welk vegan kookboek zalk kiezen?

Moderator: Martine

Plaats reactie
Apraxia
Leefwijze: veganist

welk vegan kookboek zalk kiezen?

Bericht door Apraxia » ma jun 09, 2003 15:37

Ik kreeg van vrienden een 'tegoedbon' voor een vegan kookboek daar ze er in de winkel (verassend genoeg) geen konnen vinden de volgende vragen:
Ik heb "Vega" van Lorna Sas al. Ik zit aan een boek van Ben Klok te denken. Welke valt aan te raden?
Iemand ervaring met het uncheese cookbook?

Marije

Bericht door Marije » ma jun 09, 2003 17:54

ik heb geen ervaring met dat laatste kookboek, maar ik heb het kookboek van ben klok, en die vind ik niet echt super..maar dat komt ook omdat ie allemaal groentes gebruikt die mij totaal niet trekken..
Puur vega is ook een bijna helemaal vegankookboek, het ziet er niet zo heel mooi uit (geen plaatjes zoals bij lorna sas) maar er staan 400 recepten in ofzo.

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline » di jun 10, 2003 9:56

Bedoel je met puur vega - puur vegetarisch van Peter Berkley? Ik vind dat een heel mooi boek en tevens een filosofie boek over eten. Gebruikt veel biologische producten. Ok niet met van die gelikte foto's van gerechten maar wel mooie zwart wit foto's van kookhandelingen (zie ook mijn boekrecentie in GI nr 56)

Ben Klok is langzamerhand wat verouderd en komt wat saaiig over. Maar het was wel het eerste nederlandstalige vega kookboek wat gedurende lange tijd het enige was wat in Nederland verkrijgbaar was.

Gr Caroline

Fee

Bericht door Fee » di jun 10, 2003 14:58

Hoi Apraxia,

Ben Kloks boek is wat verouderd, maar bevat wel allerlei basisrecepten. Er staat in hoe je dingen kunt vervangen en hoe je bijvoorbeeld sojamelk kunt maken! Het boek is ook niet duur. Er staan alleen geen plaatjes in.