Recepten uit Viva Vegan

Moderator: Martine

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Recepten uit Viva Vegan

Bericht door Marla » ma mei 31, 2010 14:29

Post hier jullie (favoriete) recepten uit Viva Vegan!

Het duurde even voordat ik er iets uit heb gemaakt omdat ik eerst wat van de ingrediënten moest zien te vinden. Vorige week maakte ik de Feijoda, met daarbij Yellow Garlic Rice, Brazilian Kale, en Sweet Plantains. Samen goed voor zo'n 10 tenen knoflook :lol: (eigenlijk nog meer maar ik vond het zo wel welletjes).
De Feijoda rook echt heerlijk maar de smaak viel wat tegen, en hij was daarnaast ook veel te vloeibaar. Volgende keer ga ik dus minder water toevoegen. Maar OMG wat was de Yellow Rice fantastisch zeg, en ontzettend makkelijk om te maken! Die ga ik morgen dus weer maken :)
Ik vond de Kale wel lekker maar ik moest diepvriesboerenkool gebruiken en dat is een stuk minder lekker en ook minder praktisch omdat het heel fijn gesneden is. Ik vind het zo jammer dat we hier niet de kale hebben die ze in de VS hebben :(

Gisteren heb ik de Steamed Red seitan gemaakt, ter voorbereiding op morgen. Ik denk alleen dat hij is mislukt :(. Ik had al op the PPK gelezen dat hij erg nattig was maar bij mij was het wel heel extreem, en na het stomen was hij nog steeds erg slap en vochtig. Morgen maar eens kijken hoe het gaat worden in het gerecht.

Marla

Re: Recepten uit Viva Vegan

Bericht door Marla » di jun 01, 2010 7:22

Even een quote uit ander topic:
Ananas schreef:Marla, heb je al iets gemaakt uit Viva Vegan! ? Volgens mij zijn veel ingrediënten hier either niet te krijgen of heel erg duur....
Ik heb al een aantal dingen gevonden en de prijs viel me mee. Wat voor ingrediënten zoek je? Misschien kan ik je wat tips geven!

Ananas

Bericht door Ananas » di jun 01, 2010 15:43

Nou ja bijvoorbeeld de masa harina corn flour? Ik ken niet zo veel soorten maïsmeel, de oranje en blauwe zak en dan weet ik niet welke ik eigenlijk moet nemen (maar ik ben dan ook een maïsmeel noob).
De bakbananen en vele avocado's leken me ook best wel duur, net als losse pepers.

En het zijn ook zo veel dingen waar ik echt nog nooit van heb gehoord. aji amarillo pasta, of bevroren amarillo... hmmm okee daarvoor kan je dan vast gewoon pepers nemen? Of al die soorten aardappel. Of light-coloured Mexican Beer :?

Er zijn ook wel gerechten die niet om moeilijke ingrediënten vragen zie ik nu... maar goed ik ga er wel mee aan de slag na m'n tentamens volgende week :).

Marla

Bericht door Marla » di aug 24, 2010 14:36

Een aantal van de ingrediënten heb ik bij Tjins gekocht, een toko in een zijstraatje van de Albert Cuyp markt. Ze hebben in ieder geval 1 van de twee soorten maismeel die je nodig hebt. Verderop op de Albert Cuypmarkt zit de peperbol, en daar hebben ze redelijk goedkope kruiden te koop. Ik vond daar de Annatto zaden die ze gebruikt om de olie te maken. Pepers en bakbananen kun je ook het beste bij toko's of turkse winkels kopen, daar zijn ze het goedkoopste. Mexican Light beer is bijv. Corona, ik weet niet of je hier in NL ook andere soorten kunt kopen.
Die aji amarillo paste heb ik nog niet gezien maar ook nog niet echt naar gezocht, voor welk recept heb je dat nodig?

Ik ga vanavond de arroz con seitan maken, lijkt me erg lekker en het zijn weinig lastige ingrediënten.

Marla

Bericht door Marla » di aug 24, 2010 14:41

Oh ik kwam net deze site tegen, daar verkopen ze allerlei Latijns-Amerikaanse producten. Ik weet alleen niet hoeveel het kost om naar NL te laten versturen (volgens mij zitten ze in België).

Marla

Bericht door Marla » di aug 24, 2010 22:09

De Arroz con Seitan was echt heerlijk, en ook best makkelijk te maken. Ik ga deze zeker vaker maken.

Marla

Bericht door Marla » vr sep 10, 2010 19:17

Heeft nog steeds niemand anders hem (Framboos)?
Ik heb er vandaag weer wat gerechten uit gemaakt en ik geloof dat het nu officieel mijn meest favoriete kookboek is. Echt zo lekker, en het meeste is helemaal niet moeilijk, alleen wel een beetje tijdrovend soms maar dat heb ik er wel voor over.

