Recepten uit het boek Vegan Brunch

Moderator: Martine

Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Recepten uit het boek Vegan Brunch

Bericht door Wanda » wo aug 11, 2010 0:22

De Chesapeake Tempeh Cakes werken trouwens ook goed met tofu.
Mijn kinderen vinden dat allebei lekkerder.
Eerste stuk van het recept overslaan, beginnen met tofu mashen met een vork, rest erbij en bakken.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » zo aug 22, 2010 22:48

Heeft iemand het pierogi recept uitgeprobeerd?
Het is een best lang recept, dus als het niet zo goed is, wil ik er niet aan beginnen.

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 28, 2010 11:58

Ik heb vegan brunch ontdekt! OMG dat ik hier nog niet eerder uit gekookt heb....

Heb er vanochtend bagels uit gemaakt en die zijn zoooo lekker! Denk wel dat ik ze volgende keer zonder sesamzaadjes maak, want de hele keuken zat onder.

Nu staan er 2 kleine broccoli quiches in de oven. Neem ze vanavond mee naar vriendinnen.

Ik wil een brunch café openen :oops:

cavia

Bericht door cavia » di dec 28, 2010 12:39

Ik doe met je mee Ananas! Dat wil ik namelijk al zoooo lang haha.

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 28, 2010 15:37

Jaaa vet leuk!! Heb jij ideeën voor een ruimte ofzo? Ik heb namelijk niet eens een behoorlijke eettafel hier :P Ik kan misschien wel langsgaan bij alle ateliers hier in de straat. Grootste deel van de tijd zie ik er niemand.
Weet alleen niet zo goed hoe ik het kan combineren met mijn studie (waarom moet ik nog zo lang :roll:).....

Anyway, ik heb de broccoli quiche dus gemaakt, hij ruikt heerlijk, had wat vulling over en dat ging er los ook prima in.
Nu zitten de tempeh pastry puffs in de oven. Ik heb het gemaakt zoals Marla het beschreef in dit topic (bladerdeegvellen door 4en) en nu heb ik vulling over... al die vullingen :P maar goed daar kan ik nog wel wat mee. Ben benieuwd!
Tussendoor heb ik ook nog falafel staan bakken uit VWAV, en ze zijn niet uit elkaar gevallen 8)
Samen met empanadas en appelkruimeltaartmuffins wederom een feestmaal vanavond!

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 28, 2010 19:55

Yeahh, ik ga een brunch (eigenlijk meer brinner) geven bij vriendinnen op nieuwjaarsdag!
Heeft iemand echte aanraders uit dit boek?
Het is pas om 16:00 dus ik heb de hele dag de tijd om vanalles klaar te maken. Zit te denken aan veel verschillende dingen en het dan in tapas stijl of buffet stijl te serveren. Wil sowieso wafels & pancakes maken, maar weet nog niet wat voor soort. De bagels vond ik ook erg lekker, lijkt me ook een goede. Verder wat hartige dingen erbij en wie weet nog iets dessert-achtigs. Heb er nu al zin in, wat een goede start van het nieuwe jaar :mrgreen:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » di dec 28, 2010 23:13

Ananas schreef:Yeahh, ik ga een brunch (eigenlijk meer brinner) geven bij vriendinnen op nieuwjaarsdag!
Heeft iemand echte aanraders uit dit boek?
Ik raad de samosa mashed potato pancakes aan.
Aardappelbeslag van te voren maken en dan is het heel makkelijk in elkaar te zetten.
Had die als appetizer gemaakt toen ik wat vrienden over had en het viel erg in de smaak.
(Iedereen hier at het met ketchup, maar amerikanen gooien bijna overal ketchup overheen.)
Trouwens... als je een nonstick pan hebt, hoef je niet zo veel olie te gebruiken als het recept zegt.

Ananas

Bericht door Ananas » wo dec 29, 2010 20:29

Bedankt voor de tip! Het klinkt lekker en heeft simpele ingrediënten.

Ik heb vandaag de Potato Spinach Squares gemaakt. Lekkerrrrr!! Ik heb ook de Cornbread Waffles with Pantry Mole Rojo & Seitan gemaakt. Er kwam een vegan vriendin brunchen/brinneren en die vond het ook errug lekker. De smaak van de mole is erg rijk, door alle verschillende kruiden die erin gaan. Prima combinatie met de seitan!

cavia

Bericht door cavia » do dec 30, 2010 11:41

Nee, voor een plek niet. Voor het interieur en eten wel. Dat komt dus ook wel goed. Alleen de financiën en plek nog. En tijd, alhoewel, na mei ben ik afgestudeerd en heb ik niks meer (:

Ik denk dat ik dát boek ook maar eens moet gaan kopen. Aahhh, waarom zijn mn verjaardag en Kerst (en dus kadootjes) nou net geweest?
Verder denk ik dat ik ook even langskom op 1 januari en wens ik je veel succes om juist dán lang in de keuken te gaan staan ;p

Beschouw dit eigenlijk ook maar als een nutteloze post.

Apraxia

Bericht door Apraxia » do dec 30, 2010 13:26

De tempeh pastry puffs waren heerlijk :)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Ananas

Bericht door Ananas » do dec 30, 2010 17:20

Die zijn zeker lekker! Ik ga ze morgenavond weer maken om met de jaarswisseling op tafel te zetten, had nog aardig wat tempeh mengsel over.

