welk vegan kookboek zalk kiezen?

Moderator: Martine

Wen

Re: welk vegan kookboek zalk kiezen?

Bericht door Wen » vr nov 06, 2009 15:34

lola
Leefwijze: veganist

Bericht door lola » di nov 10, 2009 19:54

Wen schreef:Ja, hier:
http://www.veganpeace.com/cookbook_revi ... eviews.htm" target="_blank" target="_blank
soweee (y)

Shanti

Bericht door Shanti » wo jan 06, 2010 21:05

ik zou eco fabulous kopen.
Ik hou niet echt heel erg van koken, maar van dat boek krijg ik er spontaan zin in.
Volgende week ga ik de rodekool/choco truffels maken.
Hmmmmm lekker! tenminste ik hoop dat ze lekker worden :D

Malong

Bericht door Malong » ma jan 11, 2010 18:46

Hmm, smaken verschillen, maar ik ben werkelijk gek op mijn 'Veganomicon' (kwam hier al een paar keer langs geloof ik). Een bijzonder omvangrijk en compleet boek barstensvol met leuke recepten, en in het midden van het boek vind je trouwens ook likkebarend mooie foto's :shock:

Verder hebben de twee schrijfsters ook een bijzonder vermakelijk kookprogramma dat op de volgende link te bezichtigen is: http://video.google.nl/videosearch?hl=n ... E4QqwQwCQ#

Enjoy!
The cradle rocks above an abyss, and common sense tells us that our existence is but a brief crack of light between two eternities of darkness -Vladimir Nabokov-

Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti » di jan 12, 2010 0:13

het is gek maar v'con is de grootste tegenvaller van de laatste paar maanden aangeschafte boeken.....geen idee hoe dat komt.
ligt stof te vergaren.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jan 12, 2010 0:15

Berti schreef:het is gek maar v'con is de grootste tegenvaller van de laatste paar maanden aangeschafte boeken.....geen idee hoe dat komt.
ligt stof te vergaren.
Oh, ik heb juist interesse. Miss kunnen we iets regelen??

Fynnya

Bericht door Fynnya » di jan 12, 2010 11:59

Malong schreef:Hmm, smaken verschillen, maar ik ben werkelijk gek op mijn 'Veganomicon' (kwam hier al een paar keer langs geloof ik). Een bijzonder omvangrijk en compleet boek barstensvol met leuke recepten, en in het midden van het boek vind je trouwens ook likkebarend mooie foto's :shock:

Verder hebben de twee schrijfsters ook een bijzonder vermakelijk kookprogramma dat op de volgende link te bezichtigen is: http://video.google.nl/videosearch?hl=n ... E4QqwQwCQ#
Oke dat is echt het meest vage kookprogramma ooit.... Niet te geloven dat meiden die zo'n rare amateurkookshow maken, ook een daadwerkelijk uitgegeven kookboek hebben weten te maken.
Die combi met een bandje erbij dat muziek maakt en groente snijdt, vind ik trouwens wel erg leuk, maar die meiden zijn een beetje te irritant voor mijn smaak.

Berti

Bericht door Berti » di jan 12, 2010 12:14

jasmijn ik heb je een PB gestuurd....

Malong

Bericht door Malong » wo jan 13, 2010 18:52

Oke dat is echt het meest vage kookprogramma ooit.... Niet te geloven dat meiden die zo'n rare amateurkookshow maken, ook een daadwerkelijk uitgegeven kookboek hebben weten te maken.
Die combi met een bandje erbij dat muziek maakt en groente snijdt, vind ik trouwens wel erg leuk, maar die meiden zijn een beetje te irritant voor mijn smaak.
:grin:
Smaken verschillen dus daadwerkelijk. Het programma is inderdaad ietwat amateuristisch, maar dat vond ik ergens wel charmant. Van die strak geregisseerde kookprogramma's zijn er wel voldoende denk ik.

Verder is de Veganimcon naar mijn inziens wel professioneel opgesteld, maar dat komt waarschijnlijk doordat zij met met een (professionele) uitgeverij hebben gewerkt die waarschijnlijk ook niet zo dol is op een losse aanpak.

En dat ze irritant zijn: :grin:
The cradle rocks above an abyss, and common sense tells us that our existence is but a brief crack of light between two eternities of darkness -Vladimir Nabokov-

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo jan 13, 2010 19:10

Ik vind die PPK shows ook leuk! Het past toch ook wel bij de stijl van Vegan with a Vengeance enzo vind ik. Zou het ook leuk vinden als er nieuwe afleveringen van komen, maar zo te zien zijn deze vier allemaal al van een paar jaar geleden...

