melk van koeien en geiten

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Luna

Re: melk van koeien en geiten

Bericht door Luna » wo jan 01, 2014 23:13

De minibijbel vegetarisch heeft mij een heel eind op weg geholpen, bevat ook behoorlijk wat vegan recepten en veel recepten zijn makkelijk te "veganizen". De link is puur bedoeld om je te laten zien welk boek ik bedoel, je kan het via verschillende kanalen kopen... http://www.veltman-uitgevers.nl/minibij ... 07081.html

Ook leuk zijn deze van de NVV. http://www.veganisme.org/boeken/

Over "Puur plantaardig" van Antoinette Hertsenberg en Jacinta Bokma heb ik al veel positiefs gehoord maar ik heb 'm zelf nog niet dus kan niet oordelen.

Framboos

Bericht door Framboos » do jan 02, 2014 12:55

Wen schreef:La dolce vegan van Sarah Kramer vind ik goed.
O echt? Dat vind ik een redelijk waardeloos kookboek. :shock:
Lijkt wel alsof de recepten nauwelijks getest zijn, en hit-and-miss zijn. Vind het ook geen aantrekkelijk kookboek.

Vive le vegan! van Dreena Burton is mijn favoriet. Ze heeft ook heel veel recepten op haar site staan (maar haar nieuwere recepten hebben meer ingrediënten, die uit Vive zijn simpeler).

Vegan pie in the sky van Isa Chandra Moskowitz is ook een favo. Vegan on the cheap van Robin Robertson ook - niet vanwege het cheap gedeelte (en ze gebruikt in te veel recepten peas - not fond of those), maar omdat het snelle recepten zijn die je ook na je werk nog even makkelijk kunt maken. Dat vind ik het nadeel van veel van de boeken van Isa: na mijn werk ga ik niet nog een uur iets in de oven zetten na een half uur voorbereiding, dan wil ik gewoon eten.

Vegan Brunch van Isa daarentegen bevat recepten die je ook 's avonds kunt eten en makkelijk en snel klaar zijn.

Renee1137
Leefwijze: veganist

Bericht door Renee1137 » do jan 02, 2014 17:49

Ik vind dat er op www.melkmoetniet.be ook heel aardige recepten tussen staan, ook voor lekkere toetjes enzo ^^ en specifiek een beetje gericht op zuivelloos koken.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Cornelia
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Cornelia » za jan 04, 2014 8:40

dank jullie, ik heb het groene boekje 500 vegan gerechten besteld en de sites op internet zijn wel handig, ik print dan een recept uit en plak het in m,n eigen receptenboek.
Ik ga zo direct even komkommerspread maken voor op brood, het is best wel een uitdaging om je eigen gerechtjes te maken! Leuk heb er zin in....

Plaats reactie