Recepten proberen uit Vegan Eats World van Terry Hope Romero

Moderator: Martine

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Re: Recepten proberen uit Vegan Eats World van Terry Hope Ro

Bericht door Bonnie » vr jan 11, 2013 3:23

O, leuk recept, Ilona! Ik wil ook al heel lang eens pierogi proeven dus dat lijkt me leuk om te proberen!

Ik loop alleen ook nog achter :oops: Ik heb vandaag wel de pindasoep gemaakt, al heb ik zoveel dingen aangepast dat ik het eigenlijk niet vind "tellen" (bevroren pompoenblokjes genomen in plaats van courgette, ongeveer één derde van het recept gemaakt maar niet heel erg op de hoeveelheden gelet, sambal gebruikt in plaats van pepertjes, zelfgemaakte pindakaas gebruikt die niet helemaal goed was gelukt maar wel op moest, citroensap uit een flesje genomen in plaats van limoen, verse koriander weggelaten...) maar als ik had moeten wachten tot ik alles in huis had dan had het nog veel langer geduurd! En het was wel heel lekker, dus ik ga 'm zeker nog eens maken (en dan met courgette!).

Heb nog niet goed naar het cheesecakerecept gekeken maar die van jou ziet er prachtig uit, Dani! :)

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » vr jan 11, 2013 13:06

Ik had de soep woensdag gemaakt en ik vond hem echt heerlijk. Ik had qua groenten ook wat aanpassingen, ipv wortel had ik koolrabi en pastinaak gebruikt, en ik had er ook nog een restje aubergine erbij gegooid. Vooral de aubergine paste er erg goed bij. En het was lekker pittig, maar niet té.

Johannetje

Bericht door Johannetje » za jan 12, 2013 11:38

Het is veel werk als je niet gewend bent om alles zelf te doen. Ik doe altijd mijn eigen deeg (behalve bladerdeeg, dat is lastig) en maak vaak samossa's (dan ben je ook een tijdje bezig met vullen en opvouwen...) maar ik vind het fijn om lang in de keuken te staan, dat is niet voor iedereen zo.
Ik heb net de deeg gemaakt voor de pierogi en de rest doe ik vanavond. Ben benieuwd :).

Marla

Bericht door Marla » za jan 12, 2013 12:32

Cool, ben ook benieuwd. Wel een foto maken hè!
Ik vind het ook leuk om lang in de keuken te staan, maar nu (met een klein kindje) lukt dat eigenlijk bijna nooit meer. Nou ja, komt wel weer, dan kan ze me leuk helpen in de keuken :)

ilonavg
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door ilonavg » za jan 12, 2013 17:14

Tof dat jullie het gekozen recept leuk vinden!
Nu maar hopen dat het ook nog ergens naar smaakt. :)

Johannetje bijt zo te zien vandaag het spits af.. Succes en hou ons op de hoogte! (y)

Johannetje

Bericht door Johannetje » zo jan 13, 2013 10:57

Het is me goed gelukt en het was lekker. Ik heb de pierogis (zo direct uit het water) geserveerd met de uien erop en met de dille saus.
Helaas geen foto gemaakt maar ik heb nog veel over en maak ze morgen op (dan ga ik ze nog even in de pan bakken), dus dan maak ik een (mooie) foto :wink: .

Ja Ilona het is weekend en ik heb momenteel niet zoveel te doen, dus goed moment om veel tijd in de keuken door te brengen :D .

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » zo jan 13, 2013 13:42

Johannetje schreef:Het is me goed gelukt en het was lekker. Ik heb de pierogis (zo direct uit het water) geserveerd met de uien erop en met de dille saus.
Helaas geen foto gemaakt maar ik heb nog veel over en maak ze morgen op (dan ga ik ze nog even in de pan bakken), dus dan maak ik een (mooie) foto :wink: .
Ja! Wel een foto maken hoor! Dat motiveert mij ook... ;) Blij te horen dat het lekker was. Hoe lang heb je ongeveer in de keuken gestaan? (En hoe snel waren ze toen op? :wink: )
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Marla

Bericht door Marla » zo jan 13, 2013 19:42

Welke vulling had je gemaakt?

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo jan 13, 2013 19:48

Niet een recept wat ik zelf zou hebben uitgekozen eerlijk gezegd; veel werk en niet echt een volledig hoofdgerecht )toch? Ik wacht even wat foto's en wat ervaringen af.
En ik ben erg benieuwd hoe de "slagingskans" is dat het lukt, dit omdat ik dit soort baksels eigenlijk nooit maak.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

ilonavg

Bericht door ilonavg » ma jan 14, 2013 17:15

Gewoon proberen Dani! Het recept is weliswaar lang en er staan flink wat stappen in, maar erg moeilijk is het volgens mij niet.

Johannetje, is het nog gelukt een foto te maken? En vond je de pierogi's lekkerder toen je ze de volgende dag gebakken had? Mij lijkt dat namelijk wel zo..