Vandaag heb ik de poppyseed pull-apart rolls gemaakt. Mjammm, wat is dat lekker!! Het brood is snel opgegaan. Helemaal niet moeilijk te maken, je moet alleen wel de tijd hebben om 2 uur te wachten terwijl het rijst.

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 03, 2011 3:22

Ik ben zo bliijjj *waar zijn de hyperactieve smilies als je ze nodig hebt* ik ben op het idee gekomen om een brunchservice te gaan doen! ontbijtservice meets brunchcafe. Je kunt er hier meer over lezen en ik hoop dat er geïnteresseerden zijn op het forum :mrgreen: http://plantaardigekeuken.blogspot.com/ ... g-bob.html (en ik krijg binnenkort, overmorgen, ook nog een echte domeinnaam! whoehoe!)

Ik zou het ook wel leuk vinden om weer eens een keer in slaap te vallen maar het is gelukkig een productieve slapeloosheid waar ik aan lijd :lol:

Ohja, op oudjaarsavond had ik zowel de tempeh pastry puffs nog eens gemaakt (vielen bij iedereen erg in de smaak) als de chesapeake tempeh cakes (hoop dat ik het goed schrijf). Ik vond ze lastig bakken, al het paneermeel viel eraf in de pan en ging een beetje aanbranden en stinken (maar ik had dan ook geen panko gekocht maar normale), er zat niet veel smaak aan de cakes en de saus was superpittig. Er bleef aardig wat van over dus dat spreekt wel voor zich. Ga ze denk niet nog eens maken.

Framboos

Bericht door Framboos » ma jan 03, 2011 18:45

Ik heb dit weekend de scramble met olijven gemaakt en vond m erg lekker. Lekkerder dan die uit vegan with a vengeance. yumyumyum, die ga ik echt vaker maken.

O, en de cinnamon rolls... met Kerst gemaakt. Ik droom er soms over.

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 03, 2011 19:15

Framboos schreef:O, en de cinnamon rolls... met Kerst gemaakt. Ik droom er soms over.
Hahaha!
Klinkt goed, had laatst al filodeeg gekocht, wie weet van het weekend.

Framboos

Bericht door Framboos » ma jan 03, 2011 19:24

Da's voor de chococroissants toch? Er gaat geen filodeeg in de cinnamon rolls (die echt, ik zeg het nog maar eens, HEERLIJK zijn).

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 03, 2011 19:28

Hmm, ik had alleen het recept voor de chocolate gelezen, dacht dat de cinnamon ongeveer hetzelfde was maar dan met kaneel. Jammer zeg, moet ik twee soorten maken zaterdag :mrgreen:

Ananas

Bericht door Ananas » za jul 30, 2011 21:53

Ik heb vegan brunch herontdekt! Vanochtend de tomato rosemary scones gemaakt. O my god, dat is het lekkerste brood wat ik tot nu toe heb gefabriceerd. Heerlijk zacht, smaakvol, niet droog......... en ze zijn zo makkelijk te maken! Heel tof.

Heb ook gisteren de cinnamon rolls gemaakt. Ze waren iets te lang gebakken (oerzoet was verbrand) en ik wil er nog eea aan aanpassen maarrr het was zeker niet vervelend om ze te eten :mrgreen:

Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame » ma jul 16, 2012 13:06

Ik heb dit boek vorige week binnen gekregen :) Heb vandaag de Lemon-poppyseed muffins gemaakt en ze staan nu af te koelen, maar ruiken echt heerlijk! Het recept was ook heel makkelijk dus perfect voor mijn eerste vegan bak ervaring :)

De tomato-rosemary scones staan ook hier nog op het programma en ook de avocado aardappel salade wil ik proberen!
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » ma jul 16, 2012 15:22

Vegan Brunch is bij mij volledig uit elkaar gevallen. Of slechte boekbinding, of een heel goed teken...
Van het broodgedeelte heb ik nog niet veel geprobeerd. Zou daar wat meer naar moeten kijken.
Ik maak standaard bijna altijd de pannekoeken van dit boek. De samosa mashed potatoes zijn ook erg lekker.
En natuurlijk zag mijn zoontje het plaatje op de achterkant van het boek en heb ik ook het tofu benny recept al een paar keer gemaakt. Erg lekker! De Tofu omelets and chesapeake tempeh cakes zijn ook goede recepten. De tempeh cakes maak ik meestal met tofu, omdat mijn kinderen niet echte tempeh liefhebbers zijn.

Framboos

Bericht door Framboos » ma aug 13, 2012 5:22

Uniflame schreef:Ik heb dit boek vorige week binnen gekregen :) Heb vandaag de Lemon-poppyseed muffins gemaakt en ze staan nu af te koelen, maar ruiken echt heerlijk! Het recept was ook heel makkelijk dus perfect voor mijn eerste vegan bak ervaring :)

De tomato-rosemary scones staan ook hier nog op het programma en ook de avocado aardappel salade wil ik proberen!

De blueberry muffins zijn ook erg lekker!

De scramble uit dit kookboek vind ik trouwens de lekkerste scramble die ik tot nu toe gemaakt heb.

Plaats reactie