Kookboeken!

Moderator: Martine

Plaats reactie
Wen

Re: Kookboeken!

Bericht door Wen » di mei 11, 2010 8:26

OK. Thanks

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » vr mei 21, 2010 17:20

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Belastingteruggave was binnen.....

Slecht idee om naast een pagina internetbankieren ook the book depository open te hebben staan...

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

zoals alex zei in het begin van dit topic: het is toch zonde om maar één boek tegelijk te bestellen?

maartje

Bericht door maartje » vr mei 21, 2010 18:09

:D wat heb je allemaal gekocht dan?

Ananas

Bericht door Ananas » vr mei 21, 2010 18:51

:oops:
Simply Vegan
By (author) Debra Wasserman

Students Go Vegan Cookbook
By (author) Carole Raymond

Vive Le Vegan!
By (author) Dreena Burton

How it All Vegan!
By (author) Tanya Barnard

Vegan Cooking for One
By (author) Leah Leneman

Viva Vegan!
By (author) Terry Hope Romero

The 30-minute Vegan
By (author) Mark Reinfeld

Vegan on the Cheap
By (author) Robin Robertson

Supermarket Vegan
By (author) Donna Klein

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Gek genoeg mag ik de rest van 2010 geen kookboeken meer kopen van mezelf.

cavia

Bericht door cavia » vr mei 21, 2010 19:21

Students go Vegan heb ik ook! Alleen nog nooit wat uit gemaakt.. haha.
Vind het ook altijd zo jammer als er geen plaatjes bij staan!

maartje

Bericht door maartje » vr mei 21, 2010 19:39

Leuke lijst hoor!

Ik vind het altijd zo moeilijk kiezen welk kookboek ik zal kopen, maar misschien is dit de oplossing dan :wink: Al past dat niet zo goed in mijn kast...

jet
Moderator

Bericht door jet » vr mei 21, 2010 19:58

ik probeer tegenwoordig een heleboel kookboeken maar eerst digitaal te krijgen....
Zijn ze erg plaatjesvriendelijk (jaaaaaaaah, plaatjes!) dan pas in een gedrukte versie..... :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

cavia

Bericht door cavia » vr mei 21, 2010 20:01

Ecofabulous heb ik trouwens van de week gekocht! Had ik dat ergens al gepost?
Hoe dan ook; foto's! En grote! Nice!

Vanavond de spinazieburgertjes met tofu 'cheese'dip geprobeerd. Burgers werden het alles behalve. Vond ze overigens wel gaan. Maar misschien was dat omdat het 19.45h was en ik erge trek had en dus meer had verwacht? Er zijn nog over, dus die gaan morgenmiddag in de herhaling.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr mei 21, 2010 20:14

hoe was de cheesedip?

ik vind het jammer dat alle burgertoestanden altijd zoveel tijd kosten.
had laatst ook het recept wat vegantastic postte over rode biet burgers geprobeerd, maar daar heb ik dus geen tijd voor meestal...... (vaak probeer ik dan een snellere versie van het recept te bedenken wat het recept meestal niet ten goede komt :wink: )
misschien maar een keertje burgers maken en dan in diepvries mikken, want op de avond zelf wordt het niet wat
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos » vr mei 21, 2010 20:19

Ananas schreef: zoals alex zei in het begin van dit topic: het is toch zonde om maar één boek tegelijk te bestellen?
Ze komen allemaal in afzonderlijke enveloppen, dus die vlieger gaat bij de BD niet op...
Laatst gewijzigd door Framboos op vr mei 21, 2010 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

cavia

Bericht door cavia » vr mei 21, 2010 20:24

jet schreef:hoe was de cheesedip?
Smaakte enórm naar tofu. Misschien nog wat (heb nog een hele bups in de koelkast staan) extra kruiden erdoor doen. Knoflook zit er al genoeg in, haha.

Die burgertjes kostten niet eens zo heel veel tijd, het worden alleen nooit burgers. Je kan er niks van kleien, zeg maar. Misschien voortaan alles maar in een ovenschaaltje doen en in de oven zetten? Al krijg je dan meer een soort quiche.

