Zomer! Muggen..

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

AnAnAN
Leefwijze: veganist

Re: Zomer! Muggen..

Bericht door AnAnAN »

Ja, wat zou je doen als een stier je aanvalt en je bent aardappels aan het schillen, je hebt dus een mes.
Dat zijn wel dilemma's voor een vegan :(
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!
Mystique

Bericht door Mystique »

AnAnAN schreef:Ja, wat zou je doen als een stier je aanvalt en je bent aardappels aan het schillen, je hebt dus een mes.
Ik zou 'm een aardappel aanbieden. :mrgreen:
Mystique

Bericht door Mystique »

ARTHUR schreef:Moet je aardappels schillen?
Ha! Wel een goeie, maar op zich vind ik bij gestampte aardappels het wel fijner, aangezien het velletje bij mij niet zo goed meestampt. Maar ik probeer idd zelf ook zo vaak mogelijk de schil erom te laten.
Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Ik sla ze ook niet dood, ik word vrijwel ook nooit gestoken :D
Mystique

Bericht door Mystique »

Vorige week vertelde een wat oudere mevrouw dat ze regelmatig gestoken wordt door een of andere zandvlieg. En dat ze 's nachts lag te schuren van de jeuk.
Ik vertelde haar dat ze tandpasta eens kon proberen om erop te smeren.

Gisteravond stonden we weer in de kleedkamer en vroeg ze mij of ik degene was die haar de tip van de tandpasta had gegeven. Het had blijkbaar meteen geholpen en ze heeft de hele week nog aan mij lopen denken, hoe blij ze ermee was. :)
Dus... Jeukende muggenbulten ofzo? Tandpasta!
Mystique

Bericht door Mystique »

Mja, ik geloof dat de witte (dus niet zo'n gel) het beste werkt, maar volgens mij zou het wel met elke tandpasta moeten kunnen. Het voelt alsof het opdrogen van de tandpasta ervoor zorgt dat de bult uitdroogt en daardoor minder tot niet meer jeukt.
Eef

Bericht door Eef »

AnAnAN schreef:Ja, wat zou je doen als een stier je aanvalt en je bent aardappels aan het schillen, je hebt dus een mes.
Waarom zou een stier je aanvallen? :wink:
AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Ja, het was puur hypothetisch hoor! Ik denk graag dat stieren vegans met rust laten :D :wink:
jackfrost

Bericht door jackfrost »

Een ventilator naast ons bed en we hebben er gelukkig geen last van. Zelf maak ik ook geen insecten dood. Bedoel waarom zou ik de roze koeken niet eten omdat dit van geplette luizen is gemaakt en wel ondertussen andere insecten dood maken. Dat zou een beetje scheef zijn.
Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Yamcha schreef:
Appelmoes schreef:Vliegen en muggen laat ik leven, die jaag ik naar buiten als het even kan :)

Het enige dier dat ik in de afgelopen jaren expres om zeep heb geholpen was een wesp (koningin) die een nest wilde bouwen in mijn studentenkamer. Ze vloog binnen en begon vrolijk op de muur te smurfen. Toen heb ik haar een enkeltje naar de hemel gegeven. Ik voel me er nog steeds schuldig om, eigenlijk. :(
Zelfverdediging is toegestaan hè :D

Zegt Gary Yourofsky.

http://www.youtube.com/watch?v=WIkC4OJEx3c

:')
Ja, maar ik had haar natuurlijk ook gewoon buiten kunnen zetten... ik durfde helaas niet. :(

Van stieren heb ik zelden tot nooit last.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Yamcha

Bericht door Yamcha »

Een koningin zet je niet gewoon even buiten, lief. Zo simpel is dat niet, want als het je lukt om haar te vangen en buiten te zetten, komt ze gewoon weer terug. Als zij besloten heeft dat zij ergens gaat wonen, doet zij dat. En daar heb je dan weinig tegenin te brengen, althans, niet op een diervriendelijke manier, en als het haar is gelukt, zit je met een énorm probleem......
Voor mij valt het onder zelfverdediging.
Truus

Bericht door Truus »

Sorry dat ik een beetje laat aankom met dit advies. De zomer is al bijna over.

