Muggen

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Eric

Muggen

Bericht door Eric » di nov 19, 2002 21:39

Wat doet een veganist als er een mug op zijn kamer rondvliegt? Of er spinnen rondwandelen?

Mazzel, Eric.

Brigitte

Re: Muggen

Bericht door Brigitte » di nov 19, 2002 21:39

Eric,
Hier een eerlijk antwoord. Deze veganist laat de mug doodslaan door de partner die vleeseter is. De spin zet hij buiten. Ik realiseer dat dat met die mug niet zo behoort, maar ben dan ook benieuwd naar andere racties op deze vraag van jou.
Groetjes, Brigitte.

Dick

Bericht door Dick » di nov 19, 2002 21:40

Muggen zal ik niet doodslaan, indien mogelijk verwijder ik ze. Een spin is makkelijk te vangen, die zet ik buiten neer.
Van een prik ga je niet dood hoor. Een hor voor de ramen scheelt veel overlast van muggen, spinnen, beien, wespen e.d.

René

Bericht door René » di nov 19, 2002 21:40

Als er spinnen rondwandelen dan laat ik die lekker lopen, tenslotte zijn ze ook op zoek naar voedsel(ze zouden die mug kunnen vangen).

Ed

Bericht door Ed » di nov 19, 2002 21:41

Maar hoe zit het nou met die muggen...

René

Bericht door René » di nov 19, 2002 21:41

Beste Ed, mocht er geen spin aanwezig zijn, dan pak ik een bekertje en een stukje papier. Ik vang de mug, schuif het stukje papier over de opening. Daarna open ik ergenst een raam en laat de mug naar buiten vliegen.

Vegan greets

Ed

Bericht door Ed » di nov 19, 2002 21:42

LOL

Ik zie je dat hier in de polder al doen. Hoef je je in ieder geval niet meer te vervelen... En als je kinderen dan allergisch zijn voor muggen....

Maar wat Eric denk ik wil betogen is dat veganisten op "normale" mensen nogal overtrokken (een vervorming van de werkelijkheid gevend door verzwaring of vergroting van de feiten) overkomen. en tja daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. En dat komt bij mij niet uit een gebrek aan kennis van of bekendheid met.

Suzan

Bericht door Suzan » di nov 19, 2002 21:42

In muggentijd slaap ik onder een muskietennet. Werkt erg goed. Muggen buiten het net laat ik vliegen. De enkele mug die in het net komt, stuur ik er snel uit, of.... die gaat plat.

Grote spinnen gaan naar buiten en kleine mogen blijven zitten.

Yessica

Bericht door Yessica » di nov 19, 2002 21:43

Ik begrijp dat het voor niet-veganisten overdreven kan zijn, maar ik vang de mug en zet 'em buiten.
Ik ben nl. veganist uit de overtuiging dat ieder dier recht heeft op zijn leven. En ja, hoe kan ik dan verantwoorden dat ik een akelig insect als een mug wel doodmep?

Spinnen vind ik trouwens doodeng, dus die láát ik buiten zetten ;-)

Raymond Sluitman

Bericht door Raymond Sluitman » di nov 19, 2002 21:43

Eric,

Goede vraag. Zo'n klein beestje als een mug is voor mij één van de grootste uitdagingen van het veganisme. Waarom?.....ik ben er bang voor. Niet overdag en niet als het licht aan is, maar als ik 's nachts wakker wordt en dat irritante gezoem hoor, dan gaat mijn hart sneller kloppen. Gewoon het feit dat je waarschijnlijk gestoken wordt als je de mug even niet hoort, maakt mij op zo'n moment bang. De muggenbult op zich kan me niet eens zoveel schelen. Maar terug op het veganisme, ik ben het met Yessica eens, ook ik kan het niet verantwoorden om een mug of een ander insect dood te slaan. ......En toch haalt de mug meestentijds de ochtend niet. Ik heb al horren voor mijn ramen, een klamboe boven mijn bed en nog ben ik er niet helemaal vrij van. Ik heb nu ook een glas in mijn slaapkamer staan, dan kan ik ze vangen (Rene's manier). Ik vrees alleen dat ik pas de volgende zomer de kans krijg om de mugjes diervriendelijk te verwijderen.

oh, wat betreft spinnen, dieren die mij niets doen, doe ik ook niets. Spinnen pak ik op en zet ze buiten.

Groetjes, Raymond

Jochem

Bericht door Jochem » di nov 19, 2002 21:43

's Nachts? Spinnen mogen rond blijven wandelen, en hoop ik de volgende dag tegen te komen, te vangen en naar buiten te zetten.
De eerste de beste mug die mijn dierbare nachtrust verstoord zal daar niet blij mee zijn...

VEMP

Niets

Bericht door VEMP » zo nov 24, 2002 16:07

Ik laat ze lekker vliegen die muggen. Zou er nog geen seconde over denken om ze dood te maken, ik zou het ook niet kunnen. Voor spinnen ben ik bang, ja ik ben een watje. Maar die laat ik weg halen door mijn moeder. Ik blijf er wel bij, ik wil zeker weten dat ze de spin niet dood maakt.

