(beginners)fouten

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Stipp
Leefwijze: flexanist

Re: (beginners)fouten

Bericht door Stipp »

Dat wist ik toevallig, ergens gelezen. Maar er zijn zoveel producten dat ik echt denk Waarom??? Zo onnodig! Ik weet ook gewoon dat ik weleens iets eet wat ik eigenlijk niet wil eten, gewoonweg omdat ik soms iets mis. Maak ik geen drama van maar ik kan het soms gewoon niet begrijpen.
Groetjes Suzanne

Luna

Bericht door Luna »

Stipp schreef:Maar er zijn zoveel producten dat ik echt denk Waarom??? Zo onnodig! Ik weet ook gewoon dat ik weleens iets eet wat ik eigenlijk niet wil eten, gewoonweg omdat ik soms iets mis. Maak ik geen drama van maar ik kan het soms gewoon niet begrijpen.
Dat heb ik dus ook. Sta je in de supermarkt met het zoveelste pak koekjes in je handen, hoopvol de ingrediënten aan het lezen, en helemaal aan het einde van het rijtje kom je dan "weipoeder" tegen. Why??? Zooo frustrerend! Tegenwoordig hou ik me aan de dingen waarvan ik weet dat ze vegan zijn maar check nog wel af en toe de ingrediënten voor de zekerheid, je weet nooit of ze het recept opeens veranderen. Minder koekjes is ook niet slecht voor mij, koekiemonster. :oops:

@rno
Leefwijze: veganist

Bericht door @rno »

Voortaan achteraan/onderaan beginnen met lezen. Scheelt tijd.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Steefvega

Bericht door Steefvega »

Beginnersfouten zijn er ook als je al jaren vegetarisch leeft en daarna overstapt op veganistisch. ik ben altijd een keiharde vegetariër en net niet veganist geweest. Tegenwoordig ben ik een stuk strenger maar laat ik een lekkere fles wijn of een mooi bio potje honing niet staan.Toch noem ik mezelf wel veganist. Daarnaast eet ik alles wat ook maar dierlijk of met dierlijke producten bereidt kan zijn echt niet. De foutjes worden wel minder maar ze zijn er nog steeds. Ik eet het dan echt niet meer op. Ook bij vrienden durf ik nu eerlijker te zijn.

Luna

Bericht door Luna »

@rno schreef:Voortaan achteraan/onderaan beginnen met lezen. Scheelt tijd.
Dat klopt. :lol: Ik lees nu eerst de duidelijk aangegeven allergenen. Als die okee zijn kijk ik verder. Zal voortaan onderaan beginnen. ;)

Moniek

Bericht door Moniek »

Steefvega schreef:Beginnersfouten zijn er ook als je al jaren vegetarisch leeft en daarna overstapt op veganistisch. ik ben altijd een keiharde vegetariër en net niet veganist geweest. Tegenwoordig ben ik een stuk strenger maar laat ik een lekkere fles wijn of een mooi bio potje honing niet staan.Toch noem ik mezelf wel veganist. Daarnaast eet ik alles wat ook maar dierlijk of met dierlijke producten bereidt kan zijn echt niet. De foutjes worden wel minder maar ze zijn er nog steeds. Ik eet het dan echt niet meer op. Ook bij vrienden durf ik nu eerlijker te zijn.
Jouw keuze om honing te eten is geen beginnersfout maar een bewuste keuze. Ik weet niet waarom je het wel ok vind om honing te eten, maar het is i.i.g. niet correct in jouw geval om jezelf veganist te noemen. Het is naar anderen toe ook verwarrend als mensen zich veganist noemen terwijl ze dat dus niet zijn. Dan krijg je net zulke misstanden als pescotariers die zich vegetariers noemen :|

Ik heb mezelf gelukkig op nog geen fout kunnen betrappen, maar het is inderdaad gruwelijk irritant dat er in zoveel producten dierlijke ingrediënten worden gepropt!

Plaats reactie