Muggenbeten kun je het meest veilig behandelen met ijs. Hoe sneller na de beet je het ijs erop doet, hoe sneller de bult/jeuk weg is. Maar ook een oude bult kun je wegwerken met ijs.

Als je zo'n koelelement gebruikt gaat er geen smeltend water over je lijf lopen.
AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Helpt dat even tegen de jeuk, of is het dan gewoon helemaal weg? Nog nooit geprobeerd!
Truus

Bericht door Truus »

AnAnAN schreef:Helpt dat even tegen de jeuk, of is het dan gewoon helemaal weg?
Het is helemaal weg.

Als je het lang genoeg doet. Hoe sneller je erbij bent, hoe minder lang het nodig is. Je hoeft ook niet te wachten op de bult. Zodra je merkt dat je aan het krabben bent, kun je het ijs erop doen, en dan is na een minuut of twee de jeuk weg zonder dat er überhaubt een bult komt.

Je kunt natuurlijk wel weer opnieuw gestoken worden...
AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

O, dat is dan wel een nadeel van de methode, ik dacht ze komen dan nooit meer terug! :wink:
fimh68

Bericht door fimh68 »

Ik draag zo'n citronella-armbandje. En dat werkt tot mijn stomme verbazing best wel aardig.
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ik weet niet of het hier al geschreven was, maar bij de webwinkel BigGreenSmile hebben ze veganistisch anti-muggenspul van het vegan merk Incognito.

Ik heb in mijn huidige woning echt praktisch nooit muggen, behalve af en toe een verdwaalde mug die een dag later ook weer weg is, ik ben geloof ik na al die jaren nog nooit gestoken in dit huis, zonder daar enige moeite voor te hoeven doen. Ik vraag me af of het komt doordat wij heel hoog wonen.
In mijn vorige huis gebruikte ik altijd een klamboe, dat vind ik zelf het meest praktisch. Het is mugvriendelijk, je gaat er niet van plakken en als je het goed doet (geen gaatjes erin, goed dicht doen, niet tegen de klamboe aan liggen) kunnen ze je ook echt niet steken, ik vind het het meest betrouwbaar. Ik had er wel een hekel aan om elke avond die klamboe weer helemaal goed dicht te doen en te controleren, oh wat ben ik blij dat wij hier geen muggen hebben.
fimh68

Bericht door fimh68 »

Lijkt me heerlijk, geen muggen. Helaas stikt het er hier van. Net als fruitvliegjes. Bah!
AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Fynnya schreef:Ik weet niet of het hier al geschreven was, maar bij de webwinkel BigGreenSmile hebben ze veganistisch anti-muggenspul van het vegan merk Incognito.

Ik heb in mijn huidige woning echt praktisch nooit muggen, behalve af en toe een verdwaalde mug die een dag later ook weer weg is, ik ben geloof ik na al die jaren nog nooit gestoken in dit huis, zonder daar enige moeite voor te hoeven doen. Ik vraag me af of het komt doordat wij heel hoog wonen.
In mijn vorige huis gebruikte ik altijd een klamboe, dat vind ik zelf het meest praktisch. Het is mugvriendelijk, je gaat er niet van plakken en als je het goed doet (geen gaatjes erin, goed dicht doen, niet tegen de klamboe aan liggen) kunnen ze je ook echt niet steken, ik vind het het meest betrouwbaar. Ik had er wel een hekel aan om elke avond die klamboe weer helemaal goed dicht te doen en te controleren, oh wat ben ik blij dat wij hier geen muggen hebben.

Ik vond het in een klamboe altijd veeeel te warm worden :(
Veggie93

Bericht door Veggie93 »

fimh68 schreef:Lijkt me heerlijk, geen muggen. Helaas stikt het er hier van. Net als fruitvliegjes. Bah!
Wat ik altijd doe tegen fruitvliegjes, is een bekertje wat azijn met wat fruit naar keuze doen. Daar een dekseltje van papier op die je zeg maar naar binnen draait (er moet een klein gaatje in zitten), en dan als ze er in zitten ( na een dag ongeveer) op zo'n 100 meter van mijn huis weer loslaten, en meestal is het dan over 8)
Treat others how you would like to be treated.
Plaats reactie