Recepten uit Vegan Pie In The Sky

Moderator: Martine

Plaats reactie
Framboos

Re: Recepten uit Vegan Pie In The Sky

Bericht door Framboos » zo aug 31, 2014 21:50

Ik maakte de gewone cookiecrust.

Mijn taart zag er veel beter uit, en de taartjes in VPitS ook! Misschien heeft zij alles niet op laten stijven voordat ze taart uit de vorm haalde?

Google laat ook betere resultaten zien.

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » zo aug 31, 2014 23:32

Ik had koffieleutjes gebruikt en dat was erg lekker.

Wen

Bericht door Wen » ma sep 01, 2014 9:26

Wat zijn koffieleutjes? Droge koekjes?

Framboos

Bericht door Framboos » ma sep 01, 2014 19:04

O wat een goed idee! Ben dol op koffieleutjes.

Koffieleutjes zijn van Lotus. Speculoos heten ze ook wel (toch? Zelfde soort koekjes?)

Wen

Bericht door Wen » ma sep 01, 2014 21:26

Ah, Ok thanks.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma sep 01, 2014 22:45

Haha awww, die taart ziet er wel een beetje zielig uit. Volgens mij was de vorm ook gewoon een beetje te klein, omdat het zo over de randen is gelopen? Die in het boek is inderdaad een stuk strakker. Hij smaakt vast hoe dan ook lekker. :)
Framboos schreef:O wat een goed idee! Ben dol op koffieleutjes.

Koffieleutjes zijn van Lotus. Speculoos heten ze ook wel (toch? Zelfde soort koekjes?)
Ja, volgens mij is het inderdaad een andere naam voor dezelfde koekjes. Met extra gember erdoor zoals Martine zei lijkt me een heel goed idee!

Framboos

Bericht door Framboos » di sep 02, 2014 7:40

Je hebt ook wel vegan gemberkoekjes in Nederland toch? Kan me alleen niet meer herinneren waar...

Die van de Ikea hebben vitamine D toch, dus die zijn niet vegan dacht ik. Maar ook nog ergens anders.. Iemand?

Framboos

Bericht door Framboos » vr dec 26, 2014 13:54

Martine schreef:Die frangipane is zoooo lekker! :-D
Ik heb die eindelijk gister gemaakt, mede door jouw enthousiasme en omdat vriend dol is op marsepein / alles met gemalen amandel. Ik vond 'm gister aardig lekker - lekkerder dan ik had verwacht (ben zelf niet zo heel dol op marsepein etc). Vriend vond 'm wel aardig, maar niet bijzonder.

Vandaag is 'ie echter véél lekkerder! Yum. Mocht ik 'm weer maken, dan zal ik dat zeker een dag van tevoren doen. :-D Hij smaakt veel minder naar amandel dan ik dacht (dat is een plus haha, maar/en ik voegde ook geen amandelextract toe, dat vind ik altijd zo overheersend).

Ik gebruikte trouwens amandelmeel in plaats van zelf geblancheerd amandelschaafsel fijnmalen. Ik zocht op internet op dat in een cup amandelschaafsel ongeveer 70-80 gram gaat, dus heb dat omgerekend naar de benodigde hoeveelheid en dat aantal grammen amandelmeel gebruikt.

De volgende keer als ik die shortbread crust maak ga ik 'm wel veel hoger in de pie plate drukken. Zakt altijd een beetje in en dan heb ik te veel vulling...

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jan 29, 2015 15:34

Die lemon mousse pie is echt verschrikkelijk lekker. :shock: Ik heb hem voor een verjaardag gemaakt en we waren stiekem blij dat er best een groot stuk van overbleef (we hadden ook andere lekkere taarten en misschien is citroen een smaak waar je echt van moet houden?) en daarna teleurgesteld dat hij alsnog veel te snel opging.

Dankje voor het aanbevelen Framboos!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jan 29, 2015 15:50

Die moet ik dan ook maar eens gaan proberen :-D Leuk!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Framboos

Bericht door Framboos » do jan 29, 2015 19:42

In dit soort gevallen is het wél toegestaan om te zeggen: I TOLD YOU SO, toch? :-D

En grote stukken overhouden = inderdaad fijn.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr jan 30, 2015 1:09

Ja, hij is echt geweldig! Ik heb trouwens wel het vanille-extract weggelaten omdat ik dat bij fruittaarten niet altijd goed vind passen (dan smaakt het minder fris, ofzo?). Volgens mij heb ik het bij de blueberry cheesecake ook steeds weggelaten.

Doen jullie er wel altijd vanille doorheen als dat in het recept staat? (Ik gebruik nog wel vaak cheapo vanille-aroma van Dr. Oetker... misschien heeft dat er ook mee te maken.)

Framboos

Bericht door Framboos » vr jan 30, 2015 9:59

Ik laat het ook vaak weg. Of vervang een klein deel van de suiker door vanillesuiker, die vind ik lekkerder dan het aroma van dr. Oetker.

Merk het meestal niet zo of ik het heb toegevoegd of niet (ook niet met aroma's niet van Dr. Oetker).

Plaats reactie