Voor de basics

Moderator: Martine

Plaats reactie
Kimmeke

Voor de basics

Bericht door Kimmeke » wo nov 27, 2019 15:42

Heyhey,

In de huiskamer is een hele wand bestemd voor mijn boekenverzameling.
Ik ben een enorme boekenrups!
Een plank bestaat volledig uit kookboeken. Want wat is er nu leuker dan boeken waar je nog een extra hobby uit kunt halen? :wink:

Dit zijn wel allemaal kookboeken die niet bepaald helpen met een plant based dieet oppakken. :lol:
Ik wil ze allemaal, in de loop van de tijd (echt geen haast!), stuk voor stuk vervangen.
Op de erfstukken na, dan.
(Heel trots op het kookboek dat momenteel van mijn moeder is (ik bewaar hem voor haar), waar de kanttekeningen van mijn overgrootmoeder in staan.)

Ik wil wel al ergens beginnen.
Weten jullie of er een kookboek is die heel "basic" is?
Bijvoorbeeld over hoe je dingen als vegan sauzen, dressings en andere "whole food" vervangingen maakt.

Of gewoon een kookboek die je aan zou raden voor een absolute beginner qua vegan/plant based eten. :grin:

Wat is jouw lievelings vegan kookboek?

Morality
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Voor de basics

Bericht door Morality » do nov 28, 2019 16:19

Ik gebruik nooit kookboeken (ik improviseer meestal), maar ik heb ook zo'n wand (twee boekenkasten). De variaties en substituten uit 500 vega gerechten van Deborah Gray zijn denk ik wel handig evenals de duidelijkheid en mooie foto's van Vegan eenvoudig genieten van Cornelia Teich en Jörgen van Drunen. In beide boeken zie ik echter weinig sauzen. Op https://veganwiki.nl/a/Lijst_van_boeken_over_veganistisch_koken zijn meer boeken te vinden.

Plaats reactie