Johannetje

Bericht door Johannetje » di jan 15, 2013 19:52

Ja het was nog lekkerder gebakken. Mijn vriend vond ze de eerste keer "glibberig"en gebakken worden ze krokant en krijgen een lekkere "geroosterde" smaak.
Ik heb alleen de aardappel vulling gemaakt want ik had de deeg niet gedubbeld en het leek me echt veel werk om nog de zuurkool te maken.

Hier een foto, niet echt geweldig maar toch wat
http://img842.imageshack.us/img842/9173/dsc1243n.jpg

De deeg maken neemt een kwartier, dan even in de koelkast, vulling voorbereiden (net zo makkelijk als aardappelpuree maken). Voor mij was het meeste werk om de deeg uit te rollen (heb ik wel 6 keer moeten doen om alle deeg op te maken) en er cirkels uit te steken. Ik was denk ik 40 minuten een uur bezig met het maken van de pierogis en het koken. Alles is prima uitgelegd in het boek.

Dani, het is toch best wel machtig dus wel als hoofdgerecht te eten, zeker als je er salade bij serveert

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » wo jan 16, 2013 12:21

Nou Johannetje, prima foto hoor: ik krijg er trek van! :) Toch zie ook ik er tegenop... Misschien zaterdag?!
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

ilonavg

Bericht door ilonavg » di jan 22, 2013 12:52

Dank voor de tip, Johannetje - ik denk dat ik ze straks gewoon meteen al ga bakken in de pan zodra ze gaargekookt zijn. Lijkt me inderdaad lekkerder.

Stap 1 zojuist gedaan: deeg maken kostte letterlijk vijf minuten. Dit is het geworden:
http://i46.tinypic.com/ne9s1z.jpg

Ik maak de ene helft straks met de aardappel/uien-vulling uit het recept, en de andere helft met appel, rode kool en karwijzaad erin.
Ik ben benieuwd!

Johannetje

Bericht door Johannetje » di jan 22, 2013 15:26

Was het lekker Ilona? :)

ilonavg

Bericht door ilonavg » di jan 22, 2013 16:48

Lekker is nogal een understatement.. Ik vind ze formidabel! :)

Ik had bij nader inzien geen zin om twee soorten te maken, dus ik heb de rode kool en appel gewoon door de aardappelvulling geroerd.

Pierogi in de maak:
http://i46.tinypic.com/2zez2ir.jpg

Gebakken pierogi:
http://i48.tinypic.com/1j14av.jpg

Zéér voor herhaling vatbaar, ik had niet verwacht dat ze zó lekker zouden zijn! :mrgreen:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di jan 22, 2013 17:10

Wow, je kunt wel een vegan pierogi fabriekje beginnen zo te zien!

Het lijkt mij ook een heel tof recept, misschien toch binnenkort nog maar even een uurtje vrijmaken om het uit te proberen. Ik merk heel vaak bij dit soort recepten die ietsje meer werk zijn dan normaal dat ik het heel lang uitstel voor ik ze een keertje ga proberen, en als ik het dan eindelijk een keer maak blijkt het heel erg mee te vallen hoeveel werk het is, en ga ik het veel vaker doen. Gewoon een keer proberen dus!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di jan 22, 2013 17:10

Ik had net bedacht dat ik hier vrijdag mee aan de slag ga. :D

Zo met die rode kool ziet het er eigenlijk heerlijk uit. Heb je verse rode kool gebruikt, of uit diepvries, blik etc?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

ilonavg

Bericht door ilonavg » di jan 22, 2013 17:18

Zeker gewoon proberen, Martine! Het recept is allesbehalve moeilijk en afgezien van het laten rusten van het deeg en wachten tot de uien en aardappels gaar zijn zit er heel weinig tijd in de daadwerkelijke handelingen.

Dani: ik heb verse rode kool fijngesneden en gestoofd met appel, rode wijnazijn, laurier en flink wat zwarte peper. Maar met rode kool uit een zakje of uit de vriezer gaat het ongetwijfeld net zo goed en vooral een heel stuk sneller. :)

ilonavg

Bericht door ilonavg » di jan 22, 2013 17:23

Trouwens nog even een tip..
Ik kwam bij heel veel online recepten namelijk de waarschuwing tegen dat restjes pierogi-deeg zich niet heel goed opnieuw laten uitrollen.
Ik heb het net getest met de afgesneden stukjes deeg (die ik eerst nog een poosje had laten rusten, zoals ook in het boek staat), hier heb ik alsnog twee pierogi uitgehaald maar die waren toch écht een heel stuk taaier!
Deeg dus bij voorkeur maar één keer uitrollen. :)

TonyJello

Ilona's foto's

Bericht door TonyJello » di jan 22, 2013 22:00

Dát ziet er goed uit, zeg! (y)

Plaats reactie