Relaties... en eten?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Sas
Leefwijze: veganist

Relaties... en eten?

Bericht door Sas »

Ik vraag me af of iemand hier een relatie heeft met een omni? en hoe gaat dat? ...of heb je een relatie met een vegetariër of veganist? en hoe gaat dat?

Ben zelf single, en ik denk dat ik er wel moeite mee zal hebben om een partner te hebben die omni is... het lijkt me voornamelijk lastig bij het bereiden van voedsel, of niet?

Luna

Re: Relaties... en eten?

Bericht door Luna »

Ik ben zelf lang omni geweest, ben dus ook getrouwd met een omni. Toen ik vegetariër werd begreep hij dat wel, maar hij wil zelf het vlees niet opgeven. Toen ik vegan werd, begreep hij dat iets minder. Veel over gepraat, ik probeer hem uit te leggen waarom ik deze keuzes maak. Het begrip is aan het groeien. In het begin vond hij het vooral moeilijk omdat ik zo anders at. Inmiddels weet hij wel dat het voor mij hetzelfde is, net zo moeilijk omdat hij anders eet. Ik weet dat hij omni zal blijven eten, daar leg ik me bij neer. Ik maak mijn keuzes, hij moet de zijne zelf maken.

Qua smaak verschilden we toch al, hij houdt van de Hollandse pot terwijl ik graag varieer met wat oosters, Italiaans, Mexicaans, noem het maar. Nu eten we een paar dagen per week hetzelfde, meestal aardappelen-groente vlees/vervanger. De rest van de week koken we elk ons eigen potje. Ik kook meestal in het groot en vries dan wat porties in - ideaal. Mijn man verbaast me dan nog af en toe omdat hij
1. wil proeven wat ik gekookt heb
2. mijn kooksels lekker vindt en dan mee-eet met mijn potje :)

Het kan zeker wel, vegan en omni, maar het vraagt begrip van beide kanten. En je moet er tegen kunnen dat je wederhelft aan tafel een stukje vlees wegwerkt, dat er eieren en melk in de koelkast staan, enz. Dus als je single bent kan ik goed begrijpen dat je op zoek gaat naar een vegan of vega partner. :wink:

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Volgens mij hoort dit topic meer in Spiritualiteit thuis en volgens mij is er al zo'n soort topic.

Maar goed... omni.. nou ja daar kunnen we over discussieren.
Mijn vriend eet vlees en zuivel. Hij bereid zijn eigen vlees en zuivel, ik kook en koop dat niet.
Het is lastig soms, vooral in discussies... maar ik probeer die maar zo min mogelijk aan te gaan.

Steefvega

Bericht door Steefvega »

Mijn vriend eet wel dierlijke producten maar heeft alle begrip voor mijn keuze dat niet te doen. Ik kook, hij niet. we wonen nog niet samen maar hij eet altijd vegan mee wanneer ik kook. Als hij behoefte heeft aan vlees dan mag hij dat er zelf naast bereiden. Tot nu toe redden we het nog met vervangers. el bereid ik eitjes voor hem en koop ik kaas voor hem.

Plaats reactie