Oh, voor Fynnya (je zei toch in het andere topic dat je graag meer foto's wilde?), hier staat een lijst met links naar foto's:
http://www.postpunkkitchen.com/forum/vi ... p?id=45531" target="_blank" target="_blank
of had je die ook al gezien? is al vaker gepost geloof ik.

JesseL

Bericht door JesseL » wo jan 13, 2010 19:11

In hoeverre is het een aanvulling op of is er een overlap met "Vegan with a Vengeance"?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo jan 13, 2010 19:26

Overlap is er voor zover ik weet bijna niet. Het tofu ricotta recept staat dacht ik wel in allebei, en misschien nog iets anders, maar verder zijn het wel compleet verschillende boeken. Ik vind Veganomicon heel fijn omdat er allerlei basisinformatie in staat over hoe je verschillende ingrediënten moet klaarmaken met kooktijden en uitleg voor elke groente apart, plus verschillende bereidingswijzen (stomen, grillen, etc). Dat soort info staat er ook voor verschillende granen en bonen.
Maar da's alleen maar het beginstuk (waar ik dus wel heel blij mee ben). De rest van het boek staat vol met recepten. Het gaat echt van heel simpel tot heel uitgebreid, dus ik kan er altijd wel iets in vinden dat ik wil maken. Nou heb ik nog lang niet alles geprobeerd, maar de dingen die ik gemaakt heb waren wel heel lekker ^^
Oh en hier staan sample recipes, als dat helpt.

Maar VwaV is ook heel leuk. ik zou daar meer uit moeten koken...

JesseL

Bericht door JesseL » wo jan 13, 2010 19:52

Ik vind het alleen nog wel erg lastig dat al die kookboeken Engels zijn...
Engels is één ding, maar al die termen die ik hiervoor nog nooit gebruikt of tegen gekomen ben... Maar de markt voor Nederlandse vertalingen zal wel te klein zijn helaas.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo jan 13, 2010 20:00

JesseL schreef:Ik vind het alleen nog wel erg lastig dat al die kookboeken Engels zijn...
Engels is één ding, maar al die termen die ik hiervoor nog nooit gebruikt of tegen gekomen ben... Maar de markt voor Nederlandse vertalingen zal wel te klein zijn helaas.
Vond ik in het begin ook ja, omdat ik al die kooktermen daarvoor nooit gebruikte. Maar dezelfde woorden komen steeds terug, dus het went wel snel :)

Je kunt ook Ecofabulous Koken in Alle Seizoenen kopen natuurlijk, dan heb je een Nederlands (en modern) kookboek. Al staat die trouwens wel héél vol met (half) Engelse zinnen en woorden... :/ maar de recepten zijn allemaal duidelijk en zien er heel goed uit! Ik heb 'm aan m'n moeder gegeven voor kerst, en ben benieuwd naar hoe de gerechten smaken ^^

Framboos

Bericht door Framboos » wo jan 13, 2010 20:04

Bonnie schreef: Vond ik in het begin ook ja, omdat ik al die kooktermen daarvoor nooit gebruikte. Maar dezelfde woorden komen steeds terug, dus het went wel snel :)
Dat went inderdaad erg snel. Gewoon hier vragen als je het niet weet, er is bijna altijd wel iemand die je kan helpen!

PId
Contacteer:

Bericht door PId » do jan 14, 2010 10:39

goedemorgen! ik zag gister dat volume 2 van attila hildmann's vegan kochbuch is verschenen. Ik heb hem al besteld. Als het zo goed is als de eerste dan mag ik veel verwachten :)

jet
Moderator

Bericht door jet » do jan 14, 2010 22:54

PId, laat je even weten hoe die bevalt strakjes?
Ben benieuwd. Had deel 1 voor Sinterklaas gevraagd (mijn broer woont in Duitsland....), maar helaas niet gekregen :( Misschien binnenkort zelf maar eens kijken of gewoon op mn verlanglijstje houden voor mn verjaardag (das pas in augustus)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr jan 15, 2010 13:57

Op het tafeltje voor in de kringloopwinkel lagen twee boeken getiteld 'Een leven lang fit'. Ik meende dit boek hier al eens vaker, in positieve context, tegengekomen te zijn, dus voor 1,25 euro is een van de boeken nu van mij :)

Wen

Bericht door Wen » vr jan 15, 2010 14:26

Persoonlijk vind ik een leven lang fit een boek om ondervoed van te worden. Niet goed en niet gezond, maar wat voor de ene gezond is is dat voor de andere misschien niet.

lena

Bericht door lena » vr jan 15, 2010 14:33

De recepten zijn volgens mij best goed en meestal gezond. De voedingsadviezen en informatie moet je inderdaad maar negeren.

Plaats reactie