Recepten proberen uit Vegan Eats World van Terry Hope Romero

Moderator: Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Recepten proberen uit Vegan Eats World van Terry Hope Ro

Bericht door Ananas » za dec 13, 2014 15:22

Het is heel makkelijk! Zeker met gyoza vellen. Je moet ze wel heel goed dichtplakken, anders gaat de vulling door de hele pan. En niét na het koken op elkaar stapelen, want dan plakken ze aan elkaar vast en wordt het één grote dumplingtaart (sprak zij uit ervaring). Het was wel heel lekker. Moet wel nog iets bij, of toetje ofzo, om er echt een vullende maaltijd van te maken.

Ik ben zo enthousiast over die gyoza wrappers! Dumpling FTW :mrgreen:

Ananas

Bericht door Ananas » wo dec 31, 2014 18:17

Ik ben de pastitio aan het maken - een soort Griekse aubergine lasagne. Maar dan totaal aangepast aan wat ik nog in huis had/ waar ik zin in had..

Het is meer een gewone lasagne geworden (ik had nog lasagnebladeren), met bechamel on top (geen zin om silken tofu en ongebrande cashews te gaan halen voor de witte saus uit VEW), en dan heb ik er tofu ricotta aan toegevoegd, die ik met verse dille gekruid heb. En wilmersburger on top. Het komt zo uit de oven :)

Ik heb er ook de tzatziki bij gemaakt uit dit boek, maar bij nader inzien ga ik die toch niet eten vanavond want er zit wel erg veel rauwe knoflook in... niet zo handig vlak voor het uitgaan :p

Wel erg lekker gekruid, deze pastitiolasagne! Beetje kaneel door de rode saus hmmmm

Ananas

Bericht door Ananas » vr jan 02, 2015 18:33

Ik ben weer lekker aan het kokkerellen geweest vanavond :-) ik heb de Pumpy Pumpkin Kibbeh gemaakt met Kale & Preserved Lemon salad.

De kibbeh was best wel veel gedoe en bevat vooral heul veul ui (500 g rode ui en nog 2 grote gele uien..) dat hoeft voor mij eigenlijk niet zo. Lekker is het wel, maar iets te veel gedoe voor de smaken die het oplevert. Maar goed, nu kan ik kibbeh bereiden ook weer van m'n bucketlist afstrepen :p de salade is echt een goede! Niet echt geschikt als maaltijdsalade, maar zeker heel lekker on the side, en granaatappelpitjes zijn echt :heart: :heart: fijn dat je die bij AH gewoon in het vriesvak vindt tegenwoordig.

Een gezonde eerste maaltijd van het jaar! :mrgreen:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma jan 05, 2015 14:34

Ik krijg hier trek van, Ananas. :p Die boerenkoolsalade moet ik ook nog eens maken. Ik vond hem inderdaad niet heel vullend maar ik ben ook gek op granaatappelpitjes. <3

Plaats reactie