Appetite for Reduction - nieuwe Isa Chandra Moskowitz

Moderator: Martine

Plaats reactie
Purplehippie
Leefwijze: veganist

Appetite for Reduction - nieuwe Isa Chandra Moskowitz

Bericht door Purplehippie » wo jul 28, 2010 23:53

W00t! Nieuw kookboek van Isa Chandra Moskowitz! Hij is nog niet uit, maar al wel te pre-orderen via amazon.com http://www.amazon.com/Appetite-Reductio ... pd_sim_b_1
Het boek bevat vetarme vegan gerechten, ben heel benieuwd!

Ananas

Re: Appetite for Reduction - nieuwe Isa Chandra Moskowitz

Bericht door Ananas » do jul 29, 2010 5:26

Jammer, had liever een low carb boek gezien, maar goed, zie dat de recepten wel weinig suiker bevatten dus dat is al iets.

Claudia

Bericht door Claudia » do jul 29, 2010 8:21

Ow, tof! :mrgreen: Dank voor de info!

Purplehippie

Bericht door Purplehippie » ma dec 20, 2010 14:11

*Schop!*
Appetite for reduction is inmiddels te bestellen! Heb 'm zelf nog niet, maar zag wel dat er echt heel veel pagina's (ook met recepten) al in te zien zijn via Amazon: (Hoop dat deze superlange link werkt) http://www.amazon.co.uk/Appetite-Reduct ... 1600940498
Ik vind het er echt goed uitzien, vind de indeling van gerechten prettig; ze gaat in op verschillende types gerechten ipv de standaard voor-hoofd-nagerecht indeling van veel kookboeken. Aangezien ik bijna nooit een voor- of nagerecht eet, vind ik dit veel fijner. Haar indeling is als volgt: salades - bijgerechten - groenten - bonen - tofu/tempeh - pasta - soepen - curries/stoofpotten).
Ook fijn is dat de index achterin heel erg compleet is, zodat recepten snel terug te vinden zijn. Over de kwaliteit van de recepten zelf kan ik nog niets zeggen, heb nog niets geprobeerd nmlk, maar Isa kennende zal dat wel ok zijn :)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma dec 20, 2010 14:25

Ik heb 'm al! :) Helaas nog niet zoveel tijd gehad om iets te maken, maar gisteren hebben m'n vriend en ik de Butternut Apple Soup gemaakt en die beviel goed! M'n vriend vond het wel een beetje te zoet, maar misschien ligt dat ook wel aan het appelsap dat we gebruikten (en ik heb de hoeveelheden wat aangepast omdat ik precies één pompoen wilde gebruiken). Ik vind het iig een heel goede wintersoep, fijn en verwarmend met die gember... mmm.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » zo feb 06, 2011 16:54

Heeft iemand er al wat dingen uit gemaakt?
Ik ben aan het twijfelen of ik 'm ga bestellen of niet.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » zo feb 06, 2011 16:58

Ik wilde hem bestellen, maar heb het toch maar niet gedaan.
Ik heb het boekje eerst gedownload (ik kan het boek doorsturen, PM maar je email adres) om te kijken wat voor recepten er allemaal in zitten. Maar ik vond dat er veel onbekende dingen tussen zaten en ik besloot hem toch niet te bestellen.

UPD Het boekje is niet volledig. De meeste pagina's ontbreken. Maar door erin te kijken kun je wel de indruk krijgen of je hem wil..
Laatst gewijzigd door forisma op do feb 10, 2011 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Stein

Bericht door Stein » zo feb 06, 2011 18:20

Maar dat is net goed juist dan toch, om nieuwe planten en kruiden te leren gebruiken :) heb je er direct juiste recepten mee. (niet dat ikzelf van de kookboeken ben, maar heb een tijd gedaan aan de Groentetas waarbij ik steeds groenten kreeg die ik normaal nooit zou kopen en zo gedwongen werd wat met die groenten te doen, wat soms best wel lekkere en nieuwe maaltijden opleverde... soms ook totaal niet, ik snap nog steeds niet waarom iets als de pastinaak tot de 'eetbare groenten' wordt gerekend)

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 06, 2011 18:35

Stein schreef:ik snap nog steeds niet waarom iets als de pastinaak tot de 'eetbare groenten' wordt gerekend)
omdat het onwijs lekker is? :mrgreen:
ik vind het heerlijk! heb het vanmiddag rauw gegeten, gisteravond in puree met aardappel en ook nog in een soep.

