Welke dierlijke voedingsproducten gebruik je nog soms?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Gesloten
Brent
Leefwijze: veganist

Welke dierlijke voedingsproducten gebruik je nog soms?

Bericht door Brent »

Meerdere antwoorden mogelijk (je mag ook toelichten, bijvoorbeeld hoe vaak per week of in wat voor vorm)

* ik gebruik (soms) nog iets met vlees of vis of bouillion/visextract/garnalenextract erin juist/onjuist
* ik gebruik (soms) nog iets met ei erin juist/onjuist
* ik gebruik (soms) nog iets met zuivel erin juist/onjuist
* ik gebruik (soms) nog honing of iets met honing erin verwerkt juist/onjuist
* ik gebruik nooit meer iets waar iets dierlijks in verwerkt zit, maar check niet altijd de e-nummer juist/onjuist
* ik gebruik helemaal nooit meer iets waar dierlijke dingen in zitten, zelfs niet qua e-nummers juist/onjuist
Laatst gewijzigd door Brent op zo jan 26, 2014 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx
Brent

Re: Welke dierlijke producten gebruik je nog soms qua voedin

Bericht door Brent »

* ik gebruik (soms) nog iets met vlees of vis of bouillion/visextract/garnalenextract erin onjuist
* ik gebruik (soms) nog iets met ei erin onjuist
* ik gebruik (soms) nog iets met zuivel erin juist >> ongeveer eens per week iets met melkpoeder erin
* ik gebruik (soms) nog honing of iets met honing erin verwerkt juist maar zeer zelden, ik koop het nooit meer
* ik gebruik nooit meer iets waar iets dierlijks in verwerkt zit, maar check niet altijd de e-nummer onjuist
* ik gebruik helemaal nooit meer iets waar dierlijke dingen in zitten, zelfs niet qua e-nummers onjuist
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx
avossy

Re: Welke dierlijke voedingsproducten gebruik je nog soms?

Bericht door avossy »

Ik gebruik helemaal nooit meer iets waar dierlijke dingen in zitten, zelfs niet qua e-nummers.
jojo

Bericht door jojo »

Zes keer nee, ik gebruik het niet :) Maar dat neemt niet weg, dat er wel es iets tussendoor glipt waarvan ik mij niet bewust ben... (ben je op een feestje... is dit vegan? ja zekers! mag ik even kijken? ja hoor! Kut! bril niet bij me... kijkkijkkijk... volgens de mij klopt het..... Van die dingen.... :) )
MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Waarom maken jullie niet een echte poll door een peiling toe te voegen?

Maar goed voor mij de laatste optie juist en de rest onjuist
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Lijkt mij een beetje raar topic....
Brent

Bericht door Brent »

Ik wilde eigenlijk een poll toevoegen, maar weet niet hoe dat moet/of het kan op dit forum.
De malheid zit hem dus in het ontbreken van deze mogelijkheid.
Even dacht ik er over om de optie 'ik heb een hond of kat in huis' op te nemen, maar heb me maar tot de voeding beperkt. :wink:
MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Als je een nieuw bericht opent staat er gewoon de optie peiling toevoegen bij.
Brent

Bericht door Brent »

Ok, bedankt! :) Ik keek weer eens half.
Ik heb een poll gemaakt, niet perfect, maar geeft misschien een vaag idee van de verdeling op het forum.
http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=9396
Brchj

Bericht door Brchj »

Ik gebruik nooit iets waar iets dierlijks in zit. Wel als er op staat 'kan mogelijk sporen bevatten van...'. Let ook goed op e-nummers.
Laatst had ik wel iets waarvan ik echt baalde. Ik was op teamweekend en we gingen pastasalade maken. Ik deed mee boodschappen dus dat was wel handig, maar teamgenootje en ik (zij is vega) wilden wat kruiden voor erdoor. Kocht ze een potje kruiden, ik was toen al afgehaakt want kruiden uit potje is niet altijd mijn ding ivm veel zout enzo, dus ik liet haar maar kiezen. Had ze er eentje met Italiaanse kruiden, ze las het voor en het klonk best prima. Dus 's avonds bij gourmetten (ieks) tijdens de pastasalde en de vega dingen wilde ik wat extra kruiden gebruiken, staat erop dat er als aroma melk in zit! What the fuck?! Melk in kruiden???
Dat was dus wel beetje jammer, maar goed, ik heb het niet meer gegeten en koop dat spul sowieso nooit..
Als vega lette ik al heel goed op de etiketjes.
Lieve Nugget! <3
Clover
Gesloten