

Ik hoop voor je dat de buurvrouw vandaag thuis is!

Ananas

Bericht door Ananas » za nov 02, 2013 10:54

Ik heb deze keer bij Bol besteld, omdat ik met boekenbonnen betaalde.. anders idd altijd Book Depository, maar dat duurt altijd wel wat langer daar.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za nov 02, 2013 11:25

Ah vandaar! Jammer, dan moet ik nog even wachten ben ik bang.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za nov 02, 2013 16:25

Ik kocht op de markt een kilo bietjes voor een euro, dus vandaag eten we de 'roasted yellow beet salad', maar dan met rode bietjes. Sorry Isa :mrgreen: .

Het is eigenlijk een voorgerecht voor 4 personen, maar wij eten het als hoofdgerecht voor 2. Rucola, geroosterde bietjes, mosterddressing, tempeh met liquid smoke marinade en misschien nog wat walnoten (moeten eigenlijk pecans zijn, maar die heb ik niet). Omnomnom!

Marla

Bericht door Marla » za nov 02, 2013 22:50

Oh die is erg lekker, heb ik al een paar keer gemaakt. Het recept stond ook al op the ppk.

Ananas

Re: Isa Does It - nieuw kookboek Moskowitzn

Bericht door Ananas » zo nov 03, 2013 12:52

Klinkt goed Martine!

Ik heb de buren bij wie mijn boek is bezorgd helaas nog niet getroffen.. Frustrerend ook, dat de mensen die ernaast wonen wél de hele tijd thuis zijn. Waarom is ie niet daar bezorgd :mrgreen: of misschien is het meant to be, omdat ik eigenlijk toch moet leren voor tentamen morgen ;-)

Plaats reactie