Ik snap niet dat supermarkten vol ligt met smakeloze groenten...

Stein

Bericht door Stein » zo feb 06, 2011 18:46

Tjonge, rauw zelfs? Ik vind het ongelooflijk bitter en zo een gigantische kruid-smaak. En kruiden zijn goed, maar ik eet ook geen pure kerrie, hoe lekker ik het ook vind gemengd bij rijst of gebakken aardappelen. Ik heb pastinaak wel weten te vermengen met aardappelen, soya-melk, wortelen, knolselder en kruiden en dan was het prima te eten (mits ook nog heel goed vermengd, want de aanwezige stukjes bezorgden me nog een van walging betrokken gezicht :| ). Nee, ik vrees dat het niet voor mij is gemaakt... het schijnt wel HEEL erg gezond te zijn trouwens, en het bevat relatief veel ijzer. Maar dat doet de knolselder ook en die vind ik makkelijker te verwerken in maaltijden.

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 06, 2011 18:52

Ach ja smaken ... :-)
ik kan de smaak van bleekselderij echt niet waarderen, zoals jij jouw afkeer van pastinaak omschrijft. Heb het nu al jaren niet meer op, misschien weer eens proberen.

Ik vind de smaak van pastinaak trouwens meer op wortel lijken.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » zo feb 06, 2011 19:20

Een vriendin heeft mij geleerd om bij bleekselderij die draadjes te verwijderen, dan gaat ze vieze smaak min of meer weg. Ik ga hem ook een tweede kans geven, hij ligt nu in mijn koelkast :) Morgen een salade maken. Hopelijk bevalt het beter...

Marla

Bericht door Marla » ma apr 11, 2011 16:59

Ik heb dit kookboek vorige week vrijdag ontvangen en er meteen een recept uit gemaakt, namelijk de Trattoria Pasta Salad with White Beans. Heel erg makkelijk om te maken en ook erg lekker! Verder nog niet echt veel tijd gehad om in het boek te bladeren helaas, maar dat komt nog wel.

RenateM

Bericht door RenateM » wo apr 13, 2011 19:38

Afgelopen vrijdag, de mango bbq beans gemaakt. Was zalig, hele avond een zoete smaak in de mond gehad.
Gecombineerd met rijst, mais en taco chips.
Enige wat me opviel in het recept is de liquid smoke, iemand een idee waar je het krijgen kan?

Marla

Bericht door Marla » wo apr 13, 2011 19:50

Ik heb het bij een Surinaamse toko gekocht, maar ik weet niet of je die ergens bij je in de buurt hebt?

medjool

Bericht door medjool » ma apr 18, 2011 8:53

kun je online bestellen, o.a. bij smokey-al.nl

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma apr 18, 2011 9:46

Ik heb hem op ebay besteld, goedkoper (incl verzending)
Alleen nog nooit gebruikt.

UPD Net gezien bij de Russische winkel in Rotterdam, Hoogstraat, kost 2,50 maar en het flesje is veel groter dan een Amerikaans flesje.
Laatst gewijzigd door forisma op do apr 21, 2011 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

RenateM

Bericht door RenateM » di apr 19, 2011 11:33

Dank je, heb het nagekeken, is inderdaad goedkoper op ebay. Daar besteld. Ben benieuwd hoe het anders smaakt.

Purplehippie

Bericht door Purplehippie » wo apr 20, 2011 15:36

Erg leuk: een blog van iemand die probeert af te vallen aan de hand van Appetite for Reduction: http://red​uctionproj​ect.blogsp​ot.com/

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo apr 20, 2011 18:32

Purplehippie schreef:Erg leuk: een blog van iemand die probeert af te vallen aan de hand van Appetite for Reduction: http://red​uctionproj​ect.blogsp​ot.com/
Leuk!
Ook handig voor de mensen die een recept kiezen op basis van de foto, die kunnen op deze blog even gaan kijken welk recept ze willen gaan maken :mrgreen:

Plaats reactie