Ananas

Bericht door Ananas » vr mei 21, 2010 20:29

Framboos schreef:
Ananas schreef: zoals alex zei in het begin van dit topic: het is toch zonde om maar één boek tegelijk te bestellen?
Ze komen allemaal in afzonderlijke enveloppen, dus die vlieger gaat bij de BD niet op...
Daar ben ik nu ook achter ja :p
jet schreef:hoe was de cheesedip?
Had dit laatst ook gemaakt. Ik vind hem absoluut niet cheesy maar het is wel lekker bij deze burgers en iets anders moet ik er nog mee proberen, staat nog in de koelkast.
cavia schreef: Die burgertjes kostten niet eens zo heel veel tijd, het worden alleen nooit burgers. Je kan er niks van kleien, zeg maar. Misschien voortaan alles maar in een ovenschaaltje doen en in de oven zetten? Al krijg je dan meer een soort quiche.
Ja ze waren best wel een pain in the ass. Ik had er al paneermeel en extra bloem doorgedaan. Het idee is wel heel leuk maar wat een gedoe! De hoeveelheid olie die in de pan ging deed ook echt pijn :p Heb vandaag de laatste gegeten. Denk dat ik het niet nog eens ga maken.

cavia

Bericht door cavia » vr mei 21, 2010 20:34

Pijn? Omdat het zóveel was? Verschrikkelijk inderdaad. Heb ze erna maar op een stuk keukenpapier gelegd.
En hier worden ze ook niet nog eens gemaakt hoor. Zei nog tegen mn moeder dat de bonenburgers uit Het Vegetarisch Studentenkookboek een beter succes waren. Dat bleven ook tenminste nog een soort burgers.

Wat ik met die tofu dip moet doen is ook nog een raadsel, sowieso morgen maar bij de rest van de burgers.

Ananas

Bericht door Ananas » vr mei 21, 2010 21:07

omdat het zo lang duurde...

heb de tofu net geprobeerd in cherry tomaatjes.. maar de tofu smaak is te overheersend. Zonde van de tomaatjes!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mei 21, 2010 21:40

Misschien is die dip wel lekker in lasagna? Als het enigszins lijkt op tofu ricotta dan...

Jammer dat die burgertjes niet zo goed lukten! Ik heb nog steeds niks gemaakt uit Ecofabulous. Toch maar weer eens doorkijken... :)

cavia

Bericht door cavia » vr mei 21, 2010 22:13

Ja, door/over pasta of groenten en dan in de oven oid. Ga dat binnenkort maar doen. Of bij falafel op brood misschien?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo mei 23, 2010 21:34

Hey Framboos, je hebt je avatar weer terug! :D

:offtopic:

Framboos

Bericht door Framboos » ma mei 24, 2010 9:27

Jasmijn schreef:Hey Framboos, je hebt je avatar weer terug! :D

:offtopic:
Ja, it magically appeared again...

Om dan maar weer on-topic te gaan: ik heb een to do list gemaakt een tijdje geleden met (35, zoikes) dingen die ik echt een keer moet doen. Heb er nu 17 gedaan. Als ik er 24 gedaan heb mag ik (en hier komt het on-topicgedeelte, in case you were wondering) Viva Vegan bestellen. Als ik ze alle 35 af heb, mag ik een laptoplunchbox bestellen, als beloning. :)

Hanneke
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Hanneke » ma mei 24, 2010 12:05

Net bij Bolcom ecofabulous besteld. Kan het 2e Hands krijgen. Scheelt zo 7 Euro. Meestal zijn dat goede boeken. Niet vies of gebruikt. Maar ik ben toch vooral benieuwd naar de inhoud.

Hanneke

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » ma mei 24, 2010 15:18

Ik bestel soms kookboeken bij http://www.boekwinkeltjes.nl" target="_blank Die is goedkoper met tweedehandsboeken dan Bol.com
Ecofabulous is bij hen te bestellen voor 17,50 Deze is wel lichtbeschadigd, maar verder ongelezen.
Dus voor de liefhebber :grin:

Plaats reactie