Ananas

Bericht door Ananas » zo sep 12, 2010 21:32

Ik heb er nog steeds niks uit gemaakt :oops: de recepten spreken me niet zo aan. heb al een paar keer op het punt gestaan de seitan eruit te maken maar dan blijkt dat ik een of ander ingredient niet heb (kikkererwtenmeel geloof ik) en leg ik het boek weer weg.
wel tof dat het je zo bevalt! :mrgreen:

Framboos

Bericht door Framboos » zo sep 12, 2010 21:43

Marla schreef:Heeft nog steeds niemand anders hem (Framboos)?
Ik heb er vandaag weer wat gerechten uit gemaakt en ik geloof dat het nu officieel mijn meest favoriete kookboek is. Echt zo lekker, en het meeste is helemaal niet moeilijk, alleen wel een beetje tijdrovend soms maar dat heb ik er wel voor over.
Nee, nog steeds niets gekocht... je maakt me wel nieuwsgierig. Ananas dan weer niet. Haha.

Framboos

Bericht door Framboos » ma jan 17, 2011 19:49

De quinotto is echt heerrrlijk!

jet
Moderator

Bericht door jet » di jan 18, 2011 18:59

is quinotto een samentrekking van quinoa en risotto??
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos » di jan 18, 2011 19:45

yup.

Marla

Bericht door Marla » do dec 22, 2011 12:44

Eergisteren voor het eerst sinds tijden weer eens tijd gehad om wat gerechten uit Viva Vegan te maken en het was meteen weer een groot succes.
Ik heb de Gallo pinto gemaakt, dat wilde ik eigenlijk al veel eerder doen omdat ik daar verzot op was toen ik in Nicaragua zat maar het kwam er steeds niet van. Het smaakte totaal niet zoals in Nicaragua maar het was evengoed echt super lekker. Erbij had ik Tempeh Asado gemaakt, en Peruaanse salade met limaboontjes, mais en cherry tomaten. Door de salade moest eigenlijk een speciale peper pasta maar die had ik niet in huis, het smaakte gelukkig ook prima zonder. Inmiddels heb ik de pasta wel in huis dus ik ga hem binnenkort eens maken volgens recept.
De Tempeh Asado viel ook in de smaak bij mijn vriend terwijl hij helemaal niet van tempeh houdt, ook een succes dus.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do dec 22, 2011 15:19

Klinkt heerlijk allemaal Marla! ik heb dit boek helaas ook nog steeds niet, ben ook wel bang dat ik veel ingrediënten niet kan vinden, maar ik denk toch dat ik 'm maar eens moet gaan bestellen! misschien na de kerst...

Marla

Bericht door Marla » do dec 22, 2011 15:47

Sommige dingen zijn inderdaad lastig te vinden maar ik heb nu volgens mij bijna alles wel in huis. Het voordeel is dat je dan meestal maar een beetje hoeft te gebruiken, dus als je het eenmaal hebt dan kun je er ook wel weer even mee voort. En ik vind het zelf altijd heel leuk om winkels/internet af te struinen op zoek naar speciale dingen. Nu had ik bijv. een Peruaanse webshop gevonden waar ik wat dingen heb besteld, en de eigenaar kwam het allemaal zelf even langs brengen, super service!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo dec 25, 2011 11:55

Marla schreef:Sommige dingen zijn inderdaad lastig te vinden maar ik heb nu volgens mij bijna alles wel in huis. Het voordeel is dat je dan meestal maar een beetje hoeft te gebruiken, dus als je het eenmaal hebt dan kun je er ook wel weer even mee voort. En ik vind het zelf altijd heel leuk om winkels/internet af te struinen op zoek naar speciale dingen. Nu had ik bijv. een Peruaanse webshop gevonden waar ik wat dingen heb besteld, en de eigenaar kwam het allemaal zelf even langs brengen, super service!
Oh ja, ik vind het ook altijd leuk om (voor mij) onbekende winkeltjes te bekijken. Zeker als het ingrediënten zijn die lang goed blijven wil ik er best even naar zoeken. Ik hoop dat ik veel van de dingen in Den Haag kan vinden, maar anders moet ik maar in Amsterdam gaan inslaan :)
Wat is het adres van die webshop? Dat klinkt supergoed inderdaad!

En: Ik heb Viva Vegan gekregen voor kerst, jeeej! :mrgreen:

Marla

Bericht door Marla » ma dec 26, 2011 21:30

Ik denk dat je in Den Haag ook wel het een en ander moet kunnen vinden. In Surinaamse/Caribische Toko's heb je de meeste kans.

Het winkeltje is Sabor del Peru. Ik heb er Aji Amarillo, Aji Panca en Aji Rocoto besteld, maar ze hebben meer ingredienten die in het boek voorkomen.
Leuk dat je het cadeau hebt gehad, ik ben benieuwd of je er ook zo enthousiast over wordt als ik!

Plaats reactie