Recepten uit het kookboek Veganomicon

Moderator: Martine

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Re: Recepten uit het kookboek Veganomicon

Bericht door Marla » vr dec 13, 2013 12:03

Die chickpea cutlets zijn hier vaste prik. Maak ze echt heel vaak, doe ook vaak een deel in de vriezer. Verder vond ik de stew met boerenkool en spruitjes ook wel lekker. Verder weet ik het niet meer zo goed.

Ananas

Bericht door Ananas » zo dec 15, 2013 11:13

Goh wat grappig dat jullie de chickpea cutlets wel lekker vonden! Nou moet ik erbij zeggen dat het mijn allereerste experiment met glutenpoeder ooit was, ik was toen nog geen jaar vegan. En ik maakte het voor het kerstdiner bij mijn ouders. Was ook niet zo handig denk ik :p

De salade was erg lekker en eenvoudig, als één van de weinige recepten denk ik. Ik blijf dit toch meer een weekend/vakantiekookboek vinden. Gelukkig nog 1 weekje :D

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 24, 2013 14:22

Ik geloof dat ik 2x per week uit dit boek koken niet haal (maar mijn vriendin ook niet ) - hoe dan ook ga ik donderdag de moussaka hieruit maken. Ben benieuwd!! Ik vond dat altijd heel lekker. Sinds ik vegan ben nog maar 1 keer gegeten in een restaurantje in San Francisco.

De seitan jambalaya vond ik eigenlijk een beetje tegen vallen. Het smaakte erg simpel. Niet gewend van Isa!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di dec 24, 2013 15:43

Die vegan cutlets waren de reden dat ik dat boek kocht, iedereen was er zo lyrisch over.
Ik vond ze zwaar tegenvallen, maar net als jij Ananas, ik was toen maar net vegan.
Misschien moet ik ze weer eens opnieuw proberen.

Ik kan mij wel herinneren dat ik er een gerecht uit heb gemaakt met rijst, gekarameliseerde uien en gekruide pita broodjes. Was erg lekker, maar nooit meer herhaald. Ik denk dat ik dat binnenkort maar weer eens ga opzoeken.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di dec 24, 2013 15:56

Die jambalaya vind ik wel heel lekker. Ik maak hem alleen niet in de oven, maar gewoon op het fornuis. Is ook favoriet bij de moeilijke (omni) eters in de familie, dus misschien is de smaak inderdaad simpel/toegankelijk. De butternut jambalaya in AFR vind ik ook heerlijk.

Morgen (1e Kerstdag) eten we de chickpea cutlets met geroosterde groente. Mijn ouders vinden ze ook lekker. Grappig dat smaken zo kunnen verschillen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di dec 24, 2013 15:58

Ik weet nog dat ik ze heel melig vond smaken, is dat bij jou ook zo Martine?
Nu moet ik zeggen dat kikkererwten niet geheel mijn favo smaak is, dus dat kan ook meespelen.

Ik ga ze binnenkort gewoon nog een kans geven, wie weet kruid ik ze wat extra.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di dec 24, 2013 16:03

Ze kunnen inderdaad een beetje melig zijn. Het helpt enorm om het deeg een dagje (of twee) van tevoren te maken en ze dan de volgende dag pas te bakken. Dat heb ik nu ook gedaan. Een deel van het deeg invriezen en later ontdooien en bakken werkt ook goed. Kikkererwten zijn één van mijn favoriete peulvruchten (naast ogenboontjes en linzen), dus dat helpt zeker mee. Je kunt de cutlets ook prima met andere peulvruchten maken. Witte bonen of linzen is vast ook heerlijk.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » wo dec 25, 2013 9:16

Ik had de jambalaya ook gewoon op het fornuis gemaakt, zag de toegevoegde waarde van de oven niet (plus crappy oven en ovenschalen hier). Maar ik zal de butternut jambalaya nog eens een kans geven. Voorlopig heb ik nog heel veel van deze jambalaya in de vriezer...

Tof dat de chickpea cutlets bij jullie wel zo in de smaak vallen! Ik ga ze nog een kans geven.

Plaats reactie