Caroline

muggen

Bericht door Caroline » zo nov 24, 2002 20:06

Ik ben het met suzan eens. Ik hang, zodra de eerste mug zich op een nacht laat horen, een klamboe op. En ik heb oordoppen. Ook handig voor ander storende geluiden zoals verkeer en stampende buren

Gr Caroline

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » ma jan 20, 2003 19:08

Spinnen laat ik lekker zitten waar ze zitten maar muggen leggen welleens het loodje bij mij.Niet echt consequent als veganist natuurlijk maar goed,ik word echt gestoord van die beesten.

Wat doen jullie trouwens als jullie in een gebied met malariamuggen zitten? Hopen dat het anti-muggen middel goed werkt?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo feb 23, 2003 20:46

Ik zal nooit een spin of mug ofzo doden. Spinnen zet ik buiten en muggen ook. Indien ik 's avonds last heb van muggen, dan laat ik ze begaan. Ze hebben ook honger en zo is de natuur. En om er een tijd niet last van te hebben is opoffering nodig. Gewoon je in je been ofzo laten prikken en na een paar hapjes heb je ff geen last van ze en kan je tenminste rustig slapen.
Marla schreef: Wat doen jullie trouwens als jullie in een gebied met malariamuggen zitten? Hopen dat het anti-muggen middel goed werkt?
Ja hopen ja! In ieder geval niet doodslaan!

Ik heb een keer gehad dat ik last had van een mug. Ik heb het niet expres gedaan, maar de volgende dag was hij dus dood :(
De mug was op mijn bed gaan zitten en ik ben over hem heen gerolt! :(
Daarna had ik wel een beroerd gevoel! :(

Phoenix

Vlooien?

Bericht door Phoenix » zo feb 23, 2003 23:04

Hm, dat gaat mij nou wel een beetje te ver hoor. Het beest parasiteert op jou. Als je katten hebt- okee, de meeste veganisten hebben die niet, maar voor degenen die wel huisdieren hebben:- wat doe je dan? Laat je het beest onder de vlooien zitten?
Ik sla een mug meestal niet dood omdat ik er geen last van heb. Als ze me al steken voel ik het meestal toch niet. Tenzij ik er per ongeluk aan krab. Maar als-ie me wakker houdt voelt-ie de krant.
Spinnen doe ik niks mee. Die zet mijn vriend buiten.

Wat doen jullie dan met ongedierte in huis? (ik heb een vochtig plafond waar allemaal beestjes op gaan zitten, zoiets dus)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: Vlooien?

Bericht door Vegantastic » zo feb 23, 2003 23:43

Phoenix schreef:
Wat doen jullie dan met ongedierte in huis? (ik heb een vochtig plafond waar allemaal beestjes op gaan zitten, zoiets dus)
Ik woon nog thuis bij mijn ouders en probeer zoveel mogelijk dierenlevens te redden. De andere slaan gelijk muggen dood, van mij mogen die beestjes door blijven leven.
Ook dus de andere beestjes: torren, pissebedden, etc. Zet ik allemaal buiten.
Ongedierte? Vind ik een persoonlijk woord. Ik leerde bij biologie op school dat onkruid eigenlijk niet bestaat en eigenlijk gewoon een woord is van een persoonlijke keuze van mensen welke planten in een tuin mogen.
Dus bij ongedierte is dat hetzelfde verhaal.
Maar al de dieren zal ik buiten zetten. Spinnen laat ik meestal nog wel zitten om de 'muggen' e.d. te vangen.

Muizen e.d. zou ik ook op een diervriendelijke manier uit het huis zetten. En niet gaan doden met gif e.d. Mijn ouders hadden vroeger gif neergezet en toen heb ik maar gedreigd met het gif innemen als ze het niet zouden weghalen. Dit hebben ze dus gedaan! :)
De muizen (tot nu toe 2 keer een muis gehad) zijn op een diervriendelijke manier buiten gezet! :)

Alex

Phoenix

Bericht door Phoenix » ma feb 24, 2003 9:43

Okee, je hebt me dus duidelijk niet begrepen. Graag lezen. Ongedierte is in deze zin wel degelijk toepasselijk. Niet buiten te zetten en ook niet weg te krijgen, daar heb ik het over. Ik heb het niet over muizen!

En wat zou je dus met huisdieren doen die vlooien hebben???

Jo:)

Bericht door Jo:) » ma feb 24, 2003 10:55

Er is een spray waar vlooien niet dood van gaan, maar ze haten de geur en gaan weg :D
Maar ja dan komen ze wel weer op een ander dier :?

Muggen sla ik niet dood, al houden ze me de hele nacht wakker, ik kan het niet. Ik ga dan in de huiskamer op de grond slapen ofzo.

groetjes Johanna
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma feb 24, 2003 11:33

Phoenix schreef:Okee, je hebt me dus duidelijk niet begrepen. Graag lezen. Ongedierte is in deze zin wel degelijk toepasselijk. Niet buiten te zetten en ook niet weg te krijgen, daar heb ik het over. Ik heb het niet over muizen!

En wat zou je dus met huisdieren doen die vlooien hebben???
Op een natuurlijke wijze wegkrijgen :)
Met bijvoorbeeld een spray met een geur waarvan ze niet houden of het dier zal wel een eigen oplossing bedenken, bijvoorbeeld in de sloot springen of iets anders. Heb me daar weinig in verdiept en als er geen oplossing is, dan word het maar een even een aap opzoeken of ik ga het dier zelf ontvlooien (een voor een buiten zetten :))

Plaats reactie