The Uncheese Cookbook

Moderator: Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

The Uncheese Cookbook

Bericht door Ananas » wo mar 21, 2012 9:33

Yay, de zoekfunctie doet het weer! :) dus nu weet ik dat sommigen van jullie dit kookboek van Jo Stepaniak hebben. Maar het had nog geen eigen topic dus bij deze.

Ik heb het boek sinds kort en heb mij gisteravond gewaagd aan de 'goudse kaas'

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5616_n.jpg

Geweldig recept, qua structuur is ie goed, kan hem schaven en vast ook raspen. Maarrr ik vind hem niet lekker, proef alleen de tahin en noten en te weinig vet en kaassmaak.

Maar het boek schijnt nogal hit and miss te zijn begreep ik.

Voordat ik euro's aan agar erdoor ga jagen, vroeg ik me af of iemand bepaalde recepten kan aanbevelen uit dit boek?

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Re: The Uncheese Cookbook

Bericht door Annikka-Ayla » wo mar 21, 2012 10:21

Ik heb het boek niet, wel een ander boek van Jo Stepaniak. Ik heb Vegan Vittles. Er staan heel lekkere recepten in. Al doe ik er standaard meer zout/sojasaus/kruiden in. En vaak ook wat meer vet en bij de koekjes meer suiker.
Dus ze kookt een beetje aan de flauwe kant vind ik.
Jammer dat de kaas niet lekker is. Hij ziet er wel heel mooi uit!
Vorige week heb ik de tofufeta uit Ecofabulous gemaakt. Die vonden we erg lekker en paste bij veel dingen.

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » wo mar 21, 2012 10:57

Ah, misschien is het dus een kwestie van andere smaakvoorkeuren. Denk ook dat als je vaak van Isa Chandra kookt, je veel meer kruiden gewend bent.

In dit boek ook een feta recept, lekker bij een frisse salade oid met deze zon :)

Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti » zo apr 01, 2012 8:27

ik heb zowel vegan vittles als het uncheese boek.
ik ben het wel eens met de stelling dat ze best flauw "kookt", dus ik pas de recepten vaak ook aan naar mijn smaak zeker met de dingen zoals knoflook/ mosterd/ kruiden.

dus wou je iets bepaalds weten, Ananas?
ik zag dat je tosti met die "gooda" erg goed gelukt was.
ikzelf heb wel tosti's gemaakt met het gooey cheese recept, dat is een smeerbare massa voor op tosti's.

wat het raspen van haar block cheeses betreft, valt het best mee als je ze even invriest, zijn ze wat steviger.
ik vind niet alle block cheeses lekker maar voor over gerechten vind ik ze juist wel geschikt (oven dingen, niet pasta)
de consistentie van de block cheeses vond ik wat te gummi achtig zelf, die van jou ziet er juist steviger uit dus ik vraag me af wat er dan anders aan is?

haar snelle "kaassauzen" gebruik ik wel eens voor door de pasta als ik alleen eet, doe er dan nog wat dingen door, zoals groenten (prei , champignons).

nog meer vragen roept u maar :D dit is wat ik zo even uit mijn hoofd weet.

Framboos

Bericht door Framboos » ma aug 13, 2012 15:34

Ik vind de broccoli cheese soup en de Florentin... ricotta pie (te lui om het op te zoeken) erg lekker. Die laatste wel alleen in de tofuvariant, met witte bonen vond ik het niks.

